Dánské dráhy i přes zpoždění dodávek věří Talgu, objednaly další soupravy na 200 km/h

Nové soupravy Talgo 230 pro DSB. Foto: TalgoNové soupravy Talgo 230 pro DSB. Foto: Talgo

Nové soupravy budou určeny pro dálkovou dopravu.

Dánské státní dráhy Danske Statsbaner (DSB) se rozhodly využít opci ke smlouvě z roku 2020 a objednaly u španělského výrobce Talgo dalších osm souprav Talgo 230. Elektrické vlaky mají přispět k postupné dekarbonizaci železniční dopravy v Dánsku, nahradí dieselové jednotky. Hodnota kontraktu je 184 milionů eur (4,3 miliardy korun), součástí je i dodávka náhradních dílů.

V prvním kontraktu si DSB objednaly osm souprav. Celková rámcová hodnota smlouvy je 500 milionů eur. Podle Talga budou vozy širší než dosavadní vagony, které dosud DSB používají. Objevit se mají na dálkových trasách, například z Kodaně do Hamburku.

Maximální rychlost bude 200 km/h. Výrobce slibuje o třicet procent nižší spotřebu než u srovnatelných souprav nyní. Soupravy budou osmivozové. Kapacita bude 493 sedadel. Ze stejné platformy vychází i nové soupravy, které má Talgo dodat pro Deutsche Bahn pro trasu Berlín – Amsterdam.

Dodávka z první série má už nyní zpoždění, je jisté, že letos vozidla do Dánska dodána nebudou. Talgo očekává dokončení prvních souprav příští rok a dodávku do léta 2024.

Tagy Danske Statsbaner DSB Talgo
61 komentářů