Obrazem: Na nové tramvajové trati na pražskou Dědinu se už pokládají koleje
Trať bude mít celkem 2,3 km, pět párů zastávek a bude končit smyčkou u křižovatky Drnovské a Dědinské ulice.
Stavba nové tramvajové trati Divoká Šárka – Dědina, která začala loni v červenci, výrazně pokročila. V Drnovské ulici, kde bude prodloužení trati zakončeno smyčkou, se již pokládají koleje.
Do budoucna se zde plánuje další prodloužení až do plánovaného terminálu Dlouhá Míle. Ten bude v blízkosti obchodního centra Šestka, pro překonání Pražského okruhu trať možná využije už hotový, ale nevyužívaný „tajemný most“.
Hrubé stavební práce jsou již z velké části hotovy i ve Vlastině ulici, kterou bude trať z velké části kopírovat.
Stavbaři také intenzivně pracují na Evropské, kde bude u smyčky Divoká Šárka prodloužení trati začínat. Provoz na Evropské je v současnosti zúžen do dvou pruhů, stavba způsobuje každodenní dlouhé kolony aut.
Stavbaři omezení využívají i k instalaci nového trolejbusového trakčního vedení. To bude sloužit pro novou kapacitní linku v Veleslavína na letiště Václava Havla. Vedení se staví pouze ke starému ruzyňskému letišti, od terminálu tři k „novému“ letišti bude provoz bateriový.
Na výstavbu tramvajové trati získal pražský dopravní podnik dotace z EU v rámci Operačního programu Doprava 2. Prostředky z dotace šlo ale využít pouze na investice zrealizované do konce letošního června, kvůli zpoždění se tak bude čerpat v nižší míře.
Trať buduje společnost Subterra, která zakázku získala s cenou 840 milionů. Hotovo by mělo být v listopadu 2023. Trať bude dlouhá 2,3 kilometru, na kterých vznikne pět párů zastávek.
Bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo. Po křižovatku Vlastiny a ulice U Silnice bude tramvajová trať vedena ve společném koridoru s automobilovou dopravou.
Na konci Vlastiny ulice nová trať odbočí doprava do Drnovské ulice, podél které bude po levé straně vedena do smyčky Dědinská, kde bude ukončena.