O pětinu nižší spotřeba díky baterii. Alstom testuje hybridní Régiolis
Část naftového motoru nahradily baterie, které se dobíjejí při brzdění.
Výrobce kolejových vozidel Alstom představil výsledky prvních měsíců testování nové hybridní jednotky Régiolis ve zkušebním provozu. Jednotka je třízdrojová: kombinuje elektrický, dieselový a bateriový pohon.
Podle výrobce se ukazuje, že nová jednotka má v průměru o pětinu nižší spotřebu energie, než kdyby byla pouze dieselová. Je to především díky rekuperaci při brzdění. Do běžného provozu se má jednotka dostat příští rok.
Koncept vlaku počítá s tím, že čistě bateriový pohon je nastaven při jízdě zastavěným územím ve městech, zatímco jinde jede na elektřinu či naftu. Na vývoji spolupracuje výrobce s dopravcem SNCF Voyageurs a čtyřmi regiony ve Francii: Occitanie, Grand-Est, Nouvelle-Aquitaine and Centre-Val-de-Loire.
Jde o již použité jednotky, do kterých byla dosazeny ještě baterie. Zabraly půlku prostoru pro dieselové motory. Testování probíhalo i na zkušebním okruhu ve Velimi při rychlosti až 160 kilometrů za hodinu. Vlak umí podle dopravce jet zhruba 20 kilometrů na baterie, zvládne tak pokrýt jízdu po neelektrifikovaných úsecích ve městech.
„Výsledky testů ukazují, že technologie náhrady dieselů ve městech je ekonomicky i technicky řešitelná,“ řekl šéf francouzského Alstomu Jean-Baptiste Eyméoud,