- Voda •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Obrazem: Vraňansko-hořínský kanál se s desetidenním zpožděním dočkal vody
Plavební kanál Vraňany – Hořín na Vltavě pod Prahou je po dvou měsících odstávky znovu plný vody a slouží plavbě.
Plavební kanál Vraňany – Hořín na Vltavě pod Prahou je po dvou měsících odstávky znovu plný vody a slouží plavbě. Oznámilo to Ředitelství vodních cest. Kanál bylo nutné vypustit kvůli probíhající modernizaci, která spočívá především ve výměně mostů. Napuštění se o deset dní zpozdilo kvůli karanténě dělníků jednoho ze subdodavatelů.
Stavbu Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě, kanál Vraňany – Hořín, Ia. etapa, realizují firmy Strabag Rail, Eurovia a OK Třebestovice. Náklady činí 600 milionů bez DPH. Fakticky jde o přestavbu pěti mostů přes kanál. Akce je přitom unikátní především v tom, že tři mosty včetně jednoho železničního budou nově přestavěny na zdvižné. Dálkově se budou ovládat z plavební komory na Hoříně u Mělníka.
Stavba se týká těchto pěti mostů: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný).
Koryto pod novými mosty je hotové, ve Vraňanech se profil rozšířil z 12 na 20 metrů a připravují se opěry pro nové ocelové konstrukce mostů. U tří mostů je konstrukce už osazena.
Výluka na kanálu zastavila plavbu, po vodě jsou například zásobovány pražské betonárky štěrkopískem.