Obrazem: První snímky nových jednotek, které budou jezdit v Jihomoravském kraji
Nová jednotka Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK
První z 37 jednotek by měla začít jezdit příští rok.
První z 37 jednotek by měla začít jezdit příští rok.
Zaujalo mě poslední foto, aneb zase tam s taškou člověk projde jen těžko…
Jinak to s tou vyblitou vínovou nakonec nevypadá zas až tak špatně, ale myslím, že je to zásluhou oken v černém pruhu – ty pozvednou prakticky cokoliv
Takže na hranici kraje se proste otočí a dal od Vlkova do Žďáru budou nadale jezdit šroty ??
To asi ne, ale do budoucna se počítá s ukončením Os v Křižanově. Je to dlouhodobý plán jak kraje Vysočina, tak i Jihomoravského kraje a jeden rok na něj už i málem došlo. Je jen otázkou času, kdy se to znovu vrátí.
Jsou dvousystémové, nebo čistě střídavé?
Jinak ten nátěr není špatný, ale podle mě by bylo lepší, kdyby okolí světel bylo růžové, aby lépe vynikl jejich tvar.
Jsou čistě střídavé.
Doufám, že ty zvěsti o tom, že jednotky budou ve výbavě Škoda 105S (tedy max ekonomické) se nezakládají na pravdě. Protože aby v dnešní době HV nemělo AVV (tedy aut.vedení vlaku s cílovým brzděním) ale pouze ARR které se praktikovalo už před 40 lety, to je hrůza. Doufám že to bude mít alespoň otevírací okénko u strojvedoucího (narozdíl od škodárny ve výbavě standard) 😀 😀 😀
V zadání AVV původnĕ bylo, ale pak to ve finální verzi vypadlo. Jednotky musí mít ETCS a ten kdo ho dĕlal by přes nĕjaké rozhranní musel na nĕho udĕlat vazbu ve spolupráci s dodavatelem AVV a řídícího systému vozidla..což není jisté,jestli by se „umĕlo“..nebo bu musel uz realizovat ATO over ETCS..coz zatim komerčnĕ taky nikde nefunguje. Není to prostĕ tak jednoduché no…
Poslední plzeňské mají jak avv tak ETCS…
A je někde ve střídavé části státu instalována traťová část AVV?
Samozřejmě… není to jen výsadou pražského okolí
Bohužel naprosto zbytečně vyhozené peníze kraje. Kdyby je dal do škol, silnic, zdravotnictví. Cpe se někam, kde už je někdo jiný. samozřejmě pokud by si postavili nějakou novou trať, ať si tam jezdí.
Janě, takže máme dotační titul na vlaky, z toho asi zaplatíme školy… Nehledě na to vozový park v JMK je mizerný a nechat to na dopravci smrdí vendor lockem.
Nechat to na dopravci, tak to smrdí Honeckerovou pomstou. Kdo má sádru, nejede.
Není tomu tak Bymee tu zůstaly právě kvůli kraji, že chtěl do posledního dne, do poslední minuty značně šetřit. Protože s Honeckery je to výrazně cenově někde jinde než s novými jednotkami…a tak se stalo i to, že infrastruktura předběhla výjimečně vozidla… např. Hustopeče. Dopravce, ČD již dávno před tím nabízel nová vozidla, ale byl odmítnut krajem. Že se zatím šetří a pak si to udělá za své…
Takže neházel bych celé hovno na dopravce. Jezdí, tím, co kraj je ochotný ZAPLATIT a to je jediná rovnice novodobé železnice v ČR.
Ta trať do Židlochovic je prakticky novostavba, takže?
Takže se měla celá dotace do dopravy vzít a nacpat ČD ??
Dopravce by si řekl o to větší částku, třeba by ji rozpočetl na km.
Co to meleš?
Vážení, fakt jen já si myslím, že interiér vlaku je z dob tak roku 2000 nikoliv 2022?
a jak se od sebe liší?
Hmm, vy máte cokoliv z roku 2022? 🙂
Vzhledem k tomu, že většina vlaků co jezdila na Blansko byla čínská zelená kožená svině bez stahovacích okének, kde byly v létě hlavně nasazovány mezi 11-15 hodinou jako pomsta nevím za co… i rok 2000 je za mě pecka. Ty dva Panthery s klimou co jezdí to moc nevytrhnout… takže cokoli novějšího je dobré…
Též jsem názoru , že Škoda-Krám trochu zaspal technicky a především interiérem a pohodlím.
Při jízdou současnými pantery se srovnáním, co jezdí jinde, tam kam se tak často rádi díváme, mi opravdu přichází na mysl, že to má úroveň tak 2000-2010. Ale to už jsme skoro o 15 let za tím.
Pro mě naprosto neuspokojivé, za tu cenu a s vědomím, že to tu bude strašit dvě až tři generace.
Zná někdo důvod, proč informační panely ven mají podklad modrý a teď bílý, ne jak ČD Pantery černý podklad a oranžový text?
Zákazníkem je Jihomoravský kraj, nikoliv ČD.
To jo, ale konkrétní důvod, že info panely jsou jiné existuje (viditelnost, apod…), nebo to je prostě jiný zákazník – jiný panel?
Řekl bych (ale netvrdím to na 100 %), že to měl JMK v zadávací dokumentaci, jak to chce.
Jestli jsem správně pochopil, tak ony jsou ty panely multibarevné (fuj, to je zase slovo, ale lepší mě prostě nenapadá), takže mohou mít jakoukoliv barvu podkladu i písma. Snad se v praxi zvolí něco decentního, ale čitelného, což se o té oranžovo-černé kombinaci, kterou ČD neustále všude prosazují, říct rozhodně nedá a jsem rád, že alespoň v autobusové dopravě se od ní pomalu ustupuje.
Podle mého subjektivního názoru je ideálně čitelné bílé písmo na tmavém pozadí – viz link. Zelený, nebo oranžový text mi evokuje lunapark.
https://www.cs-dopravak.cz/solaris-doda-az-150-plynovych-autobusu-do-tallinnu/
No dřív se říkalo že to má barevný display, a to tak starý fakt nejsem. 😀 Další problém u těch displayů preferovaných ČD je čitelnost na příliš hrubé matici.
Pod „barevný“ bych si představil nějakou z barev – že display je např. oranžový nebo žlutý, niikoliv, že ty barvy může libovolně měnit. Něco na způsob mobilů – můj první mobilní telefon měl barevný display – oranžový; dnešní telefony mají taky barevné displaye, ale trochu jinak 😉
Diody a LCD mají smysl monochromatické, CRT se dělaly černobílé. 🙂
Takže to může posádka vlaku přehodit?
Jede podle JŘ – nechá tam standardní barvy, jede odklonem – zvýrazní to? 🙂
Teoreticky ano. Otázka je, jestli posádce bude takový zásah do IS při nějaké mimořádnosti umožněn. Třeba u ČD, pokud vím, taková možnost není a všechno musí hlásit sami vlakvedoucí.
Zajímavé je, že v Pardubicích naopak v MHD přešli, u nových vozidel, z černého podkladů a zeleného textu, na kombinaci oranžový text, černý podklad, a mě osobně se ta nová varianta líbí víc, ta oranžová na černé je z dálky lépe vidět.
To jako vážně? Právě z dálky mám na oranžových panelech, na rozdíl od těch zelených, velký problém cokoliv vidět. Ta kombinace oranžové na černé je příšerná a něco na ní reálně přečtu tak max. z půl metru, což je obzvlášť u autobusů velký problém, když vidím, kam to jede teprve prakticky až to u mě zastaví. Nicméně, jak už tu někdo psal, nejlepší jsou panely s černým podkladem a bílým písmem. Ty se čtou opravdu nejlépe prakticky za jakýchkoliv podmínek. A naštěstí se pomalu, ale jistě, začínají stávat v autobusové dopravě standardem.
Co vnějšek, na ten to nejezdí. Co mě popravdě znervózňuje, je třetí fotka od konce, tedy rozteč sedadel. Aby to nebyl bymák 2.0…
fotografie 14: zdá se mi to, nebo sedadla jsou zasunuta v nějaké nice a nad hlavovou opěrkou je nějaká stěna, takže vyšší člověk si tam bouchne hlavu?
Takže od příštího roku bude povinná výbava pro cestující špunty do uší, protihlukové stěny poblíž zástavby aby nebyl rušen noční klid a po příjezdu do stanice bude nutno amplión zesílit o 100% aby bylo vůbec slyšet hlášení staničního rozhlasu.
Takže to stejný jako když jede 560 s otevřeným oknem/brzdí?
No úplně ne, odstavená 560 neruší noční klid.
Ta růžová je mnohonásobně menší průšvih, než jsem čekal. Takže i přestože jsem rýpal od přirození, dnes to nechám být 😉
Moc se mi líbí. 🙂 Fakt žihadla. 😛
Tak nevím, je to červená, nebo skrytá reklama T-Mobile?
Že jo…
K Vaší dopolední poznámce:
Při cestě z Ústeckého kraje směrem KV jsou spoje, kdy se musí přestupovat jak v Prunéřově, tak i v Klášterci
Úžasné!!!
a část spojů je vedena regínou
A ČD zase dělají reklamu O2
Chybí jim bublinky
MAGENTOVÁ – genderový název pro RŮŽOVOU, aby se někdo necítil blbě…
Jinak ty barvy jsou pěkně hnusný, stačí se podívat na nově lakované BUSy JMK – vypadá to jak pojízdný hambinec. Fuj
Ibalgin 😀 První věc co mně napadla
Asi aby v Hustopečích nezapomněli co chtěli…
Až jim tam tahle tmavá vozidla budou hlučet…
To by mohla být lepší přezdívka než Panter, protože ten by jim dal asi drápem po tlamě, za tenhle velehnus císařský
Vzhled se mi líbí. Doufám že nebudou poruchové. Snad už to Škodovka vyladila. Je to vlastně 2. generace Panterů.
Jelikož na nich v Plzni jezdím , tak mám smíšené pocity. Ze začátku to bylo docela bez problémů, ale poslední dobou se to nějak sype šáde pod rukama.
klasika – kvalita nikde… 🙂
Pokud ne, tak na tom kraj vydělá.. Schadewerk bude hradit jak opravy, tak i náhradní soupravy a navíc penále..
Nač řešit design, sprejeři to stejně přemalují
nač stavět a opravovat silnice, stejně se rozpadnou
No…jsou takové případy, kde je tato úvaha zcela na místě.
Á pán je všeznalek… nemyslím neřešit projektove, ale touto diskuzí, zkrátka byl požadavek, bylo schválení a hotovo. Za chvíli tu budou názory, zda je to genderově vyvážené apod.
Nový popsrejovaný vlak jsem neviděl už docela dlouho.
Grafitti scéna dlouhodobě upadá, oproti přelomu tisíciletí je zcela zanedbatelná. Byl to jen krátký „módní“ výkrik generace, co dnes většinu času věnuje měnění plínek capartům.
Zjevně bydlíte někde na samotě, mimo dosah železné dráhy.
Ono každá ta sranda v každém kraji asi něco stojí. Design. provedení. Takže to máme 14*? Místo jednou? Ale určitě je to důležité pro přilákání cestujících. To pomůže…
Ano, udějelme jednu značku piva a nebudou potřeba ani etikety.
to tedy nevím, vypadá to jak jahodovo- vanilkovo-čokoládovej nanukáč – prostě fuj
Jestli to má vyjet příští rok, tak to asi znamená, že provozovatelem budou ČD. V jakém stavu je výběrko?
Je úplně jedno, kdo ty vlaky bude provozovat. V Jihomoravském kraji platí krajský tarif bez ohledu na dopravce. Jako cestující na tom jedině vydělám.
Hmm, když myslíte… Já tedy nemám pocit, že bych na vynuceném krajském tarifu ve vlacích v JMK nějak vydělal.
To bych teda rád poprosil o příklad relace, kde byl výchozí ceník ČD výhodnější než JMK.
Skoro kdekoliv na S3 jih. Brno-Modřice, Brno-Rajhrad, Brno-Žabčice, Rajhrad-Žabčice například.
A ta jízdenka asi neplatila na šalinu, že?
Na co vám je, že jízdenka platí na šalinu, když potřebujete do centra a vlak vás vysadí na hln? Mimochodem třeba ta relace Rajhrad-Žabčice je teď fakt hnus, 8 km a JMK chce 27 Kč, dříve 21 nebo 16 s IN25.
jojo
Mě třeba mrzí zmizelé půjčovny kol ČD… i úschovny. Škoda, že kraj na tyto služby nemyslel, je to dobrý doplněk a motivace k tomu, aby si člověk vybral pro svou cestu veřejnou dopravu a trochu více procestoval region.
chybějící úschovny jsou průšvih
Kraj někdy objednával půjčovny nebo úschovny?
Bohužel ne. A podle mě je to chyba, protože zejména ty půjčovny kol udělají hodně. A je škoda, že toho kraj nechce využít 🙁
A kdo/co brání ČD (nebo SprŽel) ty úschovny a půjčovny provozovat na komerční bázi nadále?
Co zkusit napsat na KORDIS, ať k těm novým vlakům koupí ještě tucet růžových kol 🙂
Jak se to vezme, pokud jezdíte JENOM vlakem a nepřesouváte se na MHD nebo BUS, tak to je dražší, než to bylo…
Hmm, kolik by to koštovalo do České Třebové? 😀
146,-Kč nebo víc?
Do České Třebové vám IDS JMK samozřejmě platit nebude. Tam zaplatíte podle tarifu ČD. Pokud máte nárok na některou ze slev, tak bude platit méně.
Tím si nejsem tak jistý, vyhrát to může kdokoliv, potřeba jsou prakticky „jen“ strojvedoucí
A trasa. A tu mají pro příští grafikon objednanou jen ČD.
Pokud by nevyhrály, držely by ji najust?
Podobnost s logem JMK, kde je „jihomoravský kraj“ modrým písmem na bílém podkladu s červeným „m“ aby na vlaku pohledal, nehledě na moderní trend psát vše malým písmem, no asi je jedno jak, hlavně jinak. Ve mně vlak barevně neevokuje nic moravského. Hlavně nedělat z krajů stát ve státě.
Jj, přebrandovali JMK, a výsledek za moc nestojí. A barvy na tomhle vagonu navíc žádné barevné schéma nové vizuální identity nerespektují.
To je prostě břídilství.
Hmm, a ve starém ČSD schématu by to bylo lepší?
Yo, zeleňoučký vláček se žlutým proužkem i s mašinkou, jako kdysi Košičan. Stačilo by, kdyby vlak barevným schématem mluvil řečí loga JMK… třeba modrá+bílá a to červené „m“, ale to by se blížilo někam, kam nechceme, že?
počkat, zelená byla na stejnosměru, ne?
Jasně, ještě dnes je celá trasa Košičanu 3kVss. Banán byl tehdy celý zelený se žlutým pruhem přes celou mašinku.
Tiše souhlasím… Barevně hnus, Těmi ostrými novými světly to moc nevytunily, zbytek spíše průměrný. Interiér i technicky
Barevná kombinace absolutně neodpovídá krajskému „barvovému schématu“. Kde je ta krajem tolik prosazovaná zelená barva? A co ten tmavý interiér? V diskuzi na fb si navíc jeden uživatel všiml nesouladu barev různých madel v interiéru? Za tohle nějaký grafik dostal odměnu? I když v poslední době JMK dělá jednu větší botu než druhou, tak nač se divit..
V poslední době? Už hodně dlouho! Viz D52.
A nějak jsem si nevšiml první třídy…
V regionálních vlacích nemá podle mě 1. třída moc smysl. ČD ji v regiopanterech měli, ale nikdy se nazačala využívat, tak ji postupně přelepili na 2.
Ale jistě že smysl má, pokud je její použitá důsledné. Viz. Středočeský kraj a Praha, kde 1. třída přilákala i do Os nové cestující, kteří by jinak jeli autem 😉
Tak to co je RP 1.třída je pouze parodie, jediný rozdíl je fakticky barva sedadel, jinak jsou to stejné trestné lavice jak ve 2.
Šířka a rozteč. Celkem to jde, pokud to lidi dodržují a v Přerově se Vám tam nenahrne to co se nevleze do 2. protože je to líne počkat na další vlak.
V případě Panterů od Škoda krámu je to opravdu parodie. Na západe je to většinou zajímavý pěkný oddíl bokem, kde je většinou klid
Rozhodně smysl má – v moderní ekonomicky zdravé společnosti určitě. Tady ale skoro zlikvidovali střední třídu – dělníci, důchodci a žactvo se spokojí a zbytek pojede autem.
Tu se bohužel JMK snaží dlouhodobě a úspěšně vymýtit 🙁
Kraj nemá ve svém novém vizuálním stylu zelenou vůbec jako dominantní. Zelenou má zatím ještě Kordis, potažmo IDSJMK, ale tuším, že ta taky dojde brzy ke sladění s novým vizuálem kraje.
Ještě zbývá na hranicích krajů zavést celní a pasové kontroly.. Přestupování na krajských hranicích je též potřebné.
Tak to přeju radním pro dopravu dlouhé životy pouze pro to, aby se mohli vozit Os Kolín – Pardubice – Třebová – Zábřeh, Os Brno – Třebová, Os Brno – Budějovice…
Při cestě z Ústeckého kraje směrem KV jsou spoje, kdy se musí přestupovat jak v Prunéřově, tak i v Klášterci
Úžasné!!!
A nejhorší je Praha – Zábřeh na Moravě. Musíte přestupovat v Kolíně a v České Třebové.
Kdyby nebyly kraje, mohl by dvojitý ešus vozit z Chocně do Zábřehu vzduch. A nebo jedene ješus nechávat lidi v Poříčanech na peroně.
Určitě by se našlo něco mezi…
Jo, třeba dálkové osobáky Cheb-Praha, nebo Cheb-Ústí s jízdní dobou 6 hodin, jako za komoušů.
Kdysi jezdil ve 1200 z Masarykova n. os Praha Bohumín s jízdní dobou kolem deseti hodin.
hlavně třeba ve vlkově u tišnova
Teplé barvy.. teplý design. Ty obecně krajské nápady jsou většinou tak povedené. A každá je navíc jiný…
Co je na šedivém čalounění teplého? Autor?
Nabízí se otázka, co v tom bude za hlášení. Jestli tam bude hlásit paní Klichová-Hostinská, jako v ostatních vlacích ČD (dokud s nimi bude jezdit ČD), nebo pan Peterka, jako v autobusech IDS JMK. Očekávám spíš to druhé, protože předpokládám, že kraj bude chtít hlášení sjednotit, ale v tom případě doufám, že to hlášení bude kvalitnější a že se nebude hlásit jenom příští zastávka, jako v autobusech. Na druhou stranu, pokud budou ČD ochotny tam dodat hlášení CHAPSu na vlastní náklady, tak by byl kraj hloupý, kdyby nebral LOL
No hlavně ať tam nejsou stejné nahrávky hlášení, jako v současných panterech v JMK. Ty zní naprosto strašně. Klidně bych tam dal stejné hlášení, jako se používá v 560 a 814.
Souhlas. Bohužel ty puvodní nahrávky používá jen starý MAVIS a ten se už dávno nedává. Na těch novějších často paní Klíchová zní jak v afektu a s tím zestárlým hlasem zní jako dva různí lidé. Ono stačí, když do starého MAVISU dají nahrávku nové zastávky.
Z fyzikálního hlediska je mužský hlas bezesporu lepší, neb hluboké tóny se šíří lépe. Hlášení pak může být méně hlasité a tudíž je méně rušivé.
Tak se to dá namluvit nějakým starším tenoristou…
Teroristou! :))))
Hele, na to radši bacha, jo? ☺
Dostupný je jeden kus a toho k železnici nepřipustit ani na kilometr.
Starším právě raději ne. Tam pak hrozí, že brzy odejde do věčných lovišť a může se hledat nový hlas. Proto se také po smrti paní Černocké zvolil pro hlášení DPMB a IDS JMK záměrně mladší člověk, aby byl zase na několik desítek let pokoj.
Vy asi nevíte, co je to tenor. Když hlubší, tak raději basbaryton.
Hodně záleží na tom, co a jak leze z konkrétních reproduktorů. Některé prostě basy neumí.
Gratuluji obyvatelům Jihomoravského kraje, že jejich zastupitelé měli koule na to kopnout ČD do lajera. To my si v MS kraji z Ostravy do Opavy užíváme paňťaky jak za sociku. Jak mi rekla jedna průvodci. Vaše elefanty jezdí do Jablunkova, tam by ČD dostali pokutu, tady jim žádná nehrozí, tak buďte rád, že si nemusíte připlácet za retro vlak.
Třeba u Vídně taky jezdí část souprav starších. A my jsme tak bohatá země.. A zrovna výměna za pantera.. Já nevím, jestli bych to ocenil. Zda jeho nové verze jsou lepší než staré a o kolik.
Kdyby ÖBB netrpěly problémy s dodávkou Talent 3 od Bombardier/Alstom, tak už by ty staré kýble 4020 byly dávno ve šmelcu. Však už jich pěkná řada čeká na tohle v Jedlersdorfu.
Co se Pantera týče, jednotlivé verze nejsou kompaktibilní.
Tak a 560 by ještě mohly vydržet, vždyť těm mladším je teprve 50 roků, to je škoda vyměňovat za nové, i ty starší 55leté by přece 10 roků vydržely. A kupovat nové, až se ty staré sešrotují, aby rok nebylo čím jezdit, to je přece vpořádku, přeskládají se Bdmtee.
Už při první zmínce mne zaujal provozní model, kdy vlaky budou patřit kraji a ne dopravci. Umím si představit, že některý dopravce třeba po x letech nedostane prodloužení smlouvy. Jak se bude k majetku kraje chovat do nástupu konkurenta?
Predpokladám že dopravca ktorý bude mať vlaky v prenájme bude mať nejakú zodpovednosť za to v akom stave ich odovzdá.
Inak sa tu naozaj nevymýšľa koleso, tento systém funguje v mnohých štátoch k Európy a funguje to v pohode.
To přece vím a kolo nevymýšlím. Ale žiju v ČR a tak jsem občas realistický pesimista.
Uf, co je to za barevnou kombinaci? :-/
Ibalginová, aby cestující nebolelo celé tělo…
hlavně hlava z toho kvílení střídačů a čerpadel na střeše, které se nese i do interiéru
Doufám, že bude nástupní prostor od prostoru pro cestující oddělen dveřmi, zvládli to už v 810, ale v poslední době na to všude pečou a v zimě je to fakt znát. (Pro mě je zima na cestování vlakem asi největší mínus, nejdřív na nádraží bez čekárny, a pak ve studeném vlaku, co furt větrá.)
No jo no. To jsou ty zlé, levné, servisovatelné komunistické stroje, co vydrží.
Hmm, asi to nepíšete na psacím stroji značky Consul, že?
Bude to obdoba Regio, ne InterPanteru, takže bez představku.
Tak ještě aby teda i dopravní koncept tomu odpovídal.
Snad to bude mít lepší chodové vlastnosti než panteři. Ty v ÚK sou děsný, ty dálkový jakbysmet. Jel jsem minulý týden interP a klidná jízda to nebyla.
Hodně se na jízdě podepisuje stav svršku. Starší vozy jsou „kočáry“ , počítaly s trochu jinými parametry tratí než Panter.
No jenže ten svršek je v ČR stejný že.. Teda vlastně horší po těch 40 letech.
Za Husáka se totiž všude jezdilo 160 a někde dokonce dvoustovkou!
Ano, v západním Německu jezdilo. A tyhle vagony dneska jezdí jako ojetiny v ČR.
Ale fungl novej vlak bude horší a má to jako být OK?
Podívejte třeba na rychlíkovou linku z Olomouce přes Břeclav. „Divné pohyby“ dělá Panter mezi Otrokovicemi a Břeclaví jen na pár místech. Přitom celá trasa je koridorová…
Jojo, člověk kupuje nový, ale horší. Představíte si ten samý postup u nákupu nového auta? Tohle je prostě šlendrián…
A co autobusy? Proč jsou nalakovaný tak debilně? Když ta jednotka vypadá bombovně?
Kdyby autobus byl nalakovaný stejně. Spodek tmavý, krémový střed, červený vrch a dveře…
Tak proč ta stříbrná ve spod, kde se nejvíc bourá a škrtá?
Vlaky pěkné, busy se nepovedly.
Jsem zvědav, jestli to tento nespolehlivý výrobce dodá včas. Kdypak asi Škoda pokročí s výrobou/dodáním jednotek pro ČD, které jsou zasmluvněné pro vozbu spěšných vlaků mezi Plzní a Karlovými Vary, kde už měly být nasazené?
I v případě JMK mají už teď zpoždění, jelikož první už měla být teď v červenci dodána. Pochybuji, že stihnou dodat všech 37 do nového GVD, kdy se se všemi počítá v reálném provozu.
A bude penále za zpoždění?
Obávám se, že jste o rok posunutý. Dodávat se mají od příštího roku. Resp do 36 měsíců od podepsání smlouvy a ta byla podepsána v prosinci 2019.
Nikoliv mají se dodávat, ale mají být dodány poslední 36 měsíců od podepsání, s tím, že první kraj a Škoda skutečně slibovali už v červenci a většina měla skutečně začít jezdit už při letošní prosincové změně. Ale ano, pořád v termínu. Ale posun oproti původnímu plánu tam už prostě je.
Oprava: pořád jsou v termínu
Zaujali me tato mista: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/mor10.jpg
Bud vidim spatne, a nebo kdo tam bude sedet se bude praskat ci opirat o tu kovovou tyc do hlavy.
..bude, ale to je u rodiny panterů celkem normální. A to sou tyhle regia eště menší zlo oproti Inter, kde se třískám do hlavy celkem pravidelně o zavazadlové police, a to zas moc na výšku nemám..
Jestli má být schéma červenobílé, co tam dělá ta růžová? Ale jinak dobrý, čelo vypadá mnohem líp než u starých panterů.
Bohužel, podle JMK je růžová nová červená 🙁
Vím, že to na barvu nejezdí, ale ……..
Opravdu, takhle si představuji osobní cestování současnosti.
Tak kde máte 1.třídu?
JMK 1. třídu nepožadoval, ani ji nemá v tarifu.
Takže stále je co dohánět.
Na jedničku máte na trasách tak… Nevím, Břeclav, Hodonín, Tišnov? A to berou EC a R. Navíc charakter obyvatelstva pořád není takový aby to nedělalo zlu krev. (Si představte že Luděna pojede jedničkou a Blažena bude mít jenom na dvojku, no to by se v kostele sežraly 😀 ) Jedničku v JMK bude třeba řešit až momentě kdy se mírně promění ještě složení a příjmy obyvatel. Je myslím poměrně škoda že se při plánování rozvoje obcí a kraje více nebere potaz jak jsou vedené železnice. Přitom s vhodným plánováním a využitím by poměrně velká část regionu mohla prosperovat mnohem více… Číst vice »
To jen proto, že se jedná pouze o fotky, pokud by se jednalo o video i se zvukem, tak ten kravál z ventilátorů a topení by tě rychle přesvědčil(za předpokladu že nejsi zaměstnanec Škody) že i ty tornáda vlastně nebyly tak hrozné.
Konečně! Snad je dokončí co nejdřív, protože jezdit v těch vedrech na S3 v Bdmtee nebo na S2 v 560 je nesnesitelný… Zvlášť ještě ten hluk z jízdy vlaku…
Na S3 jezdí už dost často Panter nebo Sysel s klimou 🙂 ano, ne vždy..
Jako, nějaký pantery a syslové jsou, ale S2+S3 bohužel stále vládnou Bymáky. Ale ne nadlouho!
No to ne…
Od čtyřicátých let to bude nějaké osvědčené vozidlo zahraniční produkce…
Ano, na obou linkách jezdí panter nebo sysel, ale sysla bych ani nezmiňoval, když to je jediný vůz s klímou v soupravě a další dva Bdmtee hnedka za ním… Bohužel, zatím tam v přehledu vládnou Bdmtee… Někde za nima se bojuje o další místa mezi 560, panterem, pár sysloplechů a regínky na S2…
Žďárskou větev S3 jezdí vyhradne Bymaky bez Sysla
Kdyby “honekry” bdmtee hromadně opravili, tak jako v Pardubické kraji, tak by mohli jezdit dál… Mimochodem, pokud by tam dali sedačky FLEXIO od borcadu, tak by mohli jezdit na rychlících. 160km/h jet umí, kotoučkovky mají… Co víc si přát…
Jen ne opravu jako v pardubickém kraji. V těch vedrech bez klimatizace s otevřeným oknem, což je samo o sobě riziko, jelikož ne všichni cestující jsou ukáznění a nedojde jim, že vyhodit ohryzek z jablka z okna není zrovna inteligentní nápad…
Ano, klimatizaci by doplnit mohli… Oživují tady vozy Bpee, Apee, Aee a Bee, které mnohdy pochází z roku 196x a když tady mají vozy 199x – bdmtee, tak s nimi “zhrdají”
Bdmtee mají problém v těch nestandardně umístěných nástupních prostorech a v příšerném uspořádání schodů. To limituje případné další přestavby.
Jinak Xpee a spol. byly vč. podvozků důsledně opraveny a modernizovány v devadesátkách. Proto byť formálně ze šedesátek, v rámci voz. parku ČD pořád i technicky patří k tomu lepšímu…
Ale tady nejde o cestující, ale o potenciál rychlosti.
Vizuál je dobrý, teď ještě aby to nebyla stejná popelnice jako Panteři co v jmk jezdí teď.
A aby taky opravdu jezdili…
Ty okna v jednotném černém pruhu jsou top! 👍 Dlouhodobě věc, co podle mě chybí všem panterům a třeba CityJet to má vychytaný. Obecně tohle nebude patřit k mým nejoblíbenějším nátěrům, ale to je otázka vkusu. Hlavně, že půjdou na Moravu vlaky na úrovni.
Vypadá pěkně, pokud tam nebude vlakoš, tak dlouho to vevnitř tak pěkné nebude. ☹️
Teď ještě spolehlivost?
Přesně, oni se na to brněnští (a nejen oni) sprejeři vrhnou a zbytek dodělají teen fixaři a rýpači skel.
Jsem tam někde zahlédl kamery. Neříkám že je to spása, ale vlakvedoucí to taky neuhlídá, viz třeba ešusy.
Rozhodně to vlakvedoucí uhlídá líp, než kamery, které bude hlídat kdo? Fíra? Ten ale těžko může zastavit vlak a letět na druhý konec soupravy, nebo nedej bůh do druhé soupravy, aby řešil vandala. Bohužel, bez vlakvedoucích a průvodčích, kteří by ihned mohli reagovat na podnět strojvedoucího, jsou kamery jen placebo, které možná na některé zafunguje, ale v reálu nic neřeší 🙁
Ty kamery vám pokryjí celý vlak, nikoliv jako vlakvedoucí jen tam kde je. Nahrají vše a všechno uloží na cloud, pokud se někde něco poškodí, tak následně na dané místo máte záběry z X kamer, které pomůžou dopadnout viníka. Sice kamery neudělají to co vlakvedoucí (chytnou a předají PČR), ale vše nahrají a pomohou ho následně dopadnout i v místech kde se právě vlakvedoucí nevyskytoval…
Ovšem pouze za předpokladu, že budou ty kamery mít záznam. A to není tak snadné zařídit a vyřídit, páč ochrana osobních údajů, GDPR a kdo ví co dalšího si úřední šiml vymyslí, aby tomu zabránil. To za prvé. A za druhé, právě vlakvedoucí v kombinaci s kamerami má šanci zabránit poškození a chytit pachatele. Pouze kamery nemají šanci čemukoliv zabránit a chytání ex-post je také problematičtější, o to více v době, kdy pachatel bude mít respirátor či roušku. Navíc, deaktivace kamer je pro zkušené pachatele také otázka pár vteřin a pak nebudete mít v ruce nic ani se záznamem.
Jeden pachatel měl černou mikinu s nasazenou kapucí a respirátor, komplic kšiltovku respirátor a modrou bundu. Hodně štěstí při pátrání.
To čelo je parádní!
tenhle nátěr se mi zpočátku nelíbil, ale musím přiznat, až a ten černý kryt světel dost dobrý
Jo, to mě taky zaujalo, ale třeba to s nasazeným čelním panelem bude vypadat dobře 🙂
Spíš se bojím, až na to napleskaj všechny ty nutný samolepky EU, kraje a podobně, které jak bývá zvykem, nebudou provedeny dle stejného grafického manuálu.
A já se bojím, že už ty soupravy nebudou nikdy tak čisté a naleštěné…
Myčka v Brně je…stačí s tím do ní jednou za čas jezdit.
Ta ovšem patří ČD, pokud vím. Takže ve chvíli, kdy to nebudou provozovat ČD a nový dopravce se s ČD nedohodne, bude se umývat pěkně ručně někde na odstavných kolejích 😉
Schéma se mi taky líbí. Jen tedy neztrácí už tedy korporátní nátěr na váze, když každý kraj si teď může diktovat svůj „korporát“? 🙂
JM kraj si vizuál diktuje, z důvodu, že mu ty jednotky patří. Chová se tedy úplně stejně, jako ČD, RJ, LE.
Jenže on si ho úplně stejně diktuje i u autobusů, které mu nepatří a dá se očekávat, že v budoucnu si ho bude diktovat i u dalších vlaků, které mu taktéž patřit nebudou. Pak už nelze mluvit o tom, že se chová stejně jako dopravci, když nařizuje vizuál něčeho, co mu reálně nepatří 😉
Tam, kde si to kraj diktuje na cizích vozidlech, to musí zohlednit v nákladech. Např. JČ kraj nepožaduje autobusy v jednotném nátěru, protože chce ušetřit. Buď bude jednotný nátěr, nebo více spojů, nebo obojí, ale za cenu vyšších nákladů.
Pozn.:
V JČ kraji ve skutečnosti neexistuje žádný IDS, jen jakási jeho poloilegální parodie, takže ani není žádný „IDS – Design manual“ pro vozidla k dispozici.
Tohle korporátní nátěr Jihomoravského kraje.
Ano kraje, který se doteď všude prezentoval zelenou barvou(alespoň co se dopravy týče). A tak hlavně, že je úřednická kobyla opět spokojená.
Podle prvních záběrů vypadá docela fajn – včetně nevšedního barevného schématu.
Po dlouhé době něco ulítlého z jinak fádní šedi na kolejích. Nepřehlédnutelné ani z venku, ani zevnitř . Za mě dost dobrý !!
Nebyl jsem příznivce té růžové, ale takhle nové to vypadá dost dobře. Doufejme, že to nebude blednout jako Blonski 381…
Tak ono záleží jak se to nastříká, ne jakou barvou
Jenom částečně – na každé barvě je to jinak vidět. Najbrt modrá nebo RJ žlutá jsou v tomhle výrazně lepší – také blednou, ale není to na nich zdaleka tolik vidět. Na té červené je to bohužel vidět hodně.
Samozřejmě že červená se vypaluje nejvíc. Holt je nutno víc natírat.
Jo, natírat barvičkama v Brně na dolním uměli 😀