Obrazem: ŘSD za miliardu rozšíří a zanoří obchvat Benešova, část povede tunelem

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD

S tunelem se počítá v úseku kolem parku u zámku Konopiště, jeho délka bude 160 metrů.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) hodlá pokračovat ve vylepšování středočeské silnice I/3, když aktuálně pokročilo v přípravě proměny obchvatu Benešova. Na přelomu května a června očekává územní rozhodnutí. Obchvat by se měl zanořit pod úroveň terénu a rozšířit na uspořádání 2 + 1.

Součástí zanoření silnice pod okolní terén bude i její částečné zakrytí. S tunelem se počítá v úseku kolem parku u zámku Konopiště, jeho délka bude 160 metrů. S tímto plánem přišlo ŘSD už na jaře 2016, kdy mluvilo o nákladech za celý obchvat ve výši 700 milionů korun. Podle tehdejšího prohlášení se měl tunel stavět už od roku 2019. Aktuálně jsou v letáku ke stavbě uvedeny odhadované náklady ve výši 937 milionů a zahájení stavby v roce 2023. Hotovo má být o dva roky později.

„Pro tento úsek jsme již podali žádost o vydání územního rozhodnutí, přičemž příslušný odbor Krajského úřadu zahájil územní řízení. Lhůta pro podání námitek již uplynula a my na přelomu května a června očekáváme vydání územního rozhodnutí,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Další postup přípravy stavby bude podle něj záviset na případném odvolání proti vydanému rozhodnutí. „Nicméně, aby docházelo k minimálním průtahům, souběžně pracujeme na dokumentaci pro stavební povolení a ihned po nabytí právní moci územního rozhodnutí zahájíme majetkoprávní přípravu stavby,“ doplnil Studecký.

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDVizualizace tunelu na I/3 v Benešově. Pramen: ŘSDPříjezd ke kruhové křižovatce Červené Vršky u Benešova. Pramen: ŘSD

ŘSD u Benešova v uplynulých dvou letech postavilo dvě okružní křižovatky, zmíněná přestavba se týká úseku mezi nimi. Dělníci se tam objeví už letos, neboť musí zpevnit dva chátrající mosty. Jde o most přes silnici II/106 a most přes Konopišťskou ulici. Mosty byly uvedeny do provozu koncem 30. let a vlivem současného velkého provozu těžké nákladní dopravy na I/3 značně trpí.

„Zdivo křídel je vyzděno pouze na zeminu svahů zemního tělesa a zcela chybí jejich založení. Jejich kompletní rekonstrukce, eventuelně přestavba, bude řešena až v rámci zkapacitnění komunikace I/3 podél Benešova,“ uvedl Studecký.

Silnice číslo I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem patří vůbec k nejvytíženějším v kategorii silnic první třídy. Denně zde projede přes 20 tisíc aut. Silnice supluje dálnici D3, jejíž dostavba ve středních Čechách je v nedohlednu. Dálnice má být s Benešovem spojena takzvanou Václavickou spojkou, která by měla ústit do křižovatky Červené Vršky na severním okraji Benešova.

Tagy Benešov I/3 obchvat Benešova ŘSD seznam Top
190 komentářů