Obrazem: Stavba nové trati Sudoměřice – Votice finišuje, vlaky mají projet už za rok
Vlaky budou v úseku jezdit až 200 km/h. Zahájení provozu je zde naplánováno na červen roku 2022.
V sobotu uspořádala Správa železnic den otevřených dveří na jedné z největších železničních staveb současnosti, novém úseku koridoru Sudoměřice – Votice. Při té příležitosti zveřejnila fotogalerii stavby, kterou deník Zdopravy.cz se souhlasem investora přináší. Obrázky jsou seřazeny ve směru od Sudoměřic k Voticím.
Téměř dvacetikilometrová stavba začala na jaře 2018, celkové investiční náklady přesahují sedm miliard korun. Samotnou stavbu získala v soutěži společnost OHL ŽS za 4,4 miliardy, ministerstvo dopravy aktuálně uvádí číslo 5,5 miliardy. Náklady zvýšily mimo jiné potíže při stavbě dvou tunelů a také přeprojektování celého (už rozestavěného) úseku z rychlosti 160 km/h na rychlost až 200 km/h (pro vlaky s naklápěcí skříní).
Posouvaly se i termíny zprovoznění nové trati. Původně mělo být hotovo už letos v létě, pak se termín posouval kvůli zmíněným potížím při ražbě tunelů. Naposledy Správa železnic hovořila o konci roku 2022, v nové smlouvě pak je ukončení prací posunuto až na květen 2023. Trať by nicméně mohla být zprovozněna dříve. „Zahájení provozu je zde naplánováno na červen roku 2022,“ uvedlo ministerstvo dopravy v tiskové zprávě ke dni otevřených dveří.
Trať se buduje z větší části v nové stopě.