Obchvat Karviné nabírá zpoždění, na trase roste unikátní most

Stavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: Skanska

Částečné otevření má proběhnout už letos.

Obchvat Karviné bude otevřen o pár měsíců později, než byl původní plán. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) potvrdilo, že stavbu uvede do plného provozu až v červenci příštího roku. Původně mělo být hotovo na jaře 2023.

Ke zpoždění došlo z důvodu nepředvídatelných okolností na stavbě,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Zpoždění je na straně ŘSD. Zhotovitel silnice, stavební společnost Skanska, se drží stanoveného harmonogramu.

Částečné otevření by mohlo nastat už letos. „Je předpoklad uvedení do dřívějšího provozu listopad 2022 v části od Karviné směrem na Stonavu,“ dodal Rýdl.

Tři kilometry dlouhý obchvat Karviné bude přeložkou silnice I/67. Skanska zakázku získala za 899 milionů korun bez DPH, stavba začala v polovině roku 2020. Obchvat má především vyvést tranzitní dopravu z města. Trasa se díky novostavbě zkrátí z dnešních čtyř kilometrů zhruba o kilometr.

Trasa je projektována jako polovina plánovaného čtyřpruhového obchvatu Karviné s tím, že na konci úseku bude komunikace vybudována v plné šířce, aby se v budoucnu předešlo těžkostem při napojování na mimoúrovňovou křižovatku se silnicí I/59.

Přes stavbu vede trasa na koupaliště

Na stavbě aktuálně roste unikátní most. Ocelové díly mostovky o váze 115 tun usazuje v těchto dnech jeden z největších mobilních jeřábů v zemi, specialisté Skanska také pokračují v budování násypů v budoucí trase.

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

„U mostu máme hotové pilíře a opěry, tedy kompletní spodní stavbu, a aktuálně probíhají práce na ocelové konstrukci,“ popsal stavbyvedoucí Skanska Milan Zigmund. Celkem se na projekt dopraví 26 ocelových dílů z výrobních závodů v Ostravě a Lískovci, ty se na stavbě svaří do finálních 9 dílů, které budou tvořit nosnou konstrukci.

Výrazně pokročily nejen práce na mostech, ale v celé tříkilometrové trase budoucího obchvatu. V různých částech trasy se budují násypy a konstrukční vrstvy, například štěrkodrti a mechanicky zpevněného kameniva. Téměř dokončena je osm set metrů dlouhá gabionová stěna o výšce až 5,5 metru a od letošního února už je funkční nové, asi kilometr dlouhé koryto darkovské Mlýnky. V poslední třetině trasy, kde budoucí obchvat protíná jezero Lodičky, finišuje poslední vrstva násypu a zahájena je také stavba napojovacích ramp, které propojí obchvat s komunikací I/59 spojující Ostravu a Karvinou.

Aktuálně na projektu pracuje více než šest desítek dělníků, strojníků a řidičů a více než desítka mostařů. S blížící se letní sezonou se stavba bude muset vypořádat s intenzivním pohybem veřejnosti, protože přes projekt vede trasa na oblíbené přírodní koupaliště. „Vybudovali jsme proto u darkovského mostu speciální koridor pro pěší a cyklisty, kterým se místní lidé bezpečně dostanou přes naši stavbu,“ popsal oblastní manažer Skanska Pavel Brumek.

Stavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: Skanska
Tagy I/67 karviná obchvat Karviné Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
8 komentářů