Infrastruktura Silnice Stavebnictví

OBRAZEM: Stavbaři finišují se silnicí z Liberce do Jablonce, autobus zrychlí o 15 minut

Zakázku na silnici I/14 získala společnost M- Silnice. Z odhadované ceny 460 milionů korun bez DPH slevila na 296 milionů.
Zakázku na silnici I/14 získala společnost M- Silnice. Z odhadované ceny 460 milionů korun bez DPH slevila na 296 milionů.

Po více než dvou letech od zahájení stavby se řidiči mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou dočkají nového rychlejšího spojení obou měst. Společnost M-Silnice dokončuje stavbu úseku silnice I/14. Slavnostní otevření je naplánováno na 1. června.

Nová stavba přinese také úlevu obyvatelům Vratislavic nad Nisou a Harcova, přes který kvůli rozkopané silnici přes Kunratice auta dosud jezdí.

Dva a půl kilometru dlouhá trasa navazuje v Liberci na již dříve dokončenou čtyřproudou silnici od průtahu silnice I/35 Libercem, která končí u kruhového objezdu na Kunratické. Kopíruje většinu původní stopy bývalé silnice II. třídy, je ale podstatně přímější a doba jízdy tak bude o několik minut kratší. Také by mělo ubýt nebezpečných situací v zatáčkách u Lukášova.

Zakázku na silnici I/14 získala společnost M-Silnice. Z odhadované ceny 460 milionů korun bez DPH slevila na 296 milionů. Stavba začala v březnu 2016. Silnice je dvoupruhová se třetím pruhem ve stoupání.

Na nové silnici zatím nebude od června plný provoz, hotová bude jen část od Kunratické ke křižovatce s Lučanskou ulicí. Na zbývajícím úseku bude snížená rychlost. Více informací o stavbě je na stránkách ŘSD.

Otevření nové silnice povede také k úpravě jízdního řádu linky 141, kterou objednává Liberecký kraj mezi dvěma největšími městy regionu. Oproti stávajícímu stavu bude trasa linky opět vedena okolo libereckého sídliště Kunratická (zastávka Východní), dále povede linka po přeložce I/14 do Lukášova tak, aby bylo dosaženo co největšího zkrácení jízdní doby.

Koncept autobusové dopravy mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou po otevření nové části silnice I/14. Foto: iidol.cz
Koncept autobusové dopravy mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou po otevření nové části silnice I/14. Foto: iidol.cz

Nový koncept počítá s tím, že v ranní špičce pojedou autobusy v intervalu 10-15 minut, o víkendu jsou zavedeny nové spoje na základě připomínek cestujících v intervalu 60-120 minut. Doba jízdy se výrazně zkrátí: například z terminálu MHD v Liberci k jablonecké přehradě bude cesta trvat 20 minut namísto stávajících 35 minut. Ke zkrácení doby jízdy dojde jak novou silnicí, tak opuštěním stávající trasy, která je delší. Kompletní informace jsou na stránkách Idolu.
.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tuneli , to myslíte ty prázdné vlaky , kde si není kolikrát ani kam sednout ?
    Jezdí dost vytížené a o jejich budoucnost nemám obavu.
    Já sice chápu , že vlaky a hlavně ty regionální nemáte rád , na to máte právo , každému se líbí něco jiného, ale neměl byste sem psát Vaše bludy , výmysly a hlavě účelové lži. Chovejte se čestně.
    Pravdu však máte v jedné věci. Ta vlakotramvaj , ta by byla dobrá.

  • Ale to se nebude šotouškům líbit, pro ně autobusy nejsou veřejná doprava. Navíc bude možné konečně trochu proškrtat ty pomalé vlaky, kterými stejně nikdo nejezdí, protože tramvaj vede aspoň do zástavby a halvně přes Fügnerku! A v Jablonci se má prodloužit k centru. Jen škoda těch vyhozených peněz z okna za opravu té trati. Nalitých šotouškům do jejich hračky. 🙁

    Zde měla být ta původně plánovaná vlakotramvaj, co by po vlakových kolejích pokračovala až za Jabloncem a z kolejí mezi Jabloncem a Libercem mohla být krásná cyklostezka, využití by si rozhodně našla, o tom nepochybujte. A větší než ty vlaky. Kvalitní stezka bez zbytečných ztracených spádů by přispěla ke zdravějšímu pohybu lidí a méně autům. Což pomalá železnice nikdy nesvede.

  • Prosím vás, je tu někdo místní? Mně, moravákovi, tohle přijde jako plivnutí do vody. Ano, určitě je to lepší, než drátem do oka, ale stejně to asi nebude kapacitně vůbec stačit, ne? Zejména to, že v Jablonci to končí u prvního baráku a nejede nikam blíž k centru.

    • To, co tam bylo dosud, nelze s novým stavem vůbec srovnávat, i když konec je (zatím) jen na okraji Jablonce nad Nisou.
      A bude určitě zajímavé sledovat, co to udělá s počtem cestujících v kolejové dopravě …

    • Jako místní mohu říct, že to opravdu pomůže. Není to jediná silnice mezi LB a JN.

    • Je to velmi potřebná komunikace. Pohyb lidí mezi Libe a Jbc je v obou směrech velmi početný od rána do večera. Původní silnice přestala kapacitně stačit tak před 15ti lety. Stačilo trochu sněhu a nastával kolaps. Kamiony se často nemohly vyhnout atd. Vhodná alternativa prakticky nebyla (I/35+ I/65 je pro tuto část „daleko“).

      Co však jako místní nepochopím, je most za Kunraticemi. Tam měl být násep (zásyp). Protože v tomto místě za novou silnicí směrem k lesu není nic, žádná výstavba. Jen torzo staré silnice. Už teď se těším, až bude potřeba most opravit a zavře se. Na rok, na dva!

    • Vzhledem ke komplikovanosti terénu, výškovému rozdílu měst a složitosti současných cest to je obrovský až neuvěřitelný pokrok. A pokud jde o kolejovou dopravu. Jablonec i Liberec jsou dost oddělené části. Např. Mšeno to má k vlaku daleko, stejně jako Kunratice. Naopak takový Žižkův Vrch nepojede přes město na tu novou silnici.

    • Desper:
      Jistě – mně šlo spíše o autobusovou linku č. 141: očekával bych, že velice brzy vzniknou silné tlaky na zásadní „zahuštění“ jejího provozu, protože nově zřejmě nabídne spojení rychlejší než tramvaj či vlak i do centra Jablonce.

    • Za prvé prý nebude 1.června otevřena celá (zatím 1,5km od Liberece a celá prý až od října) a za druhé bude zastaralá už v den svého zprovoznění. Spojení mezi krajským a okresním městem bude pouze dvoupruhem (ve stoupání třípruh).
      Když z kopce chytnete nějakého kochatele přírodou, který se bude plazit sedmdesátkou (a že takovýh blbců přibývá geometrickou řadou!), tak přes dvojitou ho nepředjedete.

      • Bude otevřena celá, pouze ten druhý úsek blíže k Jablonci nebude plnou rychlostí.

    • Tady místní 🙂 Plivnutí do vody to z celorepublikového hlediska asi je, ale vzhledem k tomu, že cestu, kterou po této silnici budeme mít např. během 10 minut zdolanou, jsme do teď museli absolvovat minut 20 a to přes obce, pro kteréto bylo velké zatížení co se týče hluku, znečištění a i bezpečnosti, samozřejmě … Já se teda moc těším 🙂

    • Jsem Libereckej,a denně dojíždím za prací do Jablonce. No-celá silnice měla vypadat úplně jinak-znám se velice dobře s pánem, jehož manželka dělala projekt k tomuto. Vše mělo být 4proudé… jenže…. peníze nejsou, tak honem na konci 4proudů v Kunraticích kruháč-původně to měla být mimoúrovňovka a dále 4proudy až do Jablonce-a v Jablonci obchvat celého Jablonce.. to je zatím stále v nedohlednu, i když plány města jsou suprové-ale leda tak na papíře.. Co je to za obchvat, který začíná a končí kruháčem, přes který není vidět ani nákladní auto? už ty kruháče kdo navrhl bych ho kopl…. a až napadne sníh? s tím se prostě nepočítá… to že tu sníh je od poloviny října do března (já vím někdy ne-ale když už je tak pořádně) tak to nikdo neřeší…. Určitě tato spojka pomůže dopravě mezi města-teď to bylo přes Vratislavice otřesné… ve špičce jak jízda po Praze-kolona kde není vidět ani začátek ani konec…. Ale prostě myšlenka byla pěkná, peníze ale rozhodly jinak a máme to co máme-asi za to musíme být vděčni… co jiného nám zbývá… Pravda-jak tu někdo psal-párkát jsem se v zimě otáčel a jel zpět do Liberce, protože v zatáčkách se zasekávaly kamiony…. teď se snad nebudou zasekávat na kruháčích….. naštěstí kousek je stanice údržby silnic kraje-tak snad to budou udržovat… ale ty kruháky…..2metry vysoké-proč????? proč v Rakousku jsou naopak hluboké-nebo s kytičkama ve svaru znaku města? tady to zasázíme do homole ať to zaroste a pěkně beton a kostky a pěkně ať přes to není vidět… je to paráda, když třeba táhnete auto na laně….. když nevidíte do křižovatky…. pověsit do průvanu za to, kdo to vymyslel….

Newsletter

Partneři