OBRAZEM: Stavbaři finišují se silnicí z Liberce do Jablonce, autobus zrychlí o 15 minut

Zakázku na silnici I/14 získala společnost M- Silnice. Z odhadované ceny 460 milionů korun bez DPH slevila na 296 milionů.Zakázku na silnici I/14 získala společnost M- Silnice. Z odhadované ceny 460 milionů korun bez DPH slevila na 296 milionů.

Po více než dvou letech od zahájení stavby se řidiči mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou dočkají nového rychlejšího spojení

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
placebo

Tuneli , to myslíte ty prázdné vlaky , kde si není kolikrát ani kam sednout ?
Jezdí dost vytížené a o jejich budoucnost nemám obavu.
Já sice chápu , že vlaky a hlavně ty regionální nemáte rád , na to máte právo , každému se líbí něco jiného, ale neměl byste sem psát Vaše bludy , výmysly a hlavě účelové lži. Chovejte se čestně.
Pravdu však máte v jedné věci. Ta vlakotramvaj , ta by byla dobrá.

Tunel

Ale to se nebude šotouškům líbit, pro ně autobusy nejsou veřejná doprava. Navíc bude možné konečně trochu proškrtat ty pomalé vlaky, kterými stejně nikdo nejezdí, protože tramvaj vede aspoň do zástavby a halvně přes Fügnerku! A v Jablonci se má prodloužit k centru. Jen škoda těch vyhozených peněz z okna za opravu té trati. Nalitých šotouškům do jejich hračky. 🙁 Zde měla být ta původně plánovaná vlakotramvaj, co by po vlakových kolejích pokračovala až za Jabloncem a z kolejí mezi Jabloncem a Libercem mohla být krásná cyklostezka, využití by si rozhodně našla, o tom nepochybujte. A větší než ty vlaky.… Číst vice »

liposh

Prosím vás, je tu někdo místní? Mně, moravákovi, tohle přijde jako plivnutí do vody. Ano, určitě je to lepší, než drátem do oka, ale stejně to asi nebude kapacitně vůbec stačit, ne? Zejména to, že v Jablonci to končí u prvního baráku a nejede nikam blíž k centru.

železničář v důchodu

To, co tam bylo dosud, nelze s novým stavem vůbec srovnávat, i když konec je (zatím) jen na okraji Jablonce nad Nisou.
A bude určitě zajímavé sledovat, co to udělá s počtem cestujících v kolejové dopravě …

Honza

Je to velmi potřebná komunikace. Pohyb lidí mezi Libe a Jbc je v obou směrech velmi početný od rána do večera. Původní silnice přestala kapacitně stačit tak před 15ti lety. Stačilo trochu sněhu a nastával kolaps. Kamiony se často nemohly vyhnout atd. Vhodná alternativa prakticky nebyla (I/35+ I/65 je pro tuto část „daleko“). Co však jako místní nepochopím, je most za Kunraticemi. Tam měl být násep (zásyp). Protože v tomto místě za novou silnicí směrem k lesu není nic, žádná výstavba. Jen torzo staré silnice. Už teď se těším, až bude potřeba most opravit a zavře se. Na rok, na… Číst vice »

Desper

Vzhledem ke komplikovanosti terénu, výškovému rozdílu měst a složitosti současných cest to je obrovský až neuvěřitelný pokrok. A pokud jde o kolejovou dopravu. Jablonec i Liberec jsou dost oddělené části. Např. Mšeno to má k vlaku daleko, stejně jako Kunratice. Naopak takový Žižkův Vrch nepojede přes město na tu novou silnici.

železničář v důchodu

Desper:
Jistě – mně šlo spíše o autobusovou linku č. 141: očekával bych, že velice brzy vzniknou silné tlaky na zásadní „zahuštění“ jejího provozu, protože nově zřejmě nabídne spojení rychlejší než tramvaj či vlak i do centra Jablonce.

Stan

Za prvé prý nebude 1.června otevřena celá (zatím 1,5km od Liberece a celá prý až od října) a za druhé bude zastaralá už v den svého zprovoznění. Spojení mezi krajským a okresním městem bude pouze dvoupruhem (ve stoupání třípruh).
Když z kopce chytnete nějakého kochatele přírodou, který se bude plazit sedmdesátkou (a že takovýh blbců přibývá geometrickou řadou!), tak přes dvojitou ho nepředjedete.

Tunel

Na motorce ho v klidu předjedete zprava. 😉

Iva

Tady místní 🙂 Plivnutí do vody to z celorepublikového hlediska asi je, ale vzhledem k tomu, že cestu, kterou po této silnici budeme mít např. během 10 minut zdolanou, jsme do teď museli absolvovat minut 20 a to přes obce, pro kteréto bylo velké zatížení co se týče hluku, znečištění a i bezpečnosti, samozřejmě … Já se teda moc těším 🙂

Marek

Jsem Libereckej,a denně dojíždím za prací do Jablonce. No-celá silnice měla vypadat úplně jinak-znám se velice dobře s pánem, jehož manželka dělala projekt k tomuto. Vše mělo být 4proudé… jenže…. peníze nejsou, tak honem na konci 4proudů v Kunraticích kruháč-původně to měla být mimoúrovňovka a dále 4proudy až do Jablonce-a v Jablonci obchvat celého Jablonce.. to je zatím stále v nedohlednu, i když plány města jsou suprové-ale leda tak na papíře.. Co je to za obchvat, který začíná a končí kruháčem, přes který není vidět ani nákladní auto? už ty kruháče kdo navrhl bych ho kopl…. a až napadne sníh?… Číst vice »