Autobusy Doprava ve městě

Turecký Otokar získal velkou zakázku na dodávku autobusů pro Bratislavu

Nový autobus Otokar Kent C pro Dopravný podnik Bratislava. Foto: DPB
Nový autobus Otokar Kent C pro Dopravný podnik Bratislava. Foto: DPB
První autobusy mají do slovenské metropole dorazit na přelomu roku.

Dopravný podnik Bratislava uzavřel téměř po dvou letech od vypsání velkou soutěž na dodávku kloubových autobusů. Sedmdesát kloubových autobusů pro slovenské hlavní město dodá turecký výrobce Otokar.

Otokar v soutěži nabídl nejnižší cenu: 254 950 eur za jeden autobus (6,485 milionů korun). Podle dopravního podniku tak ušetří více než pět milionů eur oproti původnímu odhadu. V tendru porazil Otokar SOR Libchavy, Solaris a Mercedes-Benz. První autobusy mají dorazit do Bratislavy na přelomu letošního a příštího roku.

DPB si na nové autobusy půjčí. „Naše autobusová flotila stárne a při pandemii covid-19 je potřeba kromě trolejbusů a tramvají modernizovat i ji. Nové autobusy přinesou cestujícím větší komfort a bezpečnost,“ uvedl předseda představenstva DPB Martin Rybanský. Půjde o autobus s názvem Kent-C, je dlouhý 18,75 metrů.

Nízkopodlažní autobusy budou klimatizované, ve voze bude 39 míst k sezení s koženkovým potahem. Budou vybaveny wifi, USB nabíječkami a systémem pro automatické počítání cestujících. Součástí bude kamerový systém a informační panely. Vnitřní informační tabule budou ukazovat v reálném čase i odjezdy návazných linek. Nové autobusy budou splňovat emisní normu Euro VI, stupeň D.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
esc

Upravte si prosím článek, protože je zavádějící. DPB s Otokarem podepsal jenom rámcovou smlouvu, na základě které se můžou zadávat objednávky na konkrétní počty autobusů, no k tomu ještě nedošlo. Kromě toho, DPB určitě nenakoupí všech 70 vozidel (na to město nemá peníze) – s největší pravděpodobností jich bude jenom polovina.

Peter

Mesto bere uver na 70ks

esc

Bere, ovšem ne na sedmdesát vozů.

slsp
PeterC.

Dalsia znacka autobusu pre DPB……

Cestující, teď ale doma

Tento autobus má podobně rozmístěné dveře jako např. Solaris nebo Mercedes. První dveře, pak velká mezera a kolem kloubů na krátkém úseku 3 dveře. Vypadá to divné a akorát to působí větší vytíženost a tlačenice v přední části vozu a druhých dveří.

Jan

V tomhle jsou dobré SOR, ty mají o dveře navíc a výměnu cestujích to urychluje.

Vaaa

Ale díky tomu kloubakum od Soru praskají rámy a tyče výztuhy pod vozem se měnily jak na běžícím pásu… SOR to bohužel nevymyslel jinak a když se objevil problém s rámy v Praze, tak na podvozek navařily tyč… A tak to praktikují vlastně dodnes, můžete vidět pod dveřma na podvozku. Ostatní výrobci volí cestu raději méně dveří a větší tuhost karoserie. NB 12 a 18 byl vlastně takovej experiment a když přišel poprvé do Prahy, měl asi 30 nedostatku, i vážných a v DP Praha ho upravovali za pochodu. Viz. Aktuální číslo DP kontaktu. NS 12 a 18 už s… Číst vice »

Jezo

Len SOR praskal v zadnom clanku, kde ma rovnako dveri ako konkurencia.

Khufu

Dveře navíc jsou Kotasův výmysl a neosvědčily se ani na 22Tr ani na motorizovaných maringotkách.

Cuba

V čem se na Tr22 neosvěčily?

Ptám se čistě ze zvědavosti. Jako cestující mám Tr21 hodně a Tr22 docela rád. Ten průchod je těmi dveřmi u kloubu sice užší, ale jinak mi to nijak tragické nepřijde.

NB 12 mi z hlediska cestujíciho taky docela vyhovují. Jestli byl problém s tuhostí a praskáním karoserie, tak to už je jiná…

Khufu

Pokud dveře posunete dopředu, pak zkrátíte snadno průchodný plně nízkopodlažní prostor v přední části vozu a prodloužíte mnohem hůře průchodný prostor v kloubu a nad střední nápravou. Proud cestujících procházejících předními dveřmi se navíc nedělí a tak je výhodnější ponechat delší prostor za nimi, než mezi dveřmi druhými a třetími, které vždy obsluhují prostor před i za nimi. SORy navrhuje „designér” takových kvalit, že dokázal navrhnout sedačky, ze kterých bez držení lidé padali (ty překližkové ve Škoda 15T). Naopak Solarisy a Mercedesy jsou na designové špičce a tak jsou navrženy mnohem logičtěji.