Obrazem: Do Bratislavy dorazila první várka tureckých autobusů
Nové autobusy Kent C od tureckého Otokaru pro Bratislavu. Foto: DPB
Nové autobusy mají nahradit hlavně třicet let staré Karosy.
Nové autobusy mají nahradit hlavně třicet let staré Karosy.
Docela bych rad nejake takove autobusy videl i u nas v cr, zdaji se byt docela dobre a ciste vzhledove tak milionkrat lepsi jak sor :))
A ten informační systém Buse do nich montovali už v Turecku?
I různé tlačitka, poptávky a tak okolo?
U nás v Brně si to radši podnik dělá sám aby to fungovalo jak má.
V Praze jezdí turecké BMC a jsou rozhodně nejlepší ve flotile dopravního podniku. Konstrukčně, pohodlím cestujících, průchodností, ale i dílenským zpracováním. A řidiči si je naprosto jednotně chválí pro příkladnou ovladatelnost, poslušnost i menší spotřebu, než SOR či Karosa.
U dopravního podniku žádný turecký BMC nejezdí.
:Linka 164
Což ovšem není DPP.
Cteni s porozumenim … borec napsal v PRAZE ne u DPP to je rozdil
V Praze jezdí turecké BMC ale nejsou ve flotile dopravního podniku, ale společnosti About Me.
Jaké ty autobusy jsou však nedokážu říct
Jak dorazila první várka ? Po ose ?
Do Terstu lodou a odtial z Talianska po dialnici
Dezinformační web zdopravy.cz. Poslední kloubové Karosy byly v Bratislavě vyřazeny v roce 2015.
Dopravný podnik Bratislava má ešte 19 ks B741, všetky s pohonom CNG. Jazdia už ôen minimálne, napríklad ako náhradná doprava počas modernizácie električkovej trate v akrlovej Vsi alebo občas v špičkách pracovných dní cez školský rok, ale jedná sa len o pár kusov.
nie ani ako nahradna doprava nejazdili, vyskytovali sa uz len na linkach pocas spicky na 31,59,75 …nahradnu dopravu robli vyhradne SORky. Pred rekonstrukciou trate este aj na uz zrusenej linke 133.
„Zvyšné kusy budú prichádzať postupne a nahradia vekovo najstaršie vozidlá, teda najmä tridsaťročné autobusy značky Karosa, čím výrazne prispejú k zlepšeniu pohodlia verejnej dopravy v hlavnom meste.“
https://dpb.sk/sk/sprava/nova-flotila-modernych-autobusov-zvysi-komfort-cestovania-v-bratislave
https://imhd.sk/ba/vozidla/3/Autobusy
Můžete být prosím tak hodný a napsat, jaké typy třicetiletých Karos jezdí v Bratislavě? Webové stránky IMHD o žádných neví.
Než něco vypustíš do éteru ověřuj.
Na lince 74 nedávno jezdila tato stará vražda. Pro cestující veliký zážitek.
A až skončí na Slovensku vyjímečný stav udělej si výlet do Bratislavy.
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/10395
Kuk.
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/59/Karosa-B-741
Všetky všetky s červeným evidenčným číslom sú ešte oficiálne pojazdné, čiastočne ako záloha. Svetlo červené sú tie ktoré ešte nasadzovali pred posledným lockdownom.
Zo zaciatkom nudzoveho stavu stare Karosy boli staihnute z liniek ( hlavne 75 a 31)a uz do prevadzky nezasiahnu…
A kurna, to som teda pred tromi tyzdnami odjazdil smenu 75/3 na halucinacii…
Nevím na čem jste odjezdil směnu, možná na halucinaci ale určitě ne na 30 leté Karose. Nejdříve jste neodjezdil nic.
No, na tridsatrocnej naozaj nie. Na 29 rocnej B741 ev.c. 2636 dna 18.11. ano.
Uz stava len otazka, ci ste blbec, trol alebo oboje.
Ach, a skoro som zabudol, ked uz ste zjavne neschopny elementarnej prace s internetom, usetril som vam namahu:
https://imhd.sk/ba/vozidlo/3545/Karosa-B-741-2636
Já bych se Slovákům kvůli Otokaru moc nesmál. Je jen otázkou času než Škodovka začne v ČR ve velkým tlačit ty svoje přeznačený Temsy.
Slováci vždycky patřili společně s Maďary spíš na východ (vazalové osmanské říše 1520-66 atp.), takže turecké autobusy zde budou “jako doma”.
To je ale blábol tys určitě propadal z dějepisu a propadnout z humanitního předmětu o něčem svědčí
I na Pankráci jsou hlupáci. Starnadtním typem busu v Bratislavě je Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity. https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/428/Mercedes-Benz-CapaCity
A teď tu a karkulce…
Kluk z Pankráce vždycky patřil pro své kecy spíše do banu. Děkujeme za poslední příspěvek.
Ty si ina diagnoza!
Jedno jestli Čech či Slovák…..z převážné většiny jsme Slované. Navíc východní. Takže klid.
Vygooglete si pojem archeogenetika a doplňte si znalosti na současnou úroveň, než příště začnete šířit slovanské lži, kterými se ruské tajné služby už asi čtvrt tisíciletí snaží rozeštvávat evropské země.
Slováci boli súčasťou Uhorska, pod vplyv Osmanskej ríše sa však územie dnešného Slovenska nikdy nedostalo. Vo veľkej časti krajiny, vrátane Bratislavy mali výše 700-ročný, dominantný vplyv Nemci a Rakúšania.
„Kluk z Pankráce“ vyrastal zrejme v Prahe. Málo platné! Svojim názorom sa nachádza dnes mentálne v Osmanskej ríši on!!!
Jak přiléhavé, že ve státě, kde mají turecké hospodářství, jezdí také turecké autobusy 🙂
Tak v Česku budou za chvíli jezdit řecké autobusy a ruské metro (zase)
Tak čo ti jebe?? Jinak zítra u nás vyplouvá Africkej parník
A není to spíš Titanik?
Brno: Veľmi hlúpa, nenávistná, až primitívna pripomienka. SR je už druhú dekádu členom Eurozóny, teda hospodárstvo patrí po každej stránke do európskeho priestoru.
To tam fakt jezdily i 30let starý busy??
No, nedělal sem si o Slovensku nějaké iluze, ale….
Mají ještě poslední kousky B 741 z 1991/1992.
No právě…
Nemají. V roce 2010 měli 9 kusů. Od roku 2015 nejezdí ani jeden.
Ešte ich máme 19, ale v prevádzek sú len zriedkavo v špickách tak 2 – 3 kusy.
Po dodaní otokarov sú prvé na odstrel.
Mají. Stačí nebýt blbý a najít si informace.
Když to jezdí, brzdí a není to moc zrezlé tak proč ne. I v Maďarsku dosud jezdí stejně staré Ikarusy 260/280
To jen u nás jsme vymysleli debilní standardy kvality a vyřadili 15 let staré B951 a nahradili je křápy z JZD Libchavy
951 Budiš…. ale zastávat se nasazování 7xx mi přijde už dost mimo.
Ono zasa také zlé nebolo
Ono to zasa také zlé nebolo.
1. Všetky staré Karosy boli po GO v Zlineri a po prestavbe na zemný plyn. Po GO boli v podstate ako nové, takže reálne zodpovedajú t.č. tak 12-15 ročným vozom.
2. Jazdili už len na dvoch linkách, na negarantovaných poradiach v počte 5-6 kusov v špičke. Takže žiadna tragédia.
presne tak.
Taky jsem zůstal v úžasu a přečetl si to raději znova. Představa, že bych v 80. letech jezdil v MHD 30 let starým busem mně děsí. Co vlastně bylo před RTO? RO? A před ním?
Nejsem odborník přes autobusy, ale bus Škoda 706 RTO na mně působil bytelnějším dojmem, než ty klumpry ŠM 11, co je nahradily. Přestože ze začátku měly kastli vyrobenou z vlnitého plechu, klepalo se to a škubalo, jak v posledním tažení. Utržená bakelitová držadla u sedaček při prudším rozjezdu, nebo brzdění byl pravidelná folklór. Nepohodlné sedáky s úzkými opěradly. Myslím, že ŠM 11 se dožívaly max. 10 let. Pozdější ročníky měly už hladký plech karoserie a konstrukční změny v interiéru.
Tak vies pri rozpocte na vozokilometer nizsom ako Brno a mensie mesta v CR hmm…pan Boh to nezaplati… Bratislava nema osobitny statut hlavne financny ako Praha
Otokar Březina by měl radost…
…aby jej z té radosti ne~lo (~avý= jeho skutečné příjmení)
Konečně někdo myslel mozkem a na potah sedadel použil opět koženku.
A kde to má přední nárazník? Každé ťuknutí bude znamenat výměnu světel.
Pokud se bude jednat o osobák tak asi ano. Pokud bude překážka vyšší a s rovnou stěnou tak první co to odnese budou stěrače.
Většina ťuknutí je spodkem o vyšší obrubník. A tam jsou zrovna denní světla.
jestlipak i manuál či schémata zapojení budou v češtině?
A proč by měly být zrovna v češtině?
Protože jsme tady v Čechách. Neplatí náhodou, že musí být výrobek opatřen dokumentací v jazyce té země, v které je distribuován ?
Jenže ty autobusy nejsou tady v Česku. Čtěte prosím, než něco napíšete.
Omlouvám se, závada byla na „mém přijímači“. Lépe řečeno reproduktoru:
Bratislava = Česko… Dobrá.
No jo no, možná je to tím, že pokud člověk až moc a často kouká zpět, tak se mu dříve či později stane, že zapomene na okamžik kdy nastal zlom a kde je hranice.
My tedy máme v práci řadu výrobků bez české dokumentace.
1. Keď som naposledy pozeral mapu, Bratislava v Čechách nebola, ale možno sa niečo zmenilo.
2. To platí pri predaji tovaru spotrebiteľovi. Ale predpokladám že firmy sa medzi sebou môžu dohodnúť aj inak. Nemyslím že napr. Boeing by dodával lietadlá v češtine.
Krajinu menom Čechy nepoznám. Poznám iba Česko…
Ale ano, Čechy jsou historická země, stejně jako Morava či Slezsko. Na rozdíl od paskvilu Česko.
Fascinuje ma táto Vaša (a mnohých iných Čechov) iritácia v češtine „Česko“. Prečo musíte byť extra? Je Nemecko, Polsko, Slovensko, Nizozmesko, Rakousko ale Česko Vám vadí. Zaujímvé, že keď sme boli Československo (resp. Česko-Slovensko), tak Vás to neiritovalo. Nechcelo by to sa trocha posunúť v myslení? Ako sa hovrí v jednom úspešnom seríáli, „Děte dál“ 🙂
Omluva viz, výše.
A neplatí to jen pro fyzické osoby? Pro právnické osoby platí ujednání co si domluví v kupní smlouvě.
A vy nerozumíte slovenštině ? Pravda, já po 28 letech od rozdělení už nezvládám slovenské křížovky … Přece jen tak jazykový kontakt chybí ….
Stačí si pozrieť Slovenskú televíziu (teda RTVS po novom), alebo TA3, tú hádam máte v káblovke (satelite)? Ja tiež české tv sledujem dosť často, aby som bol v obraze a teda aj pre zmenu. A teda ku cti ČT je, že stále sa striedajú dve moderátorky, jedna slovenská Aneta, aj keď sa jedná o program ČT. Ona tam ale žije a pracuje dlhé roky a keďže Objektív sleduje aj veľa Slovákov, tak je to fajn. Niežeby som to preto sledoval, ale je to také milé gesto a určitá veľkorysosť zo strany ČT. Navyše ten program je super, sledujem ho od… Číst vice »
Dúfam, že nie….
Prečo? Veď Blava nie je v Českej republike.
Ale Praha je na Slovensku …. taktéž tam mají České Brezovo ….
to spíš v maďarštině -)
Mimochodem turecká lira spadla za rok asi na polovinu, tak jejich autobusů teď asi uvidíme více… Samozřejmě pokud převodovku nebo motor stejně nakoupí v Evropě, tak tam se to vyrovná navzájem, ale rám a všechny ty základní práce, tam by to mělo být znát…
Aj na Czechbuse bolo vidiet, ze sa turecky bus priemysel zacina dost agresivne tlacit do Europy. Tieto Otokary este vyzeraju ako tak obstojne, ale pri pohlade na BMC alebo Karsany mi zrazu aj ta SORka zacina pripadat celkom fajn…
Já viděl zevnitř pracovně právě BMC a Karsany, a tam se není za co stydět, ale byly to jiné typy než na Czechbusu… Dělají hodně elektro teď… Proti SORce zlatý, z mého pohledu…
BMC teď jezdí i v Praze u dopravce About Me, není to sice žádný zázrak, ale proti SORce mi to přijde subjektivně trochu lepší.
Jezdil jsem jako cestující různými vozy z Turecka a Otokar byl z nich nejkvalitnější (nejlépe dílensky zpracován).
Proč by kupovali motory, převodovky či další díly v Evropě? Vždyť je Evropě ve velkém dodávají jako klíčové kompletační prvky.
A Turecko se zeměpisně – částečně – nenachází v Evropě … i s ohledem na asijskou část je považováno za evropskou zemi, stejně jako Rusko …