Obrazem: Podvodní buldozer prohlubuje dno Vltavy, Štvanická lávka bude hotová do konce roku
Průběh stavby lávky Holešovice - Karlín. Foto: Skanska
Vytěžený materiál Skanska odváží po vodě.
Vytěžený materiál Skanska odváží po vodě.
To je TEN bagr, co byl na titulce časopisu ABC někdy v roce 1978?
Nebo to je nějaký nástupce?
Pravděpodobně ano. Bylo jich vyrobeno jen 36 a to mezi roky 1971 až 1993.
https://www.equipmentworld.com/equipment/video/14965387/amphibious-komatsu-d155w-dozer-is-an-earthmoving-submarine
Mno, v těch místech bych raději viděl plnotučný most s tramvají…
Most snad taky bude, ale o kus dál. Ještě se myslím řeší, jestli bude na úrovni ulice Komunardů, nebo ještě o kus dál (ulice Na Maninách). Jde i o výškové poměry, pokud by byl most výš (aby ho mohly podjíždět lodě), budou potřeba rampy. A na tom nějak myslím není ještě úplně shoda mezi Prahou 7 a Prahou 8…
Hlavně by to chtělo se rozhodnout, dřív než bude Rohanský ostrov kompletně zastavěn…
Lávka v tomhle místě je rozhodně dobrý počin, ale fakt nechápu, proč se u nás musí všechno stavět tak hrozně poddimenzované. Šířka 4 metry, to je na jednoho člověka v každém směru. Vzhledem k očekávanému využití budou lidi chodit jak husy za sebou. To místo mělo potenciál například pařížské Passerelle Beauvoir (krásná lávka s dřevěným povrchem o šířce 12 metrů), která taky spojuje kanceláře na jedné straně a park na druhé. Místo toho budeme mít betonové koryto.
Dal jsem Vám plus, na druhou stranu ale – jak široké jsou chodníky na mostech přes Vltavu v centru Prahy?
zapomínáte na cyklisty, už teď je pěkně vidět, jak cyklista překáží, když jede po 2m nebo užším chodníku, protože je rychlejší.
On hlavně cyklista na chodníku nemá co dělat, i když jich na to většina ráda zapomíná.
Tahle lávka ovšem má být pro smíšený provoz, a ta šířka fakt nestačí.
No já nerozporuju, že tam nemá co dělat, ale uvádím to jako příklad, že se nevejde, právě kvůli té rozdílné rychlosti.
Na některých chodnících, a není jich úplně zanedbatelně málo, člověk na kole co dělat má, protože tam má značkou povolený vjezd. Samozřejmě to není ideální řešení ani z pohledu chodců, ani z pohledu lidí na kolech, ale jako nouzové řešení to leckde smysl dává, protože mezi auty by tomu člověku na kole šlo díky mizerně navržené křižovatce bohužel o zdraví nebo o život. Co je velká škoda je, že taková, zdaleka ne ideální, spíše nouzová řešení, se stále používají i v návrzích míst, která mají projít poměrně zásadní přestavbou a kde je s rezervou dost prostoru na to, aby se… Číst vice »
Jak kde. Na Palackého mostě nic moc, ale třeba na Jiráskově mostě až až, že by se tam i samostatná část pro cyklisty klidně vešla…
4 m je šířka, kterou má mnoho silničních mostů na silnicích nižších tříd. Pro lávku, která bude sloužit jen pěším a cyklistům, bohatě stačí.
Jaká je hustota zalidnění na venkově a uprostřed milionového města?
No to bude legrace, jak se tam budou proplétat pěší, kočárky a cyklisté. Asi jako na cyklostezce od Vyšehradu do Modřan (taky proto je pro ty rychlejší cyklisty cyklopruh v silnici vedle). I kdyby tam dali pruhy, tak ty se stejně moc nedodržují.
Lidi jsou skoro dva metry širocí?
Tuhle zelenou potvoru (nebo podobnou) jsem viděl jezdit před cca 15 lety v Pardubicích v Labi u Zimáku. Byl na ní zajímavý pohled.
Jestli jste stál na ní, tak to muselo být zajímavé 😉
Uz se tesim, az to bude hotove!
No chápete to? 300 mega za lávku? To je nějaký špatný vtip. Lávka v Čelákovicích je taky z UHPC, je to krásná a elegantní konstrukce a především stála cca 40 mega. Politici v Praze rozhsují naše peníze za hnusné betonové koryto.
Počkej, tak je lávka z UHPC krásná elegantní nebo hnusná betonová? 😀
Tak se na ní podívejte. Z UHPC betonu má mostovku a žádné hnusné koryto to není https://www.celakovice.cz/galerie/obrazky/imager.php?img=657892
Já stále nechápu na jakém základě vybrali to betonové koryto, které bylo evidentně projektováno na minimalizaci nákladů, ale stejně stojí několikanásobek té lávky s velkými nosnými pylony. Kdyby to stálo v těch Čelákovicíh tak neřeknu, ale tohle je pro hlavní město, tak to má vypadat aspoň trochu reprezentativně. Pro inspiraci se stačí podívat do Nizozemska, kde se nebojí navrhnovat originální design.
Taky jste jako malí chtěli autíčko na dálkový ovládání? 😉
Jojo, tohle bych moc chtěl 😉
https://m.youtube.com/watch?v=7kx67NnuSd0
Nevíte, kam se materiál deponuje? A je vůbec dále využitelný?
šterkopísek který se tam těží???. mno záleží na kvalitě a promíchání mezi pískem a kamenivem ale určo jako navážka nebo zásyp to použít půjde, pokud tam nebude moc kamenu aby se to nemuselo třídit tak i jako stavební písek… ale máte pravdu v tom že firmy rády těží náplavy po povodních, protože tam je ten písek vytříděn podle velikosti zrna takže ho mohou rovnou prodávat a na stavbu používat, a stát jim za to ještě zaplatí….
Material vyuzitelnej urcite je, jestli je vyuzitej to nevim 😎