O půl miliardy dražší, než byl odhad. DPP vybral zhotovitele opravy stropní desky na Florenci
Stanice metra Florenc. Foto: A Savin / Wkimedia Commons
Oprava potrvá přes čtyři roky, úprav se dočká i vestibul stanice.
Oprava potrvá přes čtyři roky, úprav se dočká i vestibul stanice.
Celý půdorys nad Florencí vybízí k vyhnání do výšky nějakou 5.p. budovou.
Metro a jeho provoz bude omezen opravdu jen částečně…ale počkejte, co čeká povrch…bohužel to bude velký dopad na automobilovou dopravu v centru…ale nedá se nic dělat, opravit se to musí
přimlouvám se i za podchod u stanice metra B Hloubětín. Tam se ty miliardy takhle nenaženou, ale kdo to tam zná, pochopí.
A teď ten paradox, ve vztahu k odhadu. Pokud by si nastavili odhad na 2 mld. Kč a cenu oproti této skutečné nabídce dostali ještě o 100 mil.vyšší (nikoliv 1,789 mld. Kč ale 1,889 mld. Kč), tak přesto by nadpis mohl znít:
„O 100 mil. levnější než byl odhad. DPP vybral zhotovitele stropní desky na Florenci“ 😀😃
Výsledek by byl dražší, nicméně vše by se zdálo levnější a v pořádku. Proč? Protože se poměřuje pouze tupě oproti předpokladu. Ač ten může být stanoven „nesprávně“.
Nicmene vse ma svuj duvod. I odhadni castka. Kdo umi, ten vi.
chápu dobre…že to znamená obří díru do země?
Ani ne, nejspíš to budou dělat po částech (každopádně na celou šířku stanice). Stropní deska se dělala i na Dejvické a obří díra tam nebyla.
Mohla by z toho být průběžná reportáž?
Jako průběžně celé 4 roky?
Už vidím ten komfort cestování- ze severu města na jihozápad, Na Vltavské vystoupit vystoupit z céčka, náhradní tramvajovou dopravou na Masaryčku, tam super dlouhým přestupem na béčko. Doufám, že takových dní bude minimum…
On ten přestup na Florenci mi vždy přišel ze všech tří přestupních stanic nejhorší. Prislo mi že lidi co prijedou ze severu linkou C tak do prostoru Smíchova jedou radsi na i. P. Pavlova a zbytek jedou tram.
Jinak na tu náhradní tram bude lepší přestoupit na Vltavské, protože z Florence by vás čekala cesta na těsnov nebo k bílé labuti.
To ovšem není přestupem, ale velkou zajížďkou. Z IPP na Karlák je to necelý kilometr, i pěšky to netrvá více než 15 min, metrem přes Florenc je to 5 stanic a nevím kolik kilometrů, což je nepříjemná zajížďka pro každodenní dojížděče (i když časově to není o mnoho delší, psychicky je to otrava).
Rudolf píše o prostoru Smíchova a to Karlák určitě není. Na ten Karlák bych takhle béčkem nejel a myslím že málokdo, ale na Smíchov pojede tramvají spíše šotouš, běžný člověk to vezme metrem tam už to smysl dává, včetně toho že to metro jede bez zdržení.
Pokud se bavíme o spojení IPP–Smíchov, tak „běžný člověk“ to vezme tramvají na Karlák a tam seběhne do metra 🙂
To je jedno jestli to dojedete tramvají a nebbo na Karláku zase vběhnete do metra. Zkracuje si to tak hodně lidí.
Ještě můžete jet na Muzeum, tam přejet na Můstek… 😀
Takový dotaz: Jak moc je běžné, že výsledná cena byla nižší, než byl původní odhad ? Takové případy možná existují, ale budou v menšině. A je jedno o co se jedná. S růstem cen je to naprosto pochopitelné.
Při výběrkách s konkurencí poměrně normální..
U dalnic je snizeni ceny oproti odhadu caste, u zeleznicnich staveb jiz vyrazne mene. Tedy podle CR. Zahranici by me take zajimalo.
Je to o tom proč děláte odhady. Když si říkáte o budget na projekt, je lepší mít rezervu …a konkurence to třeba ještě srazí.
U oprav je to takové těžší… Většinou máte neočekávané komplikace než, že něco jde snadno. Navíc u velkého počátečního odhadu by se třeba ani nezačalo – někde prostě dává víc smysl salámová metoda.
Rekonstrukce Florence- uz vcera bylo hodne pozde a je suma jedno o kolik vic to stoji..
Nedal by se v některých místech udělat strop prosklený aby šlo do stanice denní světlo?
Nad stanicí by měla vyrůst budova, nedává smysl mít na takovém místě nevyužitou parcelu.
To si taky myslím. Třeba se to v rámci náhrady ÚAN povede.
Podívejte se na fotomapu. Moc místa na nějaký světlík tam není. Kanclbarák ve výstavbě a křižovatka.