Nový život pro trať na Moldavu. Správa železnic soutěží plán na její revitalizaci

Motorový vůz 810 v Dubí. Foto: Phil Richards / Flickr.comMotorový vůz 810 v Dubí. Foto: Phil Richards / Flickr.com

Soutěž na vylepšení trati vyhlásila Správa železnic jen pár dní před tím, než na ní dočasně vyloučila provoz.

Správa železnic dovedla údržbu trati z Dubí na Moldavu v Krušných horách do takového stavu, že zde minulý týden musela dočasně zastavit provoz. Ještě před tím ale vypsala soutěž, která dává naději, že by trať mohla přežít.

V zakázce s odhadovanou cenou 3,8 milionu korun hledá firmu na zpracování záměru projektu pro úsek Osek město – Dubí – Moldava v Krušných horách v souladu se zadávací dokumentací a návrhem technického řešení. „Hlavním cílem je udržení provozuschopnosti dráhy a zamezení možnému ukončení provozu, a tím předejít znehodnocení předchozích investic,“ uvedla Správa železnic v zadávací dokumentaci.

Správa železnic v roce 2018 musela investovat 64 milionů korun do rekonstrukce trati v úseku, kde došlo k sesuvu a poškození trati. Teď by se mělo dostat i na další část tratě. Podle podmínek dokumentace by měl být záměr hotový do sedmi měsíců od podpisu smlouvy. Trať je památkově chráněná.

Cílem projektu je provedení rekonstrukce tratě a železničních stanic se zlepšením jejich kvalitativních parametrů, směřující k zajištění bezpečného a spolehlivého provozu,“ uvádí Správa železnic v dokumentaci. Ještě před uzavřením provozu minulý týden byla na některých místech pomalá jízda 10 km/h. „Záměr revitalizace trati je skutečně na počátku, předpokládaná výše nákladů ani termín realizace v tuto chvíli nejsou známy,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Plány na obnovení přeshraničního spojení

Trať z roku 1885 je památkově chráněná. Minulý týden na ní Správa železnic zastavila provoz. Důvodem byly závady v geometrickém profilu koleje a nedostatečné držebnosti upevňovadel. Nakonec Správa železnic slíbila dokončení oprav do začátku července.

Moldavská dráha je historická trať vedoucí z Mostu do Freibergu. V důsledku poválečného uspořádání byla dráha na hranicích přerušena, chybí zhruba osmikilometrový úsek mezi Moldavou a saským Holzau. Od roku 2018 funguje společenství 20 českých a saských obcí, které usiluje o obnovu dráhy. Saské ministerstvo dopravy proto nechalo zpracovat studii proveditelnosti, která má prověřit možnosti obnovy přeshraničního úseku dráhy. Výsledek by měl být znám letos v létě.

Tagy Správa železnic Top Trať 135 Most - Moldava v Krušných horách
133 komentářů