Obchvat Kladna na spojnici D6 a D7 má územní rozhodnutí, chystají se výkupy pozemků
Silnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Příprava se vleče dlouhá léta. Doprava nyní proudí nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno.
Řekl bych, že by bylo fajn uvést v článku, že územní rozhodnutí bylo vydáno v únoru 2025 a že do dnešního dne nenabylo právní moci. Takhle by mohl mít čtenář pocit, že je vydané pravomocné územní rozhodnutí a že se opravdu do pár let začne stavět.
Tento „obchvat“ bude ve skutečnosti klíčovou částí stínového druhého obchvatu Prahy, který bude opravdu využívat především tranzitní doprava, tuzemská i mezinárodní. Další částí bude pak „obchvat“ Kralup směrem na D8 a už v současnosti tak funguje I/16 od Slaného na Novou Ves.
Ta nová silnice evidentně ulehčí například II/118 mezi Stochovem a Slaným, takže asi odpadnou hypotetické potřeby obchvatů Kačice a Smečna. A skutečně odvede i nějakou dopravu z Kladna. A nezničí žádnou podstatnou krajinu.
Asi je to tedy dobrý nápad…
Ano nahrazuje část bývalé I/30.Bohužel ta chybí i jinde a tam bohužel nebude řešení tak jednoduché. Je smutné, že se degradovala na silnici druhé třídy a to bez jakékoliv náhrady..
Co máte na mysli termínem „bývalá i/30“? Já v přibližně té stopě, kterou asi máte na mysli, znám už asi 60 let jen II/101, což jako hypotetický vnější okruh kolem Prahy skutečně není už hodně dávno „to pravé ořechové“.
Silnice I/30 vedla ve stopě dnešní II/118 od Příbrami na sever a dokonce až do Ústí nad Labem. V roce 1998 pak byla degradovaná na silnice druhé třídy a to bez nahrazení jinou komunikací vyššího řádu.
Propojit hlavně potřebuje D5 a D4
Tiše závidí obce podél II/118 a II/114, mezi D5 a D4.
Grafický to sice vypadá jako obchvat Kladna, ale je to marketing. Dopravně to bude privadeč pro Kladno. Odlehčí Malému a Velkému Přítočnu, zpříjemní a zrychlí dopravu do Kladna. Centru Kladna neulehčí, tranzit tudy moc nepojede.
Přesně – jsou to marketingové kecy. Souhlas se všemi body.
Jaký tranzit, který tudy nepojede, máte na mysli?
Tranzit z D6 na D7 samozřejmě nejede přes Kladno, ale po kapacitní silnicích I/13, I/27, I/16 a D0. Tuto silnici pro tranzit využijí maximálně lidé mířící do obcí v okolí Unhoště.
To by mě docela zajímalo kolik toho tranzitu za den tam napočítali (nevíte někdo zda to EIA zmiňuje?)
Tenhle obcvhat primárně bude sloužit Velkému a Malému Přítočnu a pak pro obsluhu průmyslových zón na severu a východě Kladna.
bude sloužit jako sběrná silnice v této rozvojové oblasti na hranici Kladna – ALE hlavně objede Malé i Velké Přítočno a to je opravdu důležité!
Souhlas, pokud bych byl tranzit ze směru od KV po D6, sjíždím na Řevničově na I/16 na Slaný a ušetřím asi tak hodinu cesty do Kladna a zpátky na Slaný po D7. 😀
Tranzit mezi D6 a D7 tam asi skutečně podstatný není, ale hlavně je to de facto užitečné odklonění II/101 mimo Kladno
Ty kruhové objezdy na 4 pruhu …. ach jo.
S trochou štěstí z toho udělají turbookruzni..
Nejhorsi je ten u Maleho Pritocna – kvuli max. nekolika stovkam aut denne musi 10 000 aut pribrzdit na 20-30 km/h a pak to zase rozjedou na 90… To mi neprijde moc ekologicke a zbytecne to auta tak na pul minuty zdrzi.
Docela by mě zajimalo, kde přesně to centru Kladna uleví. Nějak si v téhle oblasti ten tranzit neumím představit..
🙂 přes centrum Kladna žádný tranzit nejezdí. Co by tam taky dělal. A to co dnes jezdí po Kročehlavské a Unhošťské – což je ta silnice 61 uvnitř města – je cokoli jen ne centrum.
A obecně – na Kladně skoro žádný tranzit není – 99% je místní doprava
Přesně.