Obrazem: Nákladná přestavba uzlu Pardubice běží už rok, pracuje se na 1. a 2. nástupišti
Pardubice hl. n., září 2021 - probíhá rekonstrukce prvního a druhého nástupiště. Pramen: Správa železnic
Dělníci v Pardubicích přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště.
Dobrý👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍.
Nebylo by lepší, aby jezdily přímé vlaky z Hradce do Chrudimi, které by měly v zastávkách Rosice a Závodiště zajištěny návazné autobusy MHD do centra?
Dobrej opruz. A to by jezdily i extra vlaky HK – PCE a PCE CRH? Aby se to uživilo.
Bude zastávka Pardubice centrum, pak se dostanete blíž k centru pohodlněji. kdyby byla Ostřešanská spojka, tak pro Chrudim to platí taky.
to by museli nejdřív bej dráty do Chrudimi.
Co brání je tam natáhnout?
Letiště.
Ostřešanská spojka nikdy nebude.
Jinak by se neinvestovalo čtvrt miliardy do nádraží Pardubice-Rosice nad Labem , jehož jediným smyslem je přestup na motor do Hlinska a které by s výstavbou přeložený bylo zrušeno
Bude.
Počkejte tak 25 let.
Jsem jediný, komu neladí ta barva sloupů k celkovému barevnému konceptu stanice a okolí?
Asi ano. jako skoro domácí jsem si na toto „schéma“ zvykl a neřeším ho. Ono ty sloupy co vidíte na fotce tam ještě krásně svítí novotou, za pár měsíců provozu to zase „zrezne“.
všechny ty přestavby vypadají pak dokončení spíše jak z devadesátek a ne z roku 2021 v tomhle nám oproti světu opravdu ujel vlak
souhlas – hlavně co se týče těch příšernejch přístřešků….
Ten barák v Pardubicích je pod památkovou ochranou, dostal jí 3.5.1958, tedy už 3 dny po slavnostním otevření. Mám obavu, že „zeleň svinibrodská“, která je použitá na sloupech zastřešení peronů požívá tento druh ochrany také. Syn pana architekta Řepy, který vlastní autorská práva se vyjádřil takto:
„Když to řeknu bez obalu, budeme to hlídat od dlaždic až po květiny na ochozu. To nádraží si to zaslouží, je to originální stavba.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/nadrazi-pardubice-vlak-repa-sprava-zeleznic-architekt-modernizace.A200417_163501_pardubice-zpravy_lati
Zelená barva možná ano, ale k čemu je chránit barvu, když nezachrání i ty elegantní vlaštovky z 50. let? Navíc na barva, i když tam byla od začátku, k té budově prostě neladí. Pasovala by tam spíš nějaká šedá nebo béžová. Navíc památkovou ochranu má budova, nástupiště už ji tuším nemají.
Bohužel Dane tušíte špatně. Architekt Miroslav Řepa například odmítl zbourání nefunkčních výtahových šachet, které by zjednodušilo novou část zastřešení na nástupištích. „Architektonicky je to svázané s nástupišti i budovou, proto jsem chtěl šachty zachovat. Nakonec projektanti ustoupili s tím, že se výtahy vždy dají nějak využít,“ řekl Řepa. Drahá bude i oprava zázemí nádraží. V západním křídle, kde sídlí Správa železnic a kam běžný cestující asi nikdy nedorazí, budou stavbaři objednávat výrobu původních umyvadel a replik dveří včetně kování. Zachovat musí vzhled osvětlení i elektrické vypínače a zásuvky z padesátých let. Kvůli památkové ochraně ale nebude oprava této části stát… Číst vice »
Netušíte špatně vy? https://www.pamatkovykatalog.cz/zeleznicni-stanice-pardubice-19179131
Podle katalogu jsou památkově chráněné podchody – to souhlasí s tím, co píšete výše. Já píšu o nástupištích a jejich zastřešení. Ta tam zmíněná nejsou.
Dane, mně se ta zelená taky ani trochu nelíbí, ale vycházím z vyjádření architekta Miroslava Řepy, které jsem i s linkem uvedl výše. Já nemám ani pochopení pro historické repliky sanitární techniky, kování a el. vypínačů v budoucích kancelářských prostorách SŽ – bývalý hotel.
Co však v Pardubicích chybí kapacitní parkoviště … to se dalo v rámci modernizace vybudovat nad kolejištěm jako P+R s kapacitou pro 1 000, připojením na lávku vedoucí na sídliště Dukla, s přístupem na nástupiště (z lávky by měl přístup být), současně by se nástupiště v celé délce / šířce zastřešila ….
A nestálo by to ani jeden cm2 plochy ….
Jedno parkoviště bude u Pernerky před nádražím, druhé by mělo vzniknout na opačné straně kolejí u lávky.
A bude možnost zaparkovat v té Pernerce pro cestující zdarma?
A proč by to mělo být zdarma ? Téměř v centru města …
V Praze nebo jiných městech je něco takového zadarmo ?
Když bydlíš na vsi , tak zas ušetříš na jiném. To určitě Redstone je celej žhavej do toho, jak jim celé podzemí zaplní lidi dojíždějí do Prahy..
Proč by měla? Když jedete do Prahy na letiště, také nemáte parking v ceně letenky.
Bezplatný zábor veřejného prostranství pro odkládání soukromého majetku je zvrácenost, která musí být vymýcena.
Skoro jako v Únoru.
to jako to parkoviště postavit nad kolejištěm. no kdo by takovou betonovou obludu zaplatil…
to by byla příšernost, nehledě na to jak tu píše „pomeranč“ jsou plánované parkovište jinde.
Tak např. v Brně (je větší a blíž centru) by se to dalo vyřešit parkováním pod nádražím alá Tesco v Krpoli. A zas tak moc míst tam potřeba nebude, šailny tam jezí ze všech směrů.
Ve vší úctě, kdyby se tahle šílenost, kterou tady prezentujete opravdu realizovala, tak by to jinak relativně povedený architektonický projekt naprosto devalvovalo. Nehledě na to, že by v letních měsících obrovská masa betonu nad kolejištěm absorbovala velké množství tepla, takže by v celém prostoru nádraží bylo na padnutí.
Místní architekti by vás vynesli v zubech při požadavku zastřešení nástupiště a kolejišť.
A on by se vrátil a vyhodil je z okna…
Odstavné parkoviště P+R a nový autobusový terminál mohl být před ulici v bývalém lihovaru.
To by ovšem Pardubicím nesměli vládnout blbci, co si prodají staré autobusove nádraží a jedinou vhodnou plochu na nové soukromníkovi na další zbytečný obchoďák
Pane Zikmund, Vy jste asi citově vázán na Autobusové nádraží Brno – Zvonařka. Viděl jste někdy, jak ten bunkr vypadal v době před rekonstrukcí?
Jestli je nějaká stavba v tuto chvílí na železnici k ničemu, je to tato. Když už to stojí 6 mld, tak měla vzniknou železniční cesta na Chrudim bez úvratě. Uzel Česká Třebová to potřebuje mnohem víc a takových míst se najde.
Úvrať v Rosicích nad Labem představuje pobyt 2 minuty – račte se podívat do jízdního řádu … Za tuto dobu dojde k výměně frekvence, včetně přestupů cestujících směr HK, pokud se nebude jezdit EJ, které by se v Rosicích spojovaly / rozpojovaly …
Drátizaci trati do Chrudimi / Slaťiňan brání odvaha vydlábnout tunel pod letištěm řešící problém kolize ochranného pásma ranveje a trakčního vedení zasahujícího svojí výškou do ochranného pásma ranveje …
To je rozhodně vic než dvě minuty už jen tím, že na Rosice vůbec vyjíždí . Minimalne pět minut . A kdo by v Rosicích přestupoval na Hradec když by přestoupil standardně v Pardubicích . To připojování a rozpojování bralo jenom malé děti
Na Hradec by nikdo nepřestupoval, nýbrž pokračoval tím samým vlakem dál. Možná by to i nějakou soupravu v důsledku ušetřilo. Navíc takhle docela dost ukusujete z propustnosti úseku Pa-RnL.
Chrudim Pardubice jezdí mouše na ropu a na Jaroměř panter. Důležitý bod jsou Pardubice a ty by vynechali ? Zvrácenost . A nákladních vlaků jsem tam nikdy moc neviděl ikdyz zrovna dnes hrochostroj dělá koleje a mají tam několik vagónu na makadam.
V Rosicích by přestupovali lidi od Chrudimě na Hradec a zpět..
Tak ti by prestoupili jako lidi jednoduše v Pardubkach a hlavně jich převážná většina nejede na Hradec ale vystupují na jine smery a to by měli minimálně o pět minut rychlejší .
A nákladní vlaky se otočej…
Úplně k lejnu není, ale dořešení bezúvratě do Chrudimi by bodlo. Paradoxně, nákladní spojka do chrudimské tratě se zrušila v 60. letech (to by se dalo řešit podchodem a nástupištěm v nákladní skupině).
tam je to u ledu kvůli nevyhovujícímu trasování okolo Ostřešan. Obec nesouhlasila(?) s územním plánem.
Může mi prosím někdo vysvětlit, k čemu je v Pardubicích průjezdná rychlost 160 km/h? Drtivá většina osobních vlaků v Pardubicích stejně zastavuje a nákladní takhle rychlé obvykle nebývají…
Chce to myslet dopředu.
A jaký je důvod aby tam nebyla? Změnila by se nějak cena? Nebo se zhorší propustnost?
Momentálně tam je rychlost 100 a nákladní vlaky už nyní jezdí 120 takže nově nebudou muset brzdit. Proč 160 a ne 120?okolní trať má 160 na obě strany tak se zruší propad rychlosti ze 160 na 100. Nikdo totiž nezakazuje, aby nějaké důležité nákladní vlaky nemohli jezdit i těch 160. Pokud budou mít vozy a lokomotivy tak nebude problém.
NEx mohou 160, žlutý Split při odklonech – pokud není zastaven z dopravních důvodů – projíždí ….
Je to asi jako kdybyste si koupil místo favorita mercedes a napsal, že nově můžete jezdit až 200. Sice to v ČR běžně nevyužijete, ale záměr přeci nebyl jezdit 200, ale mít lepší auto. Dvoukilo je jen vedlejší efekt 😉
Teď tam sice všechny osobní vlaky zastavují, ale musí to rak být navždy? Navíc už tu bylo období, kdy tam některé Ex nezastavovaly.
A hlavně, neudělat to na 160 km/h, ale třeba jen na 120 km/h, tak zas bude křik, proč se to neudělalo na 160 km/h.
No…ve čtyřicátých letech se to sníží na 8 párů Ex denně a 16 párů R, a v padesátých letech to bude pouze těch 16 párů R – a ty v Pardubicích zastavovat budou, aby byl přestup na Os i Sp do Jihlavy i Trutnova.
Vzhledem k trasování by byl hřích to na 160 neudělat..
Ale když povezu sólo mašinu, třeba Vectrona, a nenamotají přede mě treba osobní vlak, tak si těch 160 užiju. Stejně je to i v Olomouci. Tam je v 1. a 2. koleji jen 140, ale jen kvůli tomu abych neodfoukl lidi z perónů. Ty jsou v Ol. velmi úzké. V Pardubicích to pojali mnohem velkoryseji. :))
Prosím vás, je rok 21, na železnici se v reichu jezdí běžně 200 a vy se divíte, proč by se u nás měla stavět rychlost 160.. ach jo.
Ušetří se tím nějaké sekundy, protože vlaky se budou plynule rozjíždět hned na 160-ku, kdežto dneska ve směru na Českou Třebovou musí 120 a až pak 160. Takže jisté zlepšení zde nastane pro všechny osobní vlaky, co zde zastavují.
Na zhlaví může mít i zastavující vlak rychlost vyšší než 100 km/h. U elektrických jednotek nic neobvyklého.
Mě překvapuje, že se ten průjezd nedělal na 200 aby to bylo připravené na budoucí zvýšení rychlosti.
Mě zas překvapuje, že nejzdíte ve Ferari. Co kdyby u nás na dálnicích náhodou zvýšili rychlost. No pro jistotu rači Bugatti Chiron.
To ano. Právě tolik budou jezdit R1 z Prahy do Návsí…
Stanice i trať je rovná, jak když střelí. Těch 160 je přes výhybky, ale jen v přímém směru. Mohly by tam být tytéž výhybky (přímo až 160, do odbočky až 80) a rychlostník s omezením na 120/60. Nic by se tím neušetřilo, právě naopak.
Asi pro lokomotivní vlaky.
Případně aby se mohly pak ty R1 rozjíždět „na plný kotel“.
Tak ono to z rozložení angličanů (v hlavních kolejích) asi tak nějak vyplynulo.
Protože ta trať je před i za nádražím rovná podle pravítka a výhybky a kolejnice se stejně musí vyměnit tak jak tak. Prostě když se to postaví celé znova podle dnešních norem a s dnešními konstrukčními prvky, snese to vyšší maximální rychlost. Smiřte se s tím. Určite byste si ale mohl založit nějaký spolek a vybrečet si omezení na třeba 120 km/h, když je 160 pro vás nepřijatelná 😉