Nový přivaděč z Děčína k D8 získal první souhlas úřadů, trasa přesto není jasná
ŘSD nyní chystá studii, která vybere nejlepší ze tří variant trasy.
Téměř přesně dva roky po novém podání přepracované dokumentace získalo Ředitelství silnic a dálnic jedno z klíčových razítek pro stavbu nové silnice I/13 mezi Děčínem a dálnicí D8. Jde o souhlasné stanovisko se stavbou od Krajského úřadu Ústeckého kraje.
Vyplývá to z informací v registru oznámení EIA a dokumentu na úřední desce Ústeckého kraje. Krajský úřad se nepřiklonil k žádné ze tří navrhovaných variant, pro některé části ale stanovil pořadí jednotlivých verzí z pohledu ochrany přírody. „Dále bude zadána studie pro výběr varianty, která bude následně připravována,“ uvedlo ŘSD v informačním letáku.
Podle vydaného závazného stanoviska má ŘSD pro úsek 0–4,4 km vyřešit možnost snížení nivelety okolo Libouchce. U Malšovické varianty má nalézt schůdné řešení napojení na silnici I/62. V dalším stupni projektové přípravy má pak prověřit možnost posunutí přeložky silnice III/25380 východním směrem a jejího vymístění z území evropsky významné lokality Bohyňská lada, Chmelník, Lotarův vrch. U Chrochvické varianty má ŘSD posoudit možnost vedení trasy na 14. kilometru tunelem.
Jak propojit Děčín s dálnicí D8? Nová dokumentace doporučuje variantu s tříkilometrovým tunelem
ŘSD podle informačního letáku posunulo termín zahájení stavby na rok 2029, odhadované náklady na stavbu se zatím pohybují mezi 4,6 a 6,9 miliardami korun. Délka trasy je 14,2 kilometru. Má vyvést dopravu ze zastavěného území přes Jílové. Detailně je popsána v informačním letáku.
ŘSD se snaží získat povolení pro stavbu od roku 2004, před posledním přepracováním dokumentace proběhl důkladnější geologický průzkum. I tak lze očekávat odpor části veřejnosti proti stavbě. Ten byl patrný i v roce 2022 při veřejném projednání.
Podle sčítání dopravy projede mezi Děčínem a Jílovým denně kolem patnácti tisíc aut, dál až do Libouchce už jen zhruba poloviční počet.
Přivaděč z Děčína k D8? Veřejné projednání přilákalo odpůrce stavby, řeší se tři varianty