LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Obrazem: Obří jeřáb přemístil historický železniční most u čistírny v Praze na břeh

Most z roku 1908 poputuje na renovaci. Pramen: ŘVCMost z roku 1908 poputuje na renovaci. Pramen: ŘVC

Most bývalé polní dráhy původně sloužil pro dopravu kalů z historické čistírny odpadních vod v Bubenči na kalová pole na Císařském ostrově

Zpět na článek
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lumiere

Nemá Hanyš někde veřejný kalendář zakázek, aby člověk věděl, kdy a kam se na tyhle úžasné stroje může přijít podívat?

Miroslav Zikmund

Nejen Hanyš, ale třeba i Švestka …

Kalanis

Není konstrukce toho mostku podobná tomu, co je pod Vyšehradem?

Jiří Kocurek

Asi jako Mladějovská železnice a zkušební okruh ve Velimi. Obojí má koleje.
Totiž oba mosty jsou příhradové, nýtované. Tím podobnost končí. Rozměry i nosnost jsou úplně někde jinde a použití taky: Posledních 50 roků to byla lávka pro pěší.

Kalanis

Problém s Vyšehradem je právě v té konstrukci – příhradová nýtovaná. To na ní památkáře zajímalo. Panorama může udržet i ocelová svařovaná. A pokud je tahle stejná, tak se jim snad dá předhodit tenhle, co bude po reko a i s kolejema k muzeu a ať Vyšehrad nechají po patřičné modernizaci vlakům.