Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Obrazem: U hokejového stadionu v Karlových Varech už se rýsuje nové nástupiště

Budování nové zastávky Karlovy Vary - Aréna. Pramen: Správa železnic
Budování nové zastávky Karlovy Vary - Aréna. Pramen: Správa železnic
Nová zastávka bude hlavně sloužit návštěvníkům celého sportovního komplexu v Tuhnicích.

Na trati 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně je v plném proudu stavba nové zastávky Karlovy Vary aréna. Společnost Strabag Rail zastávku buduje pro Správu železnic v těsné blízkosti hokejové haly. Stavba vyjde na 14 milionů korun.

Nová zastávka má hlavně sloužit návštěvníkům celého sportovního komplexu v Tuhnicích. Největší objem stavebních prací proběhl už v září, kdy se upravoval železniční spodek a svršek, přeložky kabelizace a postavily základy nástupní hrany.

Nástupiště bude dlouhé 100 metrů, jeho výška nad temenem kolejnice bude 550 mm. Součástí nové zastávky bude přístřešek s mobiliářem, který budou tvořit lavička, vitrína s informacemi pro cestující a koš na odpadky. První vlaky zde začnou zastavovat v polovině prosince, tedy od platnosti nového jízdního řádu.

 

Karlovy Vary aréna není jediným letošním přírůstkem mezi zastávkami na české železniční síti. Už v dubnu otevřela Správa železnic novou zastávku Neratovice-sídliště, nedávno začala veřejnosti sloužit zastávka Příbram-sídliště, od prosince má začít sloužit i nová zastávka Eden na 4. koridoru v Praze.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef

A budou tam spát bezdomovci? A bude tam také smrad jako na nádraží ve Staré Roli?

Pietro

Pozoruhodné.. Zastávka u sportoviště a golfového resortu, kam drtivá většina pojede spíše autem a které má spíše nárazově občasný provoz vyroste zastávka. A mezitím v Ústí nad Labem se Srbské železnice zuby nehty brání obnově zastávky ve Vaňově (která byla zlikvidována za komančů pokoutně v noci, bez povolení k demolici) nebo v Brné (kde je dokonce zanesena v Územním plánu). Prazvláštní priority mají. Možná by jim ti lidé zastávky příliš ošlapali, když tam bydlí tolik lidí..

Panda

Ještě by to chtělo na horním nádraží přípoje na rychlíky…

pozorovatel

„Nová zastávka má hlavně sloužit návštěvníkům celého sportovního komplexu v Tuhnicích.“
No, budiž – ale kolik lidí bude skutečně potřebovat do a z toho areálu vlakem jezdit, a kolik hodin ze 24 hodin dne? Přitom o kus vedle je například sídliště, kde lidé bydlí 24 hodin denně, ale odkud bude na tuto zastávku daleko, takže pro ně bude k ničemu – kdyby nová zastávka byla přímo u něho, nebylo by to od ní do sportovního areálu (pěšky) o mnoho dál (což by sportujícím nemělo přece vadit!) a trvale obydlené sídliště by vlakem bylo obslouženo docela komfortně …

Marty

Které sídliště? Tuhnice jsou dostupné pěšky z města. A ta zastávka je úplně k ničemu. Při současném jízdním řádu GW se tam sveze možná pár zvědavců.

pozorovatel

Je to především záležitost kvality jízdních řádů (přípojů): ne všichni potřebují jen do města nebo z něho či na AN nebo z něho a chodit pěšky z horního nádraží nebo neřku-li na ně, to asi nikdo nedělá. Jistě, existuje i MHD, ale mezi horním nádražím a tím sídlištěm žádná přímá linka nejezdí a rozumně natrasované vlaky by to mohly řešit docela smysluplně – nehledě k tomu, že by až tam mohly končit a začínat všechny vlaky, které dnes ve směru jezdí z horního nádraží jen na dolní nádraží a opačně. Někdo se tady dokonce už přece zmiňoval i o jakési… Číst vice »

Palecek.M

Ve Varech, kde na hokej chodi 3000 plačících to nema smysl

Vojtíšek

Opravdu jste chtěl napsat plačících? Takové kouzlo nechtěného 🙂

švestka

K čemu zastávka u arény, když je s.plukovník zavřel a jen tak je neotevře!

-TR-

Plukovník arénu otevře, ale až bude pro to vhodný čas. Ten teď zcela objektivně není.

švestka

To je pravda, dneska vdává dceru a pořádá svatební trachtaci, kvůli které mají svatby výjimku, ale zastávka u arény zcela objektivně počká až si vrchnost užije.

Jiří Kocurek

To mi připomnělo komentář ze sousední diskuze: Kdyby byla trať na letiště, mohly by tam aspoň jezdit vlaky, když se nelétá.
😀

Václav

Hlavně aby po hokeji taky jel vlak

-TR-

Poslední vlak do Mariánských Lázní jezdí z Karlových Varů ve 21:30.

-TR-

Jo, a ještě jsem zapomněl na zkrácený vlak do Bečova nad Teplou ve 22:32.

MLB

Pojede… jeden vůz pro celou arénu 🙂

realista

A kolik by jich na tu lokálku bylo podle vás skutečně potřeba? Místní na ten vlak zjevně stejně čekat nebudou.

Jiří Kocurek

Hmm, když se v Brně dají vypravit posilové šaliny, tak zdvojit Regionovu když bude hokej by možná šlo taky. Chce to, aby se vědělo, jestli se bude prodlužovat nebo ne. Aby nejela zdvojená 20 minut po konci základní hrací doby, zatímco se jedou nájezdy. Murpyho zákon je totiž aplikován dnes a denně.

Alibaba

Karlovy Vary mi připadaly takové zastávek prosté.
Očekávám, že město projeví i o další zastávky třeba někde u sídliště v Rybářích. Dovedl bych si představit i zastávku u Drahovického mostu.

Josef22

Pár roků nazpět se mluvilo o jakémsi „S-Bahnu“ a vzniku snad až 10 zastávek + zařazení vlaků do MHD. Zatím to zní docela jako scifi, ale zmiňovaná zastávka v Rybářích by celkem dávala smysl, i kdyby byla například někde u areálu Rolava.

robert

Dobrý nápad. Ale pro zlepšení obsluhy bych k nové zastávce vedl i nějakou linku MHD.

Olda

Dvě zastávky MHD jsou cca 200 m daleko.

BND 30

A MHD jezdí celkem pravidelně celý den. Takhle jednoúčelové mi to nepřijde jako dobrý nápad. Kam ti lidé s tím budou jezdit ? Přespolní přijedou autem, a Varáci pokud ne autem tak MHD.

Jiří Kocurek

Přes řeku je nákupní centrum a i ta aréna má nějaké zaměstnance, děcka tam jezdí za sportem. Nebál bych se, že tam bude menší počet cestujících než třeba na zastávkce Kfely o kousek jižněji.