Obchvat Luštěnic získal územní rozhodnutí, stavět se má v roce 2026
Vizualizace obchvatu Luštěnic. Foto: ŘSD
Mezi Nymburkem a Mladou Boleslaví chystá ŘSD ještě přeložku u Krchleb.
Mezi Nymburkem a Mladou Boleslaví chystá ŘSD ještě přeložku u Krchleb.
Ještě tedy doufám, že se společně s tím upraví a opraví hopsabahn 275 do Brodců, který slouží jak přivaděč k D10…
Mají pravomocné územní rozhodnutí a stavět chtějí až za téměř 5 let? To je tedy opravdu závratné tempo. 🙁
To je bohužel zcela reálné tempo. Zbývá vysoutěžit dokumentaci na stavební povolení, požádat o něj, získat jej a vysoutěžit prováděcí firmu. A vyřídit všechna odvolání, která přijdou, jsou to stále ještě 3 úřední kolečka.
1. DSP mohli začít soutěžit ještě před ukončením územka.
2. I kdyby ji začali soutěžit až teď, mohli by mít čistopis koncem příštího roku.
3. Stavební řízení by u takové stavby nemuselo trvat výrazně déle než rok. To jsme cca na přelomu 2024/2025.
4. Soutěž na zhotovitele se dá dělat paralelně se stavebkem.
Alespoň toto je postup u prioritních staveb. Tady se jim ale zjevně nechce…
Provádět VŘ souběžně s SP není úplně ideální cesta. Pro VŘ již potřebujete mít zhotovené PDPS. Nikdo vám nebude dělat PDPS dokud nebude vydané SP, které může měnit/upravovat projektovou dokumentaci. Samozřejmě tempo 5 let ÚR->ZS je šílené.
Obchvat získal rozhodnutí …
Zase pouze dva pruhy. Proč se sakra všechny nové stavby nedělají ve čtyřech pruzích a postupně všechny silnice 1. třidy tak nepředělají? Stačí užší pruhy s balisety uprostřed a na 110 km/h ale hlavně ať jsou pruhy čtyři a nikde žádné kruhové objezdy ale jen mimoúrovňové křížení..
Podle výsledků sčítání dopravy je tomto úseku intenzita 9 tisíc aut denně. Opravdu je potřeba čtyřpruh?
D3 na Dvořišti, D6 před Vary. Mám pokračovat?
Však taky je v těchto místech dálnice zbytečná, tam to má maximálně smysl z hlediska trasování mimo obce.
A přesto tam budou, že?
Budou, protože je to dálnice.
Tady je to silnice I. třídy proto tam bude jen dvoupruh v luxusních S11,5/90 jako je jinde na této silnici I/38.
Přidejme dva metry a mohl to být aspoň vystřídaný trojpruh… Ta možnost bezpečně předjet (výrazně) pomaleji jedoucí vozidlo je velice hodnotná, plus druhý pruh v každém stoupání (nejen v těch „nejkrkolomějších“)…
Protože to za a) není třeba, za b) za cenu jednoho takového polodálničního obchvatu postavíte 2 jiné. c) příroda a obyvatelé okolních obcí by tím trpěli víc jak prostou dvoupruhovou komunikací s maximální rychlostí 90km/h.
Na druhou stranu je divný že Rakušané už jsou skoro u Znojma, a my máme jenom kus u Jihlavy
No…, divný je spíše to, že Rakušané se do stavění k našim hranicím až tak moc nehrnou, a stejně jsou tam vždycky dřív… 🙂 .
Ta dvojnásobná cena bude platit jen pokud počítáte „plnotučnou“ dálnici něco jako D25,5 v této zemi bohužel prakticky neexistuje nic mezi tím…
S balisety uprostřed to není směrově rozdělená komunikace a nikdo soudný by tam 110km/h nedovolil.
Spousta silnic I. tříd nemá ani poloviční intenzity vůči kapacitě dvoupruhu v S11,5.
4 pruhy ano, ale vždy směrově rozdělené a jen tam kde je to potřeba. Řekněme od 15k voz./24h by se o tom dalo uvažovat.
No, „soudný“… v Rakousku smíte jet 100kmh i po nejobyčejnější okresce která o směrovém rozdělení ani neslyšela… proč by zde mělo být o 10kmh víc vražedné, navíc v přítomnosti alespoň jakéhosi směrového dělení?
No ale přinejhorším tedy něco jako betonová bariéra U14?
Osobně se domnívám že je větší riziko čelní srážky při nebezpečném předjíždění (které více pruhů odstraní) než při „usnutí“ nebo závadě…
To vypadá jako docela pěkný kapacitní obchvat. Palec nahoru za mimoúrovňovou křižovatku se silnicí II. třídy. Nicméně si myslím, že stykové křižovatky (jsou zde dvě plánované) nemají na silnicích s takovýmhle provozem co dělat.
Pokud jsou ve tvaru T (nikoli průsečné), neodbočuje zde příliš mnoho aut a jsou vybaveny dostatečnými odbočovacími a připojovacími pruhy, pak je to v pořádku. Nelze budovat MÚK pro napojení každé obce a kruháč by hlavní trasu zase úplně zabil.
Tak nějak, je potřeba to posuzovat případ od případu. Jednotné univerzální řešení by napáchalo víc škod než užitku.
Ale zase, na mnoha místech je nejdůležitější prvek MÚK (most) již přítomen, ale pro vybudování alespoň oboustranného sjezdu (jehož prostorová náročnost je malá) se ho nevyužívá… Trochu nechápu proč, pro odbočovací pruh se použije odstavný (možná rozšířený o metr) a na komunikaci nižší úrovně je už potom běžné téměř „cokoliv“…
Ale ne, to my radši řešíme co největší bezpečnost řidičů (kteří asi nemají vlastní mozek) a místo toho je ženeme několikakilometrovými oklikami…