Obavy z Ruska mohou změnit žebříček nejdelších letů světa. Cathay Pacific plánuje 16 618 kilometrů dlouhou trasu

Cathay Pacific a jeho Airbus A350-1000. Foto: Cathay PacificCathay Pacific a jeho Airbus A350-1000. Foto: Cathay Pacific

Linka New York – Hongkong může překonat dosavadní rekord o více než tisíc kilometrů.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

A co v Hongkongu hodně vyskočit do vzduchu a počkat až se zeměkole otočí o 12 hodin 🙂 🙂

Y.K.

Nejdříve by bylo potřeba aby jste ztratil pohybovou energii rotace planety, protože i když vyskočíte, pořád rotujete. Asi byste nechtěl, aby kdykoliv vyskočíte, vám země začala pod nohama upalovat asi 300 m/s (tady u nás na 50 rovnoběžce, v HongKongu to bude ještě mnohem více). 🙂

Codycheck

Jsem psal hodně vyskočit, ale už jsem nenapsal směrem k New Yorku 🙂
Jinak to berte jako odlehčení této diskuze

kozeny tanga

Vi nekdo, proc to z JFK zpet do HK neberou taky pres Pacifik? Rychlym nastrelem na Google Maps mi to vychazi o par tisic kratsi cesta i pri vyhnuti se ruskymu prostoru, pres Aljasku a Kanadu, kde u pobrezi vitr proudi spravnym smerem na zapad. Jedinej prrotivitr je nad Japonskem. dik

Air Traveller

je to samozrejme ten vitr. to je duvod.

Ivan

Je to v článku. Ano, je to vítr.

Roman osobně

A351 má dolet cca 16100km (8700 nmi). Vzdálenost JFK – HKG přes Atlantik a Evropu má měřit cca 16600km, což přesahuje dolet A351 o cca 500km. Je to dáno pouze příznivým zadním větrem, nebo nebude létat s plnou kapacitou? Díky za vysvětlení.

Sch

Všimněte si, že let je o 3600km delší než přes Rusko, ale jen o 2 hodiny delší. Ten vítr bude obrovský rozdíl a důležitější bude přepočet na letovou hodinu.

Alexandr

Téma uzavření vzdušného prostoru kvůli válce na Ukrajině mě hodně zajímá a téměř denně sleduji na Flightradaru, které společnosti létají přes Rusko nebo do Ruska. V současnosti Rusko využívají k tranzitu hlavně čínské aerolinky pro lety do Evropy. V menší míře létají přes Rusko do Severní Ameriky Qatar Airways, Emirates, Pakistan International a Air India. Pravidelné lety do Ruska provozují hlavně společnosti z asijských zemí (která jsou s Ruskem spřátelené), ale je jich čím dál méně, naposledy lety do Moskvy zrušil SriLankan. Z Afriky létá pouze Air Algerie z Alžíru a ruský Pegas Fly z Hurgády, z Ameriky pouze Conviasa… Číst vice »

L. Paluzga

1. Žádná dopravní obslužnost státu jako Rusko není potřeba. Proč by měla být komunistickým válečným zločincům umožněno cestovat? A navíc – vy víte, co je skutečným nákladem těch „oficiálně“ civilních letů? Co vše tam TK nebo EK vozí jako cargo? A mimochodem, ta vaše Sev. Korea na rozdíl od sověstkého Ruska za posledních 50 let nikoho nenapadla. Od Maďarska přes Československo, Afgánistán, Čečensko, Gruzii a od roku 2014 na Ukrajiě povraždili Rusové stovky tisíc lidí. 2. Kteří „neběžní lidé“ tedy Putina posledních více než dvacet let v Rusku volí? Asi jste si nevšiml, ale na Ukrajině nevraždí Putin, ale Rusové.… Číst vice »

Alexandr

Píšete nesmysly. – Rusko má po světě dost kamarádů (Asie, Afrika, půlka Jižní Ameriky), těžko ty státy přesvědčíte, aby zpřetrhaly s Ruskem všechny vazby. Rusko není jen ropa a plyn, ale i pšenice a hnojiva. – tím, že zakážete KAŽDÉMU letadlu vstup do ruského vzdušného prostoru, tím ruské tanky na Ukrajině nezastavíte, naopak tím posílíte ruskou propagandu. A země závislé na Rusku (+ možná i Čína) ten zákaz beztak nějak obejdou. – v Rusku tvoří odhadem 15 % obyvatel střední třída a 5 % bohatí/oligarchie, tedy 20 % obyv. si může dovolit létat do ciziny. Chudina a bohatí opravdu podporují… Číst vice »

Jiří Kocurek

„ale na Ukrajině nevraždí Putin, ale Rusové“

Došlo vám, že dostali rozkaz od Putina? Snad nechcete tvrdit, že se domluvili u piva a vletěli na to proti Putinově vůli?

kakov

Ruská armáda není profesionální!

L. Paluzga

Tak hlavně měly být už dávno uvaleny sankce na ty letecké spoilečnosti, které nadále do Ruska létají, zejména JU, TK, EK, FZ, LY a QR.

Jenže to bychom chtěli od těch pokryteckých politiků, kteří už měsíc hlásají, jak stojí za Ukrajinou, ale doma si vaří večeři na ruském plynu, opravu hodně…

Jiří Kocurek

To mají být hlady nebo vařit na ověřeném a prolustrovaném propanbutanu z neruských zdrojů? A co kotelna v nemocnici?

L. Paluzga

Mohou nakupovat třeba v Norsku.

Od roku 2014 a Ruské invazi na Krymu, od ruské de facto okupace výchjodní Ukrajiny a ruskou armádou sestřeleného letu MH-17 bylo na odstřižení se od ruských zdrojů času dost.

Vám evidentně uniklo, že rusáci jsou na Ukrajině již přes osm let!

Jiří Kocurek

No a co na Ukrajině? Těm taky zakážete vařit na ruském plynu, aby v nemocnici byla zima, dokud si nazajistí neruské zdroje? Nebo myslíte, že Ukrajina ruský plyn vůbec nepoužívá, ani ten, co mají v zásobnících?

Já jen abyste ukrajincům nepřidal urážku ke zranění, že jim z ideologických důvozů zhoršíte život ještě víc.

Apex

No, já nevím, ale z výčtu zemí, které jste uvedl, by se to vaření na ruském plynu týkalo maxímálně Srbska (JU)… Ostatní myslím mají svého dost :-)). Nehledě na to, že Turecko nebo Izrael fungují jako zprostředkovatelé v konfliktu a uvalovat na jejich dopravce sankce za to, že létají do Ruska, by asi bylo dost kontraproduktivní. Může se nám to libít, nemusí, ale holt vyšší politika a realita světa.

L. Paluzga

Já mám na mysli politiky západní Evropy.

Víte co, běžte tu vaší „kontraproduktivnost“ a „vyšší politiku a realitu světa“ vysvětlovat lidem třeba v Charkově nebo rodičům kdekoliv jinde na Ukrajině, kterým ta rudá ruská lůza při bombardování a ostřelování jednoznačně civilních cílů zavraždila jejich děti.

Těch rodin jsou již stovky, nebude obtížné je najít, vy „realisto“….

Apex

Chápání psaného textu by neuškodilo… Nikde jsem nepsal, že to, co se děje, není tragédie, zejména pro běžné lidi. Navíc si to velice dobře umím představit, protože jsem takovou situaci osobně zažil. Takže prosím neusuzujte z toho, co jsem nenapsal. Bohužel, jak ale můžeme vidět, svět je velice pokrytecký a proto, když nic jiného, tak Turci a Izraelci se alespoň snažili a snaží řešit situaci tím, že tlačí na obě strany, aby začaly jednat nebo to jednání zprostředkovávají. Za této situace chtít uvalovat sankce na jejich dopravce asi není dobrý nápad a ničemu by to neprospělo. Když my, myšleno EU,… Číst vice »

Zdeněk

Trvat na tak dlouhém nonstop letu mi nepřijde ideální. Ušetří se sice poplatky za mezipřistání a trochu času, ale být zavřený v letadle nějakých 17-18 hodin, navíc s nasazeným respirátorem je něco, do čeho bych nešel. Mnohem raději mám lety s mezipřistáním.

Y.K.

Když ony ty polární lety nejsou na klasické přestupní trase. Jsou to běžné přímé trasy, kterým teď překáží Rusko při jeho rozloze přes čtvrt planety. Dělával se stop na Anchorage na Aljašce v dobách SSSR, ale to nebyl přestup, ale klasická palivová zastávka, takže kolikrát i bez výstupu z letadla.

kakov

nějak letět i s přestupem, takže lidé jako vy si vyberou jinou společnost

Ibragim z Bastru

Stačí kouknout na novou trasu letu a vybírat přestupy je z ceho: LHR, CDG, FRA, IST, DXB a mnoho dalších. …

rorýs

Zdá se, Zdeňku, že cestující mají jiný názor. Jestli mít roušku 1x16h s přestávkami na jídlo a nebo 2x 8h s přestávkami na jídlo je úplně fuk. Navíc se roušky obecně opuštějí, takže kdo ví, jak dlouho se budou nosit na palubách těchto spojů. Osobní zkušenost: před 2 týdny jsem letěl jednu dálkovku 8h a morálka na palubě byla taková, že s první svačinou se roušky sundaly a víceméně se nandavaly až při vystupování.