- Doprava ve městě •
- Město •
- Metro •
- Zprávy
Obrazem: Geologický průzkum skončil, pod Prahou zanechal zárodky nového metra
Metro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: Hochtief
Ve vytěžených horninách se podařilo nalézt fosilie z období prvohor, především trilobity, mlže, hlavonožce a lilijice.
kdy to dokončí?
to raději neříkají
jo každá sranda něco stojí a bude stát,
firmy si to nechají zaplatit,
no snad bude mít stavba dopravní význam a budou ji lidé využívat,
ovšem kdy to končí za 10 let?
Jsem lehce zmaten jménem druhé stanice směrem na jih. Bude to Olbrachtova, nebo Ryšánka? Olbrachtova mi nepřijde jako nejšikovnější název, protože ul. Olbrachtova vede i ke stanici Budějovická a současné zastávky bus v lokalitě nesou právě název Ryšánka. Mohl by mi to někdo osvětlit?
zaujal mne z tohoto nejvíce ten pokles nadloží po poklesu hladiny podzemní vody….to asi vše poněkud zdraží a ztíží, že?
řešení- vše bude třeba utěsnit aby podzemní voda neklesala?
Jeden z hlavních cílů průzkumu bylo ověření proveditelnost a zejména účinnost navržených chemických injektáží. Bylo ověřeno, že injektáže zpevňují a zatěsní horninový masiv velmi efektivně.
Navíc se povedlo poklesy tunelů trasy C zcela zastavit a dokonce se povedlo i jejich vyzdvižení nad původní úroveň.
Dražší to zcela jistě nebude, protože projekt již s použitím masivních chemických injektáží počítal.
Pro představu laika – nevite, jaké hodnoty poklesu se tam řešily? Milimetry nebo třeba 20 cm?
Maximální pokles tunelů metra C byl cca – 25 mm. Injektážema byly tunely vyzdviženy zpět na cca +20 mm. Předpoklad je, že při dalších ražbách dojde k dalším poklesům, proto jsme to vyzdvihli o trochu výše.
zajímavé info….
jinak nevíte jaká je trvanlivost těchto injektáží?
Ta je v podstatě trvalá, polyuretany degradují zejména UV zářením a to uvnitř skály naštěstí není :-). Rozhodně přesahují navrhovanou životnost tunelu, což je 100 let.
takže děkuji i za upřesnění, co za dobrotu injektujete 🙂
Zajímá mě, pro koho celá tahle trasa bude. Přijde mi, že až příliš kopíruje trasu Céčka, že je poměrně nešikovně napojena na zbytek linek a že například stanice Nádraží Krč žádný velký dopravní hub nebude(podle toho kolik vlaku tam dnes jezdí). Nezvládají to tramvaje? Nebo jde výhledově o atraktivni lokalita? .. tohle je jen můj první dojem, nemam v podstatě žádné info a proto se ptám. Budu rad za vysvětlení
Tam v podstatě žádný tramvaje nejsou (jedna tam bude prodloužena). A busy to nezvládají naprosto totálně. Ostatně i Cčko má ve špičce od Pankráce do centra problémy s kapacitou (proto to „kopírování“ na těch dvou stanicích, ten úsek C nutně potřebuje odlehčit a zálohu). Nádraží Krč až tak důležitý nebude (i když možná na významu nabyde, pokud se tam podaří slušně navést nějaké příměstské/městské vlaky), ale zbytek stanic obslouží sídliště, který maj dneska jen přeplněný pomalý busy a příměstský busy, který se dnes na nejbližší metro probíjej půl hodiny a dýl jen v té části, co vede už Prahou.
To je fakt divný, že trasa, která má odlehčit trase C, kopíruje trasu C.
Jak jsem zmínil, nevěděl jsem jak to je.. není třeba být nerudný😉 a díky p Jakubovi za slušnou a hodnotnou odpověď❤️
Ještě bych doplnil, že bude zavedena linka S71 z Radotína, až se opraví Most Inteligence, což by mohlo vyjít na přibližně podobnou dobu, jako otevření metra, takže Nádraží Krč bude i alternativní cesta pro obyvatele údolí Berounky zejména na Pankrác, kde sídlí různé administrativy firem. https://zdopravy.cz/ropid-posle-specialni-vlaky-na-prazske-spojky-planuje-na-nich-pravidelne-linky-16359/
A co nádraží kačerov ? Neudelá stejnou službu ? A stočil by jen blbej prestupný podchod..
Zrovna v tom kopírovaném úseku by bylo dost možná efektivnější, než všechno tahat přes centrum, posílit vlaky z Modřan (druhá kolej), protáhnout tramvaj na Budějovické náměstí na jednom konci a kolem Muzea na druhém, a metro vést východněji, jak bylo původně plánováno. Plus podpořit normální život i v centru a pracovní místa i mimo ně.
Divné je, že nenabízí spojení jiným směrem. Pokud třeba používám C proto, abych se dostal do Vysočan, tak asi bude lepší prima D, než abych v centru přestupoval na B.
Bydlím na sídlišti krč, vzhedem ktomu že se stejnějne bude na pankraci přestupovat na c to pro mě moc smysl nemá , rychlejší bude bus na kačerov nez pěsky na zálesi 2 min eskalatory , pak prestup .. socialysticky pohrobek ( maga sidlište v pisnici se nepostavila , masokombinát skončil ) , veká modřanská sidlište stejně nenapoji , tam/trol s bus pruhem by byl efejtivnejši , předražený napaječ linky C co ji neodlehčí …
Máte pravdu, že cestující z přestupu navíc nadšení nebudou. Nicméně pokud třeba autobus ujede jenom polovičním trasu, možná bude moc být o třeba třetinu kratší interval.
Z Pankráce se má později pokračovat na Náměstí Míru i Náměstí Republiky.
Bože můj….běžte se podívat někdy na Kačerov kolik a jak nacpaných busů tam jezdí….
tato oblast je daleko potřebnější než oblast kde se nalézá nesmyslná chalupoida
To je pravda, přes nemocnici Motol pořád jezdí moc busů.
zato ve stanici by se člověk i bál….
To je od nich hezké, že při průzkumu nezničili trasu C a nezpůsobili žádnou katastrofu.
Zajímá mne, zda se využijí původní odbočky ve stanici Pankrác k propojení Céčka a Dečka.
Ano, jedna odbočka bude využita.
Ano, bude tam traťová spojka.
Díky vám za rychle info.
Poznatky ze stavby trati C zcela jistě studovány byly. Ale pro současnou stavbu nejsou relevantní. Staví se v jiné hloubce a jiné trase. Myslíte snad, že v době, kdy práci odflákl úplně každý a při přípravě staveb se počítalo s obludným rozkrádáním, někdo dělal průzkumy, které nebyly tehdy absolutně nezbytné (ve vzdálenosti stovek metrů od trati C)? Také by mě zajímalo, kdo by se podepsal pod projekt založený na průzkumech starých cca 55 let. Obzvláště když rizika jsou v řádu miliard korun. Bál bych se do stavby postavené takovými lidmi.
Klid, takoví lidé by tu stavbu nikdy nepostavili, leda by někdo vymyslel, jak razit a betonovat hubou.
No… Na to, že to odflákli, rozkradli a nedělali průzkum, tak to jezdí docela vděčně. Apropo, jaderky nám taky na primárních okruzích nehavarují dvakrát do měsíce a vodní díla se ještě neprotrhla. Rozebírat společenskou nebezpečnost a ekonomické dopady na chod země v porovnávání kradení cementu vs. nepřiměřenost zisku, či zahrnutí vedlejších nákladů, např ve smyslu nákladů na lobbing u Pandurů, se mi nechce…
Ano, jen v roce 2002 do toho natekla voda a to mělo být přitom těsné.
Voda tam nateklá zejména proto, že se léta zanedbávala údržba. A už nefungovaly uzávěry, které při kolaudaci fungovaly. A také proto, že primátor pozdě pochopil, že začíná být zle.
Něco jo, ale některá ta místa, kudy šla voda dovnitř, byly afaik i konstrukční nedomyšlenosti.
A někde taky místo metr tlustýho betonu byla příčka na čtvrt cihly…
Což při kolaudaci fungovalo, vrata se zavřely. A že kantka neudrží 20 metrů vodního sloupce? Soudruzi, když soudružka bude chtít, tak udrží i kilometr vodního sloupce!
můstek. a byly v ní tuším normál dveře.
to je sice hezký, že to blbě udržovali, ale ty průchodky kabelů, co netěsnily, to nebyla udržba. stejně jako ty dveře v cihelný zdi na můstku, která se komplet provalila….a voda hezky natekla kde třeba.
že Igor Němec…situace je nadmíru výtečná….způsobil obrovské škody a nebezpečí pozdním uzavřením metra je taky pravda (např. Florenc to zatopilo zvrchu) je bez pochyb
jen když vezmu, že metro mělo sloužit jako úkryt např. když by prdla vltavská kaskáda…to by bylo lidí utopených jak králíků….
Omlouvám se, ale kde jste slyšel takový nesmysl, že by metro mělo sloužit jako úkryt při protržení přehrady?
Lze to nalézt v časopisech z 80. let. Metro taky bylo navrženo jako kryt v případě jaderného útoku, při kterém se s útokem na kaskádu počítalo.
„Voda tam nateklá zejména proto, že se léta zanedbávala údržba.“
V podstatě podobně je na tom Čerńák. Sice kotasovina, ale hlavní problém je s tím, že na něho za tu dobu nikdo moc nešáhl. A ted‘ se to má znovu přestavovat.
Čerňák kupodivu není Kotas.
Hádáte se sám se sebou, tak veselou zábavu.
V Rusku už to vymysleli a udělali tak dvě nové trasy. Můžeme to u nás zkusit taky, jako ražbu a betonáž provedou členové a příznivci hnutí Chcipl pes. Nebereme je na jedné z těch ubohých demonstrací, co vy na to?
Nevěřím tomu, že by nuceně nasazení odvedli kvalitní dílo. Mnohokrát v historii se zopakovalo, že nuceně nasazení dílo více či méně úspěšně sabotovali.
Když nuceně nasadili kvalitní lidi, tak v zásadě kvalitně postavili i ty přehrady i ten most inteligence. V současnosti ale sebrat tak kvalitní lidi je nereálné.
nevim, jak se delaly pruzkumy, ale geologie byvala za totace pomerne prestizni obor – pomerne dost se specializovali na hledani zdroju nerostnych surovin v rusku, tak me jen zajimalo, co predvedli doma 🙂
Pokud chcete pracovat na úrovni, tak se nespokojíte se starým vrtem do poloviční hloubky než je potřeba tentokrát.
je zajimavy, ze nikde neni zminen jakykoliv geologicky pruzkum z doby vystavby trasy c, ktera tam uz nejaky patek vede…
Pred půl stoletím ještě nebyl internet 😁
Kdo hledá najde, např. tady z béčka:
„Pro úsek traťových tunelů pod nádražím ČSD byly hledány vhodné tunelářské technologie, které by zabezpečily minimální dopady na povrch. Použití mechanizovaného štítu bylo zpřesněným geologickým průzkumem pro nález velmi tvrdých hornin vyloučeno. Po kladných zkušenostech z ražby přístupové štoly bylo přijato razit tento úsek prstencovou metodou. Ze startovacích komor se razily tři tunely najednou. “
https://metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/3B.htm
Povazuju za samozrejmost, ze informace z doby stavby C pouzili spolu s dalsimi prave pro navrh toho pruzkumu. Ale je to nejakej patek, nedivim se, ze se na ne nechteli spolehat uplne. Od ty doby tam napr.pribylo nekolik docela velkych staveb. Navic D povede jinym smerem (cast tech pruzkumu je od c docela daleko),, potrebovali zjiistit, jak budou reagovat tunely a stanice C a to, cim je zasypana (pokud si spravne pamatuju, ze je hloubena).
Poznatky z průzkumu výstavby trasy C jsou samozřejmě zohledneny. Malý problém je, ze tunely metra D se nachází v úplně jiné hloubce než trasa C. Navíc geologicke podloží je zde tak složité, že ani sebelepší vrtny průzkum prováděny z povrchu je naprosto nedostatečný.
Za prvé je stanice céčka hloubená z povrchu, nepotřebuje zásadní geologický průzkum. Pro traťové tunely a možná i v místě stanice se udělalo pár sond, tak jako se to dělá dnes.
Ovšem ražená stanice (D) pod hloubenou stanicí a se spletí přestupních chodeb poměrně velkého výrubu a traťových tunelů, to už je poněkud jiné riziko.
nemyslel jsem to tak, ze je soucasny pruzkum zbytecny, spis jestli neco existovalo (a jak to vypadalo) ze stavby cecka.
Céčko nevím, ale to bylo relativně jednoduché, u prvního Áčka se dělaly vrty, z toho jsou i fotky.
Obecně Praha má spoustu výstupů geologického průzkumu. Ty výstupy ukazují na složitost a různorodost geologie v Praze a vytvářejí právě nutnost dělat další geologické průzkumy pro každou stavbu zvlášť, protože se geologie mění „s každým krokem“.
rozpraskané sedimenty různého stáří a druhu jsou vskutku nejlepší pro jakoukoliv tunelovou stavbu 🙁
Kdysi i na Pankráci Vltava usazovala svoje sedimenty, říká se tomu říční terasy. Pankrácka terasa má i svůj název.
https://www.osel.cz/popisek_old.php?popisek=17351&img=1306907510.jpg
Stěžujte si kněžně Libuši, že Prahu umístila tam kde je. 🙂 🙂