Obrazem: Mosty přes kanál jsou hotové, na komoře Hořín se poprvé spustil retromost

ŘVC chce příští rok zvýšit podjezdnou výšku i u mostů přes plavební kanál Troja – Podbaba v Praze.

Ředitelství vodních cest (ŘVC) finišuje s velkou modernizací Vraňansko-hořínského kanálu, když v minulých dnech osadilo poslední nový most ze sedmi. Jde o most na silnici III. třídy ve Vrbně, jehož konstrukce byla přes kanál postupně nasunuta ze břehu.

Tím se fakticky završila velká výměna mostů na kanálu, jejímž cílem bylo zvětšení podjezdných výšek z původních 4,5 metru na sedm metrů. Tři mosty jsou nově zdvižné.

Jde o tyto mosty: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný), účelová komunikace Zelčín (není zdvižný) a silnice III. třídy Vrbno (není zdvižný).

Práce na kanále, který je momentálně vypuštěný, ale nekončí. V Lužci mizí poslední stopy původního mostu, dokončují se i nové komunikace k mostům. Ve vjezdu do kanálu ve Vraňanech finišují práce na zpevnění dna a břehů.

Zdvižné mosty se budou dálkově ovládat z plavební komory na Hoříně, která rovněž prochází modernizací včetně osazení zdvižného mostu. Původní vzhled komory z roku 1905 bude zachován, neboť zdvižnou konstrukci kameníci obkládají původními kameny. V úterý přitom technici most poprvé spustili do spodní polohy. „Vše do sebe dokonale zapadlo. Během pěti měsíců ještě kameníci dokončí všechna zdiva a elektrikáři zapojí systémy, aby se most pro vysoké otevřel na jediné tlačítko,“ uvedlo ŘVC na twitteru.

Investice do sedmi mostů přes kanál je jednou z největších za poslední léta do infrastruktury vodních cest. Celkem jde o zhruba 700 milionů korun. Modernizace komory spolkne dalších 400 milionů korun. Mosty i komora (včetně zdvihacích technologií) mají být hotové na jaře 2021. Kanál ale bude znovu napuštěn už 10. listopadu.

ŘVC chce příští rok zvýšit podjezdnou výšku i u mostů přes plavební kanál Troja – Podbaba v Praze. Jeden most (v ulici Za elektrárnou) bude rovněž zdvižný.

Nasouvání nového mostu ve Vrbně. Pramen: ŘVCNový most a zpevňování břehů ve Vraňanech. Pramen: ŘVCNový most a odstraňování starého mostu v Lužci. Pramen: ŘVCNasouvání nového mostu ve Vrbně. Pramen: ŘVCNový most v Lužci a odstraňování posledních zbytků starého. Pramen: ŘVCNový zdvihací železniční most v Lužci. Pramen: ŘVCNový most v Lužci. Pramen: ŘVCVypuštěný Vraňansko-hořínský kanál. Pramen: ŘVCZavřená vrata u vjezdu do kanálu ve Vraňanech. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCNový zvedací most na komoře Hořín je díky kamennému obložení od starého k nerozeznání. Pramen: ŘVCNový zvedací most na komoře Hořín je díky kamennému obložení od starého k nerozeznání. Pramen: ŘVCNový zvedací most na komoře Hořín je díky kamennému obložení od starého k nerozeznání. Pramen: ŘVCNový zvedací most na komoře Hořín je díky kamennému obložení od starého k nerozeznání. Pramen: ŘVC
Tagy mosty Ředitelství vodních cest Vraňansko-hořínský kanál
4 komentáře