Obrazem: Traku dominují polští výrobci, Škoda přivezla svůj push-pull

Hlavní venkovní plocha veletrhu Trako. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHlavní venkovní plocha veletrhu Trako. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Největší železniční veletrh od vypuknutí pandemie trvá do pátku.

Zpět na článek
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
H1PAVCA

Elefanty už dosluhují, nemají střídavinu a ani ETCS,proto se uvažuje o jejich náhradě.

Jakub

Viděl jsem tu novou push-pull soupravu od Škodovky nedávno v Praze a moc se mi líbila. Překvapuje mě ale, že pro ni nemají zatím nějaký pěkný marketingový název, když je to jejich nejmodernější souprava. Nebo mi něco uniklo?

Gargy

Je to otázka času..

Jarda Š.

Mohlo by se to jmenovat třeba RegioPig.

exttmis

Na té úvodní fotce dobře vyniká obludnost čela jednotky Pesa Elf pro Regio Jet v kontrastu s elegancí sousedního Plusu od FPS.

Jakub

Mně to tak obludné nepřijde. Možná to je kvůli té zvláštní barevné kombinaci, žlutá firemní se zelenou krajskou…?

exttmis

Ano, ta barevná kombinace to zabíjí ještě víc.

Pája

Nevíte prosím někdo, zda jsou všechny vozidla se spřáhly na fotkách navzájem svěsit? Push Pul s náratníky nepočítám.

Pája

…nárazníky….

Jiří Kocurek

Dobrý dotaz. TSI by to měla sjednocovat, aby to bylo možné.

robert

To je škoda, že jste o tom nedali vědět dřív. Jel bych se tam podívat.

Vbb

Příští rok budou třeba Czech Raildays 14. – 16. 6. 2022 nebo Innotrans 20. – 23. 9. 2022.
Tak si to zapište, abyste pak zase nebyl překvapený reportáží z veletrhu, „o kterém vám nedali vědět dřív“.

dejf

FPS Cegielski ukázal poprvé novou jednotku Plus kombinující elektrický a spalovací motor… … Výrobce počítá s tím, že půjde jeden pohon nahradit například bateriemi nebo palivovými články.
jak to je? v polsku mají jenom stejnosměr, takže mají to napájení relativně jednoduchý?
zajímalo by mě, jestli je tam místo i pro trakční trafo z 25kV 50Hz, to by spolu s spalovákem nebo baterkama bylo hezký.

medical examiner

Tak nějak…
Třeba na R26 nebo Os Zdice – Protivín.

zdenek

Slovinci nakoupi Kiss z dotací. Polácí flirt na EC. Rakušáci 190 kiss. A my? R8.

medical examiner

Jen my máme Scheißewerke…

MHD

Vy ten Kiss trochu přeceňujete.

Jiří Kocurek

A tak modré to tam bylo! Dokonce stahovací okna v B249, některá i akvarijní! Kvalitní české vozy!
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-825

zdenek

A tak pěkný tarif..

zdenek

A Slováci taky KISS z dotací..

Axel

fotky ze Stadler Kiss … ?eventuelní náhrada? za CityElefanty, jejichž část bude nutné nahradit kvůli rozhodnutím Babišovy vlády

https://www.nakolei.pl/trako-2021-stadler-prezentuje-po-raz-pierwszy-w-polsce-pietrowy-elektryczny-zespol-trakcyjny-typu-kiss-zdjecia/

Kubrt

Nějaké soupravy á la elefant by byly v ČR v příštích letech potřeba, i kdyby Babiš dnes byl cesťák ve fosfátech před penzí.

Axel

jo, jo. Hlavně jsem chtěl připomenout, že 2-patrový vagon od Stadleru sice pan Sůra nafotil, ale v samotném článku o tomto vlaku nemluví… Čím větší nabídka (jako alternativa k Škoda Transportation), tím líp se bude vyjednávat… neboť „výběr z jedné nabídky“ není výběr.

Jestli CityElefanty bude nutné nahradit brzy, tak ve Středočeském kraji budou velmi, velmi obracet koruny, aby našli dost peněz … protože firma ČD jako vlastník CityElefantů pochopitelně bude velmi nerada, že nemá uplatnění pro vagony CityElefant staré kolem 25 let… např. vagonům 854, které firma ČD používá např. z Brna, už je víc než 50 roků….

Gargy

Železniční prostředek má větší životnost ..ony ty úžasné autobusy jsou po 10 letech šrot.

Axel

to jo. ale asi shodneme, že je rozmařilé vyhazovat zánovní funkční věc je proto, že při nákupu jsme se unáhlil

… Viz vojenské letadla z pražské Avie Il-10/B-33, vyrobené cca v roce 1955/56, které vyřazovali československé jednotky cca v roce 1957/58… ale aby tohle marnotratné plýtvání „ne*ralo“ občany, tak např. v Prostějově zánovní letadla B-33 radši zahrabali pod zem, než aby to kovové letadlo aspoň odvezli do kovošrotu

Jiří Kocurek

Praha se nemá přepínat dřív než v roce 2037. To není brzy a ten nejstarší bude Ešus mít 40 roků.

Co si myslet o někom, kdo záměrně ohýbá fakta, aby mohl volat po potrestání společnosti…

Axel

ehm domnívám se, že Váš názor odporuje názoru vlastníka vagonů CityElefant=firma ČD má poněkud názor než Vy… viz z loňského léta: „České dráhy začaly hledat náhradu za elefanty, zvažují nákup až 120 jednotek“ „České dráhy v dokumentaci pro konzultace uvádí, že nové dvoupodlažní jednotky bude nakupovat nadvakrát. V období od roku 2026 do 2030 90 jednotek, v letech 2038-2039 30 jednotek. Na rozdíl od stávajících jednotek řady 471 je chtějí dráhy vícesystémové.“ Pane Jiří Kocourek, na rozdíl od Vás, si myslím, že ty marné/zvýšené náklady skrz nahrazování CityElefantů bude chtít firma ČD proplatit… a od koho jiného než od nás… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Není vyloučena – v rámci GO / modernizace na střídavinu … hliniková kastle je něco jiného než plechový žabotlam …
NIKDY neříkej NIKDY …

PvvS

A proto se řešil ten střídavý vložák ?

Honza Gajdoš

před pár lety je vykopali, byly to jen části trupu, ale šly pod zem skoro nové (jsem prostějovák)

Axel

prostě i na tehdejší podivnou dobu to byla zrůdnost. A tu výrobu nestopli včas, hádám zejména proto, že A. Čepička profesí byl právník resp. tenista a to vesměs bez praxe (neboť při/po škole dělal politiku)… a ostatní se jej báli bo zeť Gottwalda+kámoš kremelských

4,5 tunové letadlo!!!

Vzpomínám si na vyprávnění od strýca, že v 50.-tých letech jak malé děcka z prvního stupně devítiletky (či co to tehdy bylo) neustále soudružky učitelky komandoval na sbírání druhotných surovin… typu kdo v době výuky nebyl ve škole, ale o sběrny donesl víc víc starého papíru atd.

Jiří Kocurek

Zvláštní, že většina autobusů jde pryč až po 15 letech provozu.
Nebo snad někde houfně sešrotovali vozy z roku 2011 a novější?

Jiří 3

To záleží na dopravci. V Brně poslali do šrotu v roce 2015 Citybusy a B951 v té době 10 let staré a dopravci ze skupiny 3ČSAD taky likvidují 10 roků staré autobusy.

PvvS

Jojo, serii Citybus z 2002, tedy 13 let starou. Serie z 2005 byla až na pár vozů po nehodách odprodaná. Z těch 951 byly šrotlý 3 vozy, zbytek odprodej.

Miroslav Zikmund

Z čeho usuzujete že by ČD neměly uplatnění pro ešusy, protože jsou staré „25“ let.
Patra Bmto jsou z roku 1975, stará 45 let = cca 1x tolik a nikomu nevadí. Poznáte z jejich interiéru, že jsou lepší než v roce 1976.
Jistě si pamatujete, jak vypadaly v roce 1976 a jaké s nimi byli problémy …
Naopak – pro „nedostatek“ 471 se uvažovalo o jejich stažení z MSK do depa na ONJ.

Axel

Proč? 2 faktory: a) dostatečná poptávka cestujících, kteří zaplní takto kapacitní vlak (s ohledem na relativně nižší komfort, bo regionální vlak… byť uznávám, že např před lety jezdíval CityElefant Praha-Ostrava)

b) technická stránka ..vycházím ze zdejších článků, kde jsem tomu tak porozuměl…

Třebas mi to nějaký zasvěnec z oboru vysvětlí, ale změna napájení plus ECTS přece probíhá po celé republice, ne?

Kubrt

Mě nejvíc překvapil ten vlak od FPS. Jsem si myslel, že trh v Polsku v tomto segmentu je obsazen Pesou a Newagem. „Cegielski“ v uplynulých letech působil mezi ostatními „železničními“ firmami v Polsku trochu jako Popelka, produkující pouze klasické vozy pro PKP, a teď toto. Nutno poznamenat, že stejně jako v případě Pesy, se jedná o „státní“ podnik.

Milan

Mají to financované od NCBiR něco jako vědecký projekt. Podobně jak Pesa ten vodík.

Xaver

No je vidět, že Poláci fakt jedou.

Gargy

No tak otázka kolik toho mají nasmlouvaného…

medical examiner

A co je čeká…
Elektrickou trakci bude asi Státním drahám dodávat Siemens. Ale co motorové vozy?
To bude 60 ks s opcí na dalších 50 ks jen Pesa Link II…(místo 814.2). A pak soutěž na 400 motorových vozů – buď to bude Pesa Link I, nebo Alstom Coradia Lint 27…

Dom

Nemůžu si pomoct, ale mít na čele logo ČD, Škody a číslo najednou je už moc. Na tak krásném vlaku celkem detail, ale zamrzí.

Adam H

Řekl bych, že to logo je tam jen pro veletrh.

expat

Jo, to je snad jen pro ten veletrh doufám.

SaulGoodman

Myslím, že to logo Škoda tam normálně není, to si tam asi dali jen na tu akci. Celkem pochopitelné…

Kubrt

Ovšem ta dvě loga MS-kraje na bočnici pár metrů od sebe už pochopitelná nejsou…

Gargy

Tak tam jsou a co zase?

Kubrt

To bys nepochopil.

Gargy

D
Furt bude někdo remcat..i kdyby tam byl Kosočtverce je to fuk. Je to nové ..opakuji nova souprava..