Obchvat Kladna na spojnici D6 a D7 má územní rozhodnutí, chystají se výkupy pozemků

Silnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSDSilnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Příprava se vleče dlouhá léta. Doprava nyní proudí nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno.

Naděje motoristů, že se po dlouhých letech odkladů dočkají obchvatu Kladna, a tím zároveň i spojky dálnic D6 a D7, jsou o něco zřetelnější. Novostavba silnice I/61 o délce přes pět kilometrů má stavební rozhodnutí a chystají se výkupy pozemků. Stavět by se mělo do dvou let.

Od října chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vlastníkům dotčených pozemků začít rozesílat návrhy kupních smluv spolu se znaleckými posudky.

„V této době také dojde k zápisu oddělovacích geometrických plánů v hranicích, se kterými byli vlastníci seznámeni na místě během května tohoto roku. K zapsání geometrických plánů dojde na základě územního rozhodnutí bez dalšího jednání s vlastníky pozemků, přičemž zapsáním geometrického plánu nedochází ke změně vlastnických vztahů,“ doplnil mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

Silnice I/61, Kladno obchvat. Pramen: ŘSD

Silnice I/61, Kladno obchvat. Pramen: ŘSD

Podle letáku ŘSD „stavba přinese podstatné snížení dopravní zátěže v centru Kladna, přičemž vyvedení dopravy mimo zastavěné území zlepší životní podmínky obyvatel částí města zasažených stávajícím provozem“. Součástí stavby bude i východní přivaděč do Kladna.

Silnice I/61 ve své stávající trase prochází nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno. Řidiči komunikaci využívají jako spojení mezi exity Unhošť na karlovarské D6 a Buštěhrad na chomutovské D7. A to i přesto, že dálnice propojuje velký pražský okruh.

Na nové trase, která bude začínat u sjezdu z D6 Unhošť, by mělo být pět okružních křižovatek a most přes trať Praha – Kladno.

ŘSD plánuje výběr stavební firmy na rok 2027, v témže roce chce výstavbu i zahájit. Předpokládaná cena je dnes 1,28 miliardy korun bez DPH. Hotovo má být v roce 2029.

Příprava se přitom vleče dlouhá léta a zahájení stavby se stále odkládá. Obchvat prošel posouzením vlivů na okolí (EIA) už v roce 2003. Tenkrát se ale posuzovalo podle zákona z roku 1992, takže starý posudek po novelizaci v roce 2015 neobstál. Nové souhlasné stanovisko bylo vydáno v září 2021; tehdy se mluvilo o zahájení stavby v roce 2025 a předpokládané ceně miliardu korun.

Tagy I/61 obchvat Kladna ŘSD
7 komentářů