Obrazem: Škoda ukázala první tramvaj pro Bonn, míří na testy do Vídně
Tramvaj ForCity Smart (41T) pro Bonn. Pramen: Škoda Transportation
Bonnský dopravní podnik provozuje tramvaje na třech linkách, ve městě jezdí tramvaje z první poloviny 90. let od firmy Duewag.
Celkově to zdálky vypadá dobře, ale provedení detailů je velmi špatné – ohavné těsnění kolem oken kabiny, lakování A-sloupků nesedí na okolí, zákryty na kabině nenavazují na zákryty na salonu (a to o hodně – odhadem o 3-5 cm).
K třeba Stadleru to má kvalitou sestavení a dokončovacích prací dost daleko.
* zákryty – myslel jsem ty na střeše
Proti vizualizaci z roku 2019 docela podstatný rozdíl na „čumáku“. Na té tehdejší vizualizaci to vypadalo lépe.
https://zdopravy.cz/skoda-transportation-uspela-s-tramvajemi-v-nemecku-vyhrala-miliardovou-soutez-v-bonnu-39123/
Mohl bych poprosit o vysvětlení, proč se tramvaj veze na testy do Vídně, když je určena pro Německý Bonn?
Ve Vídni je testovací středisko včetně mrazicího tunelu.
Rail Tec Arsenal v Simmeringu?
Aha, ono to je na opačné straně města v Leopoldau 🙂
A nejen to, možná to je i kvůli napětí – u nás se ještě většinou používá 600 V, kdežto ve světě je už obvyklejších 750 V, sice 600 V je zřejmě v limitech, ale…
Samozřejmě se mohu mýlit.
A na druhou stranu, k nám se zase vozí ze světa testovat železniční technika, neb máme špičkový okruh v Cerhenicích.
Třeba v Chemnitz je obojí a tramvajím to nevadí. Mají výzbroj jen na 750.
Co přesně znamená že mají výzbroj na obojí? Včetně T3 a prvních Variobahnů, dodaných dříve než se 750 V na vlakotramvaji do Stollbergu spustilo?
To znamená, je-li výzbroj na 750V, tak snese i 600V, nikoliv obráceně. Jde o stejnosměrný proud.