Nový život pro trať na Moldavu. Správa železnic soutěží plán na její revitalizaci
Motorový vůz 810 v Dubí. Foto: Phil Richards / Flickr.com
Soutěž na vylepšení trati vyhlásila Správa železnic jen pár dní před tím, než na ní dočasně vyloučila provoz.
Je fajn, že si lidi můžou napsat svůj názor, ale když čtu poslední dobou komentáře na tomto serveru, vidím té neuvěřitelné nenávisti a plkání neskutečných kravin jako docela neúnosnou věc. Vůbec bych se nedivil, kdyby panu Sůrovi ruply nervy a možnost komentování zrušil.
Ono by to možná bylo lepší, kdyby se v článcích na toto téma diskuze vypnula.
Nejlepsi na tom je to konecny stadium, kdy se obe strany navzajem obvinej ze sotoustvi
Dobre. Co navrhujete? Registrace podmíněna IQ testem? Od jaké výše vstup povolen?😀
Stačí kladné hodnoty IQ!
bez diskuzí by tu bylo smutno. a že jedna banda má substantivum „šotouš“ za ekvivalent k debilovi až imbecilovi v jedné osobě…mi sice vadí ale není to tak zlé.
spíš mne fascinuje ta neschopnost tolerance cizích potřeb, názorů a potřeba protivníka umlátit, zesměšnit, urazit.
ale bohužel takoví asi jsme jako společnost
jen škoda, že si tohle nevyříkáme někde osobně, sice by bylo v prvním okamžiku pár pranic, ale dlouhodobě by se to asi zklidnilo, přece jenom se někomu vysmívat do ksichtu a dělat z něj debila si troufne málokdo.
Mě je bohužel smutno z těch diskuzí. Konečně do toho někdo odvážnej rejpnul. Potrefené husy si to líbit nenechají. Tak je to vždycky, dá — li se prostor anonymní anarchii je nutno produkt zpoplatnit či zavést registraci a další restrikce. Můžeme si za to sami.
PO precitani niektorych mudrosti v komentaroch pochybujem o svojpravnosti par autorov….a schopnosti vnimania textu s porozumenim
zakladna vec v clanku – trat je pamiatkovo chranena a tym ma aj podla inych ako draznych noriem SZ povinnost udrzat v prevadzkyschopnom a „bezrozkladovom stave“ celu trat.
Úplně s vámi souhlasím,kdysi jsem zde psal, že jsem sem chodil vždy rád pro technické poznatky k jednotlivým tématům, ale poslední dobou mi připadá,že na všech diskuzích jsou lidé,kteří maji vždy opačný názor jen proto, aby se pak bavili reakcemi ostatních.
Taky vim o jedný trati na zrušenì . Sokolov Kraslice. Ve vlaku 10 šotoušů…vyuhlené revíry…. do Německa daleko… To chce vidět na vlastnì oči zajeďte se tam podìvat než to zrušeji !!!
Těch 10 lidí souhlasí, ale o šotouše nejde, v tomto kecáte jak Rudý Právo.
Však ji taky mám na svém seznamu smrti…
Až na to, že trať provozuje soukromník.
Rušte si raději svoje kolejiště a do věcí dospělýchh lidí se raději nemotejte…
Pokud to jde lehce opravit tak to spravit, ale nevidím potenciál této trati. Historické trati jsou u nás pomalu všechny a zde pokud jezdí deset lidí tak proč. To odveze autobus a sotousi si udělají výlet jinam. Náklad trať neunese a ani není kde naložit. A věřím tomu , že většina jede s rezijkou tedy pomalu zadarmo takže není ani vyhlídka na návrat vynaložených prostředků. Smutně , ale těch trati bude jich víc , nejsme miliardáři a i ti si rozmyslí do čeho investovat
Jasně, co by tam mohlo bejt za potenciál… https://cs.wikipedia.org/wiki/Hornick%C3%BD_region_Erzgebirge/Kru%C5%A1noho%C5%99%C3%AD
Dobře , ale toto se tam dnes už těžit nebude ( snad lithium ????) a ta trať náklad neunese tak se spíše ptám proč ? Navíc si myslím , že kromě výše uvedeného by egologové neodkývaly.
Takže jsme na začátku , u rozdělení tratí. Pokud by to byla trať kraje a viděl by v tom turistický potanciál to by byla jiná písnička . To by tam ale neplatila režijka a to bude další problém , že ?
Mě tohle naopak přijde jako jedna z těch tratí, která by ten „bájnej“ turistickej potenciál mohla mít. Tím spíš, pokud by Němci kývli na obnovu toho přerušenýho úseku, ale i bez něj. Je sama o sobě technicky zajímavá, památkově chráněná, v horách, v pěkný přírodě, pod horama vede z oblasti silně poškozený těžbou, se kterou stejně bude třeba něco dělat, protože uhlí žádnou velkou budoucnost nemá a hnědý tuplem ne a rekultivace a turistika je jedna z mála reálnejch variant, co v tom regionu dělat. Takže jak jsem obecně pro silnou redukci lokálek, protože mnoho z nich se časem přežilo,… Číst vice »
Uhlí se nevozí po železnici, protože se topí plynem a ten teče potrubím. Položit plynovod je jenodušší a výrazně levnější než postavit železnici.
Nová generace, pokřivené myšlení . Soudruzi z krajských výború organizátorů dopravy z tebe musejí mít radost. Rád bych tě potkal osobně.
Založte si šotospolek a můžete to provozovat. Turistické tratě opravdu nejsou ta správná agenda pro Správu železnic.
Už jsem se bál, že se neobjeví nějaký veleduch s výkřikem „tak si to provozujte za svý“…
Nemusí za svý, můžou si najít sponzory. Jde to v Bošicích, v Zastávce…
a co je podle vás správná agenda pro správu železnic? stavba cyklostezek?
v zákoně je, že SZ má povinnost udržovat dráhu. to zda je turistická, uhelná či jaká, to zákon dle mého neřeší.
tečka.
Cykloztezky ne, co provozování sanatorií pro šotouše?
K zákonu ano – je to tam, ale otázka je, zda je to tak správně.
tak ať se až do změny zákona podle toho zákona laskavě chovají.
Jakože by organizace zřízená za účelem správy svěřeného majetku by neměla ze zákona povinnost se o ten majetek starat? Nebo třeba hasiči by si vybírali kam budou jezdit hasit, že do některých vesnic ne? Nebo jak jste to myslel?
Tak tohle je hodně ubohý..
Správná agenda pro Sebevraždu Železnic je, kdy budou návštěvy, jestli se dostanou do 1.diferenciace, jestli budou hodní dozorci…
ale pamoatkovo chranene trate su zo zakona povinna agenda!
Řekl kdo? Anonym Lemmy?
Evidentně jste tam nikdy nejel, tak nerozdávejte taková laciná moudra. S režijkou jsem tam nikd nikoho neviděl a o víkendech na ranních spojích běžně 100 lidí, které autobus fakt neodveze, natož s koly nebo s lyžemi.
Pochopitelně že i s režijkou se tam jezdí, to si zase nebudeme lhát. A do toho bych započítal i režijní DÚK. Ovšem i tak má tahle trať o víkendech a prázdninách celkem potenciál.
Buďto teď nebo nikdy. Most – Freiberg. Dva panoramatické vozy , čtyři celodenní spojení celoročně , sezonní spoje. Zrychlit do moldavy na 55minut a pak máme krásné spojení most/Chomutov dresden/chemnitz za dvě hodky 15 minut. S jedním přestupem. Proč ne?🙂
jako na jednu stranu chápu, že sasíci to maj na párku, protože věděj, jak to u nás chodí, ale divim se, že tam nevysmrádnou těch 8km kolejí a pak se nám nechoděj posmívat.
A proč by to dělali? Proč by někdo rozumný investoval miliony jen proto, aby se pak mohl někomu vysmívat? To je totiž cesta jak se dostat na mizinu.
Logiku v tom nehledejte – šotomyšlení.
Hmmm…pokud se podaří prosadit odklon nebo zrušení Hungarie, budou Státní dráhy provozovat (pochopitelně plně na útraty zájemců) MV „Eschede“, složený z lokomotivy řady 373 a panoramatických vozů… 🙂
Takhle je straší 6666 – Dolní Poustevna – Sebnice. Tam to bylo „pouhých“ 300m a jak jim to nešlo…
Trať byla budovaná pro přeshraniční nákladní dopravu. Co vozí dneska nebo v posledních padesáti letech, že se jí má vyplatit opravovat a udržovat?
Sto lidí denně? Nebo spíš jen o víkendu? Zastávky daleko od centra obcí… vskutku potenciál.
to je pravda, ale lidé to v 21.století nechtějí slyšet… co byla hlavní komodita pro přepravu? uhlí, to uhlí od kterého se teď ustupuje?
Prej se budou vozit odpadky. Popelářský šukafon.
Tak i kdyby se od něj neustupovalo, tak kam byste ho chtěl přes hory vozit?
Zrušme Ferdinandku, sůl z Vídně do Haliče už nejezdí.
To byla taková Rhétská dráha taky, že? Sou ty Švýcaři asi úplně blbí, že to celý nevtrhali… A kde by mohli bejt, kdyby si nechali vobčas poradit vod Čechů…
Nějak inteligentnějš by parametry RhB a tohoto zázraku srovnat nešly?
Myslím, že kdo má něco v hlavě, pochopí, a lidem jako vy je cokoli vysvětlovat zhola zbytečný. Protože pokud nespatřujete logiku v obnově historické technické památky v oblasti, která je celá pro svoji technickou historii zařazena na seznam Světového dědictví UNESCO, pak ji asi nemůžete vidět vůbec nikde.
Zatím tu akorát naplno vyřváváte, že jste nevzdělanec, kterýmu je u řiti historie vlastního národa.
Čistě technická: O „vlastním národě“ v souvislosti s Krušnohořím by to nemuselo být tak úplně jednoznačně, že. 😉
tak si tam dosaďte „vlastní země“ vy jeden napichovači hnid 😉
To neni o tom, jestli se to vyplati, to nikdo nespocita, ale pro mistni jinak dost chudy region je ta trat dulezita. Krom toho je to technicka pamatka, cili by se nejakym zpusobem stejne musela udrzovat. Je to stejne jako stredoveky hrad nebo nebo goticky chram – taky nikdo nespocita, zda a jak se to vyplati, ale ty stavby obvykle nenechavame zaniknout, protoze to vnimame jako cenny kus historicke krajiny.
No, já myslím, že výkvět místního ignoranststva by i Svatýho Víta klidně rozprodal na materiál a nahradil ho placeným parkovištěm nebo tak něčím :)).
Ne, udělal tam nádraží.
A přeložil tam trať do Kladna 😀
a Bimbovi bychom pořídili pancéřovou drezínu a jezdil by tak na trati Hrad-Lány rovnou s nástupem na hradním nádvoří
A v čem je trať vedoucí někam do háje na hranici důležitá pro chudý region? Nějak myšlenku rozveďte.
Potenciál!
1. Okolí tratě je častým cílem cykloturistů. 2. Okolí tratě je častým cílem pěších turistů. 3. Okolí tratě je v zimě častým cílem sjezdových lyžařů (areál na Bouřňáku). 4. V okolí tratě jsou běžkařské trasy. 5. V okolí tratě jsou hornické památky zařazené na seznam kulturního dědictví Unesco na české i německé straně. 6. Lze pokračovat (Zatím autobusem) dále do Německa, např. do Freibergu (mimochodem německá část Krušných hor je také zajímavá a o dost jiná než ta naše). 7. Na podzim tu roste hodně hub. 8. V neposlední řadě je sama trať poměrně raritní technickou památkou, takže se sem… Číst vice »
Souhlas,jen k bodu 6.To „zatím“ je stav navěky.Ty tanečky kolem jsou dobré tak na setkání,pokecání,trochu snění,ale nikdo to neuskuteční.Nejsnáze to lze pochopit návštěvou zrušené trati na německé straně.
A takováhle ropovodní trubka si dá přezdívku Lemmy? Ten by tě praštil Rickenbackerem přes záda, že by ses ani nezastavil, jak bys prchal.
K tomu byla budována primárně třeba i zubačka přes Harrachov a podívejme jak je tam teď (v osobní dopravě) živo v létě i v zimě. Zastávky to má taky daleko od center obcí, což stejně jako v případě Moldavy moc nevadí, lidi tím nejezdí nutně proto aby se dostali do center obcí. Samozřejmě nějaké ekonomické zhodnocení, pokud jsou nutné vyšší investice, je vždy na místě. To platí i pro to případné propojení přes hranici. To by podle mého názoru znamenalo, že při prakticky nezměněných nákladech na vozidla, palivo a personál budou soupravy efektivněji využité a nabídnou se další možnosti cestování.… Číst vice »
Tohle a Jizerské hory/Krkonoše je srovnatelný terén? Je v okolí porovnatelné množství ubytovacích kapacit podobně jako na zubačce? Pokračuje to něčím zajímavým v Sasku?
Ano, pokračuje.
No…a právě proto nebude (na rozdíl od „Moldavy“) vytrhána…
Ne dostavbu, ale obnovu!
KFNB byla ve své hlavní větvi postavena mimo jiné kvůli dopravě soli z haliče do vídně. sůl se tam už nedopravuje. vytrhat!
obdobně, do vesničky o 25 lidech vedou dvě silnice. nač dvě, stačila by jedna, druhou rozorat.
blbosti? ano, ale vaše návrhy jsou úplně stejné pitominy
Ne, to jsou argumenty tak debilní, že je nemůže brát nikdo vážně.
obdobně debilni jako predrecnika Jindry výše.
jenže já to narozdíl od něj vážně nemyslím.
trať může celkem snadno vozit lidi do hor páchat turistiku. rozhodně to bude škodit méně, než když tam budou jezdit auty a odstavovat je ve všemožných skarpach
Je to trať odnikud nikam. Na Moldavu jezdím pravidelně. Autem s kolem na střeše. Každoročně na pár dní. Loni, kdy byl covid stály tři vozy 810 prázdné na Moldavském nádraží. Obsazenost na prsty jedné ruky. Ve vrcholné sezóně, kdy byli všichni domácí v ČR. Poměrně dost volných míst mělo i těch pár penzionů na CZ/DE straně hranice. Všude info o volných pokojích. Proč tam nejsou lidi? Že by tam nic nebylo? Narváno bylo leda na Flájích. Plné parkoviště i Íčko. Ale od vlaku je tam dost daleko, na takový nedělní pěší rodinný výlet. Od vlaku asi 11 km. Ano, viděl… Číst vice »
Ne všichni jedou až na Moldavu. Cyklisti i lyžaři jezdí hlavně do Mikulova a do Nového města.
Marně přemýšlím, kdy jsem tam u vlaku viděl nastupovat/vystupovat rodinu s koly. To je spíš vidím odstavit je auto na vhodném parkovišti (třeba u Modavského nádraží) a vyrazit na projížďku.
Jj, pán jezdí autem, a proto hodnotí vlak. Evidentně vlakem nejezdí.
Moldava? Běžky. Kola. Pěší turistika.
Hornicka krajina v krusnohori na ceske i saske strane byla zarazena do unesco, v mikulove jsou rozsahle pristupne stredoveke doly, krusne hory jsou vyhlasenym cyklistickym terenem, jsou vhodne a hojne vyuzivane bezkari, u trati je velky lyzarsky areal a samozrejme existuji i pesi turisti, roste i zajem obecne o technicke pamatky, kterych je krusnohori plne. Vyznam pro mistni samozrejme spociva v tom, ze v miste jsou turisticke sluzby jednim z mala perspektivnich zamestnavatelu. A ta atraktivni zeleznice dokaze pritahnout pozornost, bohuzel na te trati nebo na tratich prilehlych, je rok co rok vyluka.
A zkusil jste si projít naučnou stezku na Moldavě? Údajně spolufinancovanou z EU. Na CZ straně označníky zatavené do folie. Spíš neznačeno, než na značeno.
Další takovej
Jestli by bylo opravdu na výběr mezi „kozinou“ a právě tratí do Moldavy…volím rozhodopádně zachování „koziny“,
Tato trať č. 135 bude naopak vytrhána, protože Moldava bude ve 2,5 km širokém pásmu k vybydlení. Vlaky tak budou jezdit pouze z Litvínova do Dubí.
Vy byste asi měl kontaktovat psychologa… :-/
A revitalizace a konverze Pravobřežky se bude konat kdy?
Modernizace Osek-HK-Choceň nastane kdy?
Rychlá dvoukolejka 25kV dorazí do Liberce kdy?
Třikrát hurá zachraňovat naprosto nevýznamné Koziny, Mšenky a Moldavy.
Fakt by mě zajímalo, esli se dožiju dne, kdy i omezenej mozeček klasickýho českýho šotouška pochopí, co je to falešné dilema…
To není falešné dilema; ti lidé – v rámci příparvy u SŽ, posléze v dodavatelských firmách – buď můžou řešit akci A, nebo akci B.
Samozřejmě, že to je falešné dilema. SŽ se má starat o celou síť, čili je samozřejmě pitomost, že zájem o trať A musí znamenat nezájem o trať B. A pokud tomu tak je, pak je to čistě o nefungování státního molochu, nikoli o tom, že to objektivně nejde. A u dodavatelských forem je to už vůbec úsměvné, ty udělaj cokoli, co jim někdo zaplatí. A prozradím vám takové tajemství – železnice se stavěj i firmy zahraniční, lhostejno, že u nás se to tak nikdy nedělalo. Každopádně klasika – českej šotoblb nezná nic jinýho než svuj omezenej šotosvět, a proto ve… Číst vice »
Lip bych to nerekl! Presne miliony vs. miliardy… A navic atraktivni moldavska draha vedouci okolo dalsich vyznamnych technickych pamatek a turistickych zarizeni ma jaksi jiny potencial nez 4 km lokalka do poli.
Tak ony jsou celý Krušný hory v UNESCO, historicky je to nejvýznamnější hornická oblast na světě… Ale tohle prostě nevysvětlíte lidem, jejichž rozhled končí na tý ledvince, co maj na břiše.
Tak myslim, ze nemusi mit nutne ledvinku na brise. Za takovyhle mysleni by se nestydel lecktery absolvent VŠE. Uplne si zive predstavuju vladimira dlouhyho v perfektnim obleku, jak tu navratnost propocitava 🙂
Kde jste tohle nastudoval? V okresním muzeu v Teplicích?
Najdi si, ty jelito tupý, třeba kdo to byl pan Agricola a kde že byly položeny základy moderníhohornictví, z nichž vychází celeé dobývání nerostů dodnes. A možná, že tto to řeknou i v tom muzeu v Teplicích, pokud jseš skutečně tak blbej, že si to neumíš vygůglit.
UNESCO? nebo jste snad povolanejsi než tato organizace?
Je, nemáte pravdu.
Nerad to říkám, ale rozsah prací na pravobřežce a na trati do Moldavy je naprosto nesrovnatelný. Na pravobřežce a modernizaci Vo- HK – Choceň je tak odhadem tisícinásobný…
Nehledě na rozsah a náročnost přípravy staveb. To můž srovnávat leda podprůměrný ptakoještěr.
Taky si myslím, že to není falešné dilema. SŽ namísto složitých a drahých věcí (které nakonec nikdo moc nepožaduje) se ráda vrhne do oprav lokálek – administrativně jednoduché, většinou celkem levné, politicky vděčné… jen tak celkově na hovno.
Koukám, že krom jiného tápeš i ohledně významu slova „dilema“.
Ne, nebudou. Budou řešit oboje.
To už víc věřím v založení kolonie na Plutu. To není o tom, zda někdo je či není šotouš, to je o něčem jiném….
Nevím. Ale dočkáte se dne, kdy se bude veřejná doprava skládat především z kolejové dopravy, protože ta silniční bude finančně náročná. Jediný dotovaný autobus bude z Čelákovic právě do Mšena (v jejím okolí)
Asi tak.
Konverze „pravobřežky“ bude společně se zkulturněním té „Mšenky“. Především integrací V130.
Ale letos to určitě nebude… 😀 😀 😀
Koncová stanice v Sasku se jmenuje Holzhau, nikoliv Holzau, jak v článcích opakovaně píšete 😉
Třeba je to zase nějaký český překlad, jako Dresden – Drážďany. 😛
Rád bych doufal, že revitalizace vezme v úvahu připravovanou těžbu lithia na Cínovci. Dnes je tam třída zatížení A1, což pro vozbu kamenů není zrovna to pravé. Studie proveditelnosti těžby má být ale hotova až koncem tohoto roku, takže očekávám, že se trať zrekonstruuje v současných parametrech, aby se pak zjistilo, že je pro nákladní dopravu nepoužitelná. Odvoz nákladními automobily přes centrum Dubí asi neprojde, takže rekonstruované se bude záhy rekonstruovat znovu. Rád bych se mýlil.
No tak v prvé řadě se ukazuje, že lithium bude nahrazeno mnohem dostupnějším sodíkem. Než k nějaké těžbě dojde, tak už bude jasno úplně.
kam se to bude vozit? jen aby se neřeklo A a neřešilo taky B
K tomu je ještě dost daleko; musí předcházet: dokončení vývoje technologie – „české lithium“ se nachází v poměrně stabilní formě „lithné slídy“, která se musí rozpustit (silikáty se obecně nerady rozpouštějí) a Li nějak izolovat od ostatních složek. Až toto bude dopracované, musí se posoudit, kolik by stálo vybudování a provozování takové technologie v provozním měřítku a tedy, jaké budou výrobní náklady. Ty pak porovnat s náklady, resp cenou Li těžbu ze solanek – stávající produkce, kdy se reativně snadno rozpustí ve vodě rozpustná směs LiCl a dalších chloridů a vykrystalizuje se nějaká Li sůl. Samozřejmě s nějakou predikcí, kam… Číst vice »
Další důležitý parametr, který musí být zjištěn: množství přepravovaného materiálu. Bude to 10 tun denně, nebo 100??
Pokud bude podmínkou EIA výhradně drážní doprava – a to asi bude (podobně jako ve Slavkově) – tak je hmotnost irelevantní.
Tak ovšem tahat 40+20 tun železa proto aby se odvezlo 10 tun zboží dieslem z roku 1960 je fakt ekologické.
https://ekonomickydenik.cz/tezba-lithia-nas-zasahne-a-nikdo-s-nami-nekomunikuje-stezuji-si-lide-z-osady-na-slavkovsku-denne-ma-okolo-projet-22-vlaku/
jo a tihle géniové si dupou nožičkou jako klasické NIMBY.
ať to jezdí jinudy.
zakázat jim přístup do měst jinak než pěšky z jejich vidlákova, aby tam nesmradili svými starými gumokoly.
PS: oboje je samozřejmě pitomost, ale jak přesvědčit sobeckého jájínka, na to jsem ještě nepřišel_
PPS: pro ty co to neotevřeli /nevědí odjinud:
„Ale odmítáme být obětováni těžbě lithia a navrhujeme znovu zprovoznit zrušenou trať z Horního Slavkova-Kounice na druhou stranu do Lokte, na železniční dopravní koridor do Chodova u Karlových Varů Varů a vozit vytěženou hmotu tímto směrem,““
prostě *****
prostě ***** pytchovina?
Budou v té době ještě nějaké elektromobily?
Bude tehdy ještě Evropská unie, která je tak násilím protlačuje?
Odvoz automobily prochází celkem běžně, ač bych si také přál opak. Když budou dost hlasití, postaví jim (místo opravy tratě) i nákladný silniční objezd…
A stejně tak Hrobu, Oseku a Lomu, případně Bílině?
Z Dubí vede silnice do Teplic.Hrobu,Oseku,Lomu…se to týká jen při odvozu vlakem.
Proto píšu „případně Bílině“. Zpracovávat se to má v Záluží. Ale zůstaňme u toho Dubí. Kudy by takový obchvat napojený na silnici do Teplic měl teda vést?
To se asi bude muset postavit i v případě odvozu vlakem.Na nádraží v Dubí to lithium určitě nečeká a bude jej muset přivézt auto.
Nebo nejaky dopravnik… No kazdopadne zalezi na mnozstvi, ale zda se, ze zatim se do toho nikdo moc nehrne
Já navrhuju uspořádat nějaký letní festival, kde se šotoušci budou trumfovat v důvodech pro zachování nějakých obskurních tratí. Výherce získá trať do Polné.
Jojo…a ještě 1 ks 810, aby měl po ní čím jezdit…
Takže opět beton+zábradlí+žluté cedulky na každé zastávce/stanici?
Za odhadovaných 3 800 000 Kč?
To je jen záměr projektu (chápu jako jakousi prvotní analýzu).
Neni 7 mesicu po dokonceni souteze a uzavreni smlouvy prilis dlouho na projekt rekonstrukce? To znamena, ze realne bude moci zacit rekonstrukce az pristi rok… (V negativnim) me fascinuje, ze ten projekt neni uz davno hotovy. Princip predbezne opatrnosti je prece soucast vlastnickych povinnosti podle zakona o majetku Ceske republiky. A ta predbezna opatrnost je i o tom, ze pripravim podklady, jak postupovat dal, kdyz se neco pokazi. V tomto pripade by bylo vyrazne efektivnejsi opravovat metodou Design & Build (zde Repair)…
Reko začne spíš v roce 23…
„Nakonec Správa železnic slíbila dokončení oprav do začátku července.“
Z toho plyne, že oprava do sjízdného stavu bude do prázdnin, tedy prakticky hned.
Až bude projekt, bude čas na připomínky typu únosnost pro náklady či ekonomický smysl investice. Plus v té době bude známý výsledek studie přeshraničního úseku. Pokud ta vyjde kladně, čekal bych, že se trať opraví. Pokud ne, bude to otázka prioritizace finančních toků…
Dotáhnout upevňovadla lze růčo, konec konců to byla součást práce „pochůzkáže“ – zaměstnance procházejícího ve stanovených intervalech svěřený úsek trati a podle potřeby dotahujícího „klíčem“ uvolněné matice nebo vrtule …
Pro úsek z Dubí na Moldavu patrně „jmenován“ pochůzkář nebyl …
A když tou vrtulí může točit od rána do večera, tak nepomůže nic jiného, než vyměnit pražce. Což sám pochůzkář neudělá.
Ziki, a co chceš dotahovat do vyhnilých děr v pražcích?
Ano, do začátku července, což je za měsíc. Hlavně že se tu šotoušci šli posrat do vejšky, že jim na hračku dají červený terč… 🙄
lemmy, lemmy, tyhle provokace a sprostarny už prehanite…
Myslím, že než se začne stavět, tak již ta dráha nebude nikoho zaímat, protože uběhne tak pět let a sběrači kovů se postarají o zbytek.
Jsou věci, které je lépe nevyslovovat, nebo na ně tím spíše dojde. Mnozí by si to možná i přáli…
Bohužel. Začneme studií, pak soutěž na projekt, stavební povolení, atd.
Což u opravy není vůbec potřeba, jak jistě víte. Stačí prováděcí dokumentace a ohlášení stavby.
No to je fakt neuvěřitelnej šandál, že se před stavbou dělá projekt a vyřizuje SP….
Když by ti sběrači pak emigrovali do Německa, spojili by příjemné s užitečným… 😀