Obrazem: ŘSD za miliardu rozšíří a zanoří obchvat Benešova, část povede tunelem
Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD
S tunelem se počítá v úseku kolem parku u zámku Konopiště, jeho délka bude 160 metrů.
Jak to tak vypadá, tak se spis dočkáme dálničního spojeni Tábora s Lincem, než s Prahou. Být jihočechem, tak už bych se raději orientoval na Rakousko, než na ČR.
To vypadá jakoby na vyšších místech usoudili, že D3 jde ve středních Čechách definitivně k ledu.
Dost dobře nechápu jaký účel bude tento tunel mít. Že nebudou chodci přecházet tuto frekventovanou silnici? To by vyšlo levněji postavit několik lávek.
Celkem jednoduchý, řešíte úrovňové křížení E 55 = I/3 s místní komunikací Ke Stadionu – je to vidět na foto 1+2.
Pokud je z fota vidět tak toto nové křížení bez možnosti z komunikace Ke Stadionu odbočit ve směru na Prahu nebo Tábor má z hlediska provozu naprosto nulový význam. Kolik vozidel jezdí směr Jarkovice, Chvojen ????
Ale to rozhodně není důvod. Z Ke Stadionu nikdo kdo to tam zná neodbočuje doleva a jede na Konopiště a tam najede. Navíc na obchvatu Olbramovic se bude stavět úrovňová křižovatka.
re … ŘSD zanoří …. ???? Snad zahloubí.
No já když vidím jak špatně jsou řešeny svody vody z podjezdů, tak se obávám, že při sebemenším dešti z toho bude nejdražší bazén v ČR. Kam chcete odvádět vodu když jste pod terénem? Nahoru sama nepoteče. A zásobník na tolik kubíků vody je z takové plochy dosti nereálný! Takže za mě další zbytečná, nefunkční a předřazená stavba. Osobně bych silnici natáhl víc od města! A 2+2 pruhy. M³
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cerpadlo
Pelhrimov 🙂 Kdo ten podjezd zna, pochopi …
A nejen tam, takových míst je. Třeba Zlíchovský tunel v Praze, což by mohl Facepalm znát.
Spíš K Žižkovu pod nádražím Libeň.
Kudy ?
https://mapy.cz/zakladni?x=14.6755897&y=49.7763658&z=20&l=0&base=ophoto
Není kam je tam Konopišťský park a proto se to zahlubuje.
Nebylo by lepší to rovnou dělat 2+2? Klidně i bez toho drahého tunelu.
Nejde ani tak o samotný tunel, jako možnost bezpečného přecházení chodců a cyklistů do prostoru konopišťského parku a dál do okolní přírody. Kdo tudy pravidelně jezdí, ví, že je to problém.
Jezdím tudy často, až takový problém nepozoruji. Případně, nějaká lávka pro pěší a cyklisty by jistě nestála miliardu, když už se ten “obchvat” musí táhnout těsně kolem “hradeb”. Jinak, samozřejmě souhlasím, že 2+1 je nesmysl. Vidí každý, kdo si v době rušnější dopravy postál třeba od Prahy před Benešovem.
Já tam šel před lety (šel, ne jel). Je to kdysi hlavní vjezd ke Konopišti, teď už tam aspoň není turistická značená cesta (tehdy byla). Vycházíte ze zdi, není tu ani zebra, oběma směry šňůry jedou odhadem 80 100, musel jsem počkat cca 10 minut na pomalý náklaďák a mezeru proti, než to šlo přeběhnout. Ne přejít.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.6752046&y=49.7779205&z=18&pano=1&pid=64610763&yaw=3.289&fov=1.207&pitch=-0.016 panorama
Vy možná ne, ale je to křížení s místní ulicí Ke Stadionu
Děkuji za vysvětlení. O to více nechápu že se to rovnou nedělá 2+2. O moc dražší by to nebylo a provozu by to pomohlo.
maj tam chodník okolo mlékárny…ale radši riskují a ohrožují řidiče na hlavní…jezdím tam denně a nikdy tam nikoho nepustím….za prvé jsem tam viděl,jak dal řidič přednost a druhý ho sejmul a za druhé,mají tam celkem bezpečnou cestu kolem mlékárny….
Taky si myslím, že by se to mělo dělat 2+2, ale s tunelem, protože tím naženete „body“ kvůli hluku při prezentaci lidem.
Tak pokud se na to díváte optikou, že se řeší jen silnice a všechno kolem musí jít stranou, pak ano. Jinak je samozřejmě naprostá blbost a urbanistický zločin, mít odříznutej Konopišťskej park od města… Ale těžko to vysvětlovat v zemi, kde máme „dálnicí“ odřízlý Muzeum od Venclplacu a každýmu joudovi v autě to pčipadá normální a žádoucí.
K čemu 2+2 když na obou koncích jsou kruháče? A navazující úseky 2+2 nejsou a (snad) nebudou.
„Jde o most přes silnici II/106 a most přes Konopišťskou ulici. Mosty byly uvedeny do provozu koncem 30. let a vlivem současného velkého provozu těžké nákladní dopravy na I/3 značně trpí.“
To by ale mohlo znamenat, že MÚK I/3 x Konopišťská ulice je nejstarší MÚK na území ČR!
Až na to že to není MÚK.
Tak samozřejmě existují bezpečnější a kapacitnější řešení, ale i dnes se jednovětvové MÚK běžně navrhují. Viz např.: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/209/infoletak_s26-obchvat-babylon.pdf
Provizorium dobrý ( zatím) do budoucna to též najde svoje uplatnění, neb D3 většinou Lokální provoz neposbírá, navíc od Benešova bude trochu vzdálená. Navíc D3 jako silnice evropské sítě TEN-T bude sama o sobě dost vytížená tranzitem sever-jih.
D3 nebude. Nebude potřeba.
Bude od Tábora do Lince.
Jinak ne. Jedině, že bychom za dálnici prohlásili stávající I/3.
Vy jste ministr dopravy a vláda v jednom celku jo? Dobrý. Jinak tohle už jsem kdysi slyšel u D8 že nepovede přes Středohoří a ejhle ono se jezdí.
Je konec, smiřte se s tím.
Přijďte se pak mrknout na poklepání základního kamene 🙂
Stihnete to do října?
Jj, pán je sebevědomější než Babiš. Hospodské chvástání.
Jojo, jako třeba na poklepání základního kamene D47? :))
Je konec – souhlasím. Nebude potřeba – nesouhlasím. Jistě, nebude potřeba pro lidi co tudy nejezdí, ani kolem I/3 nebydlí. Ale pro ty co tam jezdí/bydlí D3 potřeba bude.
Ano, betonová lobby zvítězila díky lidem, co se neohlíží nalevo či napravo a likvidují vše okolo sebe i na úkor vlastních dětí.
Ale časy se mění, dorůstá nová generace, neovlivněná vaším komunistickým konzumerismem.
A hlavně, s životním prostředím to jde hodně z kopce. Jestli má yltahle civilizace přežít, tak částečná lokalizace zdrojů bude nezbytná a váš bezbřehý konzumerismus skončí. Nebudete na to mít.
Komunistický konzumerismus…? No, já nevím, jestli takové spojení vůbec dává smysl, soudruhu Tyyyy…
Nejste vy ten vynálezce kola od Zdenda?
Jj, pán to neví, takže by se měl dovzdělat.
Nápověda: Husák, normalizace, auto do každé rodiny.
Dává – nebyl toaletní papír (šetřil se les), aut bylo málo (muselo se jezdit eko hromadnou dopravou), vzduch byl na mostecku tak hustý, že po cestě do práce jste už nemuseli snídat (úspora potravin). Prostě čistý bolševický konzum….
Já tedy nevím, co pamatujete vy, ale celá normalizace byla založena na tezi, že vy si budete jezdit na chaty a žrát bůček (tedy o nic se nezajímat) a my (strana) vám v tom případě dáme pokoj. To, že to bolševik dotáh do konců, kdy už nebyl ani ten hajzlpapír (a to skutečně nebylo dáno tím,že by soudruzi šetřili lesy), je pak věc zcela jiná. Každopádně tenhle normalizační náhled na svět má dodnes drtivá většina český populace, bohužel.
Drtivá jo? Já myslím, že pohled „státe zařiď to“ mají voliči KSČM a ČSSD (možná SPD) a část ANO. Neřekl bych že to je drtivá většina.
Ale všichni tady platíme nemalé daně a tím si platíme stát, aby dělal pro nás služby. A budování a údržba infrastruktury je jedna z těch stěžejních věcí.
Jestli si myslíte, že stát má lidem zakázat auta a donutit je jezdit vlakem a na kole, tak to je daleko blíž tomu socialismu (kde auta byla na příděl).
Mimochodem, v Číně to nyní přesně takto funguje. A zjevně by to ani většině tady nějak nevadilo…
Požár v Harmaneckých papírnách jistě nevznikl proto, aby se nevyráběl papír na WC a tím šetřily lesy ….
Diskutující @Jaaaa bude podle odporu ke všemu zabanovaný Simba. Holt nick se dá změnit, ale „myšlenkové“ pochody nikoli
Tak to jste dost vedle. O žádným Simbovi jsem v životě neslyšel. 😀
A zklamu vás: Nejsou to MOJE myšlenkové pochody. Jsou to myšlenkové pochody občanů Prahy a kromě toho v podstatě všech urbanistů v Evropě.
Můžete si dávat mínusy jak chcete. Vaše hračky už vám lidi financovat nechtějí.
Žil jsem v Praze 15 let a nikdy jsem neslyšel, že by občané Prahy měli jako svojí hlavní starost odpor proti „betonování krajiny“ (rozuměj stavbě dálnic a železnic). Vzhledem k tomu, že Pražák každý víkend sedne do auta a jede někam do hor nebo k vodě, tak se mu ty dálnice dost hodí.
A kdy jste tam žil? Kolik vám je let? Jaký máte kontakt s Pražany mladšími 35 let? (Já jsem starší, jen tak pro pořádek.) Prostě lidí snažících si za každou cenu kompenzovat si osobní materiální újmu a mindrák z komunismu konzumací ubývá, naopak přibývá lidí, kteří znají západ a chápou jeho principy a rozdíly od ČR. Tito lidé často navíc nejsou chudáci, jsou to vzdělaní profesionálové ve svých oborech a na vrcholu profesních sil – IT, inženýrství, finančnictví, biomedicína apod. a často vydělávají stejně jako lidé v Londýně nebo Frankfurtu. Také jsou to rodiny s malými dětmi, pro které je… Číst vice »
Ty nejenže netušíš, jak žijí lidé, ale vůbec nemáš ani trochu šajna, jak žijí bohatí lidé. taky co čekat od ultralevičáka. Ti, co jsou odborníci v oboru, co mají západní platy, ti rozhodně nemarní čas přesunama mastnou tyčí. Stejně tak, když mají děti, tak není nikdo z nich, kdo by neměl auto, zkus si nemocné dítě tahat autobusem po doktorech. Už ti někdo prozradil, že existuje něco jako operák? To fakt to auto nevlastníš, ale neznamená to, že bys doma od auta neměl klíče. Zcela konkrétně to u zahraničního managmentu v ČR funguje tak, že před tím, než se na… Číst vice »
To jsou bláboly po pul litru rumu.
Jj, typickej čecháček. Já chci jezdit autem všude a cokoli jiného je magořina.
Až nebudete mít ani pitnou vodu, tak si pak nenadávejte. 😛
Za miliardu postavíme tunel v uspořádání 2+1 a ten z obou stran ohraničíme kruháky… Ten, kdo to takhle navrhl, musel mít bezpochyby mozek velikosti zaječích varlat…
Víra v D3 je silnější než realita.
Realita je, že ta dálnice je potřeba. Pro některé mentálně silně nezdatné – I/3 je jednou z nejzatíženějších silnic u nás, dokonce možná nejzatíženější dvoupruhovou silnicí, takže ty nesmysly co tu s vašimi alter egy neustále plodíte, že D3 není a nebude potřeba, jsou od samého počátku zcela mimo realitu.
pricemz oba konce useku jsou na horizontu (vrchu kopce), takze stavba muk je o to jednodussi
Nějak nechápu, proč není alespoň ten úsek s tunelem v uspořádání 2+2 a svodidly v celém úseku mezi těmi kruháky. Tahle silnice bude intenzivně využívána i po dostavbě D3 a do jejího postavení jí bude ještě cca 10 let nahrazovat.
Letmým pohledem do fotomapy zjistíte možná i vy, že víc pruhů není víc Adidas a navíc se tam ty pruhy jaksi nevejdou. Možná nad sebe (to u nás ještě nikdo nezkusil)
Pirati a Stan řekli že D3 není potřeba. Že d4 stačí. Jestliže se dostanou na hrad tak d3 nebude za 10 let ale třeba za 30.
Otázkou samozřejmě je, jste li prostý hlupec který plácá kraviny, jež někde zaslechl od podobných pitomců, nebo vědomý lhář.
Tak prakticky vzato, těch pruhů tam může být 4+4 a hodit se budou, protože to bude jedno velké parkoviště. Ale je asi jedno jestli se ty auta budou štosovat v Benešově nebo před ním.
Kdyby v 90.letech rozšířili silnici I/3 na 2+2 pruhy, stálo by to čtvrtinu peněz než nová dálnice, dvacet let už se po ní mohlo jezdit a kapacitně by v podstatě stačila dodnes…ale ne, zvítězily megalomanské plány.
… které ani v roce 2021 nejsou a nebudou.
Inu, takhle to dopadne, když se trvá na halucinogenním vedení z 80. let.
Kdo se víc, nemá nic.
Vymyslete lepší. Vsadím se, že to bude stejný nesmysl jako „regionální vedení PO“. 🤣
Už jsem to tu psal. D4+IV. koridor a tady 3pruh. Nevím, jestli je lepší. Je to ale jediná možnost. Začněme žít v realitě.
d1 mezi mirosovicemi a prahou je kapacitne taky na hrane, tu chcete resit ctvrtym pruhem?
Ne, ale jak to souvisí s mým příspěvkem? Kdyby dnes do Budějovic byl čtyřpruh, sice by to nebyla dálnice, ale situace by byla výrazně lepší než dnes.
S Vašim příspěvkem to právě souvisí. Evidentně této problematice nerozumíte. I/3 se napojuje na D1 v Mirošovicích a většina provozu směřuje ku Praze. Kde už nyní je D1 za hranou kapacity. Kdybyste do ní připojil ještě další dálnici, tak to nepobere a bude se muset rozšiřovat na možná i 5+5, protože stávající provoz je už na 4+4 (viz mapy od ŘSD). A kam tam chcete 5+5 nacpat, to nevím. Bez ohledu na to, že na takovou kategorii tady možná ani nemáme příslušnou normu. Osobně bych to považoval za špatný postup, raději víc menších dálnic kde se provoz rozprostře, než obrovské… Číst vice »
„To nepobere“ – správně.
Budeme dělat tu stejnou chybu pořád dokola a pořád dokola se divit, že „to nepobere“? Nejen dálnice, ale i ulice, obchvaty a výpadovky v Praze?
Cílem má být nezvyšovat počet cest autem do Prahy a nabídnout prostorově i ekologicky úspornější alternativy.
To město není nafukovací.
Tak donuťte podnikatele a zaměstnavatele, aby své pracovní prostředky neprovozovali ve městě…
Že obchod generuje pracovní příležitosti se ví jaksi už od starověku. A centra obchodu jsou prostě vytížená pohybam lidí a zboží. Akorát dneska jezdí v plechových krabičkách, dřív to byly povozy.
Jj, podnikatelé a pracovní příležitosti = nutně jen a pouze doprava lidí osobními auty. Veřejná hromadná doprava je nesmysl, nikdy a nikde se neujala a bez aut města zhynou. Kolikrát už jsem tohle slyšel? Kolik ještě příliš starých lidí si myslí, že je tohle neměnný dějinný cíl a lidé nebudou (ve vlastním zájmu) chtít něco jiného? Laskavě se probuďte, je rok 2021. Vaše osobní cíle dostat se autem kamkoli jaksi už 20 let naráží na prostorové a environmentální limity. Lidé nechtějí žít ve smradlavých městech plných cizích plechovek. A bude jich přibývat. Smiřte se s tím. Začněte se raději zasazovat… Číst vice »
Blábolíš, jediná města na světe bez aut jsou ta v KLDR a fungují tak, že v nich lidé umírají hlady.
Blábolíš ty. Zkus si zajet do Stockholmu a pak podej zprávu, jaký je to ráj automobilů a jak to město bez nich zmírá.
Myslíš tenhle Stockholm? 300m od královského paláce https://www.google.cz/maps/@59.3253143,18.0651725,3a,75y,0.58h,86.52t/data=!3m7!1e1!3m5!1sv_iblh3sEEm2CpR-Cx9EcA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dv_iblh3sEEm2CpR-Cx9EcA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D20.554686%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192
Tak zkus z téhle autostrády odbočit do města a uvidíš. ;-P
Takže čtyřproudovka přímo u paláce https://www.google.cz/maps/@59.3275,18.0707585,3a,75y,26.94h,72.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1st-R_DYKdXZmKM7bMqmVB9g!2e0!7i16384!8i8192
To je, jako kdyby Nerudovka v Praze byla čtyřproudová a magistrála vedla přes Malostranský náměstí. Jo v době internetů se to blbě blábolí, aniž by jsi nebyl odhalen, co?
https://urbanaccessregulations.eu/countries-mainmenu-147/sweden-mainmenu-248/stockholm
Jj, prostě kecám, viď. Poplatek do celýho Stockholmu nejméně cca 100 korun denně.
A i přes ten poplatek je tam těch aut hromada. Ne,není to tím, že by lidi rádi platili za něco, co nepotřebujou, ale tím, že to prostě bez aut nejde.
A nepřipadáte si jako blbec, když se tu osobní zušenost snažíte přebít odkazem na mapu, ač jste tam evidentně nikdy nebyl (jako asi nikde v zahraničí)?
On snad soudruh Jaaa psal o nějaké zkušenosti? Psal o městu bez aut. Že je tam v tom nejcentorvatějším centru dálnice a spousty aut, to se dá snadno dokázat pomocí mapy, na to nemusím psát, že tam jezdím za sestřenicí, která tam žije už pár desítek let.
Tak se tam odstěhujte, nechte se obohatit tamními dárečky a nechte nás tu žít.
To teda nenechám. Já jsem občan této země a nikdo mne odsud vyhazovat nebude. Nebo je pán BOLŠEVIK?
Naopak způsob vašeho vyjadřování mne vede k názoru, že jste Zelený dobroser. Osobně bych naopak rád nechal lidem možnost se rozhodnout podle jejich aktuálních potřeb a dal jim nějaké možnosti. Vy jim nutíte jen Váš přístup. Tak kdo je tu tedy příznivce totalitního přístupu? A ano, i totalita může být zelená.
Tak tam auta normálně jsou…napadá mě NY a Tokio, spíš než Stockholm. (vlastnictví auta na 100.000 obyvatel)
Tokyo, u císařského paláce https://www.google.cz/maps/@35.6894197,139.7602179,824m/data=!3m1!1e3
No a New York, stejně jako Tokyo plný aut, pro obě tato města je naše magistrála s nadsázkou něco jako boční ulička. Stačí se podívat do mapy, nebo na youtube a nějaké kecy o městech bez aut vezmou okamžitě za svý.
Žít na venkově a žít ve městě má své plusy a mínusy. S tím se musí smířit naprosto každý. Venkov – zpravidla klid a málo dalších lidí, město – věci v dosahu, spousty jiných lidí taky. Že je obchod nejlepší na soustředěném místě, to tu chápou lidi jaksi už 3 milénia. A že to generuje požadavky na podporu v podobě pracovních sil a zajištění infrastruktury taky. A když už tam máme pracovní sílu, lze tam vytvořit další pracovní příležitosti – a koule se začíná nabalovat. Pak to, že vznikla města, není až zase taková náhoda. Takže je potřeba ty lidi… Číst vice »
To je hezké, ale vaše teorie je na znalostní úrovni žáka základní školy z roku 1960. Doprava ve velkoměstě je nutná, ale doprava ve velkoměstě prostě neznamená především doprava osobními auty. Je to především MHD. Smiřte se s tím. V Praze už dnes vykonají lidé v osobních autech méně jak 25 % všech cest. Víc jak 75 % lidí cestuje jinak a trend je jasný. A Praha opravdu nezmírá, ale bouřlivě se rozvíjí. Smiřte se s tím. Přesto automobilová osobní doprava zabírá přes 80 % dopravní infrastruktury v Praze. A lidi už tohoto nepoměru začínají mít dost. Smiřte se s… Číst vice »
Fajn. Tak si nestěžujte, až vás třeba řemeslníci či jiná údržba pošle do prdele s tím, že se tam k vám se svými nástroji nedostane. A pokud žijete stylem „já mám pronájem, mě tohle nezajímá“, tak se nedivte, že za něj platíte velké pálky. A stejně jste zodpovědný za škody v prostoru vámi způsobené.
A tohle se už v Praze kvůli zónám děje.
Na slaměné panáky ohledně řemeslníků a zásobování nereaguju. Nenapsal jsem o nich ani čárku.
Dokazovat si pravdu za každou cenu si jděte k někomu jinému.
Zase blábolíš, to, že jsi si našel „statistiku na wiki“ která má zdroj na webu o mhd, kde si mezi návštěvníky udělali internetový průzkum, to nejsou žádná relevantní data. No a že si to Dolínek vyvědil na Facebook, to jen ukazuje, co byl za neschopu. Za to relevantní data má třeba ČSU. No a ta říkají že osobní doprava auty v Praze byla v roce 2004 https://www.czso.cz/csu/czso/13-1131-05-casova_rada-5_6_doprava 43% a přeprava nákladu auty dokonce přes 95%. No a tento poměr byl k tomu, že v roce 2004 mhd 1,161 miliardy lidí. A teď rok 2019, mhd přepravila1,172 miliardy lidí, ale hustota… Číst vice »
Mne to nebaví.
Informační materiál EU pro obce publikovaný již před 17 lety:
https://www.cistoustopou.cz/sites/default/files/article/2021-02/mesta-pro-lidi.pdf
Ideologický pamflet komisařky pro životní prostředí. To je jako by KSČ v 50. letech vydala příručku jak podnikat.
Řeči jako těchto 75 lidí se přepraví buď 60 auty, nebo jedním autobusem (no ale to by museli žít v jednom Koldomu a všichni na šestou do Kolbenky, aby mohli jedním autobusem), mluví sami za sebe, jaká to je slátanina.
Web zdopravy taky lže: https://zdopravy.cz/prazske-mhd-se-nedari-pretlacit-auta-i-po-zlevneni-jizdenek-podil-cest-autem-roste-13123/
No docela jo, odkazuje na ročenku, ale nepíše data tak, jak v ní jsou.
Tedy strana 6 (dle číslování pdf strana 8) veřejná doprava 59% a IAD 41%.
Podíl cest autem v Praze do školy či zaměstnání v roce 2005: 12,5 %
Podíl cest autem ze zázemí Prahy do Prahy do škly či zaměstnání v roce 2005: 29 %.
https://metropolevsech.eu/cs/praha/doprava-v-praze/cestovani-autem/
Ty údaje jsou konzistentní z mnoha zdrojů i časových řezů.
70 % lidí do Prahy autem pravidelně nejezdí. Vaše osobní auta nejsou pro město potřeba. Smiřte se s tím.
A opět, mínusovat si můžete jak chcete. Jste jen křičící menšina, která omezuje většinu. Lidé už si to uvědomují. Váš útlak skončí.
V tom tvém odkazu žádné údaje, o kterých píšeš nejsou, tedy konzistentní je pouze to, že blábolíš
“Začněte se raději zasazovat o moderní a funkční VHD, nebo jednoho krásného rána zjistíte, že prostě pohodlně nedojedete.“ To jsme zjistili někdy před 20 lety😃
Lidé sice nechtějí žít ve smradlavých městech, ale na venkově už vůbec(viz tvrdá stat. data). Proto rostou města a vylidňují se vesnice. Mimo satelitů, což je panelák naležato a zrůdnost na krajině i obci. A protože doprava funguje jak funguje, tak na vsi má každý 2-3 auta….
Nezhynou – příkladem je švýcarský Zermatt, kam smí s autem se spalovacím motorem jen „lékař ve službě“ … zásobování pouze nákladním VLAKEM se zbožím v kontejnerech co projede kolem 5.00 z Vispem. Jinak pouze vozidla na elektrický pohon …
Kdo tam chce jet, tak „dálkovým“ vlakem z Brigu / Vispu nebo pendlem z Tásch ….
Zermatt není město jako takové, ta oblast, kde nejezdí auta, je turistická atrakce rozlohou přibližně stejně velká jako Disneyland, no a po Disneylandu taky auta nejezdí.
A on každý kdo jede po D3 jede do Prahy? Proto podle vás není potřeba? Víte že to je tranzitní tah E55?
A vy víte, že tranzit osobních aut přes Prahu tvoří méně než 10 % dopravy na výpadovkách do Prahy?
Takže ne, na 20 % současných přepravních proudů automobilů do/od Prahy kapacitně opravdu není nutná dálnice. Natož na 10 %.
Opět blábolíš, žádná data nemáš. Navíc Paja o žádné Praze nemluvil.
Stavba dálnice místo nejzatíženější „jedničky“ je megalomanská v čem?
Ještě že v 30. letech nebyl Internet a diskuze na něm, ale jen v hospodě. By se naši národohospodáři a vojáci dozvěděli, že stavět D1 nemá smysl, když pohodlně stačí silnice I. třídy a mohlo bejt po problémech. Dálnice která nestojí se nemusí ošetřovat ani 1x za 50 let rekonstruovat.
Jo. Stačila by pohodlně pořádná železniční síť.
Ve 30. letech byli všichni stejně naivističtí, protože neměli reálné zkušenosti s negativními efekty (jenom těmi pozitivními, které v malém objemu dopravy silně převažují) a koncept dopravní indukce byl právě pro akceleraci ekonomiky používán.
Nestačila, jen výstavba údržba infrastruktury stojí cca stejně peněz, jako silniční , oproti ní má ale železnice sotva čtvrtinový výkon. No a na dopravě v Praze má osobní doprava cca 3,5% a nákladní 4,5%. viz ten tvůj odkaz výše na ročenku TSK ohledně osobní a viz můj odkaz výše na stránky ČSÚ.
Stále je nejdůležitější v tomto regionu postavit D3. Po ní povede transevropská E55 ve směru sever-jih. Taková trasa nemůže vést po obyčejné státovce (I/3). No a pak samozřejmě D0, D6, D7, D35, D49 atd., atd. Kdy se konečně dočkáme?
Příroda je důležitější.
Piráti proto budou prosazovat přehodnocení některých letitých plánů na dálniční výstavbu.
Příkladem takového projektu podle Polanského může být středočeská část D3 přes Posázaví. „Nevím, zda jsme tak bohatí, zda si můžeme dovolit dálnici za miliardu korun za kilometr v době, kdy se vedle dokončuje tradiční železniční koridor. Do jižních Čech vede souběžná dálnice D4 a chystá se zkapacitnění I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem,“ uvedl zástupce Pirátů.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-doprava-investice-letiste-pirati-stan-program-volby.A210518_205711_eko-doprava_mato
Podle mého soukromého názoru rozhodně ne před rokem 2030.
„Taková trasa nemůže vést po obyčejné státovce“
Řekl kdo?
Navíc I/3 není žádná „obyčejná státovka“, kolik je na ní úrovňových křižovatek a prudších oblouků?
Pod Benešovem celkem očekávatelné množství. A stále tam zavazí Miličín a Mirošovice.
To je několik bodových závad, ne v rozsahu nutnosti stavět ještě jeden celý nový obchvat všech obcí ze Soběslavi až do Prahy.
Navrhněte obchat Miličína s návaznostmi kolem Votic.
Navrhněte lepší napojení v oblasti Mirošovic tak, aby to už nedělilo vesnici.
Navrhněte zkapacitnění D1 v úseku Modletice – Mirošovice, aby předpokládaný provoz pobrala. Ne ten Vámi předpokládaný!
– Miličín a návaznost na Votice je věc několika let. Je to proveditelné – proveditelnější než stavba celého chybějícího úseku D3 až do Prahy a vyřešení zacpaných ulic od Vestecké spojky do Lahovic (všude tam jsou zácpy už dnes).
– Mirošovice bude I/3 dělit na věky.
– Není zájem, aby tento úsek pobíral nějaký další provoz. Nebo kam chcete jezdit? Do Prahy?
Mapa?
Jo. I mapy jsou moje specializace. Co dál?
Hodně. Na inzentity provozu až příliš hodně.
Intenzita provozu není neměnná a ani přírodní veličina.
Tohle je opravdu absurdní. Tenhle úsek narozdíl od dvou úplně nesmyslných kruháčů dává smysl a proto se neustále odsouvá. Takže se postavili uplně nesmyslné OK, které to ještě více ucpaly (hlavně ta na Červených Vrškách) a tohle posunuli, protože by tu vznikly dvě plnohodnotné MÚK. Může mi někdo vysvětlit, proč se staví OK na koncích města a mezi nimi MÚK? Proč se nejdříve nepostavila ta prostřední část? Opravdu bych chtěl vidět toho člověka co tohle vymyslel, protože si myslím, že je asi padlý na hlavu. Od D1 po Benešov se všude vybudují MÚK a jenom v Benešově, v největším městě… Číst vice »
Záleží, co se bralo jako výhledový stav. Jestli se ty křižovatky navrhovaly na kapacitu s tím, že bude D3 a přivaděč od Benešova a klesne tak intenzita dopravy na I/3, tak chápu, že jim tam ta mimoúrovňová nevyšla jak na intenzitu, tak finančně.
Tady jde o to, že tam MÚK výstavbou Václavické spojky a severního obchvatu stejně vznikne, protože to bude podcházet I/3 za Kauflandem. Tak proč tenhle úsek neudělat dopředu a mohlo se ušetřit za výstavbu OK.
Jj, vybavuje se mi, že už jsme se na toto téma bavili, když byla dříve nějaká diskuze k těm OK, postavených místo klasické MÚK. Předvídala se katastrofa,…a světe div se je to katastrofa.
Chtělo by to také článek o stavu obchvatu Příbrami. Teď ŘSD na půl roku uzavře I/66 u napojení na I/18 a pak má uzavřít na víc jak půl roku I/18.
Promarněná příležitost a peníze. Když už se to staví, tak jako čtyřpruh a nejlépe v celé trase od D1 k stávajícímu „začátku“ D3, protože dostavba D3 u Prahy je v nedohlednu. Rozšíření na 4 pruhy by už finančně nebyl takový rozdíl.
Ale byl.. ..
Čtyři pruhy se tam nevejdou. Resp. by to znamenalo buď zásah do zámeckého parku Konopiště nebo výkupy a demolice RD, což je neprůchodné.
Kde? Tam není 16m místa? Je tam akorát pásmo VVN z Benešova do Votic. To může zůstat na střeše. Jen během stavby by se muselo napájet z druhé strany.
16 m by se tam možná ještě vešlo. ale to zas by tam zřejmě dopravní policie chtěla omezení na 50 km/h, jinak se jim takové uspořádání nelíbí.
Klidně by to mohlo být zahloubené v delší části, jako se staví v Německu, ale i tak – dobrý trend.:)
Jinými slovy s D3 nepočítáme.
Hezké. Tak ještě nějaký ten obchvat Miličína a D3 bude stačit od Prahy (Jesenice) k Jílovému pro příměsto…
Jo, na to celá Praha čeká, až se tam povalí auta ze všech satelitů.
Na Jílové je potřeba kapacitní veřejná doprava, ne dálnice.
Optimálně by bylo postavit železnici. Dokonce bych si uměl představit pokračování místo D. Hm, pozdě. Bohužel, koncepční uvažování se u nás nenosí. Prostě rozparcelovali pole, prodali to hypotékářům z Prahy a teď se diví, že jim ty silničky likvidují tisíce aut denně. K tomu nulová vybavenost v místě… A to jsme se smáli bolševikům, jak nejdřív postavili sídliště a za 10 let teprve metro. Jojo.
kam zeleznici? z prahy do jiloveho a vaclavic?
Úplně na začátku Jesenice. Ale jak říkám… U nás vyloučeno.
A jak bude do Jílového ta MHD jezdit? Po těch úzkých a klikatých silnicích nebo po Pacifiku? 🙂
Nová příměstská trať je v ČR nesmysl, že.
Na rozdíl od nové příměstské dálnice, že?
No, a ještě ať udělají 2 tunely pod těma novejma kruháčema.
Jak bude resena vystavba v podstate uplne nove komunikace za plneho provozu v obdobi cca 2 let, kdyz nejsou k dispozici prakticky zadne pouzitelne objizdne trasy v okoli Benesova? Na dopravni kolaps stacila nedavna vystavba kruhove krizovatky…
Jestli se nepletu, tak ta výstavba musí být za provozu. Takže asi vystaví náhradní komunikaci podél Konopišťského parku. Po poslední uzavírce kvůli dokončení OK a totálnímu kolapsu dopravy v Benešově jim doufám už kraj a město nedovolí I/3 uzavřít.
Optimální a prakticky jedinou trasou je dálnice D3. Jediné co bude asi problém je, že někteří nebudou chtít platit dálniční známku.
Takto to mohlo být napsáno v třeba 2018.
Takto máte pravdu. Jedinou objížďkou trasou z jihu ku hlavnímu městu je D4.
Jen bych doplnil, že pro Piráty dostavba kritické dálnice D3 není na poradu dne a stavět jí, pokud budou u moci, nebudou.
V pořádku. Třípruh, MÚK a tohle zcela stačí.
Tak to určitě…možná ve snu některých ekoteroristických sdružení apod. Realita je naprosto odlišná. Buhužel menšina znepříjemňuje život většině.
Samozřejmě je potřeba najít vždy řešení, které je co nejvíce šetrné k přírodě a zároveň se snažit o konstruktivní diskuzi zejména s obcemi, které budou stavbou ovlivněny, tak aby byl dopad stavby minimalizován (což se v minulosti bohužel nedělo). Myslím ale, že současné vedení ŘSD je už vstřícnější k různým kompromisům (viz. dohoda u Litomyšle). Vůle ke kompromisům musí být ale na obou stranách.
Do ČB povede D4, na české poměry velice slušný (po dokončení Nemanice-Ševětín) železniční koridor a dálnice. Ta bude mezi Mirošovicemi a Milínem v podobě nadstandardní silnice vedoucí mimo obce a postupně rozšiřovaná na třípruh.
Taková je realita. Není nutné ustupovat lobby betonářů a autistů. Není nutné, aby většina ustupovala této menšině.
Do ČB dálnice D4 nikdy nepovede, končí před Pískem. I po zkapacitnění úseku Písek – ČB vám stále chybí tranzitní průjezd ČB od západu. Obchvatem ČB pro tranzitní dopravu je D3. Bohužel plánovaná Severní spojka s kruhovými objezdy a úrovňovými kříženími rozhodně jako obchvat krajského města pro tranzitní dopravu použitelná nebude.
Jenže jestli se to nahrne na I/4 od Jíloviště, tak budou kongesce až na Skalku. Varianta by byla udělat ještě jednu propojku na D0 někde u Řitky
D4 ale končí nad Pískem. Dále pokračuje jako silnice 1/4 na Strakonice a Strážný…
Kdo někdy jel ve všední den CB – Písek tak ví, jaký je to zážitek. F*ck it up.
On stačí víkend a jedna nehoda.
Nevím, kde žijete, ale realita je taková, že za 20 let vás se soukromým autíčkem do Prahy nepustí (a když jo, tak za velmi mastný poplatek).
Stejně budete někde v polích přestupovat na MHD. Takže asi bude lepší jet tou VHD do Prahy rovnou.
Oni to nepochopí. Je to logické. Zabývá se tím psychologie odmítání. Prostě mozek takovou variantu vyloučí. Ve středověku by chtěli dál stavět větší a krásnější katedrály.
Vy pochopte (pokuste se zasnažit) že ne každý kde jede po D3 jede do Prahy ano. To že se dálnice v Čechách schází u Prahy je prostě fakt, tak to bylo před 80 lety vymyšleno a staví se tak. Zbytečné nad tím vést debaty.
Jestli se vám to nelíbí, odstěhujte se jinam ať vás to netrápí. Ale když chci jet z ČB do Liberce nebo Děčína tak prostě nepojedu přes HavlBrod a Pardubice jen proto, abych podpořil vaší pošahanou vizi, že D3 není k ničemu potřeba.
A co když nechci jet do Prahy, ale do Liberce. Co vy vzdělanče moderního věku?
Tak jste mezi 10 % a pro 10 % dopravního proudu dálnice opravdu netřeba, na to bohatě stačí i silnice II. třídy, vy nevzdělanče starého věku.
Jeden pruh navíc by přivodil bankrot státu? Toto úzké místo by se mělo řešit velkoryseji.
Tripruh je mnohem levnejsi nez v ČR normalizovane 4-pruhy. Proc to se podivejte do norem.
Nedokončená D3 ve středních Čechách je po nedokončené D0 a spolu s nedostavěnou D35 největší problém na našich silnicích. Kapacitně ten občasný třípruh již deset let nestačí. Navíc neuměrně zatěžuje hlukem a spalinama okolí, když auta stojí ve zbytečných kolonách.
D3 a D35 vůbec nejde srovnávat. A jak jsem psal, za 4 roky bude D4, takže Budějičáci nebudou mít důvod jezdit tudy.
Jo, jako Budějčák určitě pojedu raději v koloně za traktorem do Písku a pak po D4 do Prahy, když mám D3 za humny.
Po dálnici traktory jezdit nemohou…
Koukni, kde ta D4 končí.
2024 bude v Písku. Na rozdíl od D3, která ve středních Čechách nebude nikdy.
Prosím, používejte to co máte na krku i na jiné věci než vymýšlení lží a trollení. D4 (ani jiná dálnice) mezi Pískem a ČB (o čemž mluví Evžen) není a v nejbližších 40 letech nebude. Takže tam traktory jezdí. A jezdí i na těch pár úsecích kde to mají už teď zakázané.
A musíte jet nutně do Prahy autem?
Pražáci cizí auta ve městě nechtějí.
A co kdybychom to otočili tak, že zbytek republiky u sebe nechce auta Pražáků? Všech těch, kteří o víkendu sednou do svých plechovek a je jich plné celé Posázaví, Berounsko apod., nebo ještě dál? A samozřejmě mají ve zvyku zaparkovat na těch nejnemožnějších místech, ideálně co nejblíže jimi vyhledávané atrakci. Anebo navrhuju zadrátovat hranici mezi Pha/StČ a nepouštět po silnici nic tam ani ven. Do týdne je problém obezity z covidu vyřešen, prtoože vlaky všechny ty Kauflandy, Tesca nebo Lidly asi zásobovat nezvládnou. Svět není černobílý, a když Vám vadí auta mimopražských v Praze, tak si vezměte, že v jiných… Číst vice »
Na to taky dojde.
Řekl bych, že vy o tom, co Pražáci chtějí a nechtějí víte pěkný kulový. A naprosto nijak to nesouvisí s D3 i když se nám tu snažíte pořád cpát opak. Přestože na Moravu vede z Prahy D1 a ta byla cca 20 let v havarijním stavu, tak tam Pražáci taky jezdí. Takže tím, že se nepostaví D3, se nic v množství aut dojíždějících do Prahy z jihu nezmění.
Když nebude alternativa, tak nezmění.
Když bude, tak čím bude rychlejší, tak tím 50 – 90 % lidí milerádo přesedne do té alternativy. Jen 10 % lidí, co si autem musí něco dokazovat, zůstane u auta.
Alternativou ale opravdu nejsou autobusy. To by měli všichni ti autobusoví nadšenci konečně pochopit. Právě proto to nefunguje.
Je nejvyšší čas začít investovat. Nebo nebude nic.
jenže D4 bude končit v písku a to je vlastně podobná situace jako na D3, ale z opačné strany.
D3 je TEN – T.
Máte pravdu, srovnávat to nejde. Vaší logikou přece vede na Moravu D1, takže D35 netřeba.
A D3 ty kolony jenom přesune dál do Prahy.
Díky, nechci.
Upřímně, delší dobu tady sleduji vaše výlevy ohledně zaplavení Prahy auty námi vidláky. Ujišťuj vás, že existují i jiná místa směrem na sever od Tábora, než je naše/vaše velkoměsto, kam se chceme dopravit. Když to zjednoduším vaší optikou: Přestaňte (rozumějte, vy Pražané) blokovat dostavbu městského okruhu a ujišťuji vás, že se, třeba cestou do Liberce, vaší po Pirátsku zklidněné dopravě s chutí vyhnu. Což ostatně léta činím, ale třeba trasa Uhříněves-Dubeč-Běchovice není z nejkomfortnějších. VHD prosím neargumentovat, potom doporučuji nastudovat jízdní řád třeba Soběslav-Liberec nebo, nedej bože, protaženo třeba až do Hejnic.
Já nic neblokuju. Je vás méně než 10 % z lidí, co přijíždí do Prahy. Nebudou kongesce pendlerů, nebude pro vás problém projet bez ohledu na nějaký okruh.
A obecně bude stejně lepší, když si dojedete jenom do toho Tábora, a pak alternativou až do toho Liberce. Ale holt to musí být door-to-door mininálně za stejný čas, jako byste to jel autem. Ale to chce investice.
Zajímalo by mě, kolik se za strašení vylhanými plány pirátů platí. Teď se s tím úplně roztrhl pytel.
Problém je v tom, že Piráti nejsou ideová strana, nýbrž je program přímo tvořen členskou základnou. Takže jsou dost nepředvídatelní a stírá se hranice mezi diskusí na pirátském fóru a programovým prohlášením.
Žhavé téma současnosti jsou však spíš nápady týkající se zvýšení daně z nemovitosti a nepodmíněného příjmu.
Nu, pokud budou vládnout, tak v koalici a rozhodně budou muset jít přes kompromisy. Vybrat z pirátského fóra špeky největších blouznivců a tvrdit, že piráti po volbách zakážou toto a znárodní tamto, je asi velmi účinné.
Jaké lhaní, vždyť nedostavbu D3 mají přímo ve volebním programu
Rovnou sem dávejte odkazy na ten program, ať to všichni vidí.
„Nevím, zda jsme tak bohatí, zda si můžeme dovolit dálnici za miliardu korun za kilometr v době, kdy se vedle dokončuje tradiční železniční koridor. Do jižních Čech vede souběžná dálnice D4 a chystá se zkapacitnění I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem,“ uvedl zástupce Pirátů.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-doprava-investice-letiste-pirati-stan-program-volby.A210518_205711_eko-doprava_mato
Dík, omlouvám se tomu z Bíliny.
No, jde o Babiš Dnes, pán chce přehodnocovat a bůhví, která strana bude mít dopravu.
Já bych kalhoty nestahoval.
To je v pořádku, stejně na ni nebude. 32 km D4 bude stát skoro 40 mld. Fakt si někdo mSlit, že při 4pct inflaci bude ve státní kase přes 100miliard na 72km D3? A na EU fondy zapomeňte, po roce 2027 nedají do dálnic ani cent.
Oni si vůbec nepřipouští, že by něco mohlo být jinak.
Na podzim bude v Německu Zelená kancléřka, u nás vyhrají Piráti.
o to rychlejší bude vystřízlivění
To si jen myslíte… Je to ale přirozený vývoj.
Daleko důležitější bude, aby tyhle infrastrukturní projekty přežily ve vládní politice územního rozvoje – bez ní by bylo daleko složitější je udržet v ZUR a ÚP. A bez PUR jsme přinejmenším 15 let zpátky, občas až 40.
Nebude důvod, aby přežívaly.
Jestli si myslíte, že svět za 10 let bude takový, jako byl před 10 lety, tak nebude.
Dobře jaký tedy bude?
S naší nesvorností a dluhy nasekanými Babišem? S katastrofální ekologickou situací na blízkém východě? S roztahujícím se Ruskem a Čínou?
Budeme potřebovat každou korunu dvakrát otočit. Potřebujeme efektivní a úsporná řešení a potřebujeme je hned.