Obrazem: Liberec má po 16 letech nové kloubové autobusy, výrazně rozšířil zázemí svých garáží
Nové autobusy Solaris Urbino 18 pro DPMLJ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Liberec čeká další omlazení autobusové flotily, nové kloubové autobusy vyjedou v pondělí.
Bus už jsem viděl v provozu a vypadají dobře, tak snad v nich bude i pohodlné ježdění, plynulé brzdy, ne tak kousavé jako u Irisbusů, a ne tak drnacavé jako Sory. A město snad konečně vyřeší provoz dlouhých klubových uatbusů v městě, např. křižovatka u pošty, průjezd ulicí U Křížového kostela.
Tak ty autobusy určitě super.Jen mi esteticky vadí ten interiér. Tahá mi za oči ten strakatej potah, a podlaha. Kdyby ty sedačky byly do červena s jemnou strukturou, a podlaha jen šedivá, vypadalo by to jako moderní vozidlo. Tenhle haluz z 80tek je podle mě mimo. A prosim, jestli někdo může odpovědět. Ty záchytný tyče a hrany natřené oranžovou jak ve školce, je nějaká naše norma? Na západě vystačí s chromovou úpravou, což mi taky přijde jako opak pokoje pro děti, a vkusnější řešení. Děkuju za odpověď.
Chromová úprava držadel není vhodná do zimy.
Proč?
Schvalně, jestli na to prijdeš sám?
Oranžová držadla můžete v zimě olizovat bez rizika přimrznutí? 🙂
Nepřijdu, jinak bych se na to neptal 🙂
Tyče můžou být z nerezu, oranžovou žádná norma nenarizuje. Souhlas s podlahou, je divná.
Ty potahy a žluté tyče jsou prakticky ve všech vozech liberecké MHD – mimo těch zakoupených jako jeté. Takže tolik asi na otázku proč.
Nerez má jedinou výhodu, že nerezne. Tím jeho výhody končí. Žlutá je naopak nejlépe viditelná barva pro osoby se zrakovým postižením. Neplést se slepci, ale je mnoho lidí, kteří mají různé vady zraku a žlutá barva je pro oko nejvýraznější a je vidět – je k tomu zpracována studie a doporučení organizací pracující s osobami s vadami zraku. Že žlutou barvou mají být zvýrazňovány nebezpečné hrany, nebo právě madla v MHD. Tady nejde o estetiku, ale praktičnost. Vzor podlahy je dobrý, nebudou na něm vidět drobná smítka. Což na podlaze bez vzoru je vidět hned. Potah sedadel je děs. Navíc,… Číst vice »
Mě třeba osobně přijdou ty natřené tyče daleko příjemnější na dotek ruky, když se člověk drží. A taky méně kloužou.
Krásné stroje. Se Solarisy IV. generace jezdím často ve středních Čechách a oproti Sorce je to prostě jiná liga.
No jsou krásné, ale budou se posouvat
v zácpách úplně stejně jako Sorky. Že by výrazně zrychlily jízdní časy do Rochlice je asi utopie. Zkrátka „Rochlice“ zůstává noční můrou…
A kde budou tankovat? Až do roku 2044 v Jablonci, nebo to má za poslední rok nějaký vývoj?
https://zdopravy.cz/dalsi-pozustatek-smluv-s-busline-tricetilety-byznys-na-plneni-autobusu-zacne-resit-policie-34407/
Pan Vařil musí z něčeho žít.
Svezl jsem se již při neoficiální první jízdě. Jsou to opravdu skvělé autobusy. 🙂
Nové vozy budou dělat podniku dobrou reklamu. To to trvalo! Ale hlavně, že jsme se dočkali. 🙂
Ale trvalo jim to. Ty staré kloubové ve kterých se ve špičce nedalo být snad půjdou pryč.