Obrazem: ČD představily jednotky Stadler GTW pro Olomoucký kraj, vyjedou zatím dvě
Motorová jednotka 646 Stadler GTW. Foto: České dráhy
Cestující na trati z Olomouce do Drahanovic čeká v nejbližších dnech zásadní změna. Místo regionov začnou na trati jezdit jednotky
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-ceske-drahy-vlaky-stadler-predstaveni-zakazka-regionalni-vlaky-kritika.A200210_181438_olomouc-zpravy_stk
Nemusí pršet, jen když kape……
Vůči soupravám Die Laenderbahn je tu dost mít na kolo a kočárky. Jsem zvědavá, zda se Die Laenderbahn zamyslí nad umístěním kol a kočárků během avizované rekonstrukce interiéru. Současný stav je hrozný.
Uvidíme, která „moravizace“ Stadler GTW bude lepší. Jestli těch 12 v ČD až začnou jezdit v Olomouckém kraji nebo těch 12, které zčástí od září a všechny od 2022 začnou jezdit ve Zlínském kraji v Arriva.
Osobně doufám, že se povede oboje
zdroj informace, že 4 vagony Stadler GTW firmy Arriva mají jezdit od 1.9.2020 ve Zlínském kraji:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/11469335/P2a_Standardy%20vozidel_ARRIVA_provozni_soubor_B.pdf
A kde konkrétně jste vyčetl, že Arriva bude používat Stadler GTW zrovna od ČD? Nebo si myslíte, že těch 12 ks, co koupily ČD je jediných 12 vyrobených kusů?
ČD koupilo 12 Stadler GTW (nevím verzi). Arriva koupilo 12 Stadler GTW (taky nevím verzi). Prostě v ČR bude asi od roku 2022 jezdit 12+12 Stadler GTW. Podle výše uvedeného článku budou Stadlery ČD jezdit ne severu/v centru Olomouckého kraje. A Stadlery firmy Arriva budou jezdit na jihu a východě Zlínského kraje.
Nebo Vy jste to pochopil nějak jinak?
Tohle je info o Stadlerech GTW co koupila?/kupuje? Arriva
https://zdopravy.cz/arriva-si-pronajala-do-roku-2029-desira-po-regiojetu-kupuje-12-jednotek-stadler-gtw-41321/
Závist obyvatelům Olomouckého kraje. Ve Zlínském kraji vsadili krajní radní na ještě starší šroty a dopravce na heslo.
Nebojte, to je také to jediné nové, co se na dalších 10 let se u nás objeví 🙂
Jojo, měli vzít ČD. Jezdily by tam Regionovy a Tornáda. Ostatně to Tornádo brázdí trať 280 neustále. Ale jak se říká na lak to nejezdí.
Mezi Starým Městem a Bojkovicemi jezdio hodně 810.
Když jsem tam jel tak jezdily vždycky 854, v oddílu 1.třídy přeznačeném na 2 se kterým tam ty jednotky občas jezdily bylo cestování velmi pohodlné.
Pokud máte rád vysokohorskou turistiku a preferujete zvukový projev před dynamikou jízdy, pak nezbývá, než s vámi souhlasit.
Zvukový projev neboli kravál opravdu nepreferuji, proto nerad jezdím také Regiopantery, kde je ten hluk uvnitř ještě vyšší a sedadla horší, psal jsem pouze a jen o pohodlí, které na těch sedadlech z 1.třídy bylo fajn, proto také tato část nejvíc obsazená.
Jednička být buď má, nebo nemá. A ne že ji tam dopravce nasadí a přelepí na dvojku. To jen dokládá, že vztah mezi objednatelem (proč nechce jedničku?) a dopravcem (proč ji tam nasazuje?) nefunguje. Jistě, šotouše to potěší. Doprava se ale nedělá pro šotouše.
Pokud dopravce nabídne komfort 1 třídy za cenu 2 tak s tím nemám problém. Horší je když dopravce nasadí vozy které na komerčních spojích označuje jakou 2.třídu a tak dojí stát na dotacích pro studenty a důchodce a pak ten samý vagon použije na objednaných spojích MD jako třídu 1.Ano takhle to praktikuje Regiojet.
tak určitě. těmito šroty se odůvodňovalo proč je cena v přímém zadání v Olomouckém kraji podstatně vyšší než jinde dojednaná v rozstřelech. Gratulki! 🙂
Které šroty z přehlídky šrotů v ČR máte konkrétně na mysli?
Pokud vím, od září mají Stadlery jezdit i ve Zlínském kraji místo starých jednotek.
Už to nasazení Lintů na Vláře je velikánským kvalitativním skokem v rámci kultury cestování, dle mé osobní zkušenosti coby cestujícího 🙂
nemělo to už několik měsíců jezdit?
Pro velký úspěch pana Emerity se bude jmenovat RegioSpurnik. ✌😂
RegioSputnik!
Jak moc je to jiné, než gtw holandské arrivy? To je totiž moc příjemné poježděníčko. Až na ten hluk teda. Možná jsme měl štěstí na nějaké vyběhané jednotky nebo na hlučnější verzi (co jsem tak pochopil, instalovaly se do nich dva různé motory), ale s regionovou si to teda mohlo podat ruce. Ve všem ostatním ovšem rozhodně lepší, to zase ne že ne. No snad se tím také někdy svezu.
Jistě,
nejlepší je 810. Všechno ostatní je šrot. Kdo tomu nerozumí? Teda ještě horší by bylo, kdyby to mělo nesprávnou barvu.
Jak pohodlné jsou sedačky?
A je mezi sedačkami prostor kam dát těžké věci, aby nebylo nutné je dávat nad hlavu? Např. na fotce z interiéru jestli v řadě sedaček napravo (=tam kde sedačky jsou zády k sobě), jestli je nějaká větší mezera pro tašku atd. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/02/646-3.jpg. Myslím něco aspoň trochu podobného jako ten prosklený regál jako je v Interpanterech (ovšem uznávám, že v IP je ten regál třípodlažní)?
Je to pravý úhel bez ergonomie – tak asi tak pohodlné to bude. Ale opět se najdou nadšenci co budou vykřikovat, že je to lepší než v Pendolinu.
Spíš si myslím, že se zase budou ozývat pomatení Ultrašotouši. ,,Stojí to za prd. Nemá to kupéčka s koženkou, stahovací okna, serdurchnapražce toaletu a minimálně čtyři schody“.
video ,,Stadlery GTW v barvách ČD!,, : https://www.youtube.com/watch?v=MQz-KTaL41M
A to nebude mít české označení? Řada osm set a něco…
Asi ne, protože by to muselo projít kompletním schvalovacím řízením u DÚ ČR – takhle to jezdí na registraci v SRN..
To je furt představování, jako by se po 30 letech koupila funglovka.
Nepatrný krůček pro lidstvo, velký krok pro cestující Regionama. Trvá to ale…….
810 do Třebové pod autogeny a Regiony taky!
A co bude místo nich?
Tak Regiovdova je pomníček vedení ČD, které zrealizovalo úžasnou a převzornou modernizační zakázku (čti za cenu 3/4 nového stroje nabastlíme 1 celý starý šunt). Tu už z posvátnosti nikdo nerozkrájí….
No ty hodnoty máte nějaké divné.
Regionova stála asi polovinu,co nový Stadler 840,841( stál okolo 53 milionů Kč)
Regionova stála asi 70 procent ceny tohoto 20 let starého motoráku po rekonstrukci( která bude asi 42 milionů).
První série Regionov snad stála kolem 20 mega, v té době stálo Desiro cca 80 mega. Prostě všechno je to o penězích, které musí zaplatit buďto cestující nebo objednatelé.
Klimu to nemá? Jinak za mě dost muziky za málo peněz si myslím 🙂
Sice poněkud pozdě, ale přece. Nebýt tlaku konkurenčních dopravců a požadavků objednatele, tak Regionova na furt, jinak to nejde. Teda na dva furty, ten první furt už mají téměř celý odpracovaný.
První furt (810 v původní variantě) ještě neskončil.
Byla při těch úpravách i nastavená výška vozidla pro česká nástupiště tedy 550 mm?
Jistě že. Vy jste si nevšiml?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/02/646-1-1.jpg
Já jsme nevšímavý člověk, takže si toho na fotkách nevšimnu, i tak díky za upozrnění.
😀
Secondhand teda vevnitř podle obrázků nahrazen nebyl. Aspoň tapecíruňk mohli ČD těm starým šrotům vyměnit. Bůh ví, jakou to má emisní třídu, vypadá to na sazomety obecné.. tohle nemá ani FAP filtr, natož nejaké redukovadlo NOxů. 6e by tam bylo moc zásuvek taky jsem si nevšim, možná nejsou na fotkách vidět. No prostě stará plečka po vzoru Arrivy. Teda je fakt že jestli nahradí 810 tak to bude „raketovej“ postup z 70. let rovnou do konce 90. let.
Dáda: sazomet je to strašnej – viz asi 6 fotka v odkazu: https://www.railpage.net/preprava-jednotky-gtw-26-stadler-rady-646-na-zkusebni-jizdy/ Jinak naprostej souhlas Vaší hláškou. „Teda je fakt že jestli nahradí 810 tak to bude „raketovej“ postup z 70. let rovnou do konce 90. let.“ Aspoň něco – musíte to brát jen jako mezistupeň (znouzecnost) jaku u vagonů po OBB – pár let už to jezdí – a teď už se vyrábí fungl nových 50 kousků, v tendru je dalších 182 kousků… Od 12/22 do 12/23 bude další vlna fungl nových zavádění RegioPanterů do krajů (a Elfů na Ústecko)… Na české poměry jsme v „radikální“ obnovy –… Číst vice »
asi si na nabrezi uvedomili, ze je opravdu pruser, ze se na vlaky rok nesahlo, tak zprovoznili aspon dva, co k tomu meli nejbliz.
asi jen lakem/polepem. na vyssi stupen opravy motoru a repasi interieru si to musi pockat na vysledek vyberka…
Emisní třídu… 🙂 To mě fakt u vlaku trápí.. Pokud chcete nějaký poruchový, provozně drahý eurošmejd nejlépe euro11.
PS a nový eurošmejd bude těžší, takže nevěřím, že bude mít reálně moc menší emise. Ne li větší..
no tak na berty a brejlovce, co si ekologicky topí motorem, to skutečně nemá ten sazomet…. A kolik toho načoudí ta Liazka uvnitř Orchestrionu ?? Měřil to někdo někdy ???
Uričitě posun k lepší, než RegioNovy
Tak pokud bude Wi-Fi, tak ani nemusí být modernizace interiéru.. kdo by trhal pohled od displeje..
Teď vážně: proti Regionově posun do třetího tisíciletí
Dobrý základ se má opravovat a modernizovat. Tyto GTW jsou rozhodně povedenou konstrukcí ještě bez riskatních úspor na konstrukčním materiálu. Takže mnoho set kilometrů bez poruch a jiných problémů!
K těm technickým parametrům bych poprosil přidat minimální poloměr oblouku. Hádám, že 100 m stále platí.
https://www.railconsult.it/website/allegati/pdf/eng/stadler-gtw-2-6.pdf
Totiž existuje i verze pro 1500 Vss. 🙂
Tedy i pro 25kv.
Nějak se mi tady tu verzi pro 25 kV najít nepodařilo.
https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_GTW#Varianten%C3%BCbersicht
Tak RJ tvrdil že se to dá upravit i na 3 kV SS …
Tady píšou, že umí všechny systémy:
https://www.stadlerrail.com/pl/produkty/detail-all/gtw/181/
20 let staráý přelakovaný šrot s odmítanýám druhem pohonu. Hnus velebnosti.
20 let znamená že je v půlce životnosti, takže v tom opravdu nevidím problém.
To jo, s ženskou v půlce životnosti se to taky dá vydržet, ale nic moc si už neužijete. Proč se toho asi Němci zbavovali, pokud by to byly nejaký supr stroje tak to nebudou asi lacino prodávat na východ.
Tak rozhodně si s ní užijete víc než s důchodkyní nad hrobem.
proč? blíží se dědictví!!!!
A jaké že dědictví zbylo třeba po „žabotlamech“? ARRIVA vlaky s vysokopodlažními ojetinami DB …
Němečtí objednatelé požadují obvykle každých 10 let nové vozy. A zaplatí je. Navíc DB ztratilo v okolí Berlína zakázky, tak má vozy volné. Ty stroje jsou na to, že jsou v polovině životnosti slušně zachované. S výměnou interiéru v polovině životnosti se počítá běžně.
hmm … jestli němečtí objednatelé požadují každých 10 let nové vozy … a tohle je 20 let starý …. tak to 10 let stálo v kopřivách?
Moje manželka chce každý rok k Vánocům norkový kožich.
Co myslíte, že dělá s tolika kožichy? 🙂
Jestli to nebyla narážka na kritiku Arrivy, která provozuje o něco novější Desira, tak nevím.
Byla. Diskutující zde mají často problémy s ironií a „humorem“
Ta vyb.litá fialovomodrá látka je NOVÉ čalounění? Fakt? Doufám, že to je stav před přečalouněním.
Taky jsem se divil, píší že 4 zprovozní sami a potom je všechny zmodernizují, jen škoda že nejsou v bílé barvě jako busy Arrivy v Ol. kraji 😐
Umíte číst? Kdybyste si článek přečetl/a, tak zjistíte, že na přečalounění teprve čekají…
Všech dvanáct jednotek má projít kompletní modernizací externí firmou. (…) Kompletní modernizace bude zahrnovat i vybavení souprav LCD monitory, přibude Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a nové bude také čalounění sedadel.
Číst umím. Ta fráze, že „všechny projdou“, resp. její budoucí čas je pouze rétorický ,to ví každé malé dítě, které vládne schopností číst, takže doufám, že i Vy. …Důležitá je fráze „Po roce od nákupu dvanácti jednotek nasadí zatím dvě jednotky. Ty modernizovaly České dráhy vlastními silami, v opravě jsou další dvě.“
liposh: Aneb jak okecat, že jste si to prostě nepřečetl. Pokud běží soutěž na modernizaci 12 jednotek, do níž se přihlásili zájemci, je asi zřejmé, že mají ČD v úmyslu zrekonstruovat všech 12 jednotek, nikoli jen 8 nebo 10. Vaše výmluva na „rétorickou frázi“ je převelice trapná.
Mohlo těch jednotek být více ale tak .. dobrý.taky se u nás třeba vlicenci mohlo něco podobného vyrábět..Regionova a 810 je třeba nahradit.
Ty opěradla vypadaj poněkud …. omšele. Stolečků tam taky moc není 🙂
to je…. kaviárový tousty…. a stolečky…..
Ano, pokud se alespoň zoptimalizují tratě, na nichž jako jediné dosud vyhovující jezdí.