egoe-plus
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Konec komplikací u Benešova. Silničáři konečně dokončili křižovatku Červené Vršky

Příjezd ke kruhové křižovatce Červené Vršky u Benešova. Pramen: ŘSD
Příjezd ke kruhové křižovatce Červené Vršky u Benešova. Pramen: ŘSD
Stavba křižovatky včetně jejího napojení na silnici I/3 se dostala do skluzu několika měsíců.

Průjezd po silnici I/3 kolem Benešova by měl být při návratu lidí z víkendu po necelém měsíci o něco plynulejší. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v sobotu odpoledne uvedlo do provozu novou okružní křižovatku Červené Vršky, když od začátku dubna pracovalo na jejím napojení směrem na jih. U Benešova tak skončily nepříjemné objížďky.

„Nová okružní křižovatka byla jako celek uvedena do provozu v režimu předčasného užívání stavby. Jedno z mnoha středočeských omezení, které výrazně zasahovalo do plynulosti dopravy v regionu, bylo ukončeno,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček.

Plnohodnotné napojení křižovatky na silnici směrem na jih na Tábor bylo třetí a poslední etapou stavby křižovatky.  Stavba křižovatky včetně jejího napojení na silnici I/3 se přitom dostala do skluzu několika měsíců, hotova měla být už loni v říjnu. Samotný „kruháč“ silničáři dokončili už loni 27. září, práce na jeho napojení na jih ale nemohly pokračovat kvůli zákazu odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje. Úřad totiž nepovolil uzavírku silnice s poukazem na složitou dopravní situaci, čímž udělal z harmonogramu ŘSD cár papíru.

Do třetí etapy se tak silničáři mohli pustit až nyní v dubnu. Během prací museli motoristé využívat objížďky po místních komunikacích, při cestě na jih přes obec Pomněnice, v opačném směru přes Benešov. V následujících týdnech budou ještě v okolí křižovatky probíhat rekultivační práce a vegetační úpravy, které však již do plynulosti dopravy nezasáhnou.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

Už jsem se k tomu vyjádřil v některém z dřívějších příspěvků. Při takovém množství vozidel již nejsou kruháče nejvhodnějším řešením. Právě s ohledem na počet vozidel a i prostorové možnosti lokality šlo postavit plnohodnotnou MUK. Holt, vylepšení to určitě je, ale mohlo být výraznější. Zvláště když vidina D3 je stále v mlžných oparech a I/3 bude nadále nést na svých bedrech dopravu z Ph na Benešovsko, Voticko a dále na jih.

Honza

Třeba to je bráno i jako prvek regulující rychlost vozidel. Na I/3 není problém potkat auta s rychlostí jako na dálnici. Většina MÚK je v místech dál od zástavby, kde rychlý provoz nevadí tolik jako u velkého města, pár metrů od domů.

Jiří Kocurek

Na fotografii: V levém pruhu Škoda Fabia v pravém pruhu BMW. Kdo jede rychleji?
a) Škoda Fabia
b) BMW
c) Tatra v protisměru.

MHD

Vy jste strašný teoretik. V době, kdy tam ten kruhový objezd nebyl, všichni také snížili rychlost, aby stihli zareagovat, kdyby jim tam někdo vjel. Spontánně, bez toho, aby jim to přikazovala značka.

Jakub P

To tam ovšem nebyly MÚK. Pokud by tam MÚK postavili, místo těch kruháčů, vemte jed na to, že by se tam zdaleka nejezdilo jen devadesát, natož kdyby na tom obchvatu Benešova chtěli nechat 70 nebo 50 kvůli tý zbývající křižovatce u hotelu (pokud má zůstat, přiznám se, že nevím, co s ní má být).

coolio

Na celé cestě od D1 k D3 jsou dobré přehledné křižovatky, mimoúrovňová křížení atd.
Ale u Benešova, tam musí být kruháky, to by nešlo aby to bylo bez kolon. Oba jsou na kopcích, mohli tam zahloubit průběžné pruhy, ale oni řekli ne.

Ladislav

mělo se to postavit jako mimoúrovňová křižovatka, takhle bude u Benešova ve špičce na věčné časy špunt a nekonečné kolony, a to i v případě, že by se dokončila D3 (což si nemyslím), protože D3 je trasována tak, že I/3 bude pro většinu řidičů atraktivnější

Paja

Pro většinu kterých řidičů? Pro tranzit nebo pro místní? Opravdu netuším co by někoho mohlo vést k tomu, jet po I/3 ČB-Praha když bude hotová D3

Ladislav

Rozhodně řidiči jedoucí po D0 z východní části a řidiči jedoucí z Prahy. D3 se napojuje na D0 u Jesenice v „území nikoho“, kde není mimo okruhu žádná další návaznost jako je tomu u D1, D5 nebo D8. Nikdo kdo pojede z Prahy nebude na odbočovat na D1 u Modletic, aby se pak vracel k Jesenici na začátek D3, ale bude pokračovat klasicky do Mirošovic a na I/3.

Jakub P

Proč by z východní části okruhu sjížděli na D1 a potom na I/3, když budou moct pokračovat rovně po okruhu až k Jesenici a tam rovnou sjet na D3? To je naprostá kravina. Když potřebuju sjet z okruhu na dálnici, fakt mě nezajímá, jestli kolem něco je, nebo jestli to je dálniční křižovatka v polích… Co se týče těch, co pojedou po D1 už z Prahy, tam to tak nesmyslně na první pohled nezní a možná to použije někdo, kdo pojede do Benešova, záleží, jak bude vypadat ta spojka z D3 do B. Ale pokud by pokračoval dál na jih,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pár poznámek:
– Kdo pojede ze Smíchova a okolí, bude to mít časově nejlepší přes Lahovickou MÚK
– Kdo pojede z Krče, pojede přes Kunratice, dost možná tak jezdí už dneska.
– Zbývají ti, kteří pojedou po východním obchvatu Prahy, dnes tedy jedou po Jižní spojce. Ale i ti to přinejmenším zkusí po D3, jestli to není rychlejší.

Tomas

Nesmysl. Se aspoň podívejte na mapu, kde je I/3 a kde je D3 😀

Štěpán

Je to aspoň TOK, nebo jen klasická dvoupruhová okružní křižovatka se dvěma soustřednými okružními pásy?

FlyingJ

Je to turbo. Ale dva pruhy jsou bohužel jen ve směru na Prahu (viz foto).

Jan Neruda

Ty dva kruháky u Benešova byly a jsou hodně diskutované, zatracované i chválené. Je pravdou, že trochu zpomalují dopravu, ale: na kruhácích, zvlášť na tom na Vrškách se proud od Prahy dělí na dva přibližně stejné – dál na jih a druhý vlevo do Benešova a dál na Vlašim. Takže plynulost by moc neměla trpět, jenže je tu jeden velký problém. A to ten, že řidiči při výjezdu z křižovatky nepoužívají blinkry. Podle mých zkušeností asi polovina řidičů. A to je ten kámen úrazu, protože když nebliká, nemůžu počítat s tím že sjede a musím předpokládat, že jede dál po… Číst vice »

pzag

Tak blikání, respektive neblikání je u nás obrovský nešvar a PČR to má naprosto, ale naprosto na háku.

Honza

Stejně smíte najet do křižovatky až ve chvíli, kdy máte jistotu, že po ní nikdo s předností nejede. Na to samotné dání znamení o změně směru jízdy nestačí. Což však na tom, že jde o nešvar, nic nemění. Jen to zpomalení není IMO tak velké.

Jiří Kocurek

Cituji: To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.

Jiří Kocurek

Automatický systém, offline vyhodnocení? Takže výsledkem bude správní delikt (SprDel).
Spíš tam postavte toho policajta, ať to řeší domluvou či do pětistovky. Výchovný efekt bude mnohem větší. Výchovný efekt SprDele je nulový, jak už sám název napovídá.

Jenda

Já jsem byl naopak policií zastaven za příliš brzké blikání. Chtěl jsem jet z kruháče prvním výjezdem, tak jsem blinkr cvaknul už před kruháčem, aby auta věděla, že bude volno. Sjel jsem z kruháče a za mnou majáky 😀 Po dechové zkoušce jsem byl poučen, že znamení směru jízdy se dává až při opouštění kruháče. Naštěstí bez pokuty.

Majkl

No to vás poučili správně

Couler

Nechápu ty „palce“ u tohohle komentáře. Samozřejmě že je dobře, že vás upozornili a tento váš zlepšovák si laskavě nechte. Každý správný řidič, který trochu předvídá, totiž předpokládá, že vám tam zůstal nechtěně a naopak čeká, jestli skutečně opustíte kruháč. Takže ve výsledku provoz naopak zdržujete. Pro mě je blikání před kruháčem stejná zhovadilost jako neblikání vůbec.

MaT

Tak zhovadilost, kterou v některých zemích dokonce mají oficiálně… A může to také pomoci k lepší čitelnosti… Prostě – blížíte se ke kruháku, ze kterého se sjížíd do 4 směrů. Když budete sjíždět na prvním sjezdu, dáte před kruhákem pravý blinkr, když pojedete „rovně“, tak nic, když třetím sjezdem, tak levý. Ten co pojede za Vámi bude už před kruhákem vědět, kde budete sjíždět. Pak samozřejmě při jízdě po kruháku blinkr vypnout a dát až před tím, než skutečně sjíždíte… Ano, v ČR to dělat nebudu, protože tady to předpisy nepopisují. Ale neříkejte, že to je zhovadilost, když jsou země,… Číst vice »

Petr

Paráda, další příležitost naučit se efektivne používat viceproudy kruhac 🙂