Obrazem: Správa železnic vystavuje návrhy terminálu VRT v Roudnici nad Labem
Součástí terminálu v Roudnici by mělo být mimo jiné parkoviště pro 3 000 automobilů a nástupiště pro autobusy.
Správa železnic ode dneška představuje v Roudnici nad Labem všechny návrhy, které obdržela v soutěži o podobu zdejšího terminálu na vysokorychlostní trati (VRT). Vítěz byl vyhlášen koncem února, stala se jím kancelář Rusina Frei architekti s autory Martinem Rusinou a Martinem Freiem.
Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na podobu terminálu, který má vzniknout u letiště v Roudnici nad Labem na trati z Prahy do Drážďan, loni v září. Šlo už o druhou takovou soutěž, z klání architektů a urbanistů vzešla nedávno i podoba terminálu VRT v Nehvizdech východně od Prahy (terminál Praha východ).
Součástí terminálu v Roudnici by mělo být mimo jiné záchytné parkoviště pro 3 000 automobilů a nástupiště pro autobusy ústecké i středočeské integrované dopravy. Terminál bude napojen také na regionální trať Roudnice nad Labem – Straškov a přilehlou dálnici D8.
V blízkosti terminálu má také vzniknout údržbová základna vysokorychlostní tratě, kterou Správa železnic v tomto úseku nazývá VRT Podřipsko (úsek mezi Prahou a Litoměřicemi). Terminál budou využívat expresní vlaky s rychlostí až 320 km/h i pomalejší spoje. Správa železnic předpokládá realizaci tohoto bezmála šedesátikilometrového úseku v letech 2027 až 2030.
Celkem bylo posuzováno deset návrhů z České republiky i ze zahraničí. Výstava soutěžních návrhů se ode dneška koná v informačním centru v Roudnici nad Labem. Potrvá do 20. dubna. Návrhy si může veřejnost prohlédnout i na stránkách Správy železnic.