Nový vzhled stanice i vylepšení pro nákladní vlaky. SŽDC mění projekt 4. koridoru v Praze
Nová podoba stanice Zahradní Město. Foto: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění projekt již rozestavěné akce za čtyři miliardy na 4. koridoru mezi pražskými nádražími Hostivař
Nechápu že musí každá stanice vypadat jinak…když se podívám do rakouska tak skoro všechny zastávky (sbahn) vypadají stejně…stejný výtah od stejné firmy,světla atd….Proč se neřekne že bude jeden tvar stanice a tak to bude…udělá se např soutěž s dodavatelem světel na 7let a ten to bude dodávat….
Nevíte někdo, jestli je v plánu i rekonstrukce (zdvojkolejení) i na trati Praha-Hostivař – Praha-Libeň?
Výhledově ano, nové zhlaví v Hostivaři s tím počítá.
neviete čo za väčšiu budovu sa tam stavia na západ od tejto novej stanice? nikde na vizualizaciach som nezachytil čo by to malo byť a bol som v tom, že všetky služby budú v podjazde event. priamo na nastupisku, ale toto je aspoň 150-200m na západ
https://i.imgur.com/AvLvUoH.jpg
Technologická budova (staniční zab. zař.) a měnírna.
to ma napadlo tiež, ale je to obrovské, väčšie než kopec iných staníc, je normálne aby to bolo až také veľké?
Ta velká budova je měnírna, budou tam velké transformátory atd. Cituji: „Významným technologickým objektem je výstavba nové trakční měnírny Zahradní Město, která bude napojena na distribuční soustavu PREdistribuce, a.s. 110 kV a nahradí stávající měnírnu Třešňovka.“
Zdá se mi, že nový návrh už má alespoň trochu jednodušší konstrukci zastřešení, byť to tedy není z vizualizace úplně zřejmé. Takže to je alespoň jedna částečně dobrá zpráva, jelikož ty složitější jsou dražší a tady dražší na údržbu. Nicméně typické řešení SŽDC s obyčejnými modrými sloupy také není úplně ono, i když barevně ladí s modrým zábradlím, které se také obvykle vyskytuje v hojné míře.
Náhodou, mně se návrh líbí! K zelené bych přidal trochu imitace dřeva (hodí se) a trochu bych si pohrál s odstínem zelené (limetkově zelená je krásná), ale jinak oceňuji snahu udělat příjemnější zastávku. Tak jak se to dělá poslední dobou v Polsku! 🙂
Navrhuji ale trochu změnit design na Edenu. Ať to připomíná Slavii!
Eden neni jen slavia…
Není, ale připomíná to nejvíce. V Moskvě taky mají stanice se jmény CSKA, Spartak (tyto dvě stanice připomínají jména klubů hodně). Chtěl jsem původně zmínit i Dinamo, ale ta stanice kromě názvu na první pohled neevokuje pocit, že poblíž ní má svůj svatostánek policejní klub… 🙂
Imitace čehokoli je nesmysl a nevkus. Šutr má bejt šutr, železoivmá bejt železo a dřevo má bejt dřevo. Jakýkoli náhražky působěj lacině, a hnusně jak plastový okna polepený plastovou dýhou.
To plné čelo vypadá divně, snad na něj aspoň přibude tabule s názvem a rozbije tu velkou plochu. V reálu ho je možné vidět již nyní na zastávce Eden.
Prečo stanice v Rakúsku a Nemecku prípadne aj v Holandsku vyzerajú normálne a v Čechách a na Slovensku ako keby ich kreslil nejaký ujo s IQ menším ako 50? To fakt nevieme zaplatiť nejaké renomované architektonické štúdio a navrhnúť niečo moderné a nadčasové?
Na SŽDC se tom nejspíš nikdo nevěnuje. Přitom smysluplný projekt by měl být standard a ne že o to musí obce bojovat…
Občas vznikne i designově zajímavá stanice (např. Česká Lípa nebo horní nadráží v KV) a rychlodráha na letiště by taky měla mít design zastávek, který vzejde ze soutěže. Problém je v tom, že jsou to nahodilé akce, nikoliv běžný postup SŽDC. U přístřešků třeba chápu, že je žádoucí, aby měly jednotný design (samozřejmě opět vybraný ze soutěže), ale u větších stanic by postačily nějaké jednotící prvky a příp. preferované konstrukční řešení/cenový strop a jinak ať je každá větší stanice originálním dílem.
Horní nádr v Karlsbadu je právě ukázkovým příkladem naprosté anntiarchitektury – ergonomicky nesmyslné, materiálově i tvarově to vypadá jak z roku 1995. Co se „rychlodráhy na letiště“ (která nikdy žádnou rychlodráhou nebude), tam se obávám, že jsou stále ve hře ty dvacet let staré a naprosto psychopatické malůvky toho diletanta Kotase, ač byly nekonečně špatné už v době svého vzniku, natož dnes.
Protože v civilizovaným světě jsou si vědomi důležitosti architektury a vypisujou tendry. U nás se u dopravních staveb architektura vůbec neřeší, prostě se to bez výběrovýho řízení přiklepne SUDOPu a ten nadrásá nějakou obligátní strašnost, vodfajfkuje se, že to splňuje normy a to stačí. Že je to v drtivý většině hnusný a dysfunkční nikoho netrápí, stejně jako to, že jsou ty stavby většinou – právě díky naprosté nepromyšlenosti – neúměrně drahý. Pokud by se u nás tendry vypisovat začly, znamenalo by to konec toho zašpérovanýho stavu, jehož jediným důvodem jsou „správným směrem“ nastavený penězovody, a to je to poslední, co… Číst vice »
Opět potlesk ve stoje.
A co Vyšehrad? Ten nechají definitivně spadnout?
Nejsem si jist, ale budova podle mě je v soukromých rukou.
Praha 2 chtěla nedávno budovu nádraží zachránit odkupem od soukromého developera, ale ten prý za to požaduje takovou cenu, že další pokračování jednání nemá v tuto chvíli smysl.
A neexistují už náhodou minimálně návrhy na uzákonění možnosti ve veřejném zájmu vyvlastnit majiteli objekty, o které se nestará a nechá je jen chátrat?
On je problem i v tom, ze drahy zastavku nechteji na Vysehrade, ale na Vytoni… pritom posunuti Vytone a Vysehradu nekam mezi by pomohlo…
Druha vec, je ze cena za zachovani nadrazi je ve forme dvou sklenenych administrativnich budov nalepenych na puvodni budovu…
Proste se ceka, az to zachranit nepujde…
Někde mezi to být mělo, než začal nějaký chytrák kreslit standardizované betonové nástupiště na historický ocelový most, což je i dopravně blbost (mnohem menší obsloužené území v docházkové vzdálenosti). V tomto případě toho naštěstí vizualizace snesou dost…
Jakože by stát vyvlastnil… mostní pilíře v Dyji u Hevlína? Torzo Eifellova mostu?
Když převáží veřejný zájem – třeba na druhé koleji ve stopě bývalého mostu…
Myslím, že za zmínku také stojí prodloužení nástupišť na 220 metrů.
I na trati od Kacerova?
Ten přístřešek nástupiště vypadá divně. Vůbec se mi nelíbí.
To je na první pohled KOTASovina, bohužel. Ale jemu se to líbí, takže je to asi nějaká forma diagnózy.
Taky mi puvodni navrh prijde lepsi, takovy lehci a vzdusnejsi…
Souhlasím, původní návrh se mi zamloval více a měl jsem nějaké tušení že to podle vizualizace nevydrží a bude něco jinak
Spíš bych tipoval mmCité. 🙂
Kotasovy věci jsou sice nesmyslné, nedomyšlené, předražené a nefunkční, ale přece jenom nějakou svého druhu estetiku mají. Na rozdíl od těchto malůvek.
– Autobusák v Hradci Králové
– Autobusák v Liberci
– Autobusák v Praze Letňanech
– Cirkusový stan, pardon, tramvajová zastávka K Barrandovu
Někdo si komplexy léčí velkým autem, pan architekt pro změnu zbytečnými konstrukčními prvky.
No nějak si nejsem jistý, jestli ta nová podoba je architektonicky hodnotnější.
Přesně to byla první věc co mě napadla. Vytvoří se místo, kde se žádný normální člověk nebude chtít vyskytovat. Zato pro rúzná individua to bude ráj.
Jaká individua by měla zájem vyskytovat se na tak nepříjemných a nehostinných místech? V novém hostivařském průvanu s pokladnou v bunkru se taky nikdo zbytečně nezdržuje, natož individua.
Sorryjako, ale ten původní byla čistá kotasovina – vysoké nosníky a lana, které neplní žádnou nosnou funkci a z nástupiště by ani nebyly vidět. To není architektura, to je jen megalomanie projektanta.
Neříkám, že Kotasova alotria jsou výkvět architektury, ale tohle je snad ještě nudnější.
Btw. ty nosníky by byly vidět z vedlejšího nástupiště.
Já bych ani tak neřešil pohled z vnějšku. Spíš útulnost pro toho, kdo těmito místu prochází. Je to sterilní jak infekční oddělení v nemocnici, které před týdnem narychlo zavřeli.
Ten Kotas si tím musí něco kompenzovat, to není možný.
Tuhle fotku neznáte? https://g.denik.cz/63/11/vize_doprava09_galerie-980.jpg
Bohužel…
Vizualizace hezká, ale udržovatelnost nulová
Taky jak to udržovat, že?
No ne, zastřešení s podhledem. Teď ještě víc pochopit, že zastřešení není luxus ani nutné zlo, a má tedy odpovídat běžné délce vlaků, viz. dosavadní Vršovice.
Chápu to správně, že tímto se ze souběhu dvou dvoukolejek stane skutečná čtyřkolejka (tj. z každé traťové koleje půjde jet kamkoli)?
Jinak nevíte někdo, jestli ČD nemají v plánu v rámci téhle akce nechat si položit druhou kolej do ONJ-odjezd?
V případě ONJ by to hlavně chtělo kolej, která by se napojovala jinam než na východní zhlaví Vršovic. Jinak by se taky docela hodily dvě koleje z Vršovic na Krč (čili přidat druhou kolej mezi Vršovicemi a Kačerovem).
Tak přidat druhou kolej směrem do Krče by neměl být problém, prostor tam je.
Ano budou tam dvě koleje, už je tam i na ně příprava. S tím bude souviset i úprava Phj-odjezd.
Samozřejmě že je tam příprava. Ta je tam od začátku. Otázkou je, jestli vůbec někdy. Stejně jako dodělání kdysi zaříznutého přímého napojení depa Libeň rovnou směr hl.n.
Cože? Nevím o tom, že by se měla stavět druhá kolej do Krče. Spodek tam na to je už nejméně padesat let.
Dvoukolejka až k mostu je docela priorita a je vyňatá z přípravy SP Prahy, protože to docela spěchá. Nejen my na ni tlačíme. Klíčové slovo je Výtoň.
Ke kterému mostu?