Obrazem: Nové vizualizace Správy železnic ukazují budoucí podobu stanice Praha-Bubny
Budoucí vzhled nádraží Praha-Bubny, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Stanice Praha-Bubny se posune do nové polohy blíž k Negrelliho viaduktu a nabídne přestup na metro C.
O tom navazujicim kousicku na Stromovku se stale predstira, ze neexistuje?
Architektonicky se mi to líbí, ale zapadá to do nějakýho smysluplnýho konceptu S-bahnu? Par set metrů odtud je nádraží Holešovice, kousek na druhou stranu Masaryčka a hlavák… Když někdo přijede z Kladna/z letiště, tak rozumně nikam nepřestoupí.
No se zajetím vlaku z letiště na Hlavák je to pokud vím trochu problém (výškový). Přes Nádraží Holešovice ty vlaky z letiště pokud vím jezdit taky nebudou…
Ale pokud se podaří vybudovat i tu část mezi Výstavištěm a Veleslavínem, tak by z těch vlaků byl možný přestup na všechny tři trasy metra: A (Veleslavín, Hradčanská), C (Vltavská-Bubny), B (MasNa – resp. Náměstí Republiky).
Jako jo, kdyby vlak z letiště jezdil na Hlavák, bylo by to taky krásné, ideálně ještě přesunout Florenc někam blíž na Hlavák, ale to asi tak jednoduché nebude…
Ten vyskovy problem resitelny je, jen je to vazne na tesno… Druhou moznosti by byla spojka, bud od Vystaviste na most v Holesovicich, kousek od metra C se stanici na viaduktu – ale tam uz moc mista neni a vesele se tam stavi, nebo podzemi od Dejvic k Cisarskemu Mlynu a vystoupat podel soucasne trati severne od ni k Nadr. Holesovice (odstavnym kolejim – ale je to razba pod Bubenci a tesne pod zapadnim cipem PP Stromovka (psi louka). V obou pripadech by pak vlak musel na Wilsonovo oklikou pres Balabenku. Ale uvazuje se o napojeni Letiste jizni trasou pres… Číst vice »
Mně se velmi líbí ten koncept, kdy nejdříve bude střecha otevřená jako vyhlídka a poté se nad tím postaví dům, aby se zbytečně neplýtvalo prostorem. To je skvělý nápad a někdo u toho přemýšlel.
Je zřejmé, že se jedná o špičkový architektonický počin. Klobouk dolů, zvlášť na státní organizaci.
Dobre, ale skoda, ze se neuvazovalo o propojeni od Vystaviste na Nadr.Holesovice… Prostor tam stale je….
Tak Holešovice jsou jediná stanice, která je tam odříznutá. Na Hlavák se počítá s Metrem S a na Podbabu, Libeň a Vysočany se dá dostat z Bubnů. Takže ono tohle spojení tam není potřeba
No, ale nepocita se s trati od Letiste, to je totiz relikt puvodnich planu zruseni Masarykova nadr., coz padlo, travelator jako varianta je take pas. Me to spojeni napadlo prave s touto souvislosti, byt by vlak pak musel na Wilson pres Balabenku.
https://en.mapy.cz/s/degejalaja
Samozrejme pokud vyjde napojeni od Negreliho pod Wilsonak spolu s „metrem S“, tak to potreba neni.
Vypadá to jako krabicová hala klasické fabriky, jen z toho udělali nádraží….
A to te 20/30/možná 40 letech se stavěla krásná nádraží….
Už se ví, jestli se bude jizdit pod dráty dál 814, nebo se bude na Výstavišti a Veleslavíně přesedat?
Nebo budou přetahy?
Dokud nebudou dráty až na Kladno, tak motorem až na Masaryčku, tedy pokud se trať mezi Prahou a Kladnem neuzavře dříve, než se trať přes Bubny otevře.
Prostě 814 dokud nebude tunel. A ten bude 2040 nejdřív. Jestli vůbec.
Nikoliv, po modernizaci úseků Kladno – Veleslavín a Dejvice – Bubny (- Masarykovo nádraží) bude Správa železnic politiky dotlačena k tomu, aby elektrizovala současnou trať z Veleslavína do Dejvic. Ředitel Správy železnic Bc. Svoboda sice v podcastu na zdopravy.cz poněkud arogantně vytruboval, že Správa železnic nic takového dělat nebude, že to není její problém a že si to mají nějak vyřešit objednatelé (nejspíš nákupem BEMU). Ale o tom rozhodně nerozhoduje on, ale jiní. Nějak mne přišlo, že Bc. Svoboda žije na jiné planetě, nejspíš asi na planetě Správa železnic…
Bc. Jiří Svoboda, MBA měl zůstat výpravčím na nějakém malém nádraží. Tam by zvládal svoji práci a byl třeba i spokojený.
Ovšem vybrán jako dobře ovladatelná loutka.
Jeste chvili ticho. Az tohle docvakne P6, bude utrum i s Veleslavinem, a pak uz to moc fungovat nebude. Mozna, ze to okazale vytrubovani treba i melo nejakou takovou motivaci…😉
Ale jinak souhlas.
Teď se bude jezdit v motoru jako před touto stavbou.
Až se postaví Kladno – Veleslavín, bude ostrovní provoz v elektrické trakci.
… a nebo bude vše úplně jinak. Každopádně SŽ nám stále podsouva nereálné termíny.
Klidne muzou vlaky koncit na Veleslavine, nez lidi pujdou psat nastvane dopisy na sestku.
Široký eskalátor jsuper. Ale ty bubny jsou jako kde?
Toto nové nádraží bude u stanice Vltavská, takže vznikne další přestupní uzel vlak – tramvaj -metro, Navíc má poblíž vyrůst nová koncertní hala.
Bubny byly obcí na území dnešní západní části Holešovic (Nábřeží Kpt. Jaroše, Letná). Více zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Bubny?wprov=sfla1
https://en.mapy.cz/19stoleti?x=14.4424353&y=50.1053602&z=15
Zajímalo by mne proč se pořád tak lpí na historickém názvu Bubny. V dnešní době se mezi lidmi tento název téměř nepoužívá a většina lidí ani přesně neví kde Bubny leží. Název Praha-Vltavská by byl dle mého názoru vhodnější.
Souhlas, že by se to mělo sladit s metrem. Ale otázkou je, jestli by to nemělo být jednotně Bubny spíš než Vltavská.
Taky se to sladí. Nejpozději k otevření metra D se stanice Vltavská přejmenuje na Nádraží Bubny. Možná ale i dřív.
On ten dnešní název je problematický. Vychází ze sovětského modelu přívlastkových názvů stanic metra a je vycucaný z prstu. Úplně ignoruje fakt, že ulice Vltavská je na Smíchově a „stanic u řeky“ má Praha hned několik.
Názvů stanic, které ignorují nebo přímo popírají tradiční místní názvy, je v Praze několik. Obávám se však, že snahy o nápravu tohoto stavu mohou narazit na odpor, nebude-li jim předcházet srozumitelná, politicky neutrální vzdělávací kampaň. Na předmětném místě bude navíc v budoucnu stát Vltavská filharmonie, která může už tak dosti zažitý název ještě ustálit.
Vltavská filharmonie bude na nábřeží stát někdy tak kolem roku 2050, takže ta do názvosloví stanic metra určitě nezasáhne.
Tak holešovice už jsou tím proslulé:
– Výstaviště -> Výstaviště Holešovice
– Veletržní -> Veletržní palác
– Vltavská -> Vltavská filharmonie? 🙂
Největší blbost je stejně Vysočanská, kdy se stejnojmenná ulice nachází pouze pár kilometrů daleko na odlišném metru… To musela vymyslet bednička.
Jojo, mluví se o tom, že by se měla přejmenovat na Nádraží Vysočany. Možná s otevřením metra D, kdy se budou měnit všechny vizuály.
Staci na Vysocany – Nadr. je preci jen dal, a druhy dulezitejsi vystup je u Freyovky a zastavky tam se jmenovali drive „Vysocany“.
To je jednak vliv ruštiny a za druhé naprosto telecí přístup těch, kteří o názvu rozhodovali. Nejvhodnější název by byl Vysočany.
To mela byt Vysocanska radnice. A pak to zkratili.
Na prejmenovani je zrala i Malostranska, Hradcanska a Dejvicka.
Vysočanská se jmenuje proto, že je ve Vysočanech. Pojmenovávat takto stanici Prosek by byl nesmysl.
Díky.Alespoň někdo má rozum.
On je obecně velký nepořádek v pražském názvosloví. Bohužel však řada těchto nesmyslů se natolik ustálila a posléze zažila, že bez kraválu dnes nic nepřejmenujete. Bohužel. A v tradici nesmyslných pojmenování se pokračuje dál … Např. pojmenovat stanici metra „Depo Hostivař“, když je ve Strašnicích… Je to toho opravdu hodně.
Depo Hostivař se to jmenovalo ještě v době kdy konečnou byla Skalka a tady bylo skutečně jen depo. Nevidím důvod proč by se to tak nemohlo jmenovat i nadále.
Asi by se to pletlo s vozovknu Strašnice… a naopak vozovna v Hostivaři se jmenuje Ústřední dílny 😀
Protože to někdo pojmenoval špatně.
Vy taky nejste původem z Prahy, že? Vysočanská se tak jmenuje od počátku a to proto, že se nachází ve Vysočanech. Vysočanská ulice začíná až u kolejí pod estakádou a vede přes prosek až za Hotel Duo a polikliniku….její název je takový proto, že vede do Vysočan.
Puvodni nazev stanic byl „Vysocany“, komuniste pak krizovatky prejmenovali na nam. Lidovych milici, mel se vratit nazev Vysocany.
Puvodni nazev stanic povrchove dopravy byl „Vysocany“, a tak by se mela stanice opet prejmenovat, dava to nejvetsi smysl.
Mnohem horsi je prave Nadr. Liben, to je historicky spatne,puvodni nadrazi je totiz zapadne od toho mista naproti O2 Arene. Nadrazi je totiz dnes na Harfe a tak se take jmenovali povrchove zastavky MHD a je to ve Vysocanech. Tedy nazev vubec nedava smysl, zde dava spise smysl prejnemovat misto na Nadr. Vysocany-Harfa, nebo jen Nadr. Harfa.
Ve vysocanech je to vubec vse extrem,…
Souhlasím. Další pražskou anomálií je název „U Kříže“ (ulice v Jinonicích, zastávka v Libni). Podle mapy se obě pojmenování liší aspoň užitím velkých a malých písmen (velké a malé „k“).
U krize je spravny nazev v Libni.
Místo je nazvané podle kříže, který zde stál v místech jižně od dolního konce ulice Prosecká u bývalého Libušina vrchu.
Vidíte a já myslel, že ten název Vltavská konečně dostane logiku, když bude doplněn o slovo filharmonie.
Spise prave Bubny.
Vltavska je ulice na Smichove… ta prave vubec nedava smysl.
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/37351/?view=-41.412236805165634,100.28382338469538,4
Hlavne vedle je hned ulice Bubenska nebo Bubenske nabrezi.
Vltavská je nesmyslný název, ulice Vltavská je na Smíchově. Spíš by bylo lepší přejmenovat stanici metra na Bubny.
O kterých však mnozí netuší, kde že ty Bubny jsou. Od r. 1960 se obec oficiálně jmenuje jen Holešovice. Obec Bubny zanikla v r. 1850 sloučením s Holešovicemi v Holešovice-Bubny.
A když se tak pojmenuje stanice metra, tak budou všichni okamžitě vědět, kde jsou Bubny. Takže je to úplně jedno.
No a Pankrác taky existuje jako stanice…
A proč by se nelpělo? Však stojí prakticky téměř na stejném místě jako to původní. To, že dnes nikdo neví kde to je tkví možná v tom, že velké množství lidí co v Praze dnes žije se tam nenarodilo. Tak to je pak jasné, že nemohou vědět. Zaplať Bůh, že já z Prahy vypadl už dávno. Pro mě metro C končilo stanicí Nádraží Holešovice „Původně se nádraží nazývalo Bubna a roku 1911 bylo přejmenováno na Bubny horní nádraží (část Buštěhradské dráhy) a Bubny dolní nádraží (část tehdy již znovu zestátněné Severní státní dráhy). V roce 1933 byl název obou částí… Číst vice »
Škoda že nebude přestup na metro … oni to prostě s metrem nepropojí přímo…
Nejenže projekt s pohodlnějším přestupem na metro počítá už v první fázi, jeho součástí je i stavební příprava pro severní vestibul stanice metra, kde ovšem bude muset být investorem DPP (a patrně začne dávat smysl, až pokročí výstavba obytné čtvrti, resp. tramvajové trati Dělnická).
Severní vestibul se musí udělat už dřív, protože jižní vestibul pak projde totální přestavbou, spolu s přesunem tramvajové trati a bouráním magistrály. Aby to nedospělo do stavu, že lokalita bude jeden dva roky bez metra i tramvají..
Hlavně se posunul harmonogram výstavby dalších úseků železnice na letiště o jeden rok
jako každý rok 😀
Nerozumím tomu úvodnímu obrázku – co ta tramvaj paralelně s vlaky? Myslel jsem, že tramvajové koleje povedou kolmo na železniční, novým průjezdem pod stanicí ve směru plusmínus Antonínské ulice. Nebo se jedná o obnovu tratě (jakoby) v Bubenské ulici? Nebo v nové Brazilské? Pokdu tomu někdo rozumíte, prosím o vysvětlení 🙂
Ptal jsem se na přesně to samé někdy loni, když tu byly první vizualizace a někdo mi tehdy vysvětlil, že ve směru od Vltavské se tramvajová trat za podjezdem rozdělí vlevo na směr k Vltavě, kde se napojí na současnou trať okolo tržnice a vpravo na novou trať, která povede podél železnice a poté vpravo skrz Holešovice. Na stránkách IPR je ke stažení Územně technická studie, kde je vidět budoucí vedení tramvají.
Studie je ke stažení zde. https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory
*samozřejmě správně je „vpravo směr k Vltavě a vlevo směr Holešovice“
Díky, takže je to pohled z Brazilské.
Ty světlovody mi trochu připomínají „lichtaugen“ jako na projektu Stuttgart 21
Co je to tam na vizualizacích za tramvajovou trať vedle nádraží Praha-Bubny? To nevypadá jako stávající trať u metra Vltavská.
Každopádně ten obr. 1 vůbec neodpovídá tou, co vidíme na obr. 7
7 je jen stanice, řekněme nultá etapa, zatímco 1 je finální stav.
Viz výše. Je to budoucí tramvajová trať v uvažované budoucí městské třídě, vedoucí paralelně s Argentinskou. Tato trať propojí nábřeží s Dělnickou ulicí.
https://iprpraha.cz/assets/section/fit2_800_800/sections-1202-article-image.png
Tak, tak – v Holešovicích bude kvalitní pokrytí tramvajovou sítí.
V Holešovicích má být cca 1 km nové tratě, od metra Vltavská kolem nového nádraží a pak Dělnickou.
Já tedy nevím. Jako vypadá to takto na první pohled dobře, ale … Zajímalo by mě zda je nutné, aby byly na nástupištích ony prosklené přístřešky, když jsou prakticky pode střechou. To není možné udělat lavičky k sezení přímo na nástupiště, ale musí být v proskleném přístřešku?
To jsou kuřárny, ne? 🙂
Keďže samotná stanica vyzerá, že nebude z bočných strán úplne uzavretá, môže to slúžiť ako ochrana pred vetrom a chladom – podobne ako napríklad malé čakárne na holandských a belgických železničných staniciach.
A podobně je to v Praze u zastávky autobusů Opatov.
Ochrana před větrem a chladem? viděl jste už tohle (poslední fotka u článku)? Už to stojí ve skutečnosti. Má to jen 3 stěny, je to vysoké a střecha bez přesahu.Lavička uvnitř tak pro 3 dospělé (na celé nástupiště.)
https://zdopravy.cz/v-semilech-zacala-modernizace-nadrazi-je-zacatkem-promeny-cele-casti-mesta-148095/
Proto bych očekával takový uzavřený přístřešek spíše na takovém vnějším nástupišti kde není jiná možnost se schovat.