Stavba začala. HolKa spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice

Založení HolKy na holešovické straně si vyžádá od půlnoci z pátku na sobotu týdenní omezení tramvajového provozu.

Hlavní město Praha dnes zahájilo stavbu nové vltavské lávky, která propojí Karlín s Holešovicemi přes ostrov Štvanice. Stavbu provádí Skanska, která šla do soutěže s cenou 298 milionů korun, předpoklad magistrátu byl 197 milionů. Hotovo má být ještě letos.

„V betonárce se pracovalo už od podzimu, ale dnes konečně začínáme přímo na místě,“ uvedl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Lávka vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice. Koryto řeky překlene mezi Karlínem a Štvanicí v délce 38 metrů a mezi Štvanicí a Holešovicemi 149 metrů. Vedení města lávce přezdívá HolKa, stejně jako přívozu, který dnes v místě funguje.

„Díky Štvanické lávce se karlínští dostanou za pár minut před brány Holešovické tržnice. Urychlí taky cestu lidem z Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna,“ doplnil Scheinherr. Rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se má stát pěší promenáda s pohodlnějším nástupem do tramvají.

Založení HolKy na holešovické straně si vyžádá od půlnoci z pátku na sobotu týdenní omezení tramvajového provozu v Holešovicích. V provozu zůstane jen jedna kolej, kterou budou tramvaje díky vložením kolejových konstrukcí využívat obousměrně. Během pokládání přejezdů bude v místě výluka.

Podobu lávky určila v roce 2018 mezinárodní architektonická soutěž, ve které zvítězili Marek Blank a Petr Tej.

Přívoz Holešovice - Karlín. Pramen: ROPIDVítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR PrahaVítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR PrahaVítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR Praha

Ze zadávací dokumentace HolKa:

Stavba zahrnuje zejména výstavbu lávky pro pěší a cyklisty se smíšeným provozem spojující pravý a levý břeh Vltavy a ostrov Štvanice a souvisejících objektů. Konstrukce samotné lávky je navržena jako spojitá železobetonová předpínaná konstrukce složená z prefabrikovaných segmentů vyrobených z ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC). Celková šířka lávky je 5,0 m, volná šířka mezi madly zábradlí 4,0 m a délka vlastní lávky je 285,0 m, délka rampy na ostrov Štvanice pak 59,0 m.

Tagy HolKa lávka Holešovice - Karlín Štvanice
103 komentářů