Obnovení dvou zastávek, trakční vedení po celé trase. Elektrizace Pražského Semmeringu má projektanty
![Z opravy viaduktů na Pražském Semmeringu. Foto: Metrostav](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/12/ps5.jpg)
Devatenáct kilometrů dlouhá trať získala svoji přezdívku díky náročnému vedení terénem.
Společnost Sudop Praha připraví pro Správu železnic záměr projektu na elektrizaci tratě Praha-Smíchov – Hostivice známé také jako Pražský Semmering. Za dokument Správa železnic zaplatí 6,4 milionů korun.
Vyplývá to z kontraktu zveřejněného v registru smluv. Maximální cena v soutěži byla 6,7 milionů korun. Zda se hlásil ještě někdo další není zatím jasné, písemnou zprávu zadavatele Správa železnic v době vydání textu nezveřejnila. Podle kontraktu má Sudop materiál zpracovat do čtyř měsíců. Poté by měl zamířit do centrální komise ministerstva dopravy.
Záměr projektu je prvním stupněm přípravy pro celou stavbu, má ukázat i to, zda takové akce dává smysl. Na české železnici se doba mezi zpracováním projektu a stavbou počítá často na desítky let.
Součástí záměru má být posouzení zřízení zastávek Praha-Konvářka a Praha-Hlubočepy zastávka dle návrhu Metropolitního plánu hlavního města Prahy. Zastávky v minulosti existovaly, ale byly zrušeny z důvodů nízkého využití.
V rámci zpracování dokumentace se tak má prověřit, zda má smysl je obnovit, když je území kvalitněji obslouženo MHD s větší četností spojů. Celá trať má být elektrizována na střídavou napájecí soustavu. Na trati jsou dva památkově chráněné mosty, zpracovatelé projektu tak mají plány na elektrizaci řešit i s Národním památkovým ústavem.
Devatenáct kilometrů dlouhá trať získala svoji přezdívku díky náročnému vedení terénem, který připomíná legendární horskou dráhu Semmering v Rakousku. Postavena byla v letech 1868 až 1872. V roce 2017 a 2018 prošla velkou rekonstrukcí. Stanice Hostivice bude elektrizována bez ohledu na tuto akci, bude součástí modernizace tratě z Prahy do Kladna.