ÖBB dál expandují s nočními vlaky. Z 22 vozů odstraní sedačky a přestaví je na lehátkové
Nový lehátkový vůz ÖBB. Foto: David Payr / ÖBB
Přestavěné vozy se začnou objevovat ve vlacích Nightjet od nového jízdního řádu.
Přestavěné vozy se začnou objevovat ve vlacích Nightjet od nového jízdního řádu.
Zajímala by mě ekonomika provozu. Do těch vozů se vejde celkem málo cestujících, celý den pak stojí v cílové stanici. Bez dotací to asi moc jezdit nemuže.
Dobrá otázka. A ještě lepší otázkou by byla ekonomika provozu u zbrusu nových vagonů pro ÖBB dle rámcové smlouvy z roku 2018 na celkem až 700 vagonů … Prozatím ( v roce 2018 ) z této smlouvy bylo pro rakouského dopravce ÖBB objednáno 163 vagonů za cca 375 milionů EUR = průměrně 2,25 mil. EUR/vagon… https://zdopravy.cz/potvrzeno-rakouske-drahy-koupi-od-siemensu-700-novych-vagonu-14972/ Když ÖBB prodávalo vagony firmě ČD (v letech 2011-2018), tak bylo prodáno 190 sedačkových-pasažérských a cca 30 vagonů (gastro, lehátkové, na auta)… Celkem prý těch cca 220 vagonů stálo firmu ČD zhruba 60 milionů EUR. tj. cca 0,3 mil. EUR/vagon. Diskutér „Dusan“ tvrdil, že… Číst vice »
Dobrý den, nebyla by známá cena za přestavbu?
S energetickou politikou Bruselu by si k těm vagónům měli do budoucna sehnat stádo koní nebo flotilu parních lokomotiv.
A v Německu bude vláda s podporou zelených, bude hůř! A koně zakážou taky, jen si přečtěte o problematice odklidu koňských výkalů z velkoměst koncem 19. století.
Ne, koně vypouštějí metan. Sice ten metan není fosilní, ale to je melounům jedno, koně způsobují globální oteplování. A chovatelé by měli platit emisní povolenky. Časem bude muset i majitel lesa… https://plus.rozhlas.cz/stromy-dymaji-metan-6643496
až za 20 -30 let bude plně fuknční green deal, bude většina lidí místo autem jezdit zas jako před 100 lety vlakem, tudíž se na to připravují
Jestli má vlakem jezdit VĚTŠINA lidí, pak se v žádném případě do těch ubytovacích vozů nevejdou.
Nemusí většina té většiny jezdit v noci…
Takže vlastní bydlení nebude potřeba, protože budou spát všichni ve vlaku, takže i otázka drahého bydlení vyřešena
A co teprve s rakouskou klimakartou, to bude bájo…
https://www.idnes.cz/bydleni/na-navsteve/digitalni-nomadi-bydleni-ve-vlaku.A150827_132639_dum_osobnosti_web
no vlastní bydlení? nekdo ho mít bude a někdo ne, záleží na štěstí.
já bych to zkrátil 🙂
bydlení? nekdo ho mít bude a někdo ne, záleží na štěstí.
Tak se nevejdou do těch denních vlaků.
Tak GreenDeal je regres pred prumyslovou revoluci. Cili cestovat se bude dostavnikem nebo pesky.
Vyzera to dobre. V tom videu to vyzera, ako by v tom chceli ponukat sluzby co dneska ponukaju na lozkach, ma sa v tomto ohlade nieco zmenit?
Priestor na kola by postupne mohli vytvorit na vsetkych linkach.
Další zbytečné osobní vlaky, které vyžerou kapacitu nákladním vlakům. Nehledě na to, že ÖBB přes celou Evropu s NJ jezdí spíš podle plotu a ne podle JŘ.
Človíčku, Vy nikdy nezklamete 😀
Technická poznámka – v noci, kdy toho nic moc dalšího nejezdí, kapacitu nákladním vlakům nevyžírají.
Navíc, jejich rychlost se tolik neliší od rychlosti nákladních vlaků na hlavních tratích, tzn. ani se nemusejí vzájemně dojíždět.
Ale vyžírají. Na spoustě úseků v noci, kde je v Deutschlandu výluka a jezdí se jednokolejně, nákladní vlak čeká a čeká. Ráno, když se zjeví tento nesystémový zpoždênec v ranní špičce, tak se čeká a čeká ještě dýl.
Jezdíte v Deutschlandu s mašinou, że to tak víte?
Nebo v noci, jak tyhlety vláčky, co posunují v Břeclavi, dokážou Břeclav zablokovat na hodinu.
Tak to je ale možná chyba CDP, že neumí ten posun organizovat tak, aby „to Břeclav na hodinu nezablokovalo“.
Ani ne. Ostatní koleje blokují odstavené soupravy dopravce ČD.
Vypadá to moc dobře. Öbb mají skvělou koncepci do budoucna. Měl jsem tu čest za 2 roky jet s 8 NJ a spokojenost maximální. Pravda je, že ceny včasných jízdenek vzrostly o 20-40%, ale pořád je to výhodnější než Hotel apod.
Nehledě na to, že jsem v cílové stanici vyspaný a můžu začít aktivně den.
Ne každý to má podobně, chápu.
Jiní zase dokolečka budou psát o letecké dopravě, taky chápu.
Prostě každý má možnost volby.
51 krát šetrnější ke klimatu . Tak to by mě zajímal ten výpočet a z čeho braly data. Pokud je to pravda tak šup do vlaků
Taky by mě to zajímalo. Už jen z toho principu, že zrovna ubytovací vozy mají nepříznivý poměr hmotnosti soupravy vůči jednomu prostoru pro cestujícího (zde tedy lůžku nebo lehátku).
Predpokladam ze je to iba CO2 za jazdu. Cisla z ktorych mozu vychadzat: Vyrobcovia lietadiel uvadzaju pre plne obsadene lietadlo na vzdialenosti okolo 1000km spotrebu okolo 2-4l petroleja na cestujuceho a kilometer (pax·km) podla modelu lietadla, spalenim litru petroleja sa vyprodukuje 2.5kg CO2, t.j. 5000-10000g CO2/pax·km Pre zeleznicny vagon sa uvadzaju cisla okolo 2-6kWh/km, co2 narocnost vyroby elektriky v europe cca 400g/kWh (divoky rozsah, Svedsko 45g/kWh – Polsko 800g/kWh). V spacom vagone s obsadenymi 20 miestami by to v najnepriaznivejsom pripade bolo 6*800/20=240g CO2/pax·km, v priemere 4*400/20=80g CO2/pax·km. Hmotnosti vagonov sa moc nelisia, takze cim viac ludi na vagon, tym… Číst vice »
A v Čechách budou jezdit Lehátka Bcmz834 upraveny na sezení na R10
To jako vážně? -_- To je na palici. To je jak Bdtn756 na konci pátečního Ex 521.
To je ještě ta lepší varianta, taky se tam občas objeví honeckery. A to je pak vážně radost, když se na jedné čtyřce snaží poskládat čtyři cestující s místenkami a hledají, kam si dají kufry.
To modré Bdtn nebyla zamčená správka?
Na tenhle nesmysl jste přišel jak?
Jde pouze o zajíždění vozů po „modernizaci“ v Tratecu. Takže nejde o žádné zvěrstvo, jde hlavně o vychytání nedostatků, které se u Tratecu vyskytují ve velmi velké míře.
To skoro vypadá, že v tom NJ by pro rodinu už mohlo jedno čtyřlehátko být celkem civilizovanou volbou… oproti 2x Double, které dnes vidím např. u nás jako nutnost, máme-li se vyspat a cítit (všichni 🙂 ) v pohodě. Takže ve výsledku, možná, dokonce i zlevnění… Nějak ale nikde moc není prezentováno, jak budou řešeny dveře do kupé nebo rozměry (resp. počet kupé na vůz, délka lehátek).
Jo, plácat se 1000 km 12 hodin nočním vlakem je budoucnost spojení v Evropě. Místo aby to byly tři hodiny VRT 🙂
Vysokorychlostní tratě by byly samozřejmě ideální, ale bohužel na mnoha relacích nejsou a ještě dlouho nebudou. Proč tedy alespoň části cestujících neposkytnout alternativu vůči letadlu ve formě nočního vlaku?
protože to je prostě jiný produkt, nikoli plnohodnotná alternativa
A právě proto, že je to trochu jiný produkt, se můžou s rychlými spojeními po VRT klidně doplňovat, nemusí stát proti sobě. Upřímně, kéž bychom se u nás dočkali pro spojení do západní Evropy v dohledné době aspoň jednoho z nich, co konkrétně to bude je podle mě vedlejší…
Jo to můžou, pokud ty vrt ovšem budou že
A existence těch nightjetů brání stavbě nových VRT nebo dokonce způsobuje vytrhávání stávajících?
Takže raději nedělat nic a roky čekat. Tak se to dělalo za bolševika. Kam to dospělo…
Raději se budu plácat 1000 km vleže nočním vlakem, než vsedě autobusem
VRT se nedožiji a proto je každý dálkový noční vlak pro mne vítaný.
Škoda že se ČD tolik nevěnuje nočním vlakům. Nějaký moderní lůžkáč by neuškodil
Tak ČD mají hodně dobré lůžkové vozy https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php.
Vozy možná, jo zajímavý linky s nima (který by netrpěly častejma výpadkama kvůli výlukám) bohužel spíš ne.
Neví někdo, co je za rohem v deluxe lůžkovym kupé ta skříňka nebo jsou to dveře do vedlejšího kupé? V létě jsem si tím pro zajímavost jel a půl hodiny jsem to tam zkoumal a nevyzkoumal 😀
Bez objednávky MD či krajů ČD neumí fungovat. Pro ČD smůla, pro Regiojet prostor pro rozvoj.
Tak už zbývá jen najmout architekta s vkusem, aby to tam nevypadalo ošklivě šedivě jako v pitevně.
Štěstí, že na prvním koridoru jezdí i krásné barevné maďarské vagóny.
Mě to přijde dobré – je to neutrální, nerušivé zbarvení, barevnost do toho přinese každý pasažér svými věcmi.