Obrazem: V Brně roste nová estakáda přes maloměřický ranžír, začala první betonáž mostovky
Vizualizace budoucí podoby části VMO Tomkovo náměstí, Rokytova. Foto: ŘSD
Hotovo má být v roce 2024, náklady přesahují dvě miliardy korun.
Kolik lidí tam pracuje? 2, 4 nebo 6? To pak není divu, že to bude trvat tolik let… Když člověk jede přes Pisárky, taky by dělníky na rukách spočítal.
Velké stavební firmy obsadí všechny zakázky, aby nevznikla nová konkurence, je to pro ně ale hodně kšeftů najednou a musí personál rozdělit mezi ně. To se pak není čemu divit, že se stavby tak táhnou. Zajímalo by mě, kolik let trvá taková stavba v jiných zemých.
Za dva roky mi nepřipadne dlouho.
Achjo, kdokoliv dělal ty vizualizace, tak by si měl projít pravidla pespektivy anebo dělat něco jinýho…
Kdyby ty pilíře mostů postavily podle visualu tomkova11 a tomkova12 tak studenka hadr…
tomkova11 jeden pilíř v trati jeden pilíř za tratí a ty u potoka, ty radši ani nepočítám…
tomkova12 tu je most podepřen jedním, tu dvěma pilířema, achjo…
Obávám se, že tu perspektivu renderuje engine na základě 3D modelu. Potok se dá přeložit, obzvlášť když je to strouha na dešťovku.
Vizualizce jsou ukázkou, nikoli stavební dokumentací jíž v současností „kreslí“ výpočetní technika.
Doba, kdy se stavba počítala na logaritmickém pravídku a kreslila na pauzák tuší je minulostí …
Jen na okraj, proč se zhroutila podpůrná konstrukce ve Studénce neví ani „koncil soudních znalců“ ….
Zajímavější by bylo vědět termín výluky trolejbusů 25,26. Nemáte k tomu někdo nějaké info?
mimochodem, kdy budou vylouceny dopravni koleje a na jak dlouho kvůli betonazi? už se ví? nebo je jiné řešení?
V ročním plánu výluk je vidět terminy s oddůvodněním VMO, doba trvání 12, chrakter výluky D. Asi znamená 12 hodin přes den.
Data:
09.03.
10.03.
11.03.
12.03.-13.03 (tady je uvedeno Ne a 2 dny v kuse)
14.03.
Jenže samotný úsek Tomkovo náměstí-Rokytova nic nevyřeší. A pro navazující tunel pod Vinohrady se má teprve na jaře začít razit průzkumná štola. Ouředníci tvrdí, že za ±deset let bude hotovo, obávám se však, že to bude trvat mnohem déle.
Řeší především kolony u Tomkova náměstí a ne zrovna šťastné křížení s šalinou. A vzhledem k omezené podjezdné výšce pod železnicí řeší i tenhle špunt. Ano, jako celek to bude fungovat lépe. Kdyby se ale mělo čekat na celek, není hotové nic.
a částečné uvolnění křižovatky u Kasáren a možnost prodloužení aktuálně velmi krátké zelené v přímém směru od jihu na sever kvůli silnému levému odbočení na Vincky
Kdyby konšelé na ráthausu vyndali glocnu z gébiše, tak už dnes řeší průjezd přes Žarošickou a Jedovnickou. Po otevření Tomkáče nastane na Vinohradech velké admiratio populi a nikdo za to nebude odpovědný. Že, pánové Kerndle a Grunde?!
Enemže ten tunel po Vinohradama bude platiť ŘSD a né radnica.
Ano, ale dočasné řešení, než se postaví tunel by mohla radnice udělat. Tedy místo přes Židenice vést dopravu přes Žarošickou a Jedovnickou a Ostravskou radiálu, kde není narozdíl od Gajdošky přímo u silnice zástavba.
Průjezd přes Vinohrady a Líšeň bude katastrofa. Křižovatka Žarošická Jedovnická alias II/373-II/642 se letos opravovala, bez posílení směru na VMO (1 pruh! – ale SÚSka na to dlabe, to se ví). Všecko to bude stát na Jedovnické. Spojka Trnkova Novolíšeňská bude taky nejspíš až v další pětiletce (bo BKom proměnu zase chrápe) a štosuje se to tam už teď (a kolik se teď staví v bývalým zetoru nových hal a fabrik..)
Tož Tomkáč paráda, ale ostatní pořád bída 🙁
úsek kolem Vinohrad…bude problém…křižovatky u Palavaku, k Bille, u trafacky, na Vlkovu, s Novolisenskou…to bude vše spunt…sice tam zastávba přímo není, ale oblast generuje nejspíš ještě daleko více dopravy než zidenice
Žádná dočasná řešení, nebo z toho zase bude něco na jden furt.
nebyl bych takový pesimista, k Ostravské se bude dál jezdit od Tomkace přes Starou Osadu, křižovatka u Kasáren bude uvolněná o proud od Tomkace na Vincky a naopak a tím pádem se bude moct prodloužit zelená v přímém směru od Staré Osady k Tomkaci, což zpusobuje největší špunt v oblasti…
Taky si myslím, že odklon tranzitu Tomkáč – Vinohrady mimo Gajdošovu bude dost znatelný přínos.
nebude, protože se budou opravovat rampy na most u Otakara ševčíka. takze se z ostravské na gajdosku bude nějakou dobu problém dostat
obě zmíněné stavby budou v souběhu a ukončeny +/- zároveň… (novostavba VMO Tomkáč-Rokytova i rekonstrukce mostů na I/42 x I/50 Otakara Ševčíka mají termín dokončení 2024)
Brno je je už dnes lepší než Praha ! Proč? Začnu polohou vše je na půl cesty ( Ostrava, Olomouc, Praha, Vídeň )
Vídeň? tisíckrát lepší a hezčí město než Praha
Okolí Brna? sever nádherné lesy, západ vysočina, východ – uznávám nic moc, jih moravy? absolutní TOP
Podívejte se na Prahu jak je hnusná, roztahaná, samé paneláky, kdyby Praha neměla svoje historické centrum tak je to hnus..
BRNO PROSTĚ ŽIJE !
A třeba takové metro v Brně to je top. To je metro, jaké svět ještě neviděl!
NE+PO mají zavřeno, jinak lze navštívit https://www.metromusic.cz/o-metru/
pokud tam zrovna nehoří…
Maminka zapomněla dát prášečky dneska Tomášku?
su sice brnak…te ze by bylo brno hezčí než praha…no to chce už značnou dávku fanatismu / dioptrií…
a taková krásná sídliště jako vinohrady, bohunice, bystrc…ty tu nejsou?
někomu vyhovuje Praha někomu Brno, ale vždycky se najde nějákej kkt, kterej musí rýpat.. zajímalo by mě jestli tací zakusili obě města nebo si jen potřebují pohonit ego
7 let v Brně, 8 let v Praze, výsledek? V Brně se akorát líp chlastá, to je asi tak všechno…
11 let v Praze, teď dohromady 9 let v Brně, které mi velikostí( a atmosférou na ní navázanou) sedí lépe
Tento popis Prahy sedí tak na 95% českých měst. Hezké a relativně udržované historické centrum a zbytek města z velké části sídliště sovětského střihu s přehnaně pestrobarevnými fasádami a přebujelým reklamním smogem. A těch zbývajících 5% měst nemá ani to historické centrum.
tak zrovna u Prahy jsou veliké poměrně kompaktní čtvrti z konce 19.století a první poloviny 20.století. Brno do značné míry podobné.
problém bývá tam, kde ještě v 19. a 20.století byla drtivá část zastavby mimo náměstí přízemní, max. jedno patro. tam to mnohdy zásluhou bolševika dopadlo…za náměstím začíná sídliště…
Viz Břeclav, nějakých 40 roků se neví co pořádně s tím mezi parkem a mostem udělat.
V Kelči je jenom 9 ks paneláků. Možná se najde město, kde není ani jeden.
Možná Přebuz v okrese Sokolov.
ale v Prebuzi není snad už vůbec nic. natož panelak
a jsou města…ve formě 3 paneláku…
znacna cast jihu jizni moravy je podobna nuda jako polabi.
Pane Laňka, docela jste pobavil. Vypadá to jako výpověď silně frustrovaného jedince.
„Praha je roztahaná“:
— Brno samozřejmě není, neboť mapy zkreslují a lžou! 🙂
„Samé paneláky“:
– To co je vidět z D1 vlevo při příjezdu od Jihlavy ve Starém Lískovci, to budou asi ty slavné brněnské funkcionalistické vilahausy…
„Absolutní TOP“:
– Schopnost využít plochu v trianglu ulic Uhelná – Opuštěná – Trnitá (pouhých 1,5 km od hlavního náměstí druhého největšího města v Česku) jako skládku stavebního odpadu na 30 let.
Gratuluji k úspěchu!
Až vás opět něco objevného napadne, svěřte se.
a jako autobazar
Ano, máte pravdu.
Pokud je autobazar vzdálený pouhé 2 km od centra, nejvíce kultivovanou částí této lokality, považuji to za tragédii.
tak ona ani část na východ od centra není zrovna kultivovaná…sice se to lepší, ale kde to mají…2km od náměstí chladící věž…
Myslím, že pro pana Tomáše Laňku jistě nebude problém sepsat nějaký adorační text i na tu chladicí věž, (když stojí v Brně).
Tak technicky vzato je tam ještě živnostenský úřad, ale nevím, možná je ten bazar opravdu ta civilizovanější část.
Gratulace do Brna.
To Praha se velkého okruhu dočká, teprve až na Suchdol spadne meteorit.
Obě města mají tento okruh jen zčásti dokončen.
Mimochodem, v případě Prahy jsou okruhy dva (vnější + vnitřní).
V případě Brna do určité míry taky.
to by musel být přímo meteoricky roj…běchovice, horní pocernice, dolní chabry, suchdol…
A musí to být meteority?
Vnitřní Městský okruh má Praha hotový z více než poloviny, zbývající úsek je v procesu a dovolím si tipnout že celkové dokončení bude dříve než u toho brněnského. Vnější okruh čili D0 je jiná písnička..
Po zprovoznění Žabovřeské a Tomkova nám. za dva járy bude VMO hotový od Rokytovy po Vídeňskou plus zatím izolovaný úsek po Černovické od Olomoucké po Mariánské nám. To mi přijde jako slušná bilance a když k tomu přidám relativně bezproblémový úsek od Olomoucké po Jedovnickou, tak by dlouhodobě zůstala k dokončení akorát jižní část mezi prešpurskou radiálou a rotecem. Odpovídající procento cajzli nedajó aní náhodou. Bohužel jižní část VMO bude nadále suplovat nevyhovující a přestavovaná D1. S dálničním okruhem se v šalingradu ani nepočítá, na východě ho není kudy vést údolí Svitavy plus krasové území). Dálniční obchvat od severu by… Číst vice »
Na D43 bych nespoléhal, respektive bych spíš řekl že je třeba ten nápad, z mého pohledu poněkud pitomý, opustit a vybudovat tunelovou variantu od D2 k Červenému Mlýnu. Další věc co by se mohla hodit je plný čtyřpruh na Jihlavské minimálně po Bítešskou.
Povrchová dálnice ve městě… Vypadá to že si každé české město chce prošlapat slepé uličky samo.
Ty jsi byl nejdál tak akorát na své zahradě, viď, rozumbrado?
Zato to křížení šesti pruhů s tramvají, přechody, atd, bylo růžové. Možná bys měl napřed popřemýšlet, proč se ve městech staví městské okruhy.
Proč hned urážíte? To že je to zlepšení současného stavu neznamená že je to všespásné. Rozhodně by bylo lepší tohle mít pod zemí a udělat z toho kus města, ne kus dálnice, ale to vám dojde až po euforii z nové stavby. Vy budete z Brna že?
V Brně budou mít aspoň něco. V Praze si vymýšlejí jak to udělat hezčí, ale i dražší a později, čímž se ale na dlouho konzervuje stav úplně nejhorší.
No dobře ale v Praze to dalších 10 generací ocení a jedna si bude muset počkat.. lepší než mít roztrhané město takovými stavebními skvosty..
Tak zrovna mostovka neleží na povrchu. Narozdíl od toho ranžíru.
tak nemusím dálnice městem…ale v ricnich naplavech, pod řekou stavět tunel…který bude na jedné i druhé straně značně do kopce…mi přijde jako dost silenost.
dané oblasti úplně ta povrchová varianta neuškodí…nemá čemu…
No nevim… ja vidim Kralovoposky tunel, Husovicky tunel, do budoucna Vinohradsky tunel, mezi tim kratsi povrchove useky – neprijde mi to tak tragicke.
a on ten tunel pod vinckama skrz ty jily a bůh ví co dál tam je…bude asi taky srandovní…
Když vykutali tunel pod Kénikem, pod dvěma ulicemi se šalinama, pod bazénem a pod dost vysokýma barákama, tak ty Vincky zmáknó taky.
Dneska jsou technologie na všechno, i na tekutý písky. Spíš je problém, když se tam střídá hned to, hned vono. Pak se musí způsoby ražby furt přizpůsobovat nový geologii a stavba se tím dost prodraží.