Obrazem: Modernizace stanice Jaroměř finišuje, odhalila základy staré točny
Jaroměř. Konstrukce zastřešení nástupišť byla konzultována s památkáři. Pramen: FB Správa železnic
Stanice Jaroměř prochází kompletní přestavbou, která má zvýšit rychlost průjezdu vlaků, komfort cestujících i bezpečnost. Stavbu za více než půl
Lidi, proč tolik negativity tady?
Strašný fakt miliardy lítají,místo aby lidi lezli rovnou z peronu do vlaku ale to je všude kde hrábnou,od Dvora šturc,od hradce šturc, 1 průjeznou,potřeba jedno nástupiště a hlavně vrátit kolej do Kuksu co s velkou slávu vytrhali a udělat co je dávno vymyšlené bo bylo výhybna a nebo pro výletní vlaky do Kuksu,osobně hned lezu přez koleje rovnou na nástupiště od kaštanu kde nechávám auto..ty projektanty pozavírat to samí budou Pardubice..vše k prdu,ale bude to nové..teda tak na 10 let..nové..pak už to zas nebude vyhovovat..nějakým normám..
..teda samo dvě průjezdný,ale prostě jeden větší peron rovnou u budovy,řešení by bylo jistě levnější a jednodušíí,,než dolů a nahoru
Není mi úplně jasné jak chcete zařídit „dvě průjezdný a jeden větší peron rovnou u budovy“. Samozřejmě, že je pohodlnější nástup v jedné úrovni přímo u budovy, ale to tam nesmíte mít víc než jeden zastavující osobní vlak současně, se dvěma už to nefunguje (s bezpečnosstí a s bezbariérovostí) a potřebujete minimálně centrální přechod s tolik nenáviděným modrým zábradlím.
..třeba tak je tomu u 3 peronu v Hradci..prostě najede v půlce do peronu..
Jeden perón a dvě průjezdné se dá vyrobit spojkami uprostřed nástupiště. Po vzoru Ústí nad Orlicí 4 + 4a kolej. Jen se obávám, že pro Jaroměř je to nepoužitelné-nedostatečné, tam se podle mých odhadů potřebují minimálně 3 hrany.
Já si myslím, že lidi, kteří neumí sestavit větu, by neměli mít přístup do diskuze.
Další kdysi krásné nádraží zk……vené podchody a vysokými betonovými nástupišti, místo kolejí….
Myslíte třeba na lidi na vozíčku? 🙂
Nejen na vozíku, ze štěrku se do vlaku špatně nastupuje většině starých lidí a s kočárkem taky nic moc. No Bardotka bude asi sokol a v 90 letech stále dokáže skočit salto.
Při míře kriplizace naší společnosti se komfortu podle kriplů (omlouvám se těm, kteří za to nemohou a kterých tak moc není)nele divit. Miliardy jen létají a to vyhovuje jen někomu…
Při etnickém složení Jaroměře, zejména pak její části Josefova, lze očekávat, že se staniční podchod zanedlouho stane zákoutím hrůzy, podobně jako samotný Josefov. Pokud ne, bude to velmi příjemné překvapení.
každý podchod by měl být vybaven kamerami, to považuji za základ
To samé se dalo čekat v Přerově. 🙂
Nikoli nutně. Zvířata je třeba zavřít do ohrady a tam je hlídat. Lidi problémem nejsou.
Růža:
“ Mega peněz, mega pomalé tempo“
Za oboje patří poděkování archeologické verbeži, jenom za autobusy se vydalo navíc několik desítek milionů Kč. Přitom se prakticky nic důležitého nenašlo, to je na tom to nejhorší.
Myslím, že archeologických drážních nalezišť moc není. Takhle stará točna je určitě unikát.
Ale přišlo mi úsměvné, že kromě pazourků, keramiky kultury XY, bronzové spony apod. už archeologové vyhrabávají i točnu z období prusko-rakouské války.
Oni jaksi vyhrabou, co jim přijde pod ruku. Ta točna je při jisté proflánknutosti pazourků bezesporu nejcennější nález. Co na to železniční historici?
To počítáte rozdíl nákladů na autobusy a úspor za nejezdící vlaky, nebo jen náklady na autobusy? Když už volíte tak silná slova…
Většina nákladů na vlaky nabíhá, i když stojí.
Zvolil jsem ta nejjemnější slova a eufemismus, kterým lze tu situaci v Jaroměři popsat. A ani nechtějte vědět, o kolik už se teď odhaduje minimální překročení konečné ceny stavby kvůli archeologům. Zdejší novináři mohou potom čtenáře za rok informovat.
Ta stanice a práce na ní, kdo to tam zná,tak je to dosti k nepochopení. Mega peněz, mega pomalé tempo,a kdebude nějaké zrychlení? Podchody chválím.
Zrychlení bude v těch podchodech, vlak bude moc přijet do stanice traťovou rychlostí a výpravčí nebude muset řešit pořadí, aby to nevjíždělo do lidí.
To asi ano, ale jestli to sníží dobu jízdy Liberec-Pardubice. Rekonstrukce kolejí se prováděla na obě strany a zrychlení zatím nikde.
Tak nevím jaké zázračné zrychlení od (stavby) Jaroměře čekáte? Je to „bodová stavba“ na trase/linii z HK do LI/TU. Všechno tam bude stavět, nikde jsem nečetl, nějaký koncept průjezdu vlaků. Co že tam bylo za ZZ? Bude nové, to taky urychlí stavění vlakových cest. Rychlost v oblouku na Dvůr se zvedne o 10km/h (na 50? nebo na 60?)? Na Skalici by se mohlo odjíždět 70km/h (traťová)? Tady se budou sčítat čtvrtminuty za každý bod, včetně již zmíněných odstranění postupných vjezdů… Hodila by se obecně druhá kolej směrem na HK (nebo až do HK), aby se furt nemuselo čekat na protijedoucí… Číst vice »
Na fotce toho oblouku je tabulka 40. Že by ji tam jen zapomněli? To esíčko od Skalice také nebude asi moc zrychlující. 🙂 Ale zase jde jen o úpravu stanice, nikoli celé tratě. Podchod sice urychlí a zjednoduší stavění cest, což je jistě přínos, akorát je potřeba patřičně prodloužit přestupní časy, pokud nemají cestující po schodech běhat. 🙂
Jestli myslíte fotku 8, tak ta 40 bude asi zapomenutá, nad ní jsou zakryté nové.
O přestupní časy bych se nebál, už teď jsou podle mě na dostatečné délce. Beru hlavně přestupy ve směru HK
– Stará Paka, na Skalici se moc nepřestupuje a Skalice – Paka (kolik toho tam přestupuje?)se zrychlením na zhlaví doba prodlouží.
Tak jak píšete, 40 dočasně, přestup HK-Paka a opačně bez podchodu. Přestup přes podchod bude delší v případě větší skupiny, s kočárkem (2x výtah) a samozřejmě bicygle. Při šířce schodiště 2,2 m to bude zážitek na to koukat😕
Ehm, že by stačilo prdloužit předřazení informace o příjezdu vlaku?
Doba zveřejnění informace o příjezdu vlaku nemá vliv na to, že to schodiště je prostě úzký.
Jo, pamatuji dobu, kdy vlaky do stanic vjížděly do stanic a brzdily pěkně zčerstva. Ale prý také třeba na takovém brněnském hlavním nádraží přibližně co týden povolávali pohřebáky k úklidu.
Sem kdysi cosi četl o Židenicích… Několik desítek mrtvých, když rychlík vjel do lidí.
No a pak to tam zkurvili perónama, abych citoval Bardotku.
Do lidí? Spíš do tupého stáda, co nerespektuje vůbec nic ani to, co je bezprostředně ohrožuje. Už mne nebaví dělat na zvěř dole i nahoře. Přitom k redukci těch nahoře nějak nedochází…
Podle těch fotek bych teda neřekl, že finišují.
Finišuje ve smyslu, že letos bude po všech těch zdrženích hotovo.
Povedená fotodokumentace, snad už se po všech peripetiích podaří tu rekonstrukci úspěšně dotáhnout do konce. Tuší někdo, kdy zmizí ona 40 ve směru na Dvůr Králové? Nějak mi uniká smysl, proč tam vůbec je.
Tipl bych si, že zmizí až po dokončení stavby a provedení TBZ. Byla tam z důvodu malého poloměru oblouku na zhlaví, navíc bez převýšení. Po rekonstrukci budou obě koleje včetně spojek v převýšení (na kuželové ploše), což umožní 80 km/h směr Česká Skalice a 65/70 km/h směr Dvůr Králové
Škoda je, že zavřela nádražka.
Co jste čekal? Srbské železnice tam zařídí fastfood.
Proč Srbské? (Pokud je mi známo, tak SŽ je zkratka pro Slovinské železnice. Správa železnic přece používání zkratky svého názvu přísně zakazuje – a sama zákaz nedodržuje…)
Vypadá to dobře.