Obrazem: V Olomouci začaly jezdit první nové autobusy s antikolizním systémem
Nový autobus Solaris Urbino pro DPMO. Foto: Jan Hušek
Systém Mobileye sleduje prostor v blízkosti vozidla a může tak zabránit kolizi s cyklistou či chodcem.
ten široký display pro cestující je fajn, ale ty zobrazované informace naprd – nechci koukat na reklamu na aplikaci
Nie je to ziadna novinka. Setra to predstavila v roku 2008.
K čemu je funkce „rozsvícení dle denní doby“? Svítit se snad v našich končinách má pořád, tzn. i ve dne, ne? Jako kdyby to bylo tak, že to svítí pořád, ale intenzita se mění podle denní doby (nebo ještě lépe dle okolního osvětlení – co když se třeba zatáhne), tak to OK…
Za běžného světla svítí jen světla pro denní svícení, při zhoršení světelných podmínek se přepnou na potkávací. Chytřejší auta mají tento automat spojený s dešťovým senzorem, tudíž světla přepnou i za světla při dešti.
U busu se vse zacne chvet po nejakem case. A elektronika trpi nejvice. Neni prijemne kdyz se za jizdy rozviti cervena vystraha dveri. Zastavit nebo pokracovat? Kazdy jede dal protoze to je sotek elektroniky. Mame Solarisy tak vim jak to funguje. Stacilo by pridat kameru na zadek ktere snima strany a hotovo.
S tim tedy jezdit nechtel jako ridic. Dovedu predstavit kolik horkych chvilek elektronika zpusobi ridicum.
Je to jako se vším… Dobrý sluha – zlý pán. Adaptivní tempomat s Front assist používám i ve městě i s prediktivní ochranou chodců… Několikrát mi to zachránilo blatník, a chodcům koleno… Několikrát o za mě zabrzdilo, ale na cyklistu ve stejném směru to reaguje zbytečně panicky. Asi jako by řídila žena.
V tom případě Praga V3S. Je-li zima dejte jí po ránu přečíst Rudé právo, jen ty stěrače předělat na ruční ovládání. Byla běžně k vidění, jak převáží vojáky v nákladovém prostoru valníku s plachtou. Elektronika na tom nikdy neselže, neboť tam žádná není. Jen ten randál, smrad a dým…
Má startér, blinkry,… 😀