Obrazem: Traku dominují polští výrobci, Škoda přivezla svůj push-pull
Největší železniční veletrh od vypuknutí pandemie trvá do pátku.
V Gdaňsku pokračuje druhým dnem železniční veletrh Trako. První větší evropská přehlídka kolejové techniky od začátku pandemie koronaviru je ukázkou především polského železničního průmyslu, zastoupení zde mají ale i čeští vystavovatelé.
Tradičně největší zájem je o vystavené vlaky přímo na venkovní ploše. Na veletrh si polští výrobci připravili tři premiéry: Pesa zde představila svoji novou jednotku pro RegioJet a prototyp lokomotivy na vodík, FPS Cegielski ukázal poprvé novou jednotku Plus kombinující elektrický a spalovací motor. Vlak si objednal polský dopravce Polregio. Výrobce počítá s tím, že půjde jeden pohon nahradit například bateriemi nebo palivovými články.
Nejde o jediný vlak, který kombinuje jako palivo elektřinu a diesel: svoji jednotku Impuls EN63H-001 zde představuje Newag. Jeden z možných pohonů budoucnosti – vodík – v Gdaňsku představuje také Alstom se svoji jednotkou iLint.
Škoda Transportation přivezla do Gdaňsku svoji poslední novinku na kolejích, push-pull soupravu pro Moravskoslezský kraj. Prezentovala zde také pokrok s výrobou metra pro Varšavu. Český železniční průmysl zastupuje řada dalších firem, například Dako-CZ, AŽD Praha nebo Elmesy. Mezi vystavovateli je také ČD Cargo.
Veletrh končí v pátek 24. září.