Obrazem: Patrové soupravy push-pull pro Ostravu už mají sedačky

Výroba soupravy push-pull pro Mor.slez. kraj. Pramen: České dráhyVýroba soupravy push-pull pro Mor.slez. kraj. Pramen: České dráhy

České dráhy soupravy objednaly pro trať z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm

266 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerry

Tak už je první jednotka na okruhu.

Martin

Jste ji viděl přímo tam nebo jste to našel na internetu?

vagonář

Zásadní je elektrifikace této trati, včetně směr Ostravice. Nevíte někdo, kdy skutečně k tomu dojde?

Avlaky

Co jsem slyšel tak do 2026

Jerry

Do Ostravice zbytečně ..tam stačí ta regionova a o víkendu dvě.

Muwrch

Hnus jeden najbrtovej! Hned bych s tím jel do šrotu!

Martin von Heinrichsdorf

Co vám v tom brání? Klíče od brány?

medvěd

No konečně snad budou vagony na výměnu starých. Že to ale trvalo………

jan

No, teď ještě tu zpackanou modernizaci, kdy zazdili zcela Eurofondy. A 2020? měli kopnout do země v OPD2? Před tím byl slib termín hotovo 2012 s výstavbou Hiundai. A to to má být v původní stopě. Neuvěřitelné..

jan

Podle mě by to bylo docela dobré řešení pro některé soupravy do Prahy. Protože to jde natahovat.

Panda

Škoda toho množství… Pokud by StČ a MSK soutěžily linky, tak by se pravděpodobně bez většího nárůstu prům. ceny uplatnilo daleko více souprav – místo 460, Bmto, opravovaných Elefantů či Bdmtee. Navíc na spěšné vlaky (Benešov, Kutná Hora, Poděbrady…) se patrové vozy hodí ještě více než na osobáky. Dokonce pokud by se pochlapilo MD a vypsalo soutěže, tak by s tím (nejen) ČD mohly uspět v soutěžích na rychlících Praha-Děčín/ČB, kde je kvalita vozů mizerná…

Tomáš Záruba

200 MKč za třívozovou soupravu, a k tomu ale ještě lokomotiva, by myslím k nějakému extra zlevnění asi nevedlo…

Panda

Zlevnění ne, spíš by díky soutěžím mohlo být zdražení menší než by odpovídalo odpisům. Předpokládám, že na většinu výkonů by šlo využít 163, pokud by byla kompatibilní. Ale uznávám, že by se do toho v současné rozpočtové krizi nikdo nehrnul, takže náhrada uvedených vozů je otázka příštích kontraktů…

Pkiii

Spěšňáky do Benešova jezdí téměř prázdný. Na co na tom pak patra? Osobáky mají mnohonásobně vyšší obsazenost.

MHD

Problém spěšných vlaků do BN je i jízdní doba. Je o shodná s JD osobáku.

olda

To čelo řidičáku je moc povedené

Vapch

Už mají sedačky???
Neměl UŽ BÝT NASAZENY?

rušňovodič Peter

Pekné jednotky. Tie jednotlivé vozne v rámci súpravy sú nepriechodné? Alebo sa to týka len riadiaceho vozňa? viď foto

Graylag

Neprůchozí z jedné strany je pouze koncový vůz (logicky) – protože za ním bude řazena lokomotiva.

Avlaky

Zase si říkám jestli to neměli nechat průchozí, ale zamknuté, třeba by se někdy do budoucna souprava posilovala

Evžen

Asi se zeptám jako úplný jelito, pardon. Ale nevíte někdo, prosím, proč jsou tyhle push-pull sestavy doplňovány lokomotivami, proč nejezdí (třeba jako City Elephant) jako ucelené jednotky samy? Předem díky za odpověď.

Leinad

To tu bylo několikrát. Předpokládá se, že napřed budou jezdit s naftovou lokomotivou, po elektrifikaci trati se mašina vymění.

Michal82

K úvaze. Nestálo by za to koupit několik takových netrakčních souprav? Přes týden by jezdili okolo Prahy jako doplnění k Elephantům s elektrickou lokomotivou a o víkendu s dieselem třeba na Pacifiku apod turistických tratích.

Štěpán

Hodilo by se to, jako náhrada za patrové vozy Bdmteeo296.

Daniel

Proč zrovna Bdmteeo296? Ty jsou zrovna pár let po rekonstrukci a jsou ve slušném stavu. A Bdmteeo294, nebo aspoň tedy většinu by měli nahradit nový panteři.

Štěpán

Já proti Bdmteeo296 nic zásadního nemám, ale nedávno tu byl nějaký článek pod kterým bylo v komentářích hodně hatů na tyto vozy. Samozřejmě, pokud by se pro jejich náhradu měly vyrobit tyto push-pully, tak to nějaký ten pátek potrvá, než se vyrobí, takže ty Bdmteeo296 tak či tak hned nezmizí. V každém případě, jejich rekonstrukce byla zamýšlena jen jako dočasné řešení a právě proto by nebylo od věci začít shánět náhradu za ně.

Josef Král

Proč to bude jezdit jen do stanice na půli cesty, na až do Valmezu?

Pajos

Třeba protože že jich na to nebude dost a dost jich nebude protože od Frenštátu do VM už to odvozu i Regionova ….

Pavel

Nehraje nějakou roli, že za Frenštátem začíná jiný kraj?

Pajos

Myslite jako mezi stanicemi Hostašovice a VM? 😁

jan

Určitě taky..

jan

Nikdy jsem neviděl koupenou novou jednotku mezi 2 kraji. A ještě z EU dotací.

Apollo17

Tak se podívejte na sever Čech.Ústecký a Karlovarský kraj mají 844 pořízené s příspěvkem z EU a jezdí společně v obou krajích(od Teplic přes K.Vary-Cheb až do Mariánských lázní).

Avlaky

Nějaký rychlík Plzeň-K. Vary?

Ale je pravda že to je rychlíková linka

Jerry

To není napůl cesty.. ale kdyby se zkrátily jízdní doby tak by se ten Valmez točit dál.

Kamui

Neví někdo, jestli k těmhle soupravám Škodovka má (alespoň na papíře) i hnací vůz? Po elektrizaci Frýdlantu by dával smysl spíš ten, než 362.

Apollo17

Na Ostrava-Frenštát už ty soupravy zůstanou.Moravskoslezký kraj na ně dostal dotaci z EU a tou přispěl ČD na koupi těchto souprav.ČD už je nikdy nemůžou nasadit jinam,než na krajem objednávané výkony a v případě změny dopravce je musí prodat novému dopravci,nebo kraji.Kraj bude mít v kalkulaci cenu vozidla jen 15 procent kupní ceny,což je asi tolik,jako Regionova(okolo 30 milionů).

Vbb

„Nikdy“ asi ne, bude tam nějaký (byť delší) časový horizont.
Co kdyby tam (teoreticky) třeba za 10 let vytrhali koleje? Pak by je museli přezout na pneumatiky a tahat Zetorem? 🙂

PetrD

Jako že by vytrhali všechny koleje v MSK ? 😀

Hynek

A doba udržitelnosti vám nic neříká.

Velda

To není úplně marný nápad – až budou ČD potřebovat elektrické lokomotivy pro tuhle trasu, co nedovyrobit k těmhle soupravám hnací vůz, Jo, ono to není průchozí, to bude kámen úrazu. Škoda, že to průchozí není.

Vladki

Myslim ze kdyby na to doslo, tak vyrezat diru a dosadit dvere + prechodove mechy nebude az takovy problem. Jen pak to bude mit 4-vozy – aby se to veslo na peron.

Graylag

No a nebude to tím, že vyrobit hnací vůz za nižší cenu než na kolik vyjde eso (které je za 0) je nemožné? Dávat tam dveře s tím, že se třeba použijí za 20 let až se rozpadne poslední eso je nesmysl.

Velda

Napadá mě třeba hnací vůz pro SNCB – M7

Graylag

Otázka je, jestli by něco takového dávalo smysl. Vzhledem k hmotnosti soupravy přes 200t je výkon esa pro rozumnou dynamiku tak akorát. A kolik cestujících by se vlezlo do hnacího vozu s výkonem ekvivalentím 362 tak, aby to hmotnostně vycházelo rozumně, 30? 40? Čili nárůst počtu cestujících zanedbatelný a cenový rozdíl (vzhledem k tomu, že esa jsou „zadarmo“) enormní.
Z dlouhodobého hlediska pokud budeme uvažovat co bude „po esech“ je ekonomicky smysluplnější buď místo nich dát Vectron Dual Power a provozovat to dál v regionu kde bude třeba. Nebo plnohodnotnou lokomotivu 5-7MW a doplnit jeden nebo dva vložáky.

Pajos

No 5-7MW je teda dost. 380 se svým výkonem je do 100km/hod omezena adhezi a až od této rychlosti výkon využije. Takže pokud do FM bude rychlost do 120 a do 160 bude pouze v úseku FM-frydlant což je 10km tak je to plýtvání potenciálem …

Jerry

Do Frýdku od Ostravy bude 160 ,tak sem to pochopil já .. je to tam celkem rovné..

SaulGoodman

Pěkné, teď z toho ještě udělat odvozenou elektrickou jednotku a donutit Prahu a Středočeský kraj to koupit 😏

Michal82

proč donutit? Jsou už vypsané konzultace a třeba do výběrka nabídne někdo i něco lepšího, třeba Kiss

SaulGoodman

Jasně, to by bylo ideální, ale jsem realista 😃. Podle mě dokud nebude mít něco vhodného Škoda, tak to ČD nekoupí… Rád se budu mýlit.

Kkarel

Vypadá to dobře.

aldik

A bude těch jednotek dostatek na pokrytí (ve špičku) všech spojů na dané trase, nebo to bude jako s Elefanty mezi Těšínem – Ostravou – Opavou kde stále ještě zaskakují 460ky, protože slonů je méně než by bylo potřeba? A mimo špičku, kdy toho není potřeba tolik se volné jednotky jistě využijí jinde, pokud teda nebudou vázané jen na jednu trať (dotace).

Pajoš

Se 754 to pokryje pouze rameno do Frýdlantu, případě Frenštát, ale to už jen v kombinaci s 842. Pokud dojde na rekonstrukci a elektrizaci tak pak to vyjde i na Frenštát 100%.

Apollo17

Budou vázány na jednu trať(dotace 85 procent pro kraj)
Bude jich málo(i těch 5 stojí skoro miliardu)
Mimo špičku je souprav většinou dost

Rudolf Tuček

Když budou stát skoro miliardu tak by mě zajímalo jestli se někdy zaplatí, z jízdného asi ne nebo budou muset jezdit 100 let.

Vorech

Pokud budete ochotny platit za listek treba 3x tolik,tak se zaplati snadno!

Pajos

Např cena elefantu byla podobná. Požadujete i tam aby se zaplatily z jízdného nebo aby jezdily 100let?

kakov

určitě by dotační úřad dovolil jezdit se stojícími jednotkami i na jiné trati, v PLK taky dovolil, aby Sharky koupené na trať 180 zajížděly i na jinou trať, pokud na té „dotační“ nemají práci

Jiří Kocurek

Pokud se nezaplní mimo špičku na trase Ostrava – Frýdek Místek – Frenštát, tak nevím, kde jinde.

Avlaky

Nezaskakuji 3 jsou jako záloha a 3 jako turnusova jednotka

Dolfi

Chci se jen zeptat počítá se s víc jednotka. Nebo zůstane jen u téhle série. Pro jeden kraj respektive pro jednu trať. Mám za to že by se pro ně našlo uplatnění i jinde.

Pajoš

Zatím asi nepočítá. O jakých dalších tratích mluvíte? Uvědomte si, že důvod proč tam budou jezdit pushpully je, že se počítá s elektrizací tratě tak se vymění“jen“ hnací vozidlo.
Kdyby tam byly dráty tak už by se zrovna pořídily pantery nebo tak něco.

PetrD

Až bude elektrifikováno, mohli by ty push pully použít na nějaký rychlík

Pajos

Rychlík kam?

PetrD

Třeba (Třinec)-ČT-HA-OVA-Opava ? Jezdí tam sice spěšný vlak v této trase, ale zastavuje v kde jaké díře a ve Svinově čeká 10 minut

Pajos

Ale co by se tím vyřešilo?
Tohle by přešlo na nějaké ty rychlíky jak píšete a na tuto trať by se zas.muselo něco pořídit.

Chronosphere

Bože můj,co je tohle za uvažování. To je jako napsat,že si soused koupil novou škodovku v kombíku,ale jenom jednu,a přitom by se tenhle vůz uplatnil i jinde,třeba u vás. MS kraj si tyto jednotky objednal a zaplatil,(byť z dotace), takže patří jemu,i když jsou ve stavu ČD, jsou jsou vázány na konkrétní trať,,a pokud je chce i někdo jiný,tak si to bude stejným či podobným způsobem muset vyjednat. ČD s nimi rozhodně nemůžou pořádat pojízdné výstavky,jak měly s vozy a lokomotivami ve svém vlastnictví ve zvyku. Až si je koupí ČD za své,nebo to udělá někdo jiný kdo objednává dopravu,… Číst vice »

Lektor

Nechápu proč se nekoupí i na trať Praha-Kladno, tam by se taky krásně využily.

medical_examiner

Tam je tak vysoký obrat cestujících?

pkajetan

Bože žijete v Česku???? A víte jak vypadá Praha a Kladno? Víte že skoro 70 tisícový Kladno jezdí za „prací“ (překládat papíry ze strany na stranu a dělat to v osmi kopiích) do „kanceláří“ v Praze?

Pražák

Jasně, kdo nehází lopatou nebo nestojí u pásu, ten nepracuje. Ještě jste mohl dodat, že to dělají za dělnické peníze za které vystudovali.👎

Kaarl vB,

Znalost problémů Kladna je kvalifikací na českou státní příslušnost?
Kdo nezná Kladno, není Čech???

Bram

Protože tunel ve Stromovce není svým průjezdným profilem způsobilý pro provoz patrových souprav. Vyzkoušelo se to cca před čtvrtstoletím při jednorázové akci s tehdejšími vozy Bmo a nedopadlo to zcela dobře.

Řiditel

Chci se zeptat mínusářů: Dali jste mínus proto, že to není pravda a průjezdný profil pod Stromovkou je o.k. pro průjezd parových souprav ?

Jaaa

Podle evidence je tam Z-GCZ3, což by mělo patrovým soupravám vyhovovat.

Ale skutečný profil z měření jsem neviděl, takže zaručit vám to nemůžu. 😉

Huh

Existuje foto s Bmo a jakýmsi odborářským vlakem. Takže projet tam určitě lze, ale nikdy (skoro) se to tak nedělalo.

kakov

a s tunelem ve stromovce se počítá i do budoucna???

Vladki

Proc to ma ten výřez na pantograf?

asdfg

Není to spíš výřez na něco, co se pak zadekluje? Třeba klimatizace?

Avlaky

Na pantograf je to malé, to bude spíše klima

Graylag

Bude tam klimatizace, CZE, baterie nebo vzduchojemy. Té technologie kterou je potřeba někam schovat je docela dost.

Apten

Když je článek o nových vozech nebo jednotkách, tak to tady hejtři hned převedou na 810.Ty slabomyslne kecy o 810 a výše už nejsou ani vtipné. Spíš už trapné

Bmo

Hnus najbrťáckej, fuj!

roman

radši tohle než to co tam jezdí teď a připomíná doby minulé

PetrN

Neuvěřitelné, pořád čekám, kdy vyjde tisková zpráva od ČD, že v rámci „optimalizace veřejné dopravy v MS kraji“, nebo tak něco, se tyto vozy přesunou jinam, a tato trať se dočká moderních vozidel ihned po elektrifikace (která se odkládá už přes 20 let) … Bdt na věčné časy a nikdy jinak, na tuto ostudu ČD se jezdí dívat už bez nadsázky lidi z celé Evropy, v jednom britském železničně cestovatelském magazínu byla odvysílána reportáž, ve které lákali fanoušky nostalgie právě na tuto trať 🙂 Tato trať je (nejen, ale především) z hlediska vozového parku něco opravdu neskutečně ostudného.

Stanley

Dvacet let..?? od roku 1975 🙁

Apollo17

Tak po nasazení nových souprav bude nějakou dobu zase jedna z nejlepších.

X 1

Kolejovou technikou to bude nejmodernější. Ale aby to bylo co k čemu, tak je potřeba aby to bylo moderní i infrastrukturně.

Někdo

Předveďte mi ten magazín abych to mohl přečíst za střízliva…

PvvS

Dá se někde najít, kolik dostane výrobce penále za pozdní dodání ?

Anonymas

Spíš kolik ČD za zpoždění zaplatí Škodovce 😀

Graylag

To je otázka smluvního vztahu ČD a Škody. Obvykle se takové informace nezveřejňují.

Na druhou stranu, aniž bych chtěl Škodu přehnaně hájit, zpoždění v železniční výrobě jsou bohužel norma u všech výrobců a po minulém roce zvlášť.

PvvS

Ona Škoda něco dodala včas ?

Graylag

Já sice taky nejsem nějaký extra fanoušek Škody, ale on nějaký jiný výrobce kolejové techniky v posledních letech dodal něco včas? Zpoždění se v tomhle byznysu už bohužel považuje za standard.

Luboš

Vzhledem k tomu, že kraj chce provozovat šroty typu 811, tak toto už je zbytečná práce a ztráta času.

Pajos

811 jsem se svezl a je to úžasný stroj. Nechápu proč se pořizují pantery, já vím je to sice pomalejší, ale za ty prachy mi to přijde jako lepší investice. Možná by to bylo lepší i než tyhle pushpully …

Jerry

811 jedním slovem vyhozené peníze.. místo toho cokoliv.minuly týden nejezdil ani jeden.strojvudci na to psali mejly ..že je třeba xy věci dodělat .výsledek nic

Pajos

To je bohužel právě tím že se někdo rozhodl tu původní geniální a nepřekonatelnou konstrukcí ještě vylepšit a takhle to dopadlo 🤟

Jiří 24

A k čemu jsou zadrátované tratě? Aby se tam proháněl humanizovanej šukafon na steroidech? 🤭 To jste mě tedy při nedělním večeru pobavil. Rekonstruovat věc, která byla zastaralá v době vzniku nemá nikdy smysl. Teď je poslední šance pro modernizaci těchto vozidel, která již dosluhují aby alespoň částečně vyhovovali 21. století. Poté se klidně mohou koupit ty vlaky od CRRC případě kdyby došlo k vývoji nových vyhodujících vozidel ŠT.

Pajos

Uvědomuji si že v psaném textu se ironie špatně pozná, ale už jsem nemohl jinak. Pan Luboš napíše svůj hejtovaci příspěvek na 810 snad i pod článek o balónovém létání a už mi to nedalo a musel jsem na to nějak reagovat 😁

Jiří 24

Pardon omlouvám se. 😁

Pajos

To vůbec neva. Asi to spousta lidí nepochopilo, ale já tam nechtěl dát poznámku že je to ironie protože pak by se asi pan Luboš nechytil 😁

Luboš

takže uznáváte, že mám pravdu

Pajoš

A když to uznám přestanete pod každý článek pořád psát ten samý otravný příspěvek?

Luboš

myslíte pravdivý příspěvek?

Pajos

Pravdivých informací je na světě nekonečno, ale vy jediný tady píšete tu co vám nejvíc leží v žaludku. A pořád dokola. Proč to vlastně děláte? Myslíte že to tím nějak změníte nebo proč?

Štěpán

Váš příspěvek a pravdivý? Tak to teda ani náhodou.

Hynek

S nákupem u CRRC bych ještě počkal, až se Číňané naučí vyrábět podle evropských norem a nebudou k tomu přistupovat stylem – „smrt nějakých lidí ve vlaku je statistika, je nás i tak moc“. Ono sedl byste si do takového vlaku, kde by vám přímo nad hlavou visel kabel, kterým jde několik kV jen v bužírce bez nějaké další izolace?

David S.

Pokud je to myšleno jako ironie, tak by bylo dobré to asi lépe formulovat, aby to tak i vyznělo…
A pokud to ironie není, tak fakt nevím, co bych řekl…

Pajos

Viz výše 🤟

Karl vB.

Luboši, nezklamal jste. Vaše obsesní komentáře na téma M152/ 810 u téměř jakéhokoliv článku se stanou předmětem sázek. Ne zda, ale za jak dlouho vložíte váš podnětný komentář.

Panakis

Jako decko jsem jezdil tez dvoupatrovym. Hento vypada hezky. Takze ty draty kuze line a je to mazec. Myslim ze tam je potencial jako hrom.

Bpee

Je krásné, jak se nový typ sedadel od Borcadu objevuje ve všem novém v našem regionu. 811 pro MSK, panteři, toto, Stadler Flirt 3 pro Koleje Mazowieckie,.. ještě jsem na tom neseděl, ale na pohled sedadla vypadají docela dobře. Pro regionálku s jízdní dobou do hodiny ideální. 🙂

Jerry

Je to trochu nezvyk ale jo vcelku povedené sedačky.

MHD

A jak se v nich sedí?

Berťa

Prdeli dolů

MHD

A je to pohodlné, nebo se hodnotí jen vzhled?

LiborV

Zdá se, že Borcat slaví s tímto modelem úspěch.

Jerry

Ještě tu trať zadratovat a zkrátit jízdní doby a cesta do Ostravy bude odpovídat 21 století

Pajoš

V článku se přece píše: Do budoucna se počítá s elektrifikací tratě a využitím elektrických lokomotiv.
Znám jednoho bývalého strojvedoucího který po této trati jezdil a ten se jednoho dne před čtyřiceti lety vrátil z práce a hlásil manželce, že si bude muset dodělat elektriky, aby na této trati mohl dále jezdit. Její zadrátování bylo na spadnutí … : – D
Podívejte se na to takhle. Před patnácti lety se postavila trať na Opavu, před pěti trať na Mošnov, takže za 5 let zase přijde nějaká akce. A pokud ne ta za 15 už určitě jo : – D

Hrebicek

Trefil jste se, do Frýdku-Místku budou dráty dotaženy a elektrický provoz spuštěn v roce 2026. Aspoň dle plánu Správy železnic.

Pajos

A do Frýdlantu, Ostravice a Frenštátu?

Frantisek

A což teprve do Bílé, pro hordy lyžařů…

X 1

Re: pajos
Elektrický provoz do Frýdlantu, Frenštátu a Ostravice bude.
Výhledově.
🙂

medical_examiner

Výhledově…to jsou mi teda pěkný vyhlídky…😁

Pezos

Jinými slovy se bude jezdit v dieselu až do Ostravy. Bohová investice.

A.M.

Ne, bohužel se bude s velkou pravděpodobností přesedat……(nejdříve ve F-M, potom ve Frýdlantě).

Hřebíček

Přesedat se určitě nebude, Frýdek není dimenzovaný takové manévry. Po elektrizaci do Frýdku bude ideálně plynule následovat stavba směr Frýdlant, tj. vše bude stejně jezdit jen do Frýdku a může tedy elektricky. Pokud by měla návazná stavba zpoždění, rychlá vrstva v elektrické trakci bude dočasně jen po Frýdek-Místek, tranzitní spoje (stávající S6) pojedou dál v dieselu, tj. bez přestupu ve Frýdku. Po dokončení následné stavby pojede vše v závislé trakci až do Frýdlantu, Ostravice, Frenštátu města. Frenštát – Valmez v motorech do doby, než se zelektrizuje zbytek až do Valmezu.

Pajos

Frýdek není dimenzován na manévr že z jedné strany přijede pushpull od ovy a z druhé nějaká motorová jednotka od Frenštátu a lidé přesednou a vlaky pojedou zpátky?

Hřebíček

Ve Frýdku jsou a budou tři hrany (jedna pro Těšín, další dvě pro dopravu Ostrava – Valmez). Do toho tam budou dočasně obracet spěšňáky, tj. další souprava.
V kraji nejsou vhodné motorové vratné jednotky (vyjma Regionov), kterými tento manévr šel uskutečnit. Provádět obrat rychlým vystřídáním motorů zabere čas.
Klasické objíždění prodlužuje čas.
Kraj nechce vyhánět lidi z vlaků nuceným přestupem – ne pro všechny cestující je Frýdek konečnou nebo výchozí stanicí.
Co v případě zpoždění? Ujedete přípojem ve Frýdku a naštvete lidi, nebo zpozdíte čekáním obrat a rozložíte dopravu na celé trati?

Pajos

Které spesnaky tam budou obracet?
S těmi vhodnými motoraky máte samozřejmě pravdu, já si spíš říkám že dojde li k elektrizaci do Frýdlantu a elektrizace na Frenštát je taky dost nejistá tak nějaké motoráky tam do budoucna budou potřeba. Přece to tam pořád nebudou vozit 842 a 814

Pajos

A stejně tak ta teorie že El vlaky budou končit ve FM a do Frýdlantu budou jezdit jen ostatní spoje. Co se změní oproti dnešku ze dnes lidé směr Frýdlant můžou jezdit v půlhodinovém taktu ale tímto opatřením by měli takt hodinový? Není to nesmyslná daň za nasazení nových souprav?

Hřebíček

Do doby dokončení návazné stavby linka S6 ve stávajícím rozsahu – špičková půlhodina. Tu z Ostravy do Frýdku posílí spěšňáky v elektrické trakci, takže Ostrava – Frýdek 4 špičkové spoje za hodinu.

Pajos

A kraj o tom ví že tam bude platit vlaky v taktu 15min?
Nehledě na to že jízdní doba takové elektrické soupravy bude kratší než té dieselové takže buď tam nebude prakticky žádny přínos té elektriky nebo tam nebude takt.
Ideální řešení to nemá … Ale mě by spíš zajímalo jestli ty názory jsou vaše teze nebo jste to četl v něčem důvěryhodném

A.M.

Výhledově Frenštát – Val -Mez (zřejmě až do VM dokvačí střídavina…….)

Giro

Tam se začne v roce 2026

A.M.

05/2028 (dle „horké info“ SŽ z října 2020)

Hřebíček

V rámci samostatné stavby, která na Frýdek (v ideálním případě) plynule naváže.

Pajos

A když nenavaze? Nechci být nějaký hnidopich ale elektrizace se na této trati řeší 40let a věřit tomu že teď stavba rozdělena na dvě, vlastně tři akce proběhne plynule v návaznosti nezní úplně pravděpodobně. Samozřejmě kezbyste měl pravdu.

Hřebíček

Proto píši „v ideálním případě“. Do doby druhé stavby to pak bude trošku kočkopes, ale vznikne alespoň tlak na její urychlení.

Jarda Š.

Ve Frýdku se pak bude přepřahat nebo přestupovat?

Pajos

To je fakt dobrý dotaz 👍

Hřebíček

Nebude. Viz má reakce doplněná výše.

Jerry

Trať na Opavu se nestavěla ale modernizovala, včetně zadratovani.je tam max.100 km/h,což nechapu,. Už v tom roce 2005 to bylo málo.eletrifikace ostrava- valmez v nedohlednu. Hlavně že se staví odbočka na letiště aby se tam vozil vzduch.

Pajos

Uznávam, modernizovalo se to. 100km/hod bylo politické rozhodnutí a jeho následky si poneseme dalších 40let.
Ale to je přehnané říct že se na letiště vozí vzduch. V roce 2018 tam podle sčítání jezdilo 30 lidí denně 😁 za 900milionu slušné. A to se tam plánuje dvojkolejka …

medical_examiner

30 lidí denně? To by tak mohl být počet zaměstnanců.
Ale pravda je, že kdyby na některé lokálce jezdilo 30 lidí denně, tak by bylo na místě provést kontrolu místních poměrů (paralelní autobus, nepoužitelný jízdní řád,…), nebo uvažovat o přerušení provozu.
Ale tady je to OK!…😭

dáva

Tak snad trať přinese i jiné využití než jen přímý spoj na letiště, nebo se pletu?

Pajos

Snad ano, ale za prvních 5 let nepřinesla …

Pajos

Opět díky za mínusy ale názor který by mě tvrzení vyvracel bych ocenil více ….

Pezos

Trať možná ano, ale ne osobní vlaky. Ty mají na kvalitu dopravy v kraji záporný vliv, protože v případě poruchy pantera se tam prioritně nasazují elefanty pro pár lidí a na S1/S2 se stovky lidí mačkají ve 460.

A.M.

Trať na letiště Mošnov z hlediska osobní dopravy byla alternativním návrhem proti původně zamýšlenému prodloužení tramvajové trati z Dubiny. Předpokladem byl nejen tehdejší nárůst osobní letecké dopravy (viz nová odbavovací hala) až na 1,3 mil/rok. Dalším důvodem (pro někoho možná politickým) byla průmyslová zóna Mošnov. Velký vliv mělo i projednávání na úrovni Czechinvestu – letecké opravny JobAir, letecké cargo a zejména kontejnerové překladiště velikosti překladiště v Grazu, které mělo obsluhovat až 17 párů vlaků denně, zaměstnanost cca 3000 prac. míst………

MiKi

Milý Jerry. Pokud nechápete proč je tam rychlost max 100 km/h, pak by jste se neměl vůbec k tomuto tématu vyjadřovat, protože o dráze nemáte ani páru.

Pajoš

Tak já se teda přiznám že o dráze taky nic nevím a nechám si vysvětlit proč je tam jen 100km/h. Díky

František Plášek

Mě by spíš zajímalo (a to o železnici něco vím), v čem je na 28 km úseku a zastávkách ca 3-4 km (Os vlaky) problém s vmax 100 km/h ?

Pajoš

Třeba v tom, že tam nejezdí jen Os co zastavují 3 – 4km … ?
Nehledě na to, že z Prahy na Kolín ty vzdálenosti zastávek od sebe jsou podobné a taky se tam jezdí 140.

Vbb

A těch 100 km/h tam je z jakého důvodu? Stavebního nebo kvůli zabezpečení?
Pokud to druhé, tak se to dá „celkem jednoduše“ zrychlit.

Pajos

Jelikož na té trati jsou tak dva oblouky co stojí za řeč, jinak je tu pořád rovně, tak půjde o zabezpečení.
V tom případě jak píšete že to jde jednoduše zrychlit tak to je sice fajn ale už 15 let se nic neděje a ani jsem neslyšel že se bude něco dít …

Vbb

o ETCS jste ještě neslyšel? 🙂

Pajos

A ono tam snad je nebo se tam plánuje v dohledné době (čili výhledově) ?

Vbb

Výhledově určitě.

Pajos

Tak co jste tím původním příspěvkem o etcs chtěl říct?

Apollo17

Když tam nebude ETCS,rychlost bude max 100 km/h.

Pajos

Ale no tak. Dnes pořád modernizujeme koridory, etcs se na nich zatím nepoužívá a jezdí se 160.
Ale co mi přijde ještě důležitější a vtipnejsi je že navazující úsek na Krnov má traťovou rychlost až 120 a etcs tam taky neni.
Tak proč by zrovna úsek Opava – Svinov měl být na 100+ až s etcs?

Apollo17

Protože národní VZ se nově (tam,kde nebyl) nebuduje.Takže i Olomouc- Uničov bude po dokončení jen 100 km/h a 160 km/h až po zprovoznění ETCS.

Vbb

Přesně to jsem chtěl říct. Dík.

A.M.

100 km/h je tam proto, že investiční odbor tehdejší Divize dopravní cesty ČD nesouhlasil s vyrovnáním oblouků mimo stávající stopu ( cca jen 5 km vyhovovalo pro 120 km/h.) Dalším důvodem bylo, že tentýž odbor neschválil požadavek obousměrného autobloku s LVZ – jsou tam pouze počítače náprav.
Dnes by se zřejmě vše posuzovalo jinak – včetně alespoň částečného zdvoukolejnění. Před 20 lety přes to prostě nejel vlak…….

Pajos

A funguje tam aspoň opakování kódu?
Díky

Vbb

Ne.

jan

A jezdí tam vesele hromada dopravců:-) A Avv samozřejmě velká část nemá.

Vbb

AVV ale není podmínkou pro to, aby se mohlo jezdit 120.

jan

Ale 120 by tam na mnoha místech šlo i dnes. Bez vyrovnání.

A.M.

To víte, nebo si to jen myslíte ?

Wenzel44

S tím drátování to jde vážně ztuha, když jsem naposled v září 2020 „stošetskoval“ Správu, jaký je vývoj, napsali mi tohle: „K Vaší žádosti Vám sdělujeme, že podle platné Smlouvy o dílo, uzavřené mezi Správou železnic a SUDOP Brno spol. s r.o., na zhotovení Záměru projektu a Dokumentace pro územní řízení, předá zhotovitel Dokumentaci pro územní řízení k připomínkám do 7 měsíců od pokynu investora. Pokyn investora byl vydán s účinností od 1. 9. 2020. Práce na DUR byly odloženy z důvodu průtahů při schvalování Záměru projektu v Centrální komisi Ministerstva dopravy, kdy nebylo zřejmé, zda bude Záměr projektu vůbec… Číst vice »

Hřebíček

Intenzivně se projektuje stupeň DUR, nebojte.

Luboš

ještě poslat do hutí všechny 811 a 810, do té doby bude česká železnice pravěkem

Pajos

Bez 810 se stane železnice v Česku jen fádní doprava jako všude jinde. Geniální konstrukce, levný provoz, vysoká spolehlivost … Nesrovnatelne s čímkoliv

Uklízeč

Nechte je. Jen hýtují. Aby se to diskuzně rozhýbalo. Každý plánovač dnes ví, že bez malých žel. vozidel by nebylo ve městech ke hnutí – jako v Č. Budějovicích, kde kraj zrušil většinu os. vlaků a nyní je vinou tohoto okoukaného bizáru na spadnutí systém pěkně drahých parkovacích zón.

Luboš

A to je zajímavé, že Pardubický i Liberecký kraj se bez nich obejde.

Pajos

Asi to tam řídí nějací neznali kteří si najivne myslí že to co tam pořídili místo toho je lepší. Od doby co tam nemají 810 v těchto krajích jezdím zásadně autobusem!

Luboš

všude, kde zmizí 810, se doprava změní k lepšímu, i kdyby se zcela zrušila bez náhrady

Hynek

Pokud zastáváte tento názor, je na místě otázka – a on vás někdo nutí jezdit těmi 810 namísto ježdění autem nebo chození pěšky? Pokud ne, tak tak čiňte a nestarejte se o 810…

Hřebíček

Na výkonech v Pardubickém kraji jsou vozy 810 nadále pravidelně turnusovány i v letošním GVD.

Luboš

,,Geniální konstrukce, levný provoz, vysoká spolehlivost … ,, – máte to jak dokázat ?

Pajos

Samozřejmě. Kolik znáte jiných vozidel s jednonápravovými podvozky? Náhradní díly se dají brát z vyřazených vozidel a narazit na poruchu kvůli které by 810 nedojela je vyloženě zázrak.
Popravdě mě velice udivuje že ČD ještě neudělaly vyberko na dosazení Etcs. Kdy to jako budou řešit? To to pak budou narychlo přehazovat z mašin kde to už budou mít?

Vorech

Prosim pane,pustte si retro tv a nechte se unaset myslenkama na doby min. A pro soucasnost a budoucnost nechte pracovat ty,kteri tomu opravdu rozumi a nekoukaji cca 1 mesic dopredu!

Pajos

Chápu že není ve vašich silách přečíst celou diskuzi, ale pro Váš klid (a uvádím to i v jiném vlákně) tyto příspěvky jsou pouhou demagogii a reakci na neustále se opakující příspěvky pana Luboše. Železnici zdar 🤟

X 1

45 roků v provozu. A na stopro padesátku udělají.
Jako důkaz to snad stačí.
🙂

medical_examiner

To nepochybně. 451 se taky dožily 50 let…
Ale je hrozné, že některé elektrické lokomotivy mají 60 za sebou a těší se na 70. Takže takové 140 jsou teoreticky 25 let ve šrotu…ale jezdí dál…
A 242 by se tam už mohly začít chystat…

Pajoš

Otázka je jestli to u těch nákladních mašin vlastně vadí. Předpokládám že provozovatelé mají svoje důvody proč je nevymění za moderní stroje – asi se jim to ekonomicky nevyplatí.
Jen pro srovnání: americké válečně letectvo provozuje bombardéry B52 od roku cca 1955 a po modernizaci s nimi počítají do roku 2040 (četl jsem i rok 2050) takže budou staré už 85 (95) let : – D

Jozef

Tyto dvě řady jsou osobacky. Sice 140 mají někteří dopravci na nákladech, ale těch 120 ani nepotřebují.

Pajoš

Popravdě jsem se zaměřil jen na řadu 140 která už na os nejezdí hodně dlouho. A řadu 242 jsem nějak úplně přehlédl.

Apollo17

242 se do šrotu již chystají.Je objednáno okolo 80 souprav Pantera do Jihomoravského,Jihočeského,Plzeňského kraje a na Vysočinu.Do 3 let budou bez práce .

Karl vB.

Pane Luboši, co kdybyste se alespoň jednou pokusil vaše psychoterapeutické výkřiky do tmy podpořit alespoň nějakými pseudoargumenty ?

Hynek

Konstrukce kolejový autobusy ten levný provoz je faktem, na to se zeptejte třeba pana Šatavy z RC, ten by vám mohl snad i ukázat čísla.

Jerry

Všechny ne.. na krátké tratě stačí..

Luboš

to stačí i autobus, netřeba tam držet předražený šukafon

Frantisek

Tak určitě, akorát ta spotřeba je prakticky stejná, jízda plynulejší a v zimě to neklouže. On právě (sám o sobě) předražený není.

Jiří Kocurek

Zajímavé je, že autobus v zimě vyjede do 1030 m nad mořem a to se tam nesolí, jen sype inertem, protože CHKO. Ale na rovině by v zimě jezdit nemohl, protože zapadne.

Jaaa

Už aby tam místo toho byla zubačka. 😛

Hynek

No vidíte a zajímavé taky je, že ve Zlíně či v Ostravě, když začne padat, tak i trolejbusy, které mají trakčně lepší charakteristiku než autobusy se spalovacím motorem, mají problémy s kopcem na Jižní Svahy či na Bazaly.

Jiří Kocurek

A jinak teda 40 a 25 litrů na 100 km vlastně není rozdíl. A emise autbusového motoru třídy EURO 0 jsou také nižší?

Pajos

810 je dávno účetně odepsaná, takže je vlastně zadarmo.

medical_examiner

Když budete na světě ještě 30 let, máte reálnou šanci se toho dožít…

Vladimir

Duvod proc se mela trat dratovat byla planovana tezba uhli ve Frenstate p. R., kdy v 90satych letech byla na spadnuti. V soucasne dobe se jedna o slib Hyunday na zrychleni logistiky, ktery dali jeste behem pred stavbou tovarny a zadruhe jedna se o nejvytizenejsi neeletrifikovanou trat v CR.

Pajos

Jen pro doplnění v tu dobu byla taky v plánu trať z Frenštátu do Kopřivnice, měla se myslim napojovat na nákladovém nádraží.
Kdyby na to skutečně došlo tak to by úplně dnes změnilo dopravu v této oblasti, škoda.

Jakub Unucka

Kreslíme odbočku ve Veřovicích, aby to šlo bez úvrati…

Pajoš

Vážně?
A na co to bude? Díky za info

X 1

Na nic. Jen uvalit miliardy a prožrat dotace.
Kdyby radši nakreslil dvě elektrifikovany koleje z Ostravy až do Frenštátu, odstranil pŕejezdy, parkoviště u zastávek, tak by udělal líp.

Pajos

Můj názor je sice podobný, ale pokud pan Unucka o tom skutečně něco ví tak mě to zajímá.

Pajos

Minusari asi ví jaký to bude mít přínos ale nechávají si to pro sebe … ?

A.M.

:-))) :-)) 🙂 A smyčkový tunel nad Ženklavou pro redukci stoupání a nové zaústění než stávajícím ostrým obloukem ve Štramberku taky bude (nebo jen kreslíte ?)

X 1

Kreslí. Barevně.
Pan hejtman mu koupil pastelky aby nezlobil.
🙂

A.M.

Tato trať nikdy plánována nebyla. Trať FM – Kopřivnice – Frenštát navrhl jeden psychopatický absolvent stavební průmky v důchodu a protože se odvolal až na „nejvyšší místa strany a vlády“, muselo být toto spojení studijně prověřeno. Vyšlo jako nerealizovatelné a nereálné. Spojení Dolu Frenštát a Dolu Hájov mělo být podzemím

Pajos

V knize kterou jsem četl já o trati 325 to bylo popisováno jinak …

Martin

Super, už se na ně těším. Ale Bdt prostě jsou Bdt… 😅

Jerry

Jo ale bdt byly zastaralé už v době výroby

Luboš

to všechno, co bylo vyrobeno před rokem 1989

PetrN

Bdt je snad to nejhorší, co českou železnici kdy potkalo…Přesně, jak bylo psáno, zastaralé už v době výroby, je to peklo i pro samotné průvodčí-neblokovatelné, neautomatické dveře( přitom v době výroby už tato technologie dáávno existovala), nevakuované wc, klimatizace v podobě otevřených oken, pištící brzdy, antinízkopodlažnost….Poprosím všechny šoutoušské obdivovatele těchto pseudovagonů, aby mi místo palce dolů pod příspěvek napsali jedinou výhodu, které tyto šroty z jejich pohledu mají… Opravdu o to prosím, místo palce dolů, díky moc 🙂

Miloš

Jako ano, Bdt žádný zázrak není, ale jako posilový vagon to asi nikoho moc nezabije. Ale Bdtee už je celkem přijatelný vůz.

Antinízkopodlažnost – Railjety a pendolina jsou nízkopodlažní ?
pištící brzdy – není to kladná vlastnost, ale ani záporná
klimatizace v podobě otevřených oken – je více spolehlivá, než klasická klimatizace
nevakuové WC – víme dobře, že u vakuového stačí ucpání čímkoliv a vozidlo je ihned nepojízdné

abc123

Railjet a Pendolino ale nejezdí v regionální dopravě

Pitrys

Tak o jedné bych věděl. Bdt mají kotoučové brzdy, takže „pištící brzdy“ jak píšete se tu nekonají. Naopak Bdtee zde jezdící piští za celou soupravu.

Pezos

I kotoučové brzdy umí pištět (ale je pravda, že na litinové špalky to nemá, jiná intenzita i frekvence).

Pitrys

To je spíše takové povrzávání.

Pojkemada

Ale ne, to nejhorsi jsou 22-44

A.M.

Po osmidveřových Bai, následně Ba (Bp) a Bdtjo (Bpjo) s parním topením, kdy přestože byl vlak 90 min ve Frenštátě předtápěn z Pegasa a celou cestu topil, tak trošku vlažno bylo až za Frýdkem, byly vozy Bdt s kotoučovými brzdami, velmi dobře topící, včetně přečalounění koženky obrovským zlepšením……… Podobně jako náhrada M131 nebo 444.1 s dřeváky tou proklínanou „osmsetdesítkou“. Jen díky ní byla udržena železniční doprava na většině lokálek. Kdo nezažil, nepochopí…. Opěvované push-pully jsou bohužel jen hloupým úkrokem, protože po elektrizaci Ohl- OKunčice se BOHUŽEL nepokračovalo ihned dál na F-M a Frenštát a neustále se z různých důvodů (Beskydčan,… Číst vice »

Apollo17

“ Za stejné peníze by šlo pořídit 7 (možná i 8) kapacitně vhodných, lehkých a tedy dynamických, rychlých elektrických jednotek. “

Stejně kapacitní jednotka(Panter) stojí okolo 200 milionů Kč.Takže by nebylo ani 5 souprav,natož 8.

A.M.

Jsou i jiní výrobci, nejen předražená Škoda. Vysoká sériovost jak známo, snižuje cenu. Objednatel bohužel stále žije v době, kdy i ve dvou spojených soupravách Bpjo (850 sedadel) se stálo. Tato doba se už nevrátí. Pro tuto trať jsou dnes kapacitně vhodné el. jednotky s počtem cca 160-200 míst s možností spojování a dělení (F-M, Frýdlant). Cena takové jednotky se pohybuje mezi 125 – 140 mil. Kč. A nezapomínejte k push-pullům připočíst i cenu lokomotiv…….

A.M.

„….jednotka (Panter) stojí okolo 200 milionů Kč. Takže by nebylo ani 5 souprav, natož 8.“

Z rámcové dohody mezi ČD a Škodovkou ze 4.11.2020 na 60 dvousystémových třívozových jednotek třídy EMU 240 z rodiny Panterů s ETCS v objemu 9,6 mld Kč vyplývá, že cena jedné bude 160 mil. Kč…..
(Takže místo 5 push-pullů bez lok., 6,25 dvousystémových jednotek) :-))

Apollo17

Tak uveďte ty nepředražené výrobce,kteří vyrábí stovkové série jednotek pro 3000/25000 V.Není Vám divné,že již 5 různých zákazníků si objednalo skoro 200 souprav .

Nevadí Vám,že srovnáváte cenu 3 vozového jednopodlažního vlaku s 3 vozovým dvoupodlažním?Nebude kapacita patrových vozů vyšší,než jednopodlažních?
(Takže konstatování ,že místo 5 push-pullu(se 350 místy) a EMU 240 s 240 místy je konina :-))

A.M.

Koninou je od začátku myšlenka nasazení těchto souprav na této trati. Má totiž zpoždění asi 25 let a dnes už není aktuální. Vůbec nesrovnávám cenu vlaků a kapacitu, ale efekt využití té jedné miliardy. Push-pull s 350 místy je na trati, kde jezdí 754 (750) se třemi vozy (před Covidem se čtyřmi), resp. 842 se 2 Bdtn, zbytečně předimenzovaný. Navíc 5 souprav bez zálohy je úplně o ničem, náhrada budou Bdt. A za přestupy na 842 ve Frýdlantě směrem na Frenštát budou jistě všichni děkovat…….. A všichni se brzy budou těšit z elektrizačních výluk (2023 – 28), které je vyženou… Číst vice »

Hynek

Ne, že bych se řadil mezi obdivovatele těchto vozů, ale zkusím něco vypíchnout za ně.
1) je to staré – je to dávno odepsané
2) je tam málo zařízení – méně ku*vítek – nemá se tam toho tolik co pokazit

No a myslím, že někteří by ocenili i polospouštěcí okna a osvětlení.

Luboš

všechny 810, 843, 854, Bdt, B, Bdmtee, 162, 362, 163, 451, 460 a prostě všechno, co bylo vyrobeno před rokem 1989 by mělo být nekompromisně sešrotováno.

Štěpán

Nekompromisně sešrotovány by měly být tyto příspěvky, které jsou zcela mimo. Článek je o zcela nových, moderních vozidlech a ne o 810.

Karl vB.

Pan Luboš se musí ze svého problému vypsat a zdejší diskuse na jakékoliv téma používá jako „terapeutickou dílnu“.

Pajos

A nevadí vám že v tom seznamu máte i rady které vznikly až po roce 89?

Luboš

které například?

Pajoš

843 např.

X 1

843 je stará herka, jejíž vývoj resp. předchůdce 842 byl zahájen v na konci sedmdesátých let. Skutečnost že se do výroby dostali až po roce 1990 jen odráží zoufalství socialistického plánování a omezenou rozumovou kapacitu vedoucích úředníků, kteří po roce 1990 o nákupu takovéto konstrukčně zastaralé techniky rozhodli. Notabene když už na železnici v západním světě šly do výroby nebo již dokonce jezdili regionální motoráky, které byly nízkopodlažní, s vakuovým wc, někdy klimou. (X72500, Integrál, Talent, RS1, Desiro, Lint). A v případě Francouzkého Alstomu jezdili i 160. Takže s Lubošovým hejtováním nesouhlasím ale v případě zařazení ř. 843 mezi zastaralý… Číst vice »

Pajos

Ani jsem Váš příspěvek nedocetl. Důvod? Pan Luboš se ptal které vozidlo z jeho seznamu nebylo vyrobeno před rokem 89. Moje odpověď byla 843 … Tudíž váš sahodlouhy příspěvek o něčem co každý ví s tématem nijak nesouvisí. Diky

X 1

Nuže dobrá. Buďme hnidopišští.
Řada 163 se vyráběla od roku 1984 do roku 1992.

Daniel

Řekl bych, že 162, 362 a 163 jsou spolehlivé lokomotivy a jako cestující mi je úplně jedno jestli je vepředu (vzadu) 362, nebo 383, protože o kvalitě vozového parku to svým způsobem nic neříká. A ještě jedna věc, 451 už nejezdí v pravidelné provozu, ani jako záloha. Pouze na historických jízdách…

Daniel

A co třeba ještě vůz (A)Bfhpvee neboli přezdívaný sysel je též vyrobený před rokem 1989 (z vozů Bdt), sice modernizovaný po roce 2010. Ale odpovídá kvalitě 21. století.

dáva

Hlavně věčně rozbité dveře pro průchod mezi nástupním oddílem a oddílem pro cestující odpovídají kvalitě 21. století.

Zrzek

Jo to musí být automat, kdyby tam byla klasika na kliku, tak ta se nepo…e.

dáva

Dochází vám že vámi zmíněné stroje drží dopravu v ČR v provozu i v roce 2020 a to bez nějaké náhrady?

X 1

Je to smutné.
A taky důvod k zamyšlení.

dáva

Jako že je smutné to že ČD provozuje vozidla které jsou pro ně nejvýhodnější vzhledem k požadavkům krajů?

PeterC.

To je poschodovy sysel?

Jiří 24

To úplně ne, spíše je to push pull, něco jako je mají na Slovensku akorát modernizovaná verze. https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_951.php

PeterC.

Diky za info, radu 951 poznam. V jednej diskusii na tomto portali niekto pisal ze tato rada , je uz zastarala( nie je ineteroperabilna). Alebo ta zastaralost bola myslena na City Elefanty? Nech uz ma vyminuskuju….

DJ TRAIN

Ten interier i u suprav ZSSK je mierne lepsi ako Pha…. neviem preco SCK + Pha cestujucim fakt nedopraje interier na urovni 21 st. ked to vedia urobit Moravskoslezky kraj i Bratislavsky kraj

Cestující, teď ale doma

Jaký je rozdíl v interiéru? V čem nejsou sloni u Prahy na úrovni 21 století?

Štěpán

Já myslím, že sloni jsou zcela na úrovni 21. století, nevidím jediný důvod, proč by neměli být, zvláště ty, do kterých už byly doplněny zásuvky a wi-fi.

medical_examiner

A to jsou jmenovitě které?

DJ TRAIN

Detto vid vys udelej si vylet do BA a doporucuji nejenom patrove vozy ale i napr. rychliky rady 6xx a das mi za pravdu….. 2x videt je lepsi nez atd..

DJ TRAIN

Udelej si vylet do Bratislavy a zistis osobne…doporucuji take potom i rychliky R6xx rady…a das mi za pravdu nebojim se!

DJ TRAIN

Este i vizual UA jednotiek je mierne lepsi… uvidime ale ako dopadnu po generalke, ktoru UKZ ide robit v Zaporozi…

Vojtíšek

Třeba proto, že ešusy jsou o něco starší?

medical_examiner

To jsou, takže by bylo dobré začít konstruovat první elefanty druhé generace. U nich se snad konstruktéři zavděčí i 1.třídě a umístí ji na konec poschodí v řídícím voze…

DJ TRAIN

nejenom tych detailov si vsimnes viac.. ale doporucujem 2 xvidiet je lepsie ako raz citat/pocut

PeterC.

Ospravedlnujem sa za svoj omyl, tato suprava pre Bavorsko sa podoba poschodovemu Syslovi:

https://zdopravy.cz/skoda-vlaky-pro-bavorsko-jsou-dokonceny-a-pripraveny-k-predani-zakaznikovi-39791/

David S.

Toto se sylem nemá vůbec nic společného a taky nic jako poschoďový sysel neexistuje… Ano jsou to řídící vozy, ale sysel je úplně jiná konstrukce a navíc rekonstrukce starého vozu…

Vbb

Proč sem motáte 843?

Stanley

sysel to není ani náhodou…motorový vůz ze Studénky https://farm66.static.flickr.com/65535/50710180208_1f063e4046.jpg

Vbb

Proč sem motáte 843?
Vy si myslíte, že sysel je 843? To ani náhodou!