Obrat v Ústeckém kraji. Do hry se vrátily České dráhy, RegioJet řeší nové vlaky
Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Zakázka na provoz elektrických vlaků v Ústeckém kraji nabrala opět nečekaný směr. Několik týdnů poté, co radní schválili jednání o
Drive se lide pohybovali pesky v okruhu 20 km od domova… Dnes mi pripada, ze kazdy ma potrebu se neustale premistovat.. Na vesnicich bydli lide patrici do mesta, vsichni neustale nekam dojizdej i tam, kde je prace v miste. A oligarchove z kraju, ktere blbi a tupi obcane zvolili, chtej hodne dopravy temer zadarmo. Ale aspon je o cem psat a diskutovat… A vzdy plati:tezko se dohodnou dva, tri a vice uz ne.
Bydlím na vesnici odjakživa a neměnil bych, ale s tou prací nesouhlasím – buď budu dělat nějakou práci v místě s bídou za 18 K a to kdoví jestli, protože ta nabídka opravdu není kdoví jaká, nebo za 2x tolik odbornou práci ve městě, kde jsem za 35 minut… Za mě je volba jasná…
Pak záleží kdo nese náklady na dopravu do práce. Zda-li vy (soukromé vozidlo), nebo zaměstnavatel (služební vozidlo), popřípadě objednatel (MD, kraje).
Využívám kombinaci, tedy do nejbližšího městečka na vlak (cca 8 minut) a pak přestup na vlak. Kdyby existovala návaznost bus/vlak tak bych auto rád úplně vynechal, jenže na to si u nás budeme muset ještě počkat…
Nejsem si jist, zdali při používání soukromého vozidla nese uživatel všechny náklady s tím spojené.
No, napriklad spotrebna dan z paliv tvori okolo 10 percent prijmov statneho rozpoctu na Slovensku. V Cechach to bude nejako podobne. To je len spotrebna dan. Dalej tu mame DPH. Podnikatelia platie este cestne dane. Za dialnice sa plati dialnicna znamka pre osobne auta. Samozrejme, nakladne platia myto. Na Slovensku sa dalej z kazdeho povinneho zmluvneho poistenia auta odvadza 8 percent, ze vraj na prevadzku zachrannych zloziek.
Takze pokial by do ciest malo ist vsetko, co so vyberie od majitelov aut, tak tie cesty su pomaly zo zlata.
Spotrebni dane z paliv maji slouzit k omezeni spotreby a ne k jeji podpore. Nebo snad spotrebni dan z alkoholu a tabaku ma jit do lihovaru a tabakovych plantazi ? To asi ne, ze… Jsou sice prijem statniho rozpoctu, ale primarne maji byt urceny vyhradne na reseni nasledku automobilismu.
Zapocitatelne jsou tak akorat myto, dalnicni znamky a silnicni dan… jenze to neda ani na udrzbu silnic, natoz na opravy. Tedy naklady na dopravu u soukr. vozidla hradi z mensi casti vlastnik a vetsinu plati MD + kraj + obec.
Ty Bobo… mě se třeba práce přestěhovala cca o 40 km. Tak si tam mám lehnout pod most. A to jsem u stejného podniku od r. 1986.
Pro redakci: Nemáte informace, co zpusobilo zkraty na těch dvou persingach Regiojetu a kdy v příštím roce obdrží tato firma další čtyři traxxy? Děkuji
Vyhladovělý a unavený strojvedoucí si ohříval alobalovou misku v prostorách UNIPULSU.Jídlo bylo úplně znehodnoceno….
co kecáš, mají tam mikrovlnky a jídlo mu donese stevardka.
Ale Radime,proč se vztekáš?To byl jen vtip😀
…nebo, že by snad…České dráhy dostaly rozum, pochopily, jak to u komárů chodí a zaslaly Jarynovi úplně jinou „nabídku“, značně převyšující nabídku od žlutého klauna?
Aby ty vysoké požadavky krajů společně s podsekáváním cenových nabídek nedopadlo nakonec tak, jak dopadl autobusový dopravce Nobina v Tromsu. Kdo nezná, nechť se pobaví zde:
https://www.dailymale.sk/articles/ako-uz–zase-vozim-norov-i-setup_3998
🙂
pobavil… :))
Pekne napísané.. 🙂
Už jsem si u Jéži objednal knížku. Jo a pěkná ukázka toho, jak se umí kaštani chovat i v tak „civilizované“ zemi.
RegioJet zatím garance kraji neposkytl.
Vážený pane Sůro, co se tedy schvalovalo od strany 704 v odkazovaném dokumentu za smlouvy? Nebo je to jen příprava těch smluv? Na straně 710 je i dohoda o ručení…..
https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1729232
To je příprava. Smlouva stále není podepsána. Jinak by byla už do 30 dní v registru.
Možná je to mimo téma, ale zeptám se co jezdí místo žabotlamů?
Pokud jde o linku S41, tak 814 – regionova
Zatím – do 7. prosince t.r. (protože o víkendech jezdí na „tangentě“ jen „šukafóny“) …
Pak přijede ARRIVA a mámy s kočárky je budou muset tahat do a ze schodů – než zase přesedlají z „ML“ jinam: za to zejména ty, které teď jezdí do / z Prahy-Libně bez potřeby přesunů přes město s použitím MHD, ROPIDu (a ni ČD, které to neschopností a neochotou svého vedení ve skutečnosti způsobily), rozhodně chválit nebudou …
České dráhy nastoupily svou tradiční cestu podrážení dříve „nedosažitelných“ cen. Však on to někdo dosype prodejem bezcenného majetku 🙂
T.H.: Zajímavé je, že zatimco CD Cargo, zkušební okruh i Telematika fungují, stát stále dotuje evidentně nefunkčního osobního dopravce. Viz. hospodaření ČD a jeho zadlužení včetně prodejů majetku.
Bohužel realita je taková, že ČD odebírají služby od dceřinných společností ČD Telematika a ČD Informační systémy, které jsou předražené oproti otevřenému trhu a nedosahují požadovaných standardů aktuální doby.
sníží zaměstnancům výplaty, zdraží režijky a čd na to budou mět. Akorát se bojím, jestli nekoupí ty červené stadlery, jak to bude s penalama, jestli to budou strhávat zaměstnancům z výplaty nebo natáhnou ruku a nebudou to platit všichni.
Z Vás zase padají moudra. Pokud snížíte platy, tak kdo asi tak na té dráze bude dělat?
Tak tak, samá moudra.
Režijky nejsou v kompetenci ČD ale MD.
A to Petr.R asi netuší, že zaměstnanci dostávají od ČD jako benefit jízdné zdarma v komerčních spojích (bez místenky) a přepravu spoluzavazadel :).
půjdou k soukromníkům. Když čd jezdí za tolik km a chce to snížit, tak kde sebere peníze na to snížení? Pracovník je nejdražší skupina, nebo vy si myslíte, že si sníží plat manažéři a vzdají se benefitů?
Je mozne, ze pujdou do soukroma… jednoho znam a otevrel si nedavno hospodu.
Pokud se nepletu, tak se ČD vyjádřily, že Stadlery se jim hodí pro provozní koncept v Olomouckém kraji
Mět? Ale moraváčku, copak tam máš ještě za moudra? Kravám už jsi vykydal?
Petra R. neznám, ale Vaší reakcí jste se dostal na jeho úroveň, ale spíše ještě nižší. Takto reagujte v hospodě, ale ne tady. Děkuji
jjá jsem věděl, že se někdo ozve kdo má o 30% větší výplatu, jiný kraj, jiný mrav. Františku, u nás na nádražích, zastávkách a okolí je zakázáno pít alkohol a kořit.
Šmarjá tohle je ale materiál. Pane Sůro když už zasahujete a mažete, tak tady jste nějak zaspal. Nebo má snad pisatel Petr. R imunitu?
Uráží někoho? Píše vulgárně?
Z článku:
Ústečtí radní už dříve schválili, že namísto původní levnější verze RegioJetu chtějí dražší kontrakt s novými elektrickými vozy od polské Pesy. Levnější verze počítala s nasazením motorových vlaků Stadler GTW, postupně pak přestavěných pro elektrický provoz, dražší verze nabízela vozy Pesa Elf II. RegioJet ale nedávno oznámil kraji, že vozy GTW už nemá k dispozici.
Nechtěli náhodou tu levnější verzi?
chtěli, ale později rozhodli o té dražší. I ta byla v nabídkách druhá nejlevnější ze všeho, co přišlo.
Tak jsem zvědavý na výsledek. Predpokladam, že polská Pesa jednotky do dvou let dodá, otázka je nákup motorovych jednotek po přechodné období.
Nedávno zde byl článek jak ČD budou kupovat Stadlery po DB takže motoráky by byly, a až přijdou Pesy tak se Stadlery posunou někam jinam, je smutné že jakákoli ojetina ze západu je furt lepší než to co tady teď jezdí.
v diskuzi se probralo, že ty stadlery ex db nejsou vhodné pro naše nástupiště.
U RJ to nevadilo?
RJ by to snížil, psal jsem o tym.
Dal by menší kolečka, nebo jak by se to snížilo?
Vypustil by z kol trochu vzduchu. 😀
🙂
my tomu říkáme vlnovec.
vy jste nikdy neviděl regulovat výšku vzduchovýho pérování?
21 cm? 🙂
Přechodné období přeci vyjezdí České dráhy. Viz https://zdopravy.cz/dan-tok-reci-o-rozprodeji-ceskych-drah-jsou-naprosta-ptakovina-takovy-plan-neni-18208/ – …si myslím, že by měly být připravené na situaci, když někdo takový selže a nevyjede, aby trať převzaly, aby byly jakýmsi dodavatelem poslední záchrany…
MichalT: Regiojet mám nakoupit motorové jednotky, pro provizorní provoz, ale MD a kraje řeší to, co se mělo řešit před dvěma roky.