Obrazem: Na nové tramvajové trati na pražskou Dědinu se už pokládají koleje
Pokládka kolejí v Drnovské ulici. Foto: DPP Dominika Brabcová
Trať bude mít celkem 2,3 km, pět párů zastávek a bude končit smyčkou u křižovatky Drnovské a Dědinské ulice.
5 zastávek na 2300m znamená stát každých 460m. Chůze bude rychlejší
Ja to sel cely usek od cca Ciolkovskeho az po D.Sarku, je to kousek… ale tramvaji to bude rozhodne rychlejsi…
Je to standardní mezizastávková vzdálenost u povrchové dopravy v Praze.
Uz aby to bylo… prijde mi, ze vse nejak dlouho trva…
jo jo – pražské politiky pro dopravu a DPP je třeba pochválit – tam se veřejná doprava rozvíjí ukázkově (aspoň v posledních pár letech)
Dopraqva se tím půoouze zhorší, protože ve Veleslavíně bude nutno čekat na přechodu na zelenou.
Pokud tím myslíte chybějící výstup z metra na zastávku Tram DC, tak to není chyba tramvaje na Dědinu, ale metra do Motola (které má/mělo spoustu dalších nedodělků, např. chybějící eskalátory). Prostě se bude na metro přestupovat spíš na Bořislavce nebo se bude jezdit do centra tramvají přímo.
Ty eskalatory tam byt nemusely, pocitalo se a pocita porad jeste s vlakem na letiste… pak budou defacto k nicemu…
To je doufám recese, že jo?
Než se postaví trať na letiště, tak budou mít eskalátory dobu životnosti za sebou. O tom nepochybujte.
jen pisu, jak to bylo projektovane, bohuzel trat na letiste ma sakra zpozdeni… v dobe projektu metra uz se s trati pocitalo…
Čert aby vzal ty, co takovou zbytečnost a vyhazovýáání peněz schválili.
Je to strašná zbytečnost, stavět slušným lidem tramvajovou trať.
Kdyby radši postavili pořádnou osmiproudou dálnici – nejlépe Václavákem. To by autíčkáři chrochtali blahem.
Nesouhlasím. Trať má jednoznacný přínos pro obyvatele nových domů i stávajícího sídliště, kteří budou mít spolehlivější spojení místo autobusu který často stojí na semaforu na Veleslavíně a taky bude možné dojet do Dejvic, na Letnou, Malou Stranu a do centra bez přestupu. Za mě palec nahoru 👍
Nejlépe zbourat letiště, pak by nebylo nutné vyhazovat peníze za vlak i tramvaj pro dopravu osob.
Ticho po pěšince Kobylisy -Libeznice. Snad se dočkáme v dalším století !!!
Kobylisy – Zdiby postupují podle plánu a stavba má začít 2025. Zdiby – Líbeznice má jiného investora, takže tenhleten výkřik je fakt zbytečný.
To dočkáte. Ale obrovského odstavného parkoviště, aby v centru nesmrděly auta…
Už je EIA, zpracovává dokumentace pro územní řízení. Takže příprava běží.
Vidíte ten kontrast Prahy/DPP a SŽ? Odvážím se tvrdit, že trolejbus, tramvaj i metro bude na letišti dřív než vlak.
Na druhou stranu, za neprosaditelnost úseku z Dejvic do Veleslavína nemůže SŽ(DC) a kupodivu i nad fantasticky hlubokým tunelem se najdou blokátoři. A bez toho nemá odbočka na letiště smysl.
A pak jsou tací, kteří v tom vidí pohřbení želznice, tedy její vraždu.
A obvuňují všecky okolo, protože nabyli přesvědčení že se to tam vejde a úrovňové křížení ulic s takhle zatíženou dráhou přece nikomu nemůže vadit. Jen kvůli focení…
nebylo by po rekonstrukci nikde urovnove…
Proč by nešlo stavět trať na letiště od Veleslavina? Dneska se tam nic nestaví?
To by samozřejmě smyl mělo, myslel jsem to tak, že bez toho tunelu nejde mít spojení na letiště a ten se bude razit roky. Taky to kvůli tomu začali porcovat na menší a menší stavby, aby se s tím vůbec dalo pohnout.
No tak bude několik roků samostatně nová dráha Kladno-Veleslavín. Pořád lepší než Regionovou po oraništi a nikdy jinak, ne? 😀
Může mi někdo vysvětlit z jakého důvodu nejsou obě koleje v jedné rovině mezi zastávkami Ciolkovského a Sídliště na Dědině?
Že by kvůli spádu terénu?
Když vidím ty nové stavby tramvajových tratí v Praze, tak už bere zasvé i starý vtip – jaký je rozdíl mezi tramvají a šalinou? Žádný, jen šalina jezdí na vesnici 🙂
Táto bude jazdiť na Dědině.
👍😁
A občas mezi vesnicemi, jako např. z Liberce do Jablonce n. N. 😀
… v polaritě, jinak obojí jezdí na Vinohrady.
Stejnak si budu navždy lámat hlavu nad tím, jak v Brně zvládli slovo Strassenbahn zkomolit na Šalinu…
Elektrishe linie
Jj, to se vyskytuje na internetu jako jedno z vysvětlení…ale takový výraz se v němčině pro tramvaj nepoužíval, na čemž vysvětlení vázne. Dále uvádějí, že by to mohlo být ze slova „Schallen“. Ale z mých zkušeností v Brně rádi komolí cizí názvy a odmítají dodržovat výslovnost, například pamatuji na firmu Student Agency, která začínala prodejem jazykových zájezdů do Anglie, ale trvala na tom, aby se název vyslovoval tak, jak se píše. Když si pak ta stejná firma vybudovala železniční dopravu, udělala to zase napůl – česky vyslovit Regio a anglicky Jet. To samé AZ Tower, zase napůl…Tak si myslím, že… Číst vice »
Ten výraz elektrische Linie není z němčny ale z rakouštiny a je zcela standardní.
Ono koleje se pokládají už docela dlouho, úsek Evropská – Drnovská už je hotový.
Dle informací DPP na stránkách o stavbě má být trať zprovozněna 23.10. Evropská má být vrácena do režimu 2+2 15.9. Viz https://www.dpp.cz/spolecnost/nove-stavby/tramvajove-trate-a-vozovny/tramvajova-trat-divoka-sarka-dedina/harmonogram
Plus doplnění: Drnovská bude opět průjezdná od 4. září, změny autobusů se od tohoto dne vrátí do stavu jako v 6. etapě. Od 2. do 16.9. bude opět přerušen provoz TRAM na Šárku kvůli napojení trolejí nové tratě a dokončení křížení trolejbusového vedení. Podle plánu měla být ul. Vlastina v celé délce obousměrně otevřena v polovině září, ale potom se budou prý jednotlivé úseky znovu uzavírat kvůli dokončení finální vrstvy vozovky, což prý podle DPP nelze udělat dřív, protože by téžká stavební technika tomuto povrchu výrazně snížila životnost.
Tak ono je vidieť, že na nedokončenom úseku vypadávajú osadené obrubníky, lebo z jednej strany chýba vrstva asfaltu a z druhej často skoro všetky vrstvy napr. chodníku, alebo medzikoľajového priestoru. Takže tých opráv sa tam bude musieť v už „hotových“ úsekoch urobiť hromada.
jak to vypadá s tím výběrkem na nové tramvaje? Do kdy se hodnotí nabídky?
Jak velkou prioritu má dokončení křižovatky u Divoké Šárky oproti trati ve zbytku sídliště?
Nakonec, aby si to autíčkaři užili.
No to neviem, naposledy, keď som si všimol cedule, tak tam bolo, že obmedzenie je do 12. 9.
Otevření letiště Ruzyně – 1937.
Ta tramvajová trať tam měla být dávno. Stejně tak vlak. Největší letiště v republice a pomalu není jak se tam dostat.
To se nevědělo, že lidi se budou potřebovat na letiště nějak dostat? Nebo se letiště doposud „tolik“ nevyužívalo?
V Brně to samé.
Až někdy do roku 1992-5 bylo létání v Č(SS)R dost exkluzivní záležitostí. Individuální letecká turistika byla proti dnešku naprosto naprosto minimální, papaláše vozila na letiště služební auta, „střední třída“ si vzala taxíka nebo je tam někdo dovezl, dtto individuální cizinci. Když přijel zájezd soudruhů z CCCP, převezl je autobus z letiště do hotelu. Takže až do té doby stačila jedna/dvě autobusové linky. Ale samozřejmě už v 90. letech se mělo reálně začít dělat na železničním spojení, protože bylo zřejmé, že počet cestujících poroste.
V devadesátkách se do toho vložil člen ODS, Mudr. Bém, s iniciativou chceme metro, nechceme rychlodráhu.
Ale metro na letiště též není.
Je, akorát na to letňanské.
To se ale brzy zrusi 🙂
Jojo, metro na letiste neni a vlak v hlubokem drahem tunelu pod Prahou 6 taky nebude…
Vzpomínám, jak později tehdejší předseda ODS Topolánek v předvolební debatě řekl (prakticky doslova): „Slibuji vám, že když vyhrajeme volby, dotáhneme metro na letiště.“ Vyhráli, nedotáhli. Sice skončili předčasně, ale ne zase o tolik. V obou Topolánkových vládách byli ministři dopravy za ODS (Řebíček, Bendl), zároveň byl celou dobu pražským primátorem Pavel Bém. Měli tedy ty nejlepší předpoklady to výrazně posunout kupředu. Neposunuli.
Proto je už dobře, že skončil Brežněv a evropské ledy ve střední Evropě se hnuly !! Rozhodně je to vidět na parkovištích supermarketů !! Dnešní děti si nemohou naříkat na trabanty a š-100 jako jejich rodiče. Tak létání množiny cestovních kanceláří právě mimo rusko je významný posun života středoevropanů.
Hmm…a v 90.letech tohoto století to bude zpátky. Takřka veškeré obyvatelstvo včetně papalášů bude jezdit vlaky nebo hyperloopem, protože létat se bude jen mezikontinentálně (zejm. Santiago de Compostela – Boston).
Pro meziplanetární lety bude k dispozici kosmodrom Palmachim (s přestupem v Jeruzalémě). 😀 😀 😀
Ano. Přesně tak! Bohužel regionálními letišti v Praze ujel vlak a kdoví, jestli se mu někdy povede prinavratit alespoň nějaký význam mimo pražskou aglomeraci….
Pro zbytek státu jsou tu naštěstí dobrá a spolehlivá letiště, ať už ve Vídni, Mnichova, Berlíně, Krakově, Katowicích a další, odkud lze letět nejméně denně a přímo i jinak než do pár evropských hubů a ke středozemnímu nebo černému moři…
Naprosto chápu, proč si vás lidi pletou s blahé paměti Axelem.
„Pomalu není jak dostat“. 100 i 119 mají interiér nepřizpůsobený složení cestujících, tedy nemají prostory pro kufry. Jezdí ale každých pár minut a na metru (na dvou linkách metra) jsou také za pár minut. Podívejte se do mekky létání, do USA, jak tam funguje pozemní doprava na letiště. Jen menšina letišť má kolejovou dopravu a většinou byla vybudována v posledních letech. Autobusy tristní a obvykle vysokopodlažní, včetně dopravy do půjčoven aut a do hotelů.
A předposlední věta vašeho příspěvku, to je fakt projev prvotřídního trollení.
My nejsme v USA. A ani neni nasim vzorem v obsluze letist. Spise se podivejte do Nemecka, Svedska, Francie, Rakouska nebo Švýcarska….
Nebo do Ostravy, tam už vlak jezdí.
Nicméně se dá říct, že těch 10-15 mil. letuchtivých letí i bez vlaku, takže je to sice zlepšení, ale že by to naprosto převárilo situaci? V Ostravě nikoliv.
Tak třeba Stockholm Arlanda má dvě možnosti:
1) Vlakem do Marsty a pak se kodrcat kus autobusem (možná o něco kratší úsek než u nás, ale to je celkem prašť jako uhoď)
2) Přímým spojením Arlanda Express, kde ovšem jedna cesta stojí v přepočtu 600 CZK.
Ani jedna možnost mi nepřijde třeskutě lepší, než co máme v Praze.
Cywe. Brouk Pytlík vidí 600 CZK a hned má plnou držku keců…
Nevim na jaký Arlandě jste byl, ale samozřejmě tam je i nádraží obsluhovaný klasickýma linkama příměstský železnice do stanice Stockholm – City. Arlanda Express nebo autobus z Marsty (?) teda rozhodně nejsou jediný varianty.
Mám něco v USA naléhání, tak vím, ze shuttle bus na hotel je určitě lepší než MHD z letiště v Praze. Půjčovna aut na každém letišti, pikolik té odveze k vozu. Atlanta metro na terminálu. Je fakt, ze regionální letiště ve Státech až tak neznám.
Metro má taky JFK, SFO, BOS kousíček pěšky. DCA taky. Tuším i IAD. Regionální nikoliv, a ani některé velké, jako LAX…
Metro na IAD po mnoha odkladech otevřeli loni v listopadu.
JFK metro nemá, ale letištní Airtrain jezdí na 2 stanice metra (z toho jedna je současně nádraží príměstských vlaků).
Jel jsem tím mnohokrát a vůbec mě nezajímá, jak se to jmenuje. Podstatné je, že je to ucpanych silnicích a taxicich nezávislá doprava.
to je na těch fotkách tak blbej úhel, nebo to vypadá jako polní tramvaj? Nejdřív mě napadlo, nevyfotil někdo tramvaj do jablonce?
U těch rádoby pisalku tady , je to velmi pravděpodobné
Můžete číst jiné pisálky, když vám to tady není vhod. 🙂 Nebo je vaše přítomnost nějakou formou sebetrýznění?
Je jednoduchšie postaviť električkovú trať do rozvojového územia, kde sa počíta s budúcou výstavbou, než ju stavať medzi už stojacimi a obývanými domami.
V tomto prípade je Drnovská skutočne okraj Prahy a za ňou už „nič“ nie je (len polia, Pražský okruh a Hostivice). Ale pri Drnovské trať ide len na 500m úseku od Vlastiny po Dědinskou a na tomto úseku je len jedna zastávka – konečná Dlouhá míle. A pri nej už nová bytová zástavba prebieha. Predtým trať vedie okrajom sídliska, čo je vidieť na vizualizáciách.
Jo to jo. Ale souhlasím s tím že to nevypadá jako dobrá ilustrační fotka.
A proč to není dobrá ilustrační fotka?
Je to rozestavěné, tak se nedivte, že není na stavbě anglický trávník, ale pouze rozprostřená ornice.
z jedný strany sídliště dědina, z druhý strany areál výzkumného ústavu zemědělského – tedy pole… 3Hned za ním je dálniční estakáda pražského okruhu (to už na fotce vidět neni)