Obrazem: Ve Strančicích proběhl noční výsun nového mostu přes koridor
Most z roku 1972 byl ve špatném stavu.
Stavbaři budují nový most přes železniční trať ve Strančicích u Prahy. Původní z roku 1972 byl ve špatném stavu, proto ho museli zbourat. Stavba začala v únoru a potrvá do podzimu, náklady jsou 53 milionů korun. Zakázku získala společnost Chládek a Tintěra, Pardubice.
V noci na dnešek začali dělníci konstrukci mostu vysouvat přes koleje, podle hlavního stavbyvedoucího Jana Hanzlíka jde o nejdůležitější moment stavby. Na trati mezi Říčany a Strančicemi byla od nedělních 22:45 do dnešních 4:30 výluka, ve stejném čase je naplánovaná i v noci na úterý, řekl Hanzlík ČTK.
Zlepšení průjezdního profilu trati
Nový most bude měřit 48 metrů a oproti původnímu bude vyšší, čímž se zlepší průjezdní profil na trati. Nosná konstrukce se skládá z pěti ocelových nosníků s železobetonovou deskou mostovky. „Jsou to ocelové nosníky se spřaženou, už částečně vybetovanou mostovkou. Váží to nějakých 330 tun. Z toho důvodu jsme zvolili technologický postup, že se most na silnici smontoval, pak se na něm vybetonovala deska a teď se vysouvá,“ popsal postup prací Hanzlík.
Dělníci kvůli vysunutí mostu postavili dvě věže a dráhu, po níž konstrukci tlačí hydraulické pístnice. „Úplně obvyklé to není, u menších mostů by se to asi dalo udělat jeřábem, ale takhle dlouhý most by se jeřábem nedal osadit, takže jsme zvolili tuto technologii,“ dodal Hanzlík.
Stavba poté bude ještě pokračovat, zapotřebí bude mimo jiné dobetonovat konce na obou stranách. Dosavadní oboustranný chodník nahradí chodník na jedné straně mostu. „Stavba probíhá za plné uzavírky, doprava vede po celou dobu výstavby po objízdné trase,“ řekla ČTK k dopravním opatřením mluvčí krajských cestářů Petra Kučerová.