Nový jízdní řád v Olomouckém kraji: První Panter vyjede na Uničovsku o letních prázdninách

První jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký krajPrvní jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký kraj

První elektrický spoj bude veden pouze na patnáctikilometrovém úseku z Olomouce do Šternberka.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Koleno

Olomoucký kraj je dlouhodobá ostuda vlakové dopravy. Opožděný vývoj ve vleku mentality ČD. Stadlery měly už dávno jezdit. Největší průser je, že koupí ojetou verzi s nástupní hranou, která nebude nikdy vhodná k nástupištím 550 mm. RegioNova bude stále pro nástup/výstup cestujících přívětivější. A to se nebavíme o malých staničkách s malými, úzkými perony, kde má problém nastoupit do Stadleru i zdatný člověk středního věku. Elektricky 160kou s TV a ETCS bychom mohli už jezdit od změny grafikonu v prosinci 2021 v úseku Olomouc-Šternberk-Uničov. Ale není kam spěchat. Stále tam šmirglují pospojované motorové jednotky různých řad, které jsou zrovna provozní… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Věříte iluzi, že elektrická trakce přiláká do vlaku více cestujících


Kraj chce nízkopodlažní vozidlo … kvalita a výška nástupní hrany je věcí vlastníka, resp. správce infrastruktury … s tím nemá žádný dopravce nic společného …
Motorové soupravy GTW nevadily v Německu, proč by měly vadit v Česku … v elektrické trakci jezdí v řadě zemí Evropy ….

Koleno

Kraj si objednal společně s ČD naprosto nevhodné vozidlo, jakoby neznaje infrastrukturu. Vozidlo technicky nevhodné na podmínky ČD. Navíc v technickém stavu, kde se dlouhodobě nedařilo najít firmu na opravu. Zkuste si dohledat výkresy nástupního prostoru včetně výsuvného stupínku. To máte jako Arrivu, která začala jezdit ve Zlínském kraji, následně zjistila, že se zvolené bazarové jednotky nevlezou k některým nástupištím. Následně se ještě zjistilo, že třeba na Karlovku nemají v podstatě přechodnost. Možná byste mohl pochopit, že je to jako se silnicí, kde je vina dopravce, když se snaží vjet nepatřičným automobilem na místa, kde je to zakázané, a pak… Číst vice »

zdydy

a šukafony budou jezdit do Starého Města pořád, to je komfort

Franta Palkoska

Šukafon je na ten úsek ideální.

Jan Sova

Ještě jeden povzdych a dostanete Regínu….

David

Tohle mi vadí. Za drahé peníze se zrekonstruují nástupiště aby byly bezbariérové (Bludov, Bohutín, Bartoňov, Ruda nad Moravou, …, Hanušovice) a pak se tam s vekou slávou nasadí vlaky, do kterých se bez bariérově nedostanete.

Twix

No jo, rekonstruovat nástupiště mělo smysl tak jako tak, a na 780 mm to přece dělat nebudeme. Tohle tam nebude jezdit navěky a v Hanušovicích už to využívá nízkopodlažní LINT 🙂 Úplně bezbariérový nástup to není, ale ten 23 cm schod v širokých dveřích se tomu už docela blíží, v porovnání s nástupem do vysokopodlažního vozidla. U těch nástupišť je pro komfortní nástup důležitá nejen výška, ale i šířka, takže to opravdu vyhozené peníze nebyly.

Petr

K čemu je to omezení zastavování vlaků v Hanusovicích zastávce? Stejně tam zastavují všechny na znamení. Chápu, že širokodaleko nic není, 2,5 km daleko do obce Žleb, pod které, se prý tato zastávka kdysi jmenovala a hned vedle malý kamenolom. To projíždění bude mít nějaké benefity pro strojvedoucí?

Hara_Pes

Dnes musí strojvedoucí zpomalit a jet takovou rychlostí, aby stihl „uvidět“ člověka na zastávce a pak zastavit.
Nově projede traťovou rychlostí. Praktický přínos v tom asi moc nehledejte, podle mě ušetří třeba tak 20 vteřin.

Franta Palkoska

Taky tomu nerozumím, ta úspora těch pár vteřin za to fakt nestojí, akorát to udělá zmatek v jízdních řádech, tím spíš, když tam většina spojů zastavovat bude, výsledek může být, že to akorát cestujícího odradí od cesty vlakem, protože nebude chtít luštit, kdy vlak a kdy projíždí.
V létě jsem po té trati jel a paradoxně zastávka „Hanušovice – zastávka“ byla jedna z mála, kde někdo nastupoval… 🙂

Luke

Tak to jsem byl asi já.. jednou jsem se musel vrátit z chalupy vlakem pro náhradní klíče od auta..o)) Jinak tady to projíždění zastávek v určitých časech je asi naše místní úchylka.. ono i v MHD v Šumperku existuje spoj, který určitou zastávku projíždí (i když jede okolo), ale všechny předchozí (ranní) a stejně tak všechny následné (včetně nočních) už normálně zastavují. Proč? Nevím, asi někdo potřeboval vykázat činnost. Každopádně v době funkčních tlačítek „zastávka na znamení“ je to dost trapné řešení. Samozřejmě, že když jedete s normálním řidičem, je většinou ochoten rozjetý „expres“ zastavit i na této zastávce v… Číst vice »

jva

Na hanáckéch kolejich néni žádné kvalt… Na Šternberk (po ódách na vedlejší trať stavěnou na 160km/h) vyjede první vlak tuto rychlost zvládnuvší měsíce a měsíce po dokončení (a to celé čtyři spoje týdně), Stadlery opravené o dva roky později (jak praví optimistická zpráva, v praxi bude mít většina strojů zpoždění blížící se k rokům třem), v Olomouci Vario nahradilo po DN vyřazenou T3RP 14 měsíců po jejím odvozu, smlouva na EVO1/o 124 podepsána tak, že ji výrobce dodá do 700 dní od podpisu, velká prohlídka Tria 207 se táhne od loňského června, tři poslední VP Varií trvaly min. 10 měsíců… Číst vice »

Axel

Ad elektrovagonky do Šternberka… Tak ono elektrovagonky by byly volné https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/358-460.html

Kubrt

Nejsou volné, tak tak stačí na své výkony. A samozřejmě – promovat u cestujících nově elektrifikovanou trať pomocí tornáda by bylo chucpe.

Vid

Něco elektrického by volné bylo od prosince, ale problém je na straně Dobre správy. Trať do Uničova není elektricky sjízdná a asi ještě několik měsíců nebude.

Apollo17

A až bude, bude na ní maximální rychlost 100km/h, protože nemá vlak.zabezpečovač. Rychlostí nad 100 km/h se bude jezdit až po zprovoznění ETCS na trati a na vozidlech. A to bude ještě nějakou dobu trvat.

Lektor

Problém je na straně ČEZu, který nestihl vybudovat a zprovoznit novou rozvodnu v Uničově, ze které má být napájena napájecí stanice.

Axel

Kubrt… podstatou mého komentu bylo, reakce na stestky pana předřečníka, že dochází ke zpoždění slibovaných termínů

… Pro otestování pavučinky nad kolejemi do Šternberka by určitě bylo možné použít některé z elektrovagonků typu 460… Dle webovky sledovani 55p cz by měla být denně potřeba až cca 12 kousků z celkových cca 15 kousků… Tj otestovat ve slabším sobotním provozu sem tam jízdu elektrovagonku 460 do Šternberka by mělo být proveditelné…

Obecně – myslím, že dostupnost elektrovagonků v ČD je momentálně poznamenána vylepšováním dříve dodaných panterů (prý to potvrá do 2022)
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prevzaly-prvni-regiopanter-po-dualizaci-84054/

Miroslav Zikmund

Elektrovagonky neexistují, není zřejmé o čem se vyjadřujete ….

Filda

Což se ovšem netýká těch olomouckých, že? Protože ty už jsou dvousystémové z výroby.

A Panťáků není dost, aby se na Uničovku nějaký poslal. A jak už tu psali páni nademnou, ikdyby byli Panteři, 460, tak je to k ničemu, když je problém na straně infrastruktury.

Jiří Kocurek

Tuhle starou ječící a hučící rachotinu? Ne, raději Judas Priest!

MHD

No vidíte. A já si myslel, že si tam někdo nahoře chce vyfotit tornádo ve Šternberku. Protože jinak ta elektrifikace stejnosměrem nedává žádný smysl. ( Ty oficiální pseudo- důvody to jen dokazují).

Miroslav Zikmund

Mohl byste prosím uvést označení vozidel dle číselné řady nebo dvanáctimístného čísla …