Obrazem: Obří jeřáb přemístil historický železniční most u čistírny v Praze na břeh
Most bývalé polní dráhy původně sloužil pro dopravu kalů z historické čistírny odpadních vod v Bubenči na kalová pole na Císařském ostrově
Z pražského plavebního kanálu Troja – Podbaba zmizel tento týden památkově chráněný železniční most z roku 1908. Obří jeřáb o nosnosti až 550 tun jej přemístil na břeh, kde bude rozdělen na tři části. Následně konstrukce o hmotnosti 105 tun zamíří do haly na celkovou renovaci.
„Přes sto let stará nýtovaná konstrukce se konečně dočká citlivé rekonstrukce. Most už sice dnes není dopravně využíván, ale po repasi a zvýšení budou Pražané nadále moci obdivovat tuto technickou památku, která je součástí Ekotechnického muzea,“ náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Most bývalé polní dráhy původně sloužil pro dopravu kalů z historické čistírny odpadních vod v Bubenči na kalová pole na Císařském ostrově pro jejich odvodnění. Za jeho renovací stojí Ředitelství vodní cest (ŘVC), které hodlá zvýšit prostor pod mostem. V září se tak obnovená konstrukce vrátí na podpěry vyvýšené o více než dva metry.
Na zvýšeném tělese od historické budovy přes most až po nově zbudované zarážedlo na pravobřežním předpolí přitom dojde po 50 letech k obnově koleje polní dráhy o rozchodu 600 mm, přičemž bude výhledově možné ji napojit na soustavu kolejišť v areálu muzea.
Podle ŘVC konstrukce nikdy neprošla zásadnější opravou a je v havarijním stavu.