Obrazem: Invaze z Asie, bezemisní vlaky, kajuty od Škody. Prošli jsme největší drážní veletrh

Nový vůz pro regionální tratě Stadler RS Zero. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz pro regionální tratě Stadler RS Zero. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Veletrh ukazuje poslední trendy v železničním průmyslu.

V Berlíně zítra oficiálně začne největší světová přehlídka drážní techniky na světě. Veletrh Innotrans ukazuje nejen novinky železničního průmyslu, ale i očekávaný technologický vývoj v dalších letech.

Na letošní akci je patrné pokračování trendu bezemisní dopravy: ať už přechodem na elektrické vlaky, bateriové nebo s vodíkovým pohonem.

Na veletrhu se představují téměř tři tisícovky vystavovatelů. Nelze si nevšimnout situace, kterou znají návštěvníci autosalónů v době před patnácti až dvaceti lety. Tehdy se snažily zaujmout čínské automobilky svými stánky i velkou reklamou, letos se to samé děje i u vlaků. Čínská státní společnost CRRC zde má velkou expozici a její velký plakát vítá návštěvníky hned u vstupu.

Přehledně: Tramvaj pro Bonn, duální lokomotiva, sedačky pro RS Zero. Co vezou české firmy na Innotrans

Patrná je i velká snaha jihokorejských výrobců proniknout více do Evropy. Hyundai Rotem přivezl do Berlína například nové vlaky pro Austrálii nebo vodíkovou tramvaj.

Nejzajímavější je tradičně venkovní expozice, kde je letos přes 100 exponátů. Velkou část plochy zabírají tradiční evropští výrobci, nejvíce novinek letos přivezly Siemens a Stadler.

Veletrh potrvá do 27. září, postupně přineseme další zprávy z veletrhu.

Nový vůz pro regionální tratě Stadler RS Zero. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz pro regionální tratě Stadler RS Zero. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér RS Zero. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Velaro pro Egypt. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér bistro vozu jednotky Siemens Velaro pro egyptské dráhy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czKoncept kapslí pro noční vlaky, nový patent Škoda Group. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czKoncept kapslí pro noční vlaky, nový patent Škoda Group. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czDvoučlánkový Stadler FLIRT Akku, dvouzdrojová jednotka kombinující pohon z trolejí a baterie. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czDvoučlánkový Stadler FLIRT Akku, dvouzdrojová jednotka kombinující pohon z trolejí a baterie. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlakotramvaj Tramlink od Stadleru pro Saarbahn. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler pro úzkokolejnou dráhu ze švýcarského Locarna do italské Domodossoly. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStadler KISS v provedení pro dálkovou dopravu rakouských drah ÖBB. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAlstom Urbaliner, zatím nejdelší tramvaj pro Berlín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŘídící vůz pro soupravy ComfortJet Českých drah. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotky Siemens Mireo a Siemens Velaro. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Alstom Coradia MAX pro Dolní Sasko. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Cinova H2 pro dálkovou dopravu s pohonem na vodík od čínského CRRC. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutonomní vozidlo pro rychlou městskou dopravu od čínského CRRC. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHitachi Rail a jeho jednotka ETR1000 pro italské dráhy Trenitalia. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czExotická návštěva v Berlíně: dvoupodlažní jednotka pro Nový Jižní Wales od Hyundai Rotem. Foto: Jan Sůra/ Zdopravy.czSvoji tramvaj představí i rumunský výrobce Astra. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŠkoda představuje svoji tramvaj pro Bonn. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czChorvatský Končar přivezl kromě elektrické jednotky do Berlína i diagnostickou jednotku pro správce železniční infrastruktury. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czCZ LOKO vystavuje svůj DualShunter, během veletrhu ho předá slavnostně prvnímu zákazníkovi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTřináctimetrový prototyp  nového vozidla Aachen Rail Shuttle. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHyundai do Berlína přivezl vodíkovou tramvaj. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHyundai do Berlína přivezl vodíkovou tramvaj. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

 

Tagy Innotrans
49 komentářů