Nový jízdní řád v Olomouckém kraji: První Panter vyjede na Uničovsku o letních prázdninách

První jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký krajPrvní jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký kraj

První elektrický spoj bude veden pouze na patnáctikilometrovém úseku z Olomouce do Šternberka.

Rozsah regionální dopravy v Olomouckém kraji zůstane během platnosti nového jízdního řádu na stejné úrovni jako letos. Novinky se ale objeví ve vozovém parku.

České dráhy v těchto dnech postupně nasazují do provozu zmodernizované jednotky Stadler GTW, od léta 2022 se plánuje nasazení elektrické jednotky RegioPanter na prvním spoji mezi Olomoucí a Šternberkem. Po dokončení elektrifikace v dalších letech tyto jednotky zajistí provoz na celé trati z Olomouce přes Šternberk a Uničov do Šumperku.

Spoje zajišťované na území Olomouckého kraje Českými drahami ujedou v jízdním řádu 2021/2022 celkem zhruba 6 milionů vlakokilometrů (cca 6,3 milionu včetně přeshraniční dopravy na území Pardubického, Jihomoravského a Zlínského kraje). Doprava v regionu tak zůstane zachována ve stejném rozsahu jako v současném jízdním řádu. České dráhy budou v kraji zajišťovat v pracovní dny celkově 537 regionálních vlaků, o víkendech pak průměrně 422 spojů.

Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Olomouckém kraji

Nasazení jednotek ř. 848 Stadler GTW do provozu

České dráhy v těchto dnech začínají nasazovat na trati z Olomouce do Senice na Hané a Drahanovic první kompletně zmodernizované jednotky řady 646 (Stadler GTW). Ty postupně zajistí také regionální spoje na trati ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku a také polovinu spojů z Lipové Lázní do Javorníka ve Slezsku. Poslední z těchto vozidel pak budou obsluhovat trať z Olomouce do Moravského Berouna. Všechny soupravy budou vybaveny zásuvkami, wifi, LCD monitory a držáky pro přepravu až osmi kol.

První elektrický spoj na zmodernizované trati z Olomouce do Šternberka

V souvislosti s pokračující modernizací (a elektrifikací) železniční infrastruktury a plánovaným zahájením elektrického provozu na trati z Olomouce do Šumperka bude o hlavních školních prázdninách zaveden první spoj v elektrické trakci. S ohledem na postupné otvírání zmodernizovaných úseků bude spoj veden pouze na patnáctikilometrovém úseku z Olomouce do Šternberka. Vlak s odjezdem z Olomouce hl. n. v 18:00 a v opačném směru ze Šternberka v 18:20 pojede pouze v pátek a v sobotu, přičemž na své trati nebude nikde nezastavovat. Poprvé se tak budou moci obyvatelé olomouckého regionu svézt v tomto úseku elektrickou jednotkou. Dráhy to prezentují jako předzvěst budoucího reálného provozu na celé této trati.

Trať 294 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem

Na zastávce Hanušovice zast. zastaví na znamení pouze vlaky s odjezdem z Hanušovic ve 4:55, 6:15, 8:05, 10:05, 12:05, 14:05, 16:05, 18:05 a 20:05. V opačném směru tu budou zastavovat vlaky s odjezdem ze Starého Města pod Sněžníkem v 5:29, 7:29, 9:33, 11:29, 13:29, 15:29, 17:29, 19:29, 19:38 a 21:09. Ostatní vlaky budou touto zastávkou projíždět.

Trať 309 Olomouc hl. n. – Drahanovice

Ve večerních hodinách bude zaveden nový spoj z Olomouce hl. n. ve 21:34 do Senice na Hané a v opačném směru ze Senice na Hané ve 21:52 hod do Olomouce hl. n. Tím bude na trati zaveden v pracovní dny pravidelný hodinový interval spojů.

Na ostatních tratích dochází jen k drobným úpravám datumového omezení jízdy některých vlaků.

Tagy GVD 2021/2022 jízdní řád 2021/2022 Olomoucký kraj
25 komentářů